Dropshipping z powodu niskiego progu wejścia stał się jednym z najchętniej wybieranych rozwiązań logistycznych dla sklepu internetowego. Przerzucenie wysyłki towarów na hurtownię, a tym samym brak konieczności posiadania własnego magazynu sprawił, że jest wręcz naturalnym sposobem na rozpoczęcie sprzedaży w Internecie. Choć ramy działania takiego rozwiązania są już znane, warto zobaczyć, jak wygląda realizacja zamówienia w dropshippingu. Sprawdź, co będziesz musiał zrobić, by towar został wysłany do klienta!
Jak zacząć dropshipping?
Rozpoczęcie dropshippingu wiąże się z otwarciem sklepu internetowego. To z kolei jest bezpośrednio powiązane jest z założeniem działalności gospodarczej. I choć dropshipping można prowadzić bez firmy, osoby myślące o tej formie zarobku na poważnie, muszą wziąć pod uwagę, że generowanie znacznych zysków na podstawie działalności nierejestrowanej nie będzie możliwe.
Podczas wyboru oprogramowania do prowadzenia dropshippingu należy zwrócić szczególną uwagę na liczne integracje z hurtowniami dropshippingowymi. To one pozwolą szybko i sprawnie zatowarować sklep i niemalże natychmiastowo rozpocząć sprzedaż. Kiedy wybierzesz już interesującego Cię kontrahenta, pozostaje skontaktowanie się z nim i uzgodnienie warunków współpracy. Ostatnim krokiem w rozpoczęciu dropshippingu jest zintegrowanie sklepu z hurtownią. Teraz możesz już rozpoczynać sprzedaż!
Oferty współpracy w dropshippingu – zintegrowane hurtownie
Podstawą korzystania z dropshippingu jest znalezienie partnera, który w Twoim imieniu wyśle produkty do klientów. W przypadku posiadania własnego magazynu, zaopatrzenie sklepu internetowego może opierać się zarówno o autorskie produkty, jak i te kupowane wprost od producenta lub hurtowni posiadającej wiele artykułów. W droshippingu oferty współpracy, jakie możesz rozważyć, zostają zawężone. Skorzystasz wyłącznie z usług hurtowni, która zdecydowała się na wysyłanie paczek do klientów indywidualnych swoich kontrahentów. Dropshippingu należy poszukiwać wśród usług hurtowni. W przypadku braku informacji, warto skorzystać z kontaktu mailowego lub infolinii i upewnić się, że nie jest prowadzony.
Ofert współpracy w dropshippingu nie musisz szukać na własną rękę. Ponad 60 gotowych integracji z hurtowniami dropshippingowymi czeka na Ciebie w Sky-Shop! Wygodny podział na branże pozwoli Ci szybko i sprawnie zapoznać się z ofertami i wybrać kontrahenta, z którym chcesz współpracować. Co ciekawe, nie musisz ograniczać się do jednej hurtowni. Nic nie stoi na przeszkodzie, by importować produkty do sklepu z wielu miejsc!
Wielu początkujących sprzedawców nie zdaje sobie sprawy z tego, dlaczego warto korzystać z integracji z hurtowniami. Tymczasem pozwala ona zmniejszyć koszty prowadzenia sklepu internetowego. Szybki import parametrów produktów, ich zdjęć oraz opisów pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze, które poświęciłbyś na ich dodawanie do swojej oferty. Oszczędności będą rosły wraz z ilością produktów znajdujących się w ofercie. Automatyczny mechanizm w hurtowni dropshippingowej działa tak samo jak ten, który jest wykorzystywany w hurtowniach nieprowadzących dropshippingu.
Jak wygląda realizacja zamówienia w dropshippingu?
Realizacja zamówienia w dropshippingu nieco różni się od procesu, do którego przywykły osoby posiadające własny magazyn. Redukując kilka etapów obsługi zamówienia pozwala zaoszczędzić czas na czynnościach takich jak:
- pakowanie przesyłki,
- drukowanie etykiet przewozowych,
- wysyłanie produktów do klientów.
Dropshipping wymaga poświęcenia odrobiny większej ilości czasu na czynności wykonywane przed komputerem. Mowa tu o konieczności przekazania zamówienia złożonego w sklepie internetowym do właściwej hurtowni, z której pozyskujesz towary. Zamówienia nie zostaną przekazane automatycznie, toteż Twoim zadaniem jest wysłanie każdego z zamówień do hurtowni w sposób uzgodniony przy określaniu Waszej współpracy. W rzeczywistości sposób realizowania zamówienia w dropshippingu wygląda następująco:
1. Klient składa zamówienie w sklepie internetowym.
2. Zamówienie pojawia się w panelu administracyjnym.
3. Obsługa sklepu internetowego przesyła zamówienie do hurtowni. Hurtownie często udostępniają swoim kontrahentom specjalny panel do wprowadzania zamówień. Niektóre z nich preferują kontakt mailowy. Forma przesyłania zamówienia dropshippingowego zależna jest od konkretnej hurtowni i indywidualnych ustaleń.
4. Hurtownia wysyła produkt do kupującego.
5. Kupujący odbiera wybrane artykuły.
Pamiętaj, że realizacja zamówień dropshippingowych ma zarówno swoje zalety, jak i wady. Przekazując znaczną część hurtowni redukujesz koszty, zyskujesz czas i wygodę, jednak stajesz się uzależniony od aktualnego stanu branży. W okresach dużego zapotrzebowania na poszczególne artykuły np. w okresie świątecznym, musisz liczyć się z tym, że czas wysyłki może zostać wydłużony.
Zobacz: Co zrobić, gdy jedno zamówienie obejmuje produkty z kilku hurtowni?
Sprawdź również nasz artykuł o tym Ile kosztuje sklep internetowy!