Coraz więcej osób decyduje się dzisiaj na kupowanie ubrań z drugiej ręki. Kierują nimi względy ekologiczne, chęć posiadania oryginalnych ubrań czy możliwość znalezienia prawdziwych perełek.
Dzisiaj sprzedaż ubrań używanych przez Internet to świetna alternatywa dla tradycyjnego second-handu. Nie wymaga posiadania lokalu i umożliwia dotarcie do większej liczby odbiorców. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jak założyć sklep internetowy z odzieżą używaną.
Spis treści artykułu
Dlaczego warto sprzedawać odzież używaną w Internecie?
W dzisiejszym świecie lumpeksy cieszą się dużym zainteresowaniem, a zakupy odzieży z drugiej ręki to nie tylko kwestia oszczędności, ale też dbania o środowisko. Dla wielu konsumentów stanowią również idealne miejsce do poszukiwania perełek modowych. Jeśli zatem chcesz handlować odzieżą używaną, to może być zdecydowanie dobry pomysł na biznes. Warto przy tym rozważyć działalność online.
Sprzedaż internetowa wiąże się ze zdecydowanie niższymi kosztami niż działalność stacjonarna. W przypadku tradycyjnego second-handu musisz ponieść koszty wynajęcia i wyposażenia lokalu, energii, obsługi czy monitoringu. W tym przypadku ważna jest również lokalizacja sklepu. Z kolei sklep internetowy z odzieżą używaną to przede wszystkim możliwość poszerzenia zasięgu i dotarcia do zupełnie nowych klientów.
Pandemia w dużym stopniu zmieniła zachowania zakupowe ludzi, którzy przyzwyczaili się do zakupów online. I chociaż second-handy wciąż kojarzą się głównie z działalnością stacjonarną, to coraz więcej klientów docenia możliwość kupienia ubrań z drugiej ręki bez wychodzenia z domu. Dodatkowo w przypadku samych sklepów stacjonarnych rozszerzenie działalności na sprzedaż w Internecie może stanowić przewagę konkurencyjną.
Gdzie sprzedawać odzież używaną?
Wybór miejsca sprzedaży jest jedną z najważniejszych kwestii przy rozpoczynaniu własnego biznesu e-commerce. Sprawdź, gdzie sprzedawać odzież używaną i jakie możliwości oferują poszczególne kanały.
Własny sklep internetowy z odzieżą używaną
Internetowy second-hand to strzał w dziesiątkę. Własny sklep online z odzieżą używaną pozwoli Ci zbudować markę i promować ją pod swoją domeną. W ten sposób możesz zaprezentować ubrania zgodnie z Twoją wizją, bez ograniczeń, z jakimi spotkasz się np. na portalach sprzedażowych. Sklep internetowy pomoże Ci również zdobyć lojalnych klientów i zbudować społeczność wokół marki.
Aby założyć własny sklep online, nie potrzebujesz zaplecza technicznego ani umiejętności graficznych. Wystarczy, że skorzystasz z oprogramowania Sky-Shop, dzięki któremu uzyskasz dostęp do niemal gotowego, łatwego w konfiguracji sklepu. Integracje z systemami płatności, kurierami i narzędziami marketingowymi pozwolą Ci stworzyć w pełni funkcjonalny secondhand online. Sprzedaż ubrań używanych z łatwością obsłużysz z poziomu panelu administracyjnego.
Prowadzenie sklepu z odzieżą używaną na platformach sprzedażowych
Dzięki różnorodnym marketplace’om otrzymasz dostęp do olbrzymiej bazy kupujących, którzy chętnie poszukują używanych ubrań za pomocą portali sprzedażowych. Produkty możesz wystawiać m.in. na Allegro, czy OLX. Pamiętaj jednak, że platformy pobierają różnego rodzaju prowizje, a przy tym trudno pozyskać na nich lojalnych klientów.
Najlepszą strategią w tym przypadku może okazać się sprzedaż wielokanałowa i połączenie sprzedaży w sklepie internetowym oraz innych platformach. W ten sposób masz większe szanse na dotarcie do potencjalnych klientów, a przy tym budujesz własną markę pod domeną swojego sklepu.
Postaw na oprogramowanie Sky-Shop wspierające sprzedaż!
- ✔ Dostosuj wygląd sklepu w prostym kreatorze
- ✔ Aktywuj potrzebne funkcje i integracje
- ✔ Korzystaj z nieograniczonej pomocy
Sky-Shop oferuje integracje z największymi portalami sprzedażowymi w Polsce, dzięki czemu możesz z łatwością obsługiwać zamówienia ze wszystkich kanałów z poziomu jednego panelu administracyjnego. To z pewnością ułatwi Ci prowadzenie biznesu.
Zintegruj Twój sklep z platformami sprzedażowymi!
Sprzedaż ubrań z drugiej ręki przez media społecznościowe
Portale społecznościowe to dzisiaj potężne narzędzie promocyjne oraz sprzedażowe. Świetnie sprawdzają się szczególnie w branży fashion, dlatego warto wykorzystać je przy sprzedaży odzieży używanej. Dobrze sprawdzą się tutaj takie platformy jak Facebook, Instagram czy TikTok, które pomogą Ci dotrzeć do klientów za pomocą różnych form.
W zależności o tego, który serwis wybierzesz, masz do dyspozycji tradycyjne posty tekstowe, prezentowanie ubrań na zdjęciach czy krótkich filmikach, relacje, transmisje live czy płatne reklamy. Na Facebooku możesz także prowadzić aktywność w ramach dedykowanych grup.
👉 Sprawdź, jak sprzedawać ubrania na Facebooku.
Jak otworzyć sklep internetowy z odzieżą używaną w 4 krokach?
Uruchomienie własnego sklepu nie jest trudne, ale wymaga spełnienia określonych formalności. Na samym początku powinieneś zadbać również o przygotowanie działań promocyjnych, które pomogą Ci przyciągnąć klientów. Sprawdź, jak założyć własny sklep z odzieżą używaną w kilku krokach.
1. Załóż działalność gospodarczą
Jeżeli nie masz jeszcze firmy, powinieneś zarejestrować działalność. Najczęściej wybieranym rozwiązaniem jest jednoosobowa działalność gospodarcza, której założenie jest bezpłatne. Na samym początku możesz także skorzystać z wielu ulg oraz dofinansowań, np. z urzędu pracy. W ten sposób łatwiej wystartujesz z biznesem.
👉 Sprawdź, jak szybko i łatwo założyć firmę.
Możesz także zdecydować się na działalność nierejestrowaną. W ten sposób nie musisz zgłaszać rozpoczęcia działalności do CEIDG czy urzędu skarbowego oraz płacić składek ZUS. Dużym ograniczeniem jest jednak limit przychodu wynoszący 75% płacy minimalnej. Nie zawsze zatem opłaca się otworzyć sklep na działalności nierejestrowanej, szczególnie przy znaczącym udziale kosztów prowadzenia biznesu.
2. Wybierz PKD dla internetowego sklepu z odzieżą używaną
Przy rejestracji swojej firmy musisz wybrać kod PKD, który będzie najlepiej oddawał zakres Twojej działalności. Możesz również podać kilka kodów określających charakter prowadzonej przez Ciebie firmy. W przypadku sklepu internetowego z używaną odzieżą sprawdzą się poniższe numery:
- PKD 47.91.Z – sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet;
- PKD 47.71.Z – sprzedaż detaliczna odzieży prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach;
- PKD 47.79.Z – sprzedaż detaliczna artykułów używanych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach.
3. Skonfiguruj sklep
Najprostszym sposobem na założenie własnego sklepu online jest skorzystanie z gotowych rozwiązań, jakie oferuje oprogramowanie Sky-Shop. Cały proces zrealizujesz samodzielnie, a w razie jakichkolwiek wątpliwości możesz skorzystać z bezpłatnej pomocy technicznej. Aby otworzyć w pełni funkcjonalny sklep internetowy z odzieżą używaną, wykonaj następujące kroki.
- Załóż konto na Sky-Shop.
- Uzupełnij niezbędne dane.
- Dodaj domenę sklepu.
- Ustaw formy płatności i dostawy.
- Dodaj regulamin sklepu internetowego i politykę prywatności.
- Zainstaluj certyfikat SSL.
- Skonfiguruj wygląd sklepu za pomocą intuicyjnego kreatora.
- Dodaj produkty.
4. Zadbaj o promocję
Dobrze zaplanowana strategia marketingowa jest niezbędna do odniesienia sukcesu w e-commerce. Akcje promocyjne i reklamowe powinieneś zaplanować jeszcze przed startem sprzedaży, a w ich opracowaniu pomoże Ci określenie Twojej grupy docelowej. Najlepsze efekty przyniesie połączenie działań płatnych (np. reklamy Google Ads czy Facebook Ads) oraz bezpłatnych (takich jak pozycjonowanie, content marketing czy media społecznościowe).
👉 Przeczytaj poradnik, jak skutecznie promować sklep internetowy.
Funkcje dla sklepu internetowego z odzieżą używaną
Aby Twój internetowy second-hand funkcjonował sprawnie, potrzebujesz rozwiązań dostosowanych do branży fashion. W Sky-Shop znajdziesz wszystkie niezbędne rozwiązania, które pomogą Ci dotrzeć do nowych klientów i będą wspierać działania sprzedażowe. Dodatkowo możesz liczyć na pełne wsparcie techniczne.
