Prosty sklep internetowy – co powinien mieć i jak go założyć?


Sklep internetowy

Chcesz spróbować swoich sił w e-commerce, ale obawiasz się, że nie dasz sobie rady z obsługą sklepu internetowego? Marzy Ci się własne miejsce do sprzedaży w sieci i własny sklep internetowy? Sprawdź nasz przepis na kompletny i twój sklep internetowy, który możesz otworzyć w mniej niż 24h nawet, jeśli nie masz doświadczenia w handlu online i dużej ilości środków na start!

  • Zobacz, czym powinien charakteryzować się nieskomplikowany sklep internetowy.
  • Poznaj funkcje, których nie może zabraknąć w swoim sklepie internetowym.
  • Dowiedz się, jak założyć sklep internetowy i sprawdź, ile to kosztuje.

Spis treści

  1. Jakie niezbędne funkcje powinien mieć prosty sklep internetowy?
    1. Responsywność
    2. Bezpieczeństwo
    3. Prostota obsługi
    4. Optymalizacja pod SEO
    5. Intuicyjna nawigacja
    6. Wygodny katalog produktów
    7. Szybkie płatności internetowe
    8. Różne opcje wysyłki
    9. Newsletter
    10. System rabatowy
    11. Konto klienta w sklepie
    12. Program lojalnościowy
  2. Jak założyć prosty sklep internetowy?
    1. Ile kosztuje prosty sklep internetowy?
      1. Darmowa platforma e-commerce
      2. Sklep w abonamencie (SaaS)

Jakie niezbędne funkcje powinien mieć prosty sklep internetowy?

O prostocie sklepu internetowego można mówić zarówno z perspektywy jego użytkownika, jak i właściciela czy osoby zajmującej się jego obsługą. Z punktu widzenia Internauty, a zarazem potencjalnego klienta, sklep internetowy powinien:

  • działać sprawnie i szybko na każdym urządzeniu (stacjonarnym i mobilnym);
  • zapewniać poufność i bezpieczeństwo danych (z uwagi na RODO i kwestie zaufania);
  • być łatwy w obsłudze i nawigacji (istotna jest też prostota procesu zakupowego);
  • zapewniać różne opcje płatności i formy dostawy (standard współczesnego e-commerce)
  • czytelnie przedstawiać informacje (szczególnie o produktach i warunkach sprzedaży).

Tak samo ważne jak doświadczenia klientów (customer experience), są jednak te po stronie właściciela czy pracownika sklepu. 🙂 Prostota sklepu internetowego może więc oznaczać również łatwość jego otworzenia, konfiguracji czy obsługi.

Poniżej przedstawiamy Ci najważniejsze funkcje, które pozwolą Ci stworzyć sklep internetowy od podstaw. Sprawdź, czego nie może zabraknąć w Twoim nowym e-sklepie!

1. Responsywność RWD

Współcześni konsumenci dokonują zakupów przez Internet zarówno za pośrednictwem komputerów, jak i smartfonów czy tabletów. Z tego względu, witryna sklepu internetowego powinna wyświetlać się i działać tak samo dobrze na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych.  Responsywna strona internetowa zaprojektowana w technologii RWD (Responsive Web Design) automatycznie wykrywa typ urządzenia, na jakim się wyświetla, dopasowując do niego odpowiednią rozdzielczość.

👉 Dowiedz się więcej o RWD w kontekście wzrostu rynku mobile commerce.

Postaw na sklep internetowy  zaprojektowany techniką RWD i ciesz się uniwersalną, w pełni funkcjonalną witryną dostępną z poziomu wszystkich urządzeń!

2. Bezpieczeństwo

Działalność e-commerce wiąże się z przekazywaniem poufnych danych, których ochrona jest od wejścia w życie RODO obowiązkowa. Z uwagi na to, sklep powinien być zabezpieczony protokołem HTTPS odpowiedzialnym za szyfrowanie informacji. ? Certyfikat SSL to podstawowe zabezpieczenie, którego nie może zabraknąć w żadnym sklepie internetowym. Poza poufnością danych i bezpieczeństwem, zapewnia:

  • łatwiejsze pozycjonowanie strony (Google traktuje lepiej witryny szyfrowane, odbierane jako bezpieczne);
  • wyższy stopień zaufania klienta (gwarancja bezpieczeństwa danych nie zniechęca do dzielenia się nimi).

