Sky-Shop Blog Sklep internetowy Marketing sklepu Ile kosztuje sklep internetowy w 2025?

Ile kosztuje sklep internetowy w 2025?

Ile kosztuje sklep internetowy w 2025?
Sklep internetowy
16 min

Koszt sklepu internetowego zależy od wielu czynników – decydujący wpływ ma wybrana platforma e-commerce i skala Twojej działalności. Nie ma jednej, uniwersalnej ceny, którą mogę Ci w tym miejscu podać. 

Z całą pewnością nie musisz jednak inwestować kilku tysięcy na start ani czekać długich miesięcy na rozpoczęcie sprzedaży w Internecie. Wystarczy nawet kilkadziesiąt złotych, by wystartować z własnym biznesem w e-commerce.

Poznaj wszystkie koszty założenia i prowadzenia sklepu internetowego i przekonaj się, że stać Cię na własny!

Ile kosztuje sklep internetowy?

Założenie sklepu internetowego może kosztować od 0 do 30 000 zł.  Wydatki na otwarcie i obsługę sklepu internetowego zależą przede wszystkim od wybranych rozwiązań i tego, jaką część prac jesteś w stanie wykonać samodzielnie.

Sklep na platformie typu SaaS to koszt od 89 zł miesięcznie, do tego dochodzi domena (ok. 100 zł rocznie), a często również certyfikat SSL (ok. 200 zł rocznie).

W przypadku sklepu tworzonego przez agencję lub freelancera trzeba liczyć się z wydatkiem od 5 000 do nawet 30 000 zł – w zależności od złożoności projektu, ale wciąż pod warunkiem korzystania z gotowego oprogramowania. Budowanie dedykowanych rozwiązań od A do Z to koszt minimum kilkudziesięciu, a nawet kilkuset tysięcy złotych.

Od czego zależy koszt sklepu internetowego?

Oto najważniejsze czynniki, które wpływają na koszt sklepu internetowego w 2025 roku:

  • oprogramowanie sklepu,
  • wybrany hosting i domena,
  • projekt graficzny sklepu,
  • koszty magazynowe,
  • sposób pozyskiwania produktów – dropshipping, zakupy w hurtowni itd,
  • koszty dokumentów prawnych,
  • działania reklamowe i marketing,
  • koszty zatrudnienia,
  • wydatki związane z obsługą zamówień i administracją sklepu,
  • wysokość podatków i składek ZUS.

Modele sklepów internetowych i ich wpływ na budżet

Na rynku funkcjonują 3 podstawowe typy oprogramowań sklepów internetowych: SaaS, Open Source i dedykowane. Wykorzystanie każdego z nich oznacza w praktyce różne koszty sklepu internetowego.

Sklep internetowy w abonamencie (SaaS)

Sklep internetowy w abonamencie to rozwiązanie, które pomoże Ci szybko i sprawnie uruchomić sprzedaż w sieci bez konieczności posiadania wiedzy technicznej. 

Jedyne opłaty, które ponosisz wybierając platformę SaaS, to:

  • Abonament (w przypadku Sky-Shop zaczyna się on już od 89 zł miesięcznie).
  • Koszt domeny – 50-200 zł rocznie (w Sky-Shop możesz kupić domenę za 97 zł).
  • Koszt certyfikatu SSL – 249 – 1490 zł.
  • Koszt modułów dodatkowych – jak np. moduł Instagrama czy licznik czasu wysyłki (tylko, jeśli chcesz z nich korzystać) – od 10 do 100 zł miesięcznie.

Wszystko inne otrzymujesz w cenie abonamentu. Mowa tu przede wszystkim o:

  • hostingu,
  • licznych integracjach,
  • bezpłatnych skórkach (szablonach sklepu),
  • wsparciu technicznym,
  • a także rozwoju i aktualizacjach oprogramowania.

