Chcesz zacząć sprzedawać świece? To świetny pomysł na własny sklep internetowy. Świece sojowe, woskowe, zapachowe, relaksacyjne i stołowe cieszą się dużą popularnością wśród klientów, którzy szukają dekoracji do domu oraz prezentów na różne okazje. Dowiedz się, jak legalnie sprzedawać świece i przekuć pasję w dochodowy biznes.
Spis treści artykułu
Gdzie sprzedawać świece?
Wybór kanałów sprzedaży jest jedną z najważniejszych decyzji przy rozpoczynaniu własnego biznesu. Sprawdź, na które z nich warto postawić.
1. Własny sklep internetowy
Własny sklep internetowy to idealne miejsce do sprzedaży świec. Pomoże Ci nie tylko w budowaniu własnej marki, ale także da możliwość prezentacji produktów w wybrany przez Ciebie sposób. Nie musisz także martwić się prowizjami od sprzedaży, ponieważ cały zysk trafia na Twoje konto.
W przypadku prowadzenia własnego sklepu masz wpływ na jego wygląd, pozycjonowanie czy możliwości promocji. Klienci kontaktują się bezpośrednio z Tobą, dzięki czemu możesz nawiązać z nimi głębsze więzi, co wpływa na lojalizację.
Co więcej, założenie własnego sklepu jest prostsze, niż myślisz. Wystarczy, że skorzystasz z gotowego rozwiązania, jakim jest oprogramowanie Sky-Shop. Dzięki niemu założysz swój sklep błyskawicznie, bez pomocy programisty czy grafika. Dodatkowo możesz liczyć na:
- prosty w obsłudze kreator szablonu dla sklepu,
- ponad 500 zintegrowanych hurtowni,
- integracje z szybkimi płatnościami, kurierami, marketplace’ami, systemami księgowymi i narzędziami marketingowymi,
- autorską bramkę płatniczą Sky-Pay, dostępną także dla działalności nierejestrowanej,
- aktualizacje i nowe funkcje,
- bezpłatne wsparcie techniczne,
- 14-dniowy, darmowy okres testowy.
2. Portale aukcyjne i marketplace’y
Działalność na platformach sprzedażowych da Ci dostęp do olbrzymiej bazy klientów, którzy często zaczynają tam swoje poszukiwania zakupowe. W przypadku takich portali musisz jednak liczyć się z dużą konkurencją oraz dodatkowymi opłatami.
Platformy sprzedażowe mają jednak swoje zalety. Dzięki nim możesz szybko rozpocząć sprzedaż i dotrzeć do dużej liczby odbiorców. W przypadku sprzedaży świec warto zwrócić uwagę na takie portale jak:
- Allegro,
- OLX,
- EmpikPlace.
Zintegruj Twój sklep z portalami aukcyjnymi i marketplace’ami w Sky-Shop!
3. Media społecznościowe
Jeżeli sprzedajesz świece w internecie, nie może Cię też zabraknąć w mediach społecznościowych. Atrakcyjne zdjęcia produktów prezentowane na Facebooku czy Instagramie generują duży ruch oraz pomagają przyciągnąć klientów do Twojego sklepu.
Dzisiaj media społecznościowe służą nie tylko do prezentacji asortymentu, ale także są potężnym narzędziem sprzedażowym. Popularne portale oferują funkcje, które skracają drogę do dokonania transakcji. Pozwoli Ci to nie tylko zaprezentować swoje świeczki obserwującym, ale i skierować odbiorców bezpośrednio do Twojego sklepu.
4. Sprzedaż wielokanałowa
Sprzedając w internecie, nie musisz ograniczać się do jednej platformy. Dzięki zróżnicowaniu kanałów sprzedaży dotrzesz do większej liczby klientów i zmaksymalizujesz swoje zyski. Warto zatem postawić na łączenie prowadzenia sklepu internetowego ze sprzedażą na marketplace’ach i w mediach społecznościowych. W Sky-Shop możesz obsługiwać sprzedaż na wielu platformach z jednego miejsca. W ten sposób rozszerzysz swoją działalność przy minimalnym nakładzie pracy.
Postaw na oprogramowanie Sky-Shop wspierające sprzedaż!
- ✔ Dostosuj wygląd sklepu w prostym kreatorze
- ✔ Aktywuj potrzebne funkcje i integracje
- ✔ Korzystaj z nieograniczonej pomocy
Dowiedz się więcej o sprzedaży wielokanałowej w Sky-Shop.
Skąd brać towar do sklepu online ze świecami?
Jeśli wiesz już, jaki kanał sprzedaży wybrać, zadbaj o odpowiedni asotyment. Świece możesz wytwarzać samodzielnie lub pozyskać towar od dostawcy. Sprawdź dostępne opcje.
1. Samodzielna produkcja świec
Zajmujesz się wytwarzaniem świec? To świetnie! Unikalne, rzemieślnicze produkty są bardzo poszukiwane przez klientów. Dla odbiorców ważne są nie tylko walory estetyczne i zapachowe, ale także jakość użytkownika. Jeśli chcesz zacząć produkcję swoich świec, zadbaj o odpowiednie materiały, takie jak woski, olejki zapachowe czy dobrej jakości knoty.
Produkcja i sprzedaż świec z pewnością da Ci możliwość stworzenia niepowtarzalnej oferty i wyróżnienia się na tle konkurencji. Pomogą Ci w tym oryginalne etykiety i opakowania czy skupienie się na konkretnym rodzaju świec. W ten sposób masz szansę zaistnieć w biznesie świecowym.
2. Pozyskanie świec z hurtowni
Jeżeli nie planujesz samodzielnego wyrobu świec, możesz pozyskać towary bezpośrednio od producenta lub nawiązać współpracę z hurtownią. W Sky-Shop znajdziesz gotowe integracje z hurtowniami, które mają w swojej ofercie świece zapachowe, woski, kadzidełka oraz inne akcesoria.
Sprawdź asortyment hurtowni Otsohandmade, Kringle, Zapach Domu.
3. Sprzedaż świec w dropshippingu
Nie masz wystarczającej przestrzeni do przechowywania produktów? Wypróbuj dropshipping. W tym modelu za magazynowanie i wysyłkę towaru do odbiorcy odpowiada hurtownia.
Za produkty płacisz dopiero po ich zamówieniu przez klienta, przez co nie ponosisz zbyt wielkiego ryzyka. W Sky-Shop możesz skorzystać z gotowych integracji z hurtowniami dropshipping lub zintegrować Twój sklep z dowolnie wybraną hurtownią.
Sprawdź hurtownie dropshipping zintegrowane ze Sky-Shop.
Jak promować sklep internetowy ze świecami?
Działania promocyjne stanowią bardzo ważną część prowadzenia e-biznesu. Sprawdź, co zrobić, aby skutecznie sprzedawać świece w Internecie.
1. Twórz interesujące opisy produktów
Opisy produktów pomogą Ci nie tylko w pozycjonowaniu oferty, ale także dostarczą użytkownikom niezbędnych informacji o wyrobach. E-konsumenci nie mają możliwości zetknięcia się z produktami na żywo, dlatego to opisy powinny ich zachęcić do dokonania zakupu.
W przypadku świec zapachowych dobrym pomysłem jest skupienie się na charakterystycznych nutach, dzięki którym odbiorcy będą mogli wybrać odpowiadające im wonie. Ważnymi informacjami są także pojemność oraz czas palenia.
2. Korzystaj z mediów społecznościowych
Social media to miejsce, w którym króluje content wizualny. Zaprezentuj zatem Twoim obserwatorom dobrej jakości, klimatyczne zdjęcia pokazujące sprzedawane przez Ciebie świece w ciekawych aranżacjach. W ten sposób zachęcisz ich do udekorowania w ten sposób również swojej domowej przestrzeni.
Media społecznościowe pozwalają również na bliższą i swobodniejszą komunikację z klientami oraz budowanie zaangażowanej społeczności. Zachęcaj swoich obserwatorów do lajkowania i komentowania Twoich publikacji czy oznaczania marki na swoich zdjęciach. Możesz ich także aktywizować poprzez różnego rodzaju zabawy i konkursy.
👉 Dowiedz się więcej o social commerce.
3. Blog
Własny sklep internetowy warto wzbogacić o blog. Ciekawe artykuły pomogą Ci przyciągnąć więcej odbiorców oraz odpowiedzieć na ich pytania związane z wyrobem świec, doborem zapachów czy wyborem produktów na prezent. Możesz tam także umieszczać różnego rodzaju poradniki, recenzje czy porównania produktów. Prowadzenie bloga wspomaga również działania SEO w witrynie.
👉 Zobacz, jak założyć blog w sklepie internetowym.
4. Płatne reklamy
Płatne kampanie to najszybszy sposób dotarcia do klientów. Systemy takie jak Google Ads i Facebook Ads pozwalają targetować reklamy pod kątem różnych parametrów, takich jak lokalizacja, wiek, płeć, zainteresowania czy zachowania zakupowe. Dzięki temu możesz docierać do wyselekcjonowanych odbiorców odpowiadających Twojej grupie docelowej.
👉 Sprawdź poradnik Google Ads.
Sprawdź funkcje sprzedażowe dla sklepu internetowego ze świecami
Sky-Shop oferuje szereg funkcji, dzięki którym dotrzesz do nowych klientów i ułatwisz im podjęcie decyzji o zakupach. Dzięki specjalnie zaprojketowanym rozwiązaniom możesz jeszcze skuteczniej sprzedawać świece i inne produkty z home and decor w swoim sklepie. Dodatkowo otrzymujesz wspracie ekspertów na każdym etapie prowadzenia działalności.
Dostępne w Sky-Shop funkcje dla sklepu interentowego ze świecami to m.in:
- warianty produktów,
- kategorie obrazkowe,
- cena zależna od wielkości,
- moduł Instagrama.
Zobacz rozwiązania dla branży home and decor w Sky-Shop!
Sprzedaż świec w internecie a działalność gospodarcza
Pierwszym krokiem do rozpoczęcia legalnej sprzedaży świec jest zazwyczaj założenie własnej firmy. Najpopularniejszą formę stanowi jednoosobowa działalność gospodarcza, którą założysz przez Internet, rejestrując się w CEIDG.
👉 Sprawdź, jak szybko i łatwo założyć firmę.
W określonych przypadkach nie musisz jednak zakładać firmy. Umożliwia to działalność nierejestrowana, dzięki której przetestujesz swój pomysł na biznes bez dodatkowych kosztów związanych z opłacaniem składek ZUS i prowadzeniem skomplikowanej księgowości. Możesz z niej skorzystać, jeżeli:
- Twoje przychody z działalności w żadnym miesiącu nie przekraczają 75% minimalnego wynagrodzenia,
- nie miałeś zarejestrowanej firmy w ciągu ostatnich 5 lat.
👉 Dowiedz się więcej o działalności nierejestrowanej.
Jakie PKD wybrać przy sprzedaży świec w internecie?
Przy rejestracji firmy we wniosku CEIDG-1 powinieneś podać kod PKD odpowiadający rodzajowi wykonywanej przez Ciebie działalności. Nie musisz ograniczać się do jednego numeru – oprócz kodu podstawowego dodaj kody dodatkowe, dzięki którym jak najlepiej określisz profil Twojego biznesu. Pełną listę znajdziesz w tabeli PKD na stronie www.biznes.gov.pl/pl/tabela-pkd.
W przypadku sprzedaży świec w sklepi internetowym, rozważ następujące kody:
- 47.91.Z. – podstawowy kod dla sprzedaży internetowej,
- 47.19.Z – kod dla pozostałej sprzedaży detalicznej prowadzonej w niewyspecjalizowanych sklepach,
- 32.99.Z – kod dla produkcji pozostałych wyrobów, gdzie indziej niesklasyfikowanej.
👉 Dowiedz się więcej o PKD dla sprzedaży internetowej.
Jak legalnie sprzedawać świece? Wymogi prawne
Zgodnie z dyrektywą 2001/95/WE jako producent odpowiadasz za bezpieczeństwo wytwarzanych przez Ciebie produktów. Powinny spełniać odpowiednie normy i być prawidłowo oznakowane.
Świece są traktowane jako mieszaniny chemiczne, dlatego podlegają pod rozporządzenia REACH oraz CLP. Ważnym elementem jest tutaj karta charakterystyki, która zawiera informacje o potencjalnych zagrożeniach oraz instrukcje postępowania.
Zapoznaj się również ze standardem IFRA w zakresie ekspozycji na substancje zapachowe. Weź też pod uwagę wytyczne dotyczące etykietowania, bezpieczeństwa pożarowego i specyfikację emisji sadzy.
Jeżeli nie jesteś producentem, a jedynie sprzedajesz towar zakupiony z hurtowni, upewnij się, że pozyskanie produkty spełniają wymagane normy i posiadają kartę charakterystyki.
1. Sprzedaż świec a BDO (Baza Danych Odpadowych)
Baza Danych Odpadowych (BDO) to system, w którym znajdują się podmioty wprowadzające na rynek produkty w opakowaniach i gospodarujące odpadami. Zarówno przy produkcji, jak i sprzedaży świec w zdecydowanej większości przypadków będziesz podlegać obowiązkowi rejestracji w BDO. Unikniesz jej jedynie w przypadku prowadzenia dropshippingu. Wpisu do BDO powinieneś dokonać przed rozpoczęciem działalności.
👉 Przeczytaj więcej na temat BDO w sklepie internetowym.
2. Sprzedaż świec a kasa fiskalna
Nie musisz posiadać kasy fiskalnej w sklepie internetowym ze świecami, jeżeli spełnisz poniższe warunki:
- prowadzisz sprzedaż wysyłkową,
- wszystkie transakcje odbywają się drogą elektroniczną,
- pozostałe towary w Twoim sklepie nie są wykluczone z listy produktów objętych możliwością sprzedaży bez kasy fiskalnej.
W przypadku sprzedaży stacjonarnej możesz skorzystać ze zwolnienia z posiadania kasy fiskalnej, jeżeli Twoje obroty nie przekroczyły 20 000 zł za poprzedni rok.
👉 Dowiedz się więcej o kasie fiskalnej w sklepie internetowym
Zaplanuj własny biznes i sprzedawaj świece ze Sky-Shop
W wygodnym zarządzaniu sklepem internetowym ze świecami pomoże Ci odpowiednie narzędzie do prowadzenia sprzedaży. Kompleksowa platforma Sky-Shop da Ci dostęp nie tylko do własnego sklepu, ale także umożliwi integrację z wieloma innymi kanałami sprzedaży, dzięki czemu dotrzesz do większej grupy odbiorców.
Chcesz sprawdzić wszystkie możliwości oprogramowania? Załóż darmowe konto testowe i testuj platformę bez limitów przez 14 dni!