Chcesz spróbować swoich sił w e-commerce, ale obawiasz się, że nie dasz sobie rady z obsługą sklepu internetowego? Marzy Ci się własne miejsce do prowadzenia sprzedaży online i własny sklep internetowy? Sprawdź nasz przepis na kompletny sklep internetowy, który możesz otworzyć w mniej niż 24h nawet, jeśli nie masz doświadczenia w handlu online, umiejętności technicznych i dużej ilości środków na start!
- Zobacz, czym powinien charakteryzować się nieskomplikowany sklep internetowy.
- Poznaj funkcje, których nie może zabraknąć w swoim sklepie internetowym.
- Dowiedz się, jak założyć sklep internetowy i sprawdź, ile to kosztuje.
Spis treści artykułu
Jakie niezbędne funkcje powinien mieć prosty sklep internetowy?
O prostocie sklepu internetowego można mówić zarówno z perspektywy jego użytkownika, jak i właściciela czy osoby zajmującej się jego obsługą. Z punktu widzenia Internauty, a zarazem potencjalnego klienta, sklep internetowy powinien:
- działać sprawnie i szybko na każdym urządzeniu (stacjonarnym i mobilnym);
- zapewniać poufność i bezpieczeństwo danych (z uwagi na RODO i kwestie zaufania);
- być łatwy w obsłudze i nawigacji (istotna jest też prostota procesu zakupowego);
- zapewniać różne opcje płatności i formy dostawy (standard współczesnego e-commerce)
- czytelnie przedstawiać informacje (szczególnie o produktach i warunkach sprzedaży).
Tak samo ważne jak doświadczenia klientów (customer experience), są jednak te po stronie właściciela czy pracownika sklepu. 🙂 Prostota sklepu internetowego może więc oznaczać również łatwość jego otworzenia, konfiguracji czy obsługi.
Poniżej przedstawiamy Ci najważniejsze funkcje, które pozwolą Ci stworzyć sklep internetowy od podstaw. Sprawdź, czego nie może zabraknąć w Twoim nowym e-sklepie!
1. Responsywność (RWD)
Współcześni konsumenci dokonują zakupów przez Internet zarówno za pośrednictwem komputerów, jak i smartfonów czy tabletów. Z tego względu, witryna sklepu internetowego powinna wyświetlać się i działać tak samo dobrze na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych. Responsywna strona internetowa zaprojektowana w technologii RWD (Responsive Web Design) automatycznie wykrywa typ urządzenia, na jakim się wyświetla, dopasowując do niego odpowiednią rozdzielczość.
👉 Dowiedz się więcej o RWD w kontekście wzrostu rynku mobile commerce.
Postaw na sklep internetowy zaprojektowany techniką RWD i ciesz się uniwersalną, w pełni funkcjonalną witryną dostępną z poziomu wszystkich urządzeń!
2. Bezpieczeństwo
Działalność e-commerce wiąże się z przekazywaniem poufnych danych, których ochrona jest od wejścia w życie RODO obowiązkowa. Z uwagi na to, sklep powinien być zabezpieczony protokołem HTTPS odpowiedzialnym za szyfrowanie informacji. Certyfikat SSL to podstawowe zabezpieczenie, którego nie może zabraknąć w żadnym sklepie internetowym. Poza poufnością danych i bezpieczeństwem, zapewnia:
- łatwiejsze pozycjonowanie strony (Google traktuje lepiej witryny szyfrowane, odbierane jako bezpieczne);
- wyższy stopień zaufania klienta (gwarancja bezpieczeństwa danych nie zniechęca do dzielenia się nimi).
👉 Przeczytaj więcej na temat RODO w sklepie internetowym.
3. Prostota obsługi
Nie bez znaczenia jest komfort pracy nad wyglądem i zawartością sklepu, zamówieniami oraz marketingiem. Dlatego właśnie sklep internetowy powinien być łatwy w obsłudze. ? Podczas wyboru oprogramowania sklepu internetowego warto zatem sprawdzić, czy posiada m.in.:
- wygodny panel administracyjny z możliwością samodzielnej konfiguracji najważniejszych elementów;
- opcję prostej modyfikacji wyglądu np. w łatwym w obsłudze kreatorze graficznym;
- aplikację mobilną do obsługi sklepu z poziomu smartfona.
4. Optymalizacja pod SEO
E-konsumenci przeważnie rozpoczynają zakupy przez Internet w wyszukiwarce. Z tego względu, każdy sklep internetowy powinien być dobrze zoptymalizowany pod SEO. Tylko odpowiednio dopracowana pod tym kątem witryna, może cieszyć się dobrą widocznością w Google i możliwością jej poprawy poprzez pozycjonowanie i content marketing.
Postaw na oprogramowanie Sky-Shop wspierające sprzedaż!
- ✔ Dostosuj wygląd sklepu w prostym kreatorze
- ✔ Aktywuj potrzebne funkcje i integracje
- ✔ Korzystaj z nieograniczonej pomocy
👉 Sprawdź jak pozycjonować sklep internetowy
👉 Sprawdź funkcje SEO platformy Sky-Shop.
5. Intuicyjna nawigacja
Internauci błyskawicznie opuszczają strony i sklepy online o skomplikowanej budowie. Każdy, a już na pewno sklep internetowy, powinien charakteryzować się łatwą nawigacją. Czytelna zawartość, przejrzysty układ, intuicyjne ikonki (np. koszyka czy mediów społecznościowych), proste polecenia oraz łatwo dostępne dane kontaktowe i informacje transakcyjne to tylko niektóre aspekty, które warto dopracować.
👉 Sprawdź, jak poprawić UX w sklepie internetowym.
6. Wygodny katalog produktów
E-konsumenci cenią sobie sklepy wyróżniające się dobrą organizacją wirtualnych półek. Sklep online powinien posiadać czytelny katalog produktów z intuicyjnie dobranymi kategoriami. ?️ Odpowiedni podział wyrobów na grupy i systematyzacja towarów na podstawie ich cech, wpływa pozytywnie zarówno na wrażenia zakupowe klientów, jak i pozycjonowanie.
👉 Zobacz, jak przygotować drzewo kategorii w e-sklepie.
Zobacz możliwości prezentacji produktów na oprogramowaniu Sky-Shop!
7. Szybkie płatności internetowe
We współczesnym e-commerce, standardem jest wolność w zakresie wyboru preferowanej formy płatności online. Z uwagi na to, własny sklep internetowy powinien oferować klientom różne opcje zapłaty – błyskawicznym przelewem internetowym, kartą debetową i kredytową, BLIKiem, wirtualnym portfelem, za pobraniem czy nawet na raty. Dobrym pomysłem jest wybór bramki płatności oferującej dostęp do kilku możliwości płatniczych jednocześnie.
Poznaj bramkę płatności Sky-Pay i zobacz webinar o jej funkcjach!
8. Różne opcje wysyłki
Internauci przywykli również do możliwości wyboru ulubionego sposobu wysyłki. Dlatego sklep internetowy powinien realizować dostawy za pośrednictwem:
- tradycyjnej Poczty Polskiej;
- profesjonalnej firmy kurierskiej lub kilku (np. DHL, DPD, FedEx, GLS, UPS);
- nowoczesnych paczkomatów (np. InPost)
- usług wysyłkowych z odbiorem w punkcie (np. Paczka w Ruchu);
Sklep online, który sprzedaje hybrydowo (stacjonarnie i online), musi też oferować możliwość odbioru osobistego w placówce. Właściciel sklepu internetowego, który chce zapewnić klientom różne możliwości dostawy, może podpisać umowy z wybranymi firmami kurierskimi lub korzystać ze spedycji brokera.
👉 Sprawdź, które rozwiązanie jest lepsze – broker kurierski czy umowa z firmą?
Sprawdź integracje z przewoźnikami oprogramowania Sky-Shop
9. Newsletter
W branży e-commerce trudno funkcjonować bez podstawowych narzędzi marketingowych. Jednym z nich jest newsletter, który wysyła klientom każdy sklep internetowy. ? W e-handlu odzyskuje się dzięki niemu porzucone koszyki, buduje lojalność klienta i zwiększa sprzedaż!
👉 Zobacz, jak tworzyć newsletter w sklepie internetowym.
10. System rabatowy
W marketingu online często stosuje się zniżki, kody rabatowe i promocje. Z uwagi na to, nawet prostemu sklepowi internetowemu potrzebny jest system rabatowy ? pozwalający na ich wprowadzanie. Dzięki odpowiednio dobranym zniżkom i rabatom generuje się bowiem ruch na stronie, zwiększa świadomość marki, pozbywa nadwyżek magazynowych i napędza sprzedaż!