Sprawia to, że wybór platformy SaaS jest zdecydowanie najtańszym sposobem na rozpoczęcie sprzedaży internetowej. 

👉 Oto podsumowanie kosztów:

  • Minimalny koszt prowadzenia sklepu SaaS: od 89 zł/mies. (1 000 zł rocznie).
  • Koszt z dodatkowymi modułami i personalizacją: od 200 do 1 000 zł/mies. (2 400 – 12 000 zł rocznie).
  • Koszt z indywidualnym projektem graficznym i pełnym pakietem funkcji: od 10 000 zł rocznie.

Poznaj także zalety i wady oprogramowań SaaS 👇

Open Source

Platformy typu Open Source (jak np. PrestaShop czy wtyczka do WordPress – sklep WooCommerce) dają Ci możliwość stworzenia sklepu i zarządzania sprzedażą z poziomu wygodnego panelu administracyjnego. Możesz edytować kod takiej platformy, dostosowując go do swoich potrzeb. 

To, co wyróżnia rozwiązania Open Source, to fakt, że dostęp do nich jest darmowy – oznacza to, że samo założenie konta nie kosztuje Cię nawet złotówki.

Wykorzystanie platformy Open Source nie oznacza jednak, że nie poniesiesz żadnych opłat. 

Koszty, z którymi musisz się liczyć w przypadku sklepu na platformie Open Source:

  • Koszt dostępu – 0 zł (darmowe oprogramowanie).
  • Serwer i domenaod 300 do 2 000 zł rocznie.
  • Instalacja i konfiguracja sklepu (jeśli zlecasz specjalistom) – od 1 000 do 10 000 zł.
  • Szablon sklepu – gotowy: od 200 do 1 000 zł, indywidualny projekt graficzny: od 3 000 do 15 000 zł.
  • Wtyczki i integracje – od 1000 do 10000 zł.
  • Aktualizacje i rozwój oprogramowania – od 2 000 do 10 000 zł rocznie.
  • Wsparcie techniczne – od 500 do 5 000 zł miesięcznie (lub stawki godzinowe: 100 – 300 zł/h).
  • Naprawa awarii – od 200 do 5 000 zł jednorazowo (w zależności od problemu).

👉 Podsumowanie kosztów uruchomienia sklepu internetowego na platformie Open Source:

  • Minimalny koszt wdrożenia sklepu Open Source: ok. 5 000 – 10 000 zł.
  • Koszt bardziej zaawansowanego sklepu z wieloma funkcjami i integracjami: 20 000 – 50 000+ zł. 
  • Koszty utrzymania i rozwoju rocznie: od 3 000 do 30 000 zł.

👉 Przeczytaj też: SaaS czy Open Source – co wybrać?

Dedykowany sklep internetowy

Dedykowany sklep to po prostu system stworzony dla Ciebie od A do Z. Jest to najdroższa ze wszystkich opcji. 

Z jakimi wydatkami musisz się liczyć, wybierając dedykowany sklep internetowy?

  • Koszt projektu sklepu (analiza, makiety, specyfikacja funkcjonalna)od 10 000 do 50 000 zł
  • Koszt projektu graficznego i UX/UIod 5 000 do 30 000 zł.
  • Wynagrodzenie programistów/agencji (stworzenie sklepu, instalacja, konfiguracja)od 50 000 do 300 000 zł.
  • Koszty serwera i domenyod 100 do 10 000 zł rocznie (serwer dedykowany dla dużych sklepów może kosztować nawet 5 00020 000 zł rocznie).
  • Koszty integracji z zewnętrznymi systemami (np. hurtownie, bramki płatności, ERP, CRM)od 5 000 do 100 000 zł (w zależności od liczby integracji).
  • Koszty testowania i optymalizacjiod 5 000 do 30 000 zł.
  • Koszty certyfikatu SSLod 100 do 1 500 zł rocznie (certyfikat EV dla e-commerce, najwyższe możliwe zabezpieczenie, to wydatek minimum 1000 zł).
  • Koszty aktualizacji i rozwoju sklepu (nowe funkcje, dostosowanie do zmian prawnych)od 2 000 do 50 000 zł rocznie.
  • Koszty usuwania ewentualnych usterekod 200 zł za pojedynczą poprawkę do 10 000 zł rocznie w ramach abonamentu na wsparcie.
  • Koszty wsparcia technicznegood 1 000 do 20 000 zł miesięcznie, w zależności od zakresu usług.