👉 Przeczytaj więcej na temat RODO w sklepie internetowym.

Wybierz sklep internetowy z szyfrowaniem i certyfikatem SSL, zyskując bezpieczeństwo, zaufanie odbiorców i skuteczne pozycjonowanie!

3. Prostota obsługi

Nie bez znaczenia jest komfort pracy nad wyglądem i zawartością sklepu, zamówieniami oraz marketingiem. Dlatego właśnie sklep internetowy powinien być łatwy w obsłudze. ? Podczas wyboru oprogramowania dla sklepu online warto zatem sprawdzić, czy posiada:

  • intuicyjny panel administracyjny z możliwością samodzielnej konfiguracji najważniejszych elementów;
  • opcję prostej modyfikacji wyglądu np. w łatwym w obsłudze kreatorze graficznym;
  • aplikację mobilną do obsługi sklepu z poziomu smartfona.

Postaw na dobre oprogramowanie dla sklepu internetowego oferujące wszystkie wymienione wyżej możliwości i zapomnij o płaceniu za usługi programisty czy grafika!

4. Optymalizacja pod SEO

E-konsumenci przeważnie rozpoczynają zakupy przez Internet w wyszukiwarce. Z tego względu, każdy sklep internetowy powinien być dobrze zoptymalizowany pod SEO. ? Tylko odpowiednio dopracowana pod tym kątem witryna, może cieszyć się dobrą widocznością w Google i możliwością jej poprawy poprzez pozycjonowanie i content marketing.

👉 Poznaj 5️ najczęstszych błędów SEO w sklepie internetowym.

Otwórz sklep internetowy na oprogramowaniu, które pomoże Ci samodzielnie zadbać o SEO strony, bez konieczności instalacji kłopotliwych wtyczek, które mogą spowalniać jej działanie.

Sprawdź funkcje SEO platformysky-shop

5. Intuicyjna nawigacja

Internauci błyskawicznie opuszczają strony i sklepy online o skomplikowanej budowie. Każdy, a już na pewno sklep internetowy, powinien charakteryzować się łatwą nawigacją. ? Czytelna zawartość, przejrzysty układ, intuicyjne ikonki (np. koszyka czy mediów społecznościowych), proste polecenia oraz łatwo dostępne dane kontaktowe i informacje transakcyjne to tylko niektóre aspekty, które warto dopracować.

👉 Sprawdź, jak poprawić UX w sklepie internetowym.

Zdecyduj się na takie oprogramowanie dla sklepu online, w którym zoptymalizujesz wspomniane elementy samodzielnie.

6. Wygodny katalog produktów

E-konsumenci cenią sobie sklepy wyróżniające się dobrą organizacją wirtualnych półek. Sklep online powinien posiadać czytelny katalog produktów z intuicyjnie dobranymi kategoriami. ?️ Odpowiedni podział wyrobów na grupy i systematyzacja towarów na podstawie ich cech, wpływa pozytywnie zarówno na wrażenia zakupowe klientów, jak i pozycjonowanie.

👉 Zobacz, jak przygotować drzewo kategorii w e-sklepie.

Uruchom sklep internetowy na oprogramowaniu zapewniającym liczne możliwości organizacji katalogu produktów, filtrowanie towarów na podstawie cech i wyszukiwanie w oparciu o tagi czy słowa używane w opisach.

Zobacz możliwości prezentacji produktów na oprogramowaniu sky-shop

7. Szybkie płatności internetowe

We współczesnym e-commerce, standardem jest wolność w zakresie wyboru preferowanej formy płatności. Z uwagi na to, własny sklep internetowy powinien oferować klientom różne opcje zapłaty ? – błyskawicznym przelewem internetowym, kartą debetową i kredytową, BLIKiem, wirtualnym portfelem, za pobraniem czy nawet na raty. Dobrym pomysłem jest wybór bramki płatności oferującej dostęp do kilku możliwości płatniczych jednocześnie.

Poznaj bramkę płatności Sky-Pay i zobacz webinar o jej funkcjach!

Uruchom sklep internetowy na oprogramowaniu zintegrowanym z różnymi bramkami płatności i systemami ratalnymi i zapomnij o konieczności instalacji dodatkowych wtyczek do ich obsługi!

8. Różne opcje wysyłki

Internauci przywykli również do możliwości wyboru ulubionego sposobu wysyłki.  Dlatego sklep internetowy powinien realizować dostawy za pośrednictwem:

Sklep online, który sprzedaje hybrydowo (stacjonarnie i online), musi też oferować możliwość odbioru osobistego w placówce. Właściciel sklepu internetowego, który chce zapewnić klientom różne możliwości dostawy, może podpisać umowy z wybranymi firmami kurierskimi lub korzystać ze spedycji brokera.

👉 Sprawdź, które rozwiązanie jest lepsze – broker kurierski czy umowa z firmą?

Otwórz sklep online w oparciu o oprogramowanie kompatybilne z popularnymi w Polsce systemami kurierskimi i spedycyjnymi, uzyskując łatwy dostęp do wszystkich danych na temat wysyłek!

Sprawdź integracje oprogramowaniasky-shop

9. Newsletter

W branży e-commerce trudno funkcjonować bez podstawowych narzędzi marketingowych. Jednym z nich jest newsletter, który wysyła klientom każdy sklep internetowy. ? W e-handlu odzyskuje się dzięki niemu porzucone koszyki, buduje lojalność klienta i zwiększa sprzedaż!

👉 Zobacz, jak tworzyć newsletter w sklepie internetowym.

Uruchom sklep internetowy z wbudowanym newsletterem i możliwością samodzielnej konfiguracji wysyłek maili do klientów.

10. System rabatowy

W marketingu online często stosuje się zniżki, kody rabatowe i promocje. Z uwagi na to, nawet prostemu sklepowi internetowemu potrzebny jest system rabatowy ? pozwalający na ich wprowadzanie. Dzięki odpowiednio dobranym zniżkom i rabatom generuje się bowiem ruch na stronie, zwiększa świadomość marki, pozbywa nadwyżek magazynowych i napędza sprzedaż!

👉 Sprawdź promocje świąteczne, które zwiększają sprzedaż w sklepie internetowym.

Wybierz program do obsługi sklepu online umożliwiający łatwe i szybkie wprowadzanie kodów zniżkowych i promocji, grup rabatowych oraz obniżek cen dla poszczególnych klientów!

11. Konto klienta w sklepie

Konsumenci przyzwyczajają się do dobrych e-sklepów i chętnie do nich wracają. Z tego względu, własny sklep internetowy powinien posiadać możliwość rejestracji konta. Dzięki tej opcji, klient może zapisać swoje dane w witrynie ulubionego sklepu, by uniknąć konieczności ich ponownego podawania przy kolejnych zakupach. Właściciel sklepu natomiast, uzyskuje możliwość personalizacji produktów i sposobu obsługi, która wpływa pozytywnie na lojalność klientów.

👉 Dowiedz się więcej na temat budowania lojalności klientów w e-commerce.

Postaw na takie oprogramowanie dla sklepu internetowego, które posiada możliwość rejestracji kont klientów i modyfikacji ich danych. Zwróć uwagę również na to, by klientów można było podzielić na grupy!

12. Program lojalnościowy

We współczesnym e-commerce, lojalni klienci są na wagę złota. Z uwagi na to, nawet sklep internetowy powinien posiadać program lojalnościowy. ✨Dzięki tego typu systemowi łatwo zdobyć zaufanie odbiorców i sprawić, by stali się stałymi klientami sklepu online.

👉 Przeczytaj więcej o programie lojalnościowym w sklepie internetowym.

Wybierz sklep internetowy wyposażony w funkcję konfiguracji programu lojalnościowego, za pomocą której będziesz mógł całkowicie samodzielnie ustawić program, jakiego potrzebujesz!

Poznaj funkcje marketingowe platformysky-shop

Jak założyć prosty sklep internetowy?

Zanim otworzysz swój sklep, powinieneś pomyśleć o:

Kolejnym krokiem będzie otworzenie sklepu. Sklep internetowy na platformie typu SaaS założysz nawet, jeśli dysponujesz niskim wkładem finansowym i nie chcesz płacić za usługi programisty czy grafika. 🙂 To łatwiejsze niż myślisz! Wystarczy, że założysz konto w serwisie oprogramowania dla sklepu internetowego, z jakiego zamierzasz korzystać i potwierdzisz podany przy rejestracji adres e-mail. Zostanie Ci już tylko konfiguracja gotowego do działania sklepu:

Oprogramowanie dla sklepów internetowychsky-shopposiada funkcję automatycznego zarządzania cenami!

Chcesz wiedzieć więcej o zakładaniu sklepu internetowego? 🙂 Przeczytaj nasze artykuły na ten temat:

👉Jak założyć sklep internetowy?

👉10 kroków do otworzenia sklepu internetowego

👉Darmowy sklep internetowy dla Ciebie!

Ile kosztuje sklep internetowy?

Jeśli interesuje Cię sklep internetowy za niewielkie pieniądze, masz do wyboru w zasadzie dwa rozwiązania – platformę sklepową typu open source lub oprogramowanie typu SaaS e-commerce.? To właśnie od tego, którą opcję wybierzesz, zależy koszt otworzenia sklepu internetowego.

👉 Sprawdź, co wybrać – sklep internetowy open source czy Saas?

Darmowa platforma sklepowa

Oprogramowanie typu open source, jest tylko z pozoru bezpłatne. Konfiguracja sklepu online na bazie takiego rozwiązania, wiąże się z szeregiem dodatkowych wydatków. Zapłacić trzeba między innymi za:

  • domenę (nazwę internetową sklepu);
  • hosting (serwer i jego utrzymanie);
  • pocztę e-mail (czasem w zestawie z domeną/hostingiem);
  • niezbędne w e-commerce wtyczki funkcjonalne; 
  • usługi grafika lub szablon wyglądu sklepu;
  • pomoc wdrożeniową programisty.

Warto wspomnieć, że wsparcie programisty może okazać się niezbędne nie tylko na starcie działalności, ale również w trakcie jej prowadzenia. W przypadku platform typu open source, wszystkie aktualizacje i nowe funkcje muszą być bowiem wdrożone samodzielnie przez użytkownika, co nie jest takie proste, jak się wydaje.

Platforma sklepowa w abonamencie (SaaS)

Platforma sklepu internetowego w abonamencie to znacznie tańsze rozwiązanie. Choć za oprogramowanie trzeba płacić co miesiąc, to jest to stosunkowo niewielka kwota (sprawdź cennik platformy Sky-Shop), w ramach której otrzymuje się gotowy do działania, sklep online wyposażony we wszystkie niezbędne we współczesnym e-commerce funkcje i narzędzia. Jedyne, za co należy zapłacić, to unikalna domena sklepu.

Załóż sklep internetowy na platformie SaaS e-commerce

Wybierz oprogramowanie dla sklepów online Sky-Shop i ciesz się:

  • możliwością samodzielnej konfiguracji sklepu, jego wyglądu i funkcji;
  • gotowymi integracjami z firmami kurierskimi, brokerami przesyłek, bramkami płatności, systemami ratalnymi i hurtowniami dropshipping;
  • darmowym dostępem do materiałów edukacyjnych, bezpłatnym wsparciem technicznym i 14 dniami okresu testowego!
Załóż sklep testowy już teraz tak jak ponad 35 000 innych osób!

Podsumowanie

Sklep internetowy powinien wyróżniać się łatwością obsługi po stronie użytkownika i właściciela. Powinien też odpowiadać współczesnym standardom dotyczącym responsywności, bezpieczeństwa i SEO, a także oferować wiele opcji dostawy i płatności. Świetnie, gdyby był też wyposażony w podstawowe funkcje marketingowe – konta klientów, system rabatowy, newsletter czy program lojalnościowy.

Taki właśnie, sklep online, możesz założyć dosłownie w 15min, korzystając z platformy e-commerce typu SaaS, która w perspektywie długoterminowej okazuje się znacznie bardziej korzystna od rozwiązań darmowych. Otwórz sklep internetowy Sky-Shop już dziś i sprawdź nasze oprogramowanie podczas darmowego okresu testowego! 🙂 Jesteśmy pewni, że nasza platforma przypadnie Ci do gustu i zechcesz z nią zostać na dłużej.

4.89 avg. rating (97% score) - 56 votes 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.