Rozwiązania dla sklepu internetowego z używaną odzieżą w Sky-Shop to m.in.:
- wygodne filtrowanie produktów,
- przechowalnia,
- możliwość zaprezentowania wzoru, koloru i faktury,
- moduł Instagrama.
Poznaj rozwiązania dla branży fashion dostępne w Sky-Shop!
Sprzedaż odzieży używanej w Internecie – porady i triki
Skoro już wiesz, jak otworzyć sklep z odzieżą używaną, zastanów się nad strategią sprzedażową. Odpowiednio zaplanowane działania pomogą Ci w znalezieniu klientów i osiągnięciu sukcesu w e-biznesie. Skorzystaj z naszych porad, które sprawdzą się w przypadku prowadzenia internetowego second-handu.
Live commerce
Sprzedaż ubrań podczas transmisji na żywo cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. To nie tylko wygoda dla klientów, ale także możliwość uzyskania doświadczenia zakupowego podobnego jak w stacjonarnym sklepie bez wychodzenia z domu. Ten trend świetnie sprawdza się doskonale w przypadku odzieży używanej. Pozwala bowiem dokładnie zaprezentować produkty z oferty i nawiązać bardziej bezpośredni kontakt z klientem.
👉 Przeczytaj więcej na temat live commerce.
Odpowiedni dobór towaru do sklepu
Stawiając na sprzedaż ubrań używanych w Internecie, zdecyduj się na odzież sortowaną, wysokiej jakości i dobrych marek. Nawiąż współpracę z dobrymi hurtowniami i dostawcami, aby móc oferować atrakcyjny towar. Możesz także postawić na specjalizację i oferować konkretne produkty, np. jedynie odzież damską czy dziecięcą.
W przypadku stacjonarnych second-handów klienci spędzają często bardzo dużo czasu na przeglądanie ubrań na wieszakach w poszukiwaniu perełek. Internetowy sklep z używanymi ubraniami powinien od razu oferować wyselekcjonowane towary, np. markowe kurtki, kaszmirowe swetry, dobrej jakości jeansy czy oryginalne dodatki. W ten sposób przekonasz do zakupów w swoim sklepie także osoby, które nie lubią kupować w tradycyjnych second-handach.
Tworzenie zestawów odzieżowych
Zestawy produktów to świetny pomysł na przyciągnięcie klientów, szukających atrakcyjnych ofert. Możesz tworzyć gotowe stylizacje lub sprzedawać odzież dziecięcą w określonym rozmiarze, których cena w pakiecie będzie korzystniejsza niż w przypadku pojedynczych sztuk. W ten sposób zwiększysz wartość koszyków w Twoim sklepie.
Sprawdź, jak tworzyć zestawy produktów w Sky-Shop.
Wysokiej jakości zdjęcia w sklepie z używaną odzieżą
Pamiętaj, że w Internecie klienci kupują przede wszystkim oczami. Oczywiście, jeśli spodoba się im dany model, sprawdzą informacje takie jak opis, skład czy sposób konserwacji. Na początku musisz jednak zwrócić ich uwagę dobrej jakości, estetycznymi zdjęciami. W przypadku odzieży używanej sprawdzą się szczególnie proste fotografie na jasnym tle, zbliżenia na detale oraz zdjęcia na modelach.
👉 Dowiedz się więcej na temat zdjęć do sklepu internetowego.
Newsletter w sklepie internetowym z używaną odzieżą
W przypadku internetowego second-handu niezbędnym narzędziem marketingowym jest newsletter. Dzięki niemu możesz wysyłać odbiorcom informacje o promocjach, nowej dostawie czy kodach rabatowych. To z kolei pozwoli Ci stworzyć bazę lojalnych klientów, a w konsekwencji zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie.
👉 Przeczytaj więcej na temat tworzenia skutecznego newslettera.
Załóż internetowy sklep z odzieżą używaną na Sky-Shop
Platforma Sky-Shop pozwoli Ci szybko otworzyć własny sklep z odzieżą używaną. Dzięki rozwiązaniom wspierającym sprzedaż, takim jak zestawy produktów, zaawansowane możliwości filtrowania czy przechowalnia, pomoże w codziennym prowadzeniu Twojego second-handu online. Nie wymaga przy tym wiedzy technicznej ani dużego budżetu na start.
Testuj oprogramowanie Sky-Shop za darmo przez 14-dni. Załóż bezpłatne konto i wypróbuj wszystkie możliwości platformy.