👉 Podsumowanie kosztów dedykowanego sklepu internetowego:

  • Minimalny koszt stworzenia dedykowanego sklepu internetowego: ok. 80 000 – 100 000 zł.
  • Koszt rozbudowanego sklepu z wieloma funkcjami i integracjami: 200 000 – 500 000+ zł.
  • Koszty utrzymania i rozwoju sklepu rocznie: od 10 000 do 100 000+ zł.

Wnioski są dość oczywiste. Jeżeli planujesz uruchomić prosty sklep internetowy – z funkcjami, jakie posiada większość e-commerce’ów na rynku, nie potrzebujesz projektować go od zera. Taki projekt ma sens tylko wtedy, jeśli szukasz indywidualnych, oryginalnych rozwiązań. 

Koszty podstawowe – co musisz zaplanować?

To wydatki, których nie unikniesz, uruchamiając sklep internetowy:

Koszt wykupienia i utrzymania domeny

Koszt wykupienia domeny wynosi zazwyczaj kilka-kilkanaście złotych, a jej utrzymania – kilkadziesiąt-kilkaset w skali roku.

Przeglądając oferty rejestratorów domen zwróć uwagę nie tylko na cenę za pierwszy rok (ta może wynosić nawet 0 zł), ale także na opłaty w kolejnych latach.

👉 Zobacz, jak wybrać domenę dla sklepu internetowego!

Możesz też wykupić i od razu zarejestrować domenę w Sky-Shop. Koszt wynosi 97 zł, a jej przedłużenie po roku – 99 zł. 

👉 Sprawdź cennik domen na Sky-Shop.

Koszt hostingu

Koszt opłacenia serwera jest ściśle związany z jego parametrami oraz możliwościami, jakie daje. Może wahać się od kilkudziesięciu do kilku tysięcy złotych rocznie.

Wybierając Sky-Shop lub inne oprogramowania typu SaaS, nie musisz martwić się wyborem odpowiedniego hostingu oraz jego opłacaniem – ta usługa jest zawarta w pakiecie abonamentowym.

Za hosting zapłacisz jednak, jeżeli zdecydujesz się uruchomić sklep na platformie Open Source dedykowanej. To koszt od około 100 zł do 1000 zł w skali roku. Może sięgać on nawet 5 000 czy 10 000 zł, jeśli postawisz na hosting dedykowany, a nie współdzielony. Dokładna cena zależy od wybranego dostawcy i tego, ile dokładnie miejsca potrzebujesz.

Certyfikat SSL

Koszt certyfikatu SSL dla sklepu internetowego wynosi od 100 do ok. 1000 zł rocznie – w zależności od rodzaju certyfikatu i sposobu jego instalacji.

W przypadku platformy Sky-Shop koszty rozkładają się następująco:

  • Certyfikat SSL Bronze 249 zł,
  • Certyfikat SSL Silver 790 zł,
  • Certyfikat SSL Gold 1490 zł.

Sprawdź szczegóły.

Projekt graficzny (gotowy czy indywidualny?)

Uruchamiając sklep internetowy, masz do wyboru kilka opcji:

  • Gotowy szablon. To najszybsze i najtańsze rozwiązanie. Wybierasz jeden z dostępnych szablonów graficznych i dostosowujesz go do własnej marki (logo, kolory, zdjęcia, treści). Koszt zaczyna się od 0 zł (w cenie abonamentu w przypadku Sky-Shop), a w przypadku innych platform może sięgnąć kilkadziesiąt-kilkaset zł. 
  • Szablon z modyfikacjami. To kompromis między gotowcem a indywidualnym projektem. Chodzi o dostosowanie gotowego motywu przez grafika lub frontend developera – np. zmianę układu strony głównej, dodanie dodatkowych sekcji czy autorskich ikon. Koszt zależy od dokładnego zakresu zmian – może wynieść od 1000 do 3000 zł.
  • Indywidualny projekt graficzny. To rozwiązanie, które daje pełną swobodę w projektowaniu wyglądu sklepu, dopasowaniu UX/UI i wyróżnieniu się na tle konkurencji. Koszt projektu i wdrożenia to zazwyczaj od 3000 do nawet 15 000 zł, w zależności od liczby zaprojektowanych widoków i stopnia skomplikowania.

Integracje z systemami zewnętrznymi

Dzięki integracji z hurtownią, sklep zapełni się produktami w kilka minut. Integracja z Allegro sprawi, że sprzedaż w dwóch kanałach obsłużysz z poziomu jednego panelu administracyjnego. A z kolei dzięki integracji z firmą kurierską, automatycznie wygenerujesz etykiety.

Koszt tych funkcji zależy od tego, z jakiego systemu korzystasz.

Integracje są zdecydowanie najtańsze w przypadku sklepów internetowych opartych o platformy SaaS. Część z nich jest zawarta w abonamencie, a inne kosztują kilkadziesiąt złotych miesięcznie lub w skali roku.

👉 Sprawdź cennik modułów dodatkowych na Sky-Shop.

Cena jest znacznie wyższa w przypadku projektów dedykowanych i systemów typu Open Source. W ich przypadku możesz bowiem samodzielnie stworzyć taką integrację od zera i na bieżącą ją rozwijać lub wykupić istniejące rozwiązanie. Koszt takich integracji może wynosić kilka bądź nawet kilkanaście tysięcy złotych rocznie.

Koszty prowadzenia sklepu w 2025 roku

Musisz przygotować się na następujące wydatki:

Abonamenty, aktualizacje, serwis

Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się nie tylko z kosztami uruchomienia, ale też z regularnymi opłatami, które musisz uwzględnić w miesięcznym lub rocznym budżecie. Są to:

  • Abonament za oprogramowanie (w modelu SaaS) To stała miesięczna opłata za korzystanie z platformy sklepowej. W zależności od wybranego pakietu, ceny zaczynają się od 89 zł/mies. i rosną wraz z zakresem funkcji, limitem produktów czy poziomem wsparcia technicznego. W zamian za to nie musisz martwić się o aktualizacje czy usuwanie ewentualnych awarii. 
  • Aktualizacje oprogramowania (w modelu Open Source lub dedykowanym). W przypadku sklepów na PrestaShop, WooCommerce, Magento czy rozwiązań dedykowanych, aktualizacje nie są automatyczne i często trzeba je zlecać programiście. Koszty takich usług zależą od zakresu prac i mogą wynosić od kilkuset do kilku tysięcy zł rocznie. Nie płacisz jednak żadnego abonamentu. 
  • Wsparcie techniczne i serwis. W modelu SaaS wsparcie techniczne jest w cenie abonamentu. W modelach Open Source i dedykowanych trzeba liczyć się z dodatkowymi kosztami za pomoc przy awariach, poprawkach czy konfiguracjach – stawki godzinowe wynoszą najczęściej 100–300 zł/h, a pakiety miesięczne od 500 do nawet 5000 zł, w zależności od skali sklepu.