11. Konto klienta w sklepie
Konsumenci przyzwyczajają się do dobrych e-sklepów i chętnie do nich wracają. Z tego względu, własny sklep internetowy powinien posiadać możliwość rejestracji konta. Dzięki tej opcji, klient może zapisać swoje dane w witrynie ulubionego sklepu, by uniknąć konieczności ich ponownego podawania przy kolejnych zakupach. Właściciel sklepu natomiast, uzyskuje możliwość personalizacji produktów i sposobu obsługi, która wpływa pozytywnie na lojalność klientów.
👉 Dowiedz się więcej na temat budowania lojalności klientów w e-commerce.
12. Program lojalnościowy
We współczesnym e-commerce, lojalni klienci są na wagę złota. Z uwagi na to, nawet sklep internetowy powinien posiadać program lojalnościowy. ✨Dzięki tego typu systemowi łatwo zdobyć zaufanie odbiorców i sprawić, by stali się stałymi klientami sklepu online.
👉 Przeczytaj więcej o programie lojalnościowym w sklepie internetowym.
Poznaj funkcje marketingowe platformy Sky-Shop!
13. Integracje
Chesz zacząć sprzedawać produkty w dropshippingu? A może handlować na Allegro? Branża e-commerce daje wiele możliwości i warto, żeby Twój biznes z nich korzystał.
Będzie to możliwe dzięki integracjom. Podstawa to integracje z:
- hurtowniami,
- platformami marketplaces (np. Allegro, OLX, Empik Place, Ceneo),
- szybkimi płatnościami,
- firmami kurierskimi,
- narzędziemi marketingowymi.
14. Księgowość
Prowadzenie sklepu, wiąże się taże z koniecznością prowadzenia księgowości. Podstawowe funkcje w tym zakresie może dać Ci wybrana przez Ciebie platforma sklepowa.
Dzięki temu wygodnie z poziomu panelu admnistracyjnego wystawisz faktury czy rachunki bez VAT.
15. Możliwość skorzystania z okresu testowego
Nie masz pewności, czego potrzebujesz do prowadzenia opłacalnego biznesu? Chcesz zobaczyć, jak w ogóle wygląda od środka platforma e-commerce, dzięki której będziesz mógł prowadzić swój własny sklep internetowy z poziomu przeglądarki?
Najlepiej zweryfikować to wszystko podczas bezpłatnego okresu testowego.
👉 Sky-Shop możesz testować przez 14 dni za darmo. Zacznij już dziś!
16. Profesjonalne wsparcie techniczne
Nawet, jeżeli korzystasz z bardzo prostej w obsłudze platformy, mozesz mieć różnego rodzaju wątpliwości. Dobrze, jeśli po drugiej stronie są osoby, które mogą je rozwiać.
W Sky-Shop otrzymujesz dostęp do nielimitowanego, bezpłatnego wsparcia ekspertów przez 5 dni w tygodniu. Możesz liczyć na pomoc techniczną w uruchomieniu, a także prowadzeniu sklepu internetowego.
Jak stworzyć prosty sklep internetowy?
Ze Sky-Shop to proste. Zanim jednak uruchomisz sklep, powinieneś pomyśleć o:
- założeniu działalności gospodarczej (chyba, że planujesz sprzedawać w ramach działalności nierejestrowanej);
- podpisaniu umów z dostawcami (producentami lub hurtowniami), których produktami będziesz handlować (możesz też sprzedawać własne wyroby);
- przygotowaniu przestrzeni do magazynowania towarów i zaplanowaniu logistyki e-sklepu (możesz także otworzyć e-sklep bez magazynu);
Kolejnym krokiem będzie otworzenie sklepu. Sklep internetowy na platformie typu SaaS założysz nawet, jeśli dysponujesz niskim wkładem finansowym i nie chcesz płacić za usługi programisty czy grafika. 🙂 To łatwiejsze niż myślisz! Wystarczy, że założysz konto w serwisie oprogramowania dla sklepu internetowego, z jakiego zamierzasz korzystać i potwierdzisz podany przy rejestracji adres e-mail. Zostanie Ci już tylko konfiguracja gotowego do działania sklepu:
- opