Sprzedaż sztuki kojarzy się z odwiedzaniem galerii lub uczestnictwem w aukcjach. I rzeczywiście, przez wiele lat były to najpopularniejsze sposoby pozyskania obrazów czy innych dzieł artystycznych. Czasy się jednak zmieniają. Jesteś kolekcjonerem? A może artystą, który chce zarobić na swoich obrazach? Dowiedz się, jak sprzedawać sztukę w Internecie!
Spis treści artykułu
Gdzie sprzedawać sztukę w Internecie?
Wybierz ten kanał, który w największym stopniu przekona do siebie odbiorców swoich dzieł lub postaw na wszystkie możliwe, aby przyciagnąć jak największe grono klientów.
Poznaj sposoby na sprzedaż sztuki w Internecie!
1. Sklep internetowy
Uruchomienie własnego sklepu internetowego to zdecydowanie najbardziej oczywisty sposób na sprzedaż sztuki czy jakiegokolwiek innego asortymentu w Internecie.
Taka opcja daje Ci największą niezależność, a także możliwość rozwoju własnej marki (również tej osobistej).
Bardzo istotna w przypadku osób sprzedających sztukę jest także możliwość połączenia sklepu z blogiem. To świetne miejsce, by omawiać swoje dzieła i gromadzić wokół swojej twórczości coraz większą publiczność.
Co ważne, oprogramowania sklepów internetowych, jak Sky-Shop, oferują możliwość sprzedaży plików cyfrowych. Oznacza to, że możesz proponować swoim klientom nie tylko fizyczne wersje obrazów, ale także ich cyfrowe odpowiedniki, które Twoi klienci mogą np. samodzielnie wydrukować.
Przeczytaj także: Jak sprzedawać zdjęcia w Internecie?
2. Media społecznościowe
To, że tworząc czy sprzedając sztukę, powinieneś być obecny w mediach społecznościowych, jest dla Ciebie prawdopodobnie oczywiste.
Mogą być one kluczowym kanałem, gdy mowa o sprzedaży obrazów online.
I nie chodzi tu o zwykłą aktywność na Facebooku czy Instagramie – a korzystanie z możliwości, jakie stwarzają sklepy na tych portalach.
Postaw na oprogramowanie Sky-Shop wspierające sprzedaż!
- ✔ Dostosuj wygląd sklepu w prostym kreatorze
- ✔ Aktywuj potrzebne funkcje i integracje
- ✔ Korzystaj z nieograniczonej pomocy
Dzięki nim przede wszystkim możesz oznaczać swoje swoje produkty na zdjęciach, które publikujesz na Facebooku czy Instagramie.
Po kliknięciu w taki znacznik, użytkownik zostanie automatycznie przekierowany do sklepu na Facebooku. Z kolei z nieg będzie mógł przejść bezpośrednio na kartę danego produktu w Twoim sklepie i sfinalizować transakcję.
Ani na Instagramie, ani na Facebooku nie ma jeszcze opcji bezpośredniego zakupu, jednak sklepy, mające w rzeczywistości postać wirtualnych katalogów, realnie napędzają sprzedaż.
Dowiedz się, jak założyć sklep na Facebooku.
3. Marketplaces
Tak naprawdę sprzedawać sztukę możesz na każdej platformie typu marketplace – jak Allegro, OLX czy eBay.
Miej jednak na uwadze, że tego typu serwisy odwiedzają przede wszystkim klienci zdecydowani na zakup konkretnych produktów.
Kluczowe jest więc wcześniejsze zbudowanie rozpoznawalności swojej twórczości. Dlatego na samym początku działalności znacznie lepszą opcją jest uruchomienie własnego sklepu internetowego.
Możesz jednak rozważyć wystawianie swoich obrazów na aukcjach Allegro, które mogą być ciekawą alternatywą dla aukcji tradycyjnych.
Sky-Shop posiada integracje ze wszystkimi najważniejszymi platformami typu marketplace. Oznacza to, że sprzedaż na wszystkich z nich możesz obslugiwać z poziomu jednego panelu administracyjnego.
O czym pamiętać, sprzedając sztukę przez Internet?
Wiesz już, gdzie sprzedawać sztukę (np. obrazy). Na koniec zostawiamy jeszcze kilka porad, które pomogą Ci zwiększyć efektywność swoich działań.
1. Zadbaj o rzetelną wycenę dzieł sztuki
Wycena obarazów z łatwością nie należy do łatwych zadań. Musisz mieć jednak na uwadze, że jest ona jednym z istotnych czynników przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Zwłaszcza, że w Internecie ceny bardzo łatwo jest porównywać.
Możesz w tej kwestii skorzystać z pomocy domów aukcyjnych, których pracownicy podpowiedzą Ci, ile są warte sprzedawane przez Ciebie obrazy.
Nieocenioną pomocą będzie także research cen w podobnych sklepach.
2. Ubezpieczaj przesyłki
Obrazy czy inne dzieła sztuki to wyjątkowy asortyment. Warto więc zadbać o ich odpowiednie zapakowanie, a w przypadku wyjątkowo cennych przedmiotów – ich ubezpieczenie.
Dowiedz się więcej o pakowaniu produktów.
3. Udostępnij opcje oglądania obrazów
Jeżeli sprzedajesz cenne dzieła sztuki, nie może Cię dziwić, że jakaś część klientów będzie chciała obejrzeć je osobiście.
Warto dać im taką możliwość, łącząc sprzedaż internetową z tradycyjną. Pozwoli Ci to dotrzeć do maksymalnie dużej liczby klientów.
Nie jest to oczywiście konieczność – jednak gdy Twój biznes zacznie się rozrastać, warto się nad taką opcją zastanowić.
4. Daj możliwość pakowania obrazów na prezent
Dzieła sztuki bardzo często kupujemy na prezent. Oferuj więc możliwość ich pakowania w odpowiedni sposób – czyli przede wszystkim bez paragonu i w bardziej reprezentacyjnym czy być może nawet spersonalizowanym opakowaniu.
Podsumowanie
Pamiętaj, że wybór miejsca do sprzedaży i udostępnienie swoich obrazów do zakupu w sieci to dopiero początek długiej drogi.
Musisz podjąć skuteczne działania marketingowe, które zbudują świadomość związaną z Twoją twórczością i przyciągną klientów do Twojego sklepu.
? Zapoznaj się z artykułami z kategorii marketing sklepu!