Koszty logistyki

Koszty magazynowe i logistyczne zależą bezpośrednio od modelu działania, który wybierzesz. Każde z rozwiązań ma inne zalety, obowiązki i poziom kosztów:

  • Dropshipping. To najtańsze rozwiązanie, w którym nie ponosisz kosztów magazynowych. Nie płacisz za wynajem przestrzeni ani za pracę magazynierów – tym zajmuje się hurtownia. Produkty są wysyłane bezpośrednio do klienta, a Ty kupujesz towar dopiero wtedy, gdy ktoś złoży zamówienie. To model, który pozwala ograniczyć ryzyko i koszty na start praktycznie do zera.
  • Fulfilment. W tym wypadku logistykę zlecasz na zewnątrz.Samodzielnie kupujesz towar, ale przekazujesz go firmie zewnętrznej, która zajmuje się magazynowaniem, pakowaniem i wysyłką. Taki model najlepiej sprawdza się przy większej skali – zwykle od 100 do 1000 zamówień miesięcznie. Koszty zależą od liczby przesyłek, objętości towaru i usług dodatkowych – warto porównać cenniki kilku operatorów.
  • Własny magazyn. To oczywiście najwyższe koszty, ale też pełna kontrola. Wiąże się z koniecznością wynajmu lub utrzymania powierzchni, zakupem regałów, systemów do zarządzania magazynem, materiałów do pakowania i zatrudnienia pracowników. Z drugiej strony daje pełną niezależność, możliwość negocjacji cen u producentów i zatowarowania się przed sezonem. To rozwiązanie dla tych, którzy wiedzą, że ich produkty się sprzedają i są gotowi na większe inwestycje.

Dowiedz się więcej o różnych modelach pozyskiwania produktów do sklepu:

Podatki i opłaty związane z działalnością gospodarczą

Chodzi tu przede wszystkim o:

  • ZUS – przez pierwsze pół roku możesz korzystać z ulgi na start i nie płacić ubezpieczeń społecznych w ogóle, przez kolejne dwa lata opłacasz składkę preferencyjną – 442,90 zł miesięcznie (z dobrowolnym ubezpieczeniem chorobowym) lub 408,60 zł (bez ubezpieczenia chorobowego), a dopiero później pełną składkę wynoszącą 1 773,96 zł miesięcznie (z dobrowolnym ubezpieczeniem chorobowym) lub 1 646,47 zł (bez ubezpieczenia chorobowego).
  • Składkę zdrowotną – jej wysokość zależy od wybranej przez Ciebie formy opodatkowania. W przypadku skali podatkowej jest to 9% dochodu.
  • Podatek dochodowy – w zależności od wybranej formy opodatkowania jednoosobowej działalności gospodarczej może on wynosić 12% (32% po przekroczeniu progu wynoszącego 120 tysięcy złotych) lub 19%, jeśli wybierzesz podatek liniowy.

👉 Pamiętaj jednak, że na początkowym etapie możesz sprzedawać w ramach działalności nierejestrowanej, co pozwoli Ci ograniczyć koszty prowadzenia sprzedaży internetowej. Unikniesz wtedy opłacania ZUS, składki zdrowotnej, a także prowadzenia księgowości i związanych z tym wydatków.

Koszty związane z księgowością

Koszty księgowe związane ze sklepem internetowym zależą przede wszystkim od wybranej przez Ciebie formy prowadzenia działalności i liczby faktur, które generujesz miesięcznie.

W przypadku jednoosobowej działalności powinny one wynosić ok. 200-250 zł miesięcznie.

👉 Dowiedz się więcej: Księgowość dla sklepu internetowego – jak rozliczać się w e-commerce?

Marketing

Masz wiele opcji, gdy mowa o marketingu sklepu internetowego. Oto najpopularniejsze z nich i związane z nimi koszty:

  • Płatne kampanie reklamowe (np. Google Ads, Meta Ads). Efekty takich działań są niemal natychmiastowe, możesz też łatwo oceniać ich opłacalność na podstawie obiektywnych danych – np. z Google Analytics. Budżet może wynosić od około 500 zł do kilku tysięcy miesięcznie, a nawet kilkunastu czy kilkudziesięciu – wszystko zależy od skali Twojej działalności. Do tego musisz doliczyć także wynagrodzenie agencji czy specjalisty, który zajmuje się obsługą reklam. 
  • SEO. Są to działania długofalowe, które mają na celu zwiększenie pozycji w wyszukiwarkach. Obejmują m.in. tworzenie treści, linkowanie czy optymalizację techniczną strony. Koszt to od około 1000 zł do 5000 zł miesięcznie, choć oczywiście nie ma tu górnej granicy.
  • Media społecznościowe. To miejsce budowania relacji z klientami, którego dziś nie sposób pominąć. Jeżeli prowadzisz je samodzielnie, płacisz wyłącznie swoim czasem. Jeśli to zlecasz, musisz liczyć się z wydatkami na poziomie 500 – 3000 zł miesięcznie. 
  • Content marketing. Tworzenie treści napędza zarówno SEO, jak i sprzedaż. Możesz tworzyć je samodzielnie lub zlecić ich pisanie copywriterom. Copywriterzy najczęściej rozliczają się bowiem za 1000 znaków, a stawki wynoszą średnio od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych. Są niższe w przypadku opisów produktów czy kategorii, a wyższe – w przypadku specjalistycznych artykułów blogowych.

Koszty obsługi klienta i zarządzania zamówieniami

W tym segmencie wydatki zależą przede wszystkim od miesięcznej liczby zamówień w sklepie i jest związany przede wszystkim z wynagrodzeniem pracowników.

Oczywiście kosztują także narzędzia do obsługi klienta, jak np. czat,  – jeśli decydujesz się na ich wykorzystanie. Ich koszt wynosi zazwyczaj od kilkudziesięciu do kilkuset złotych miesięcznie. 

A co z kosztem zarządzania zamówieniami, czyli administracją sklepu? To tak naprawdę wydatki, które ponosisz w związku z wybranym przez Ciebie oprogramowaniem e-commerce. W swoim budżecie musisz też jednak uwzględnić koszty obsługi posprzedażowej. 

Porównanie kosztów – SaaS vs Open Source vs dedykowane

KosztDedykowany sklepOpen SourceSaaS
Wdrożenie80 000 – 500 000 zł5 000 – 50 000 zł1000 – 5 000 zł
Abonamentbrakbrak1000 – 5 000 zł rocznie, miesięcznie – od 89 zł
Serwer i domena300 – 5 000 zł 300 – 5 000 zł serwer w cenie abonamentu, domena – ok. 100 zł rocznie
Projekt graficzny5 000 – 30 000 zł3 000 – 15 000 zł0 zł w przypadku gotowych szablonów, od 5 000 w przypadku indywidualnego projektu
Integracje (płatności, ERP, Allegro itp.)5 000 – 100 000 zł5 000 – 10 000 zł0 – 100 zł/mies. lub jednorazowo
Wtyczki / dodatkowe moduływ cenie wdrożenia lub osobno500 – 5 000 zł10 – 100 zł/mies.
Aktualizacje i rozwój2 000 – 50 000 zł rocznie2 000 – 10 000 zł roczniew cenie abonamentu
Wsparcie techniczne1 000 – 20 000 zł miesięcznie1 000 – 20 000 zł miesięczniew cenie abonamentu
Naprawa awarii200 – 10 000 zł rocznie200 – 5 000 zł roczniew cenie abonamentu
Certyfikat SSL100 – 1 500 zł rocznie100 – 1 500 zł rocznie100 – 1 500 zł rocznie
Łączny koszt pierwszego roku100 000 – 500 000 zł10 000 – 50 000 zł1 000 – 12 000 zł

Ukryte koszty prowadzenia sklepu internetowego

Oprócz kosztów, które łatwo zaplanować na starcie, istnieje szereg wydatków, które często wychodzą dopiero w trakcie prowadzenia sklepu. Warto je znać wcześniej, by uniknąć zaskoczeń:

  • Opłaty transakcyjne. Chodzi o prowizje dla operatorów płatności (np. PayU, Przelewy24). Mogą one wynosić od 1% do 3% wartości transakcji. Wybierając Sky-Pay, płacisz tylko 1% prowizji przez pierwsze 3 miesiące!
  • Koszty zwrotów. Możesz ponosić koszty związane z transportem oraz ewentualnymi stratami na produktach.
  • Utrata klientów. Chodzi o wydatki związane z utratą klientów z powodu np. złej obsługi, problemów z dostawą czy niskiej jakości produktów.
  • Rozwój i skalowanie sklepu. W miarę wzrostu rosną też potrzeby. Z czasem inwestujesz w nowe funkcje, automatyzacje, bardziej zaawansowane kampanie reklamowe, większy zespół czy dodatkowe kanały sprzedaży.

Jak zoptymalizować budżet sklepu internetowego?

Co możesz zrobić, by zmniejszyć koszty związane z prowadzeniem sklepu? Oto kilka podpowiedzi:

  • Postaw na oprogramowanie typu SaaS. Ograniczysz dzięki temu wydatki na obsługę, pomoc techniczną, aktualizacje oprogramowania czy eliminowanie usterek. Sprawdź cennik Sky-Shop i przekonaj się, że koszty utrzymania sklepu nie muszą być wysokie!
  • Wybierz dropshipping – nie musisz wtedy inwestować w towar i magazynowanie. Pamiętaj, że dropshipping nie musi być jedynym modelem logistycznym, który wykorzystujesz w swoim sklepie. Możesz ograniczyć go do np. produktów, które sprzedają się rzadko.
  • Korzystaj z pakietu korzyści przygotowanego dla klientów Sky-Shop – dzięki temu odbierzesz m.in. 500 zł do wydania na Allegro czy rabat na dokumenty prawne dla Twojego sklepu internetowego.
  • Analizuj i optymalizuj koszty działań marketingowych. Sprawdzaj w Google Analytics, co działa, a co nie przynosi oczekiwanych efektów. Unikaj marnowania budżetu i rezygnuj z nieopłacalnych taktyk, które są tylko dodatkowym kosztem.
  • Zmniejsz liczbę zwrotów w sklepie – pomoże Ci w tym dokładny opis produktów i dobrej jakości zdjęcia.
  • Zainwestuj we własną wiedzę na temat marketingu i pozycjonowania. Masz mały sklep? O wiele kwestii jesteś w stanie zatroszczyć się samodzielnie.
  • Postaw na sklep internetowy z profesjonalnym wyglądem graficznym. Pierwsze wrażenie jest najważniejsze! Niedopracowana warstwa wizualna sprawi, że klienci będą rezygnować z zakupu, przez co stracisz pieniądze wydane na marketing.
  • Wybierz bramkę płatniczą Sky-Pay z niską prowizją!

Podsumowanie. Ile realnie kosztuje sklep internetowy?

Realny koszt sklepu internetowego zależy od wybranej przez Ciebie technologii, zakresu funkcji i tego, ile pracy wykonasz samodzielnie. Najtańszy start możliwy jest już od ok. 1000 zł rocznie – przy wykorzystaniu gotowego szablonu, platformy SaaS i własnej pracy.

Jeśli chcesz wdrożyć bardziej rozbudowany sklep, na który składa się indywidualny projekt i zaawansowane, nietypowe funkcje, musisz liczyć się z kosztem od 5 000 do 30 000 zł na start, a nawet więcej w przypadku sklepów dedykowanych.

Dodatkowo dochodzą:

  • opłaty cykliczne (abonament, domena, certyfikat SSL),
  • koszty marketingu (od kilkuset do kilku tysięcy zł miesięcznie),
  • wydatki na rozwój (nowe funkcje, integracje, zespół).

Powodzenia!

4.57 avg. rating (91% score) - 46 votes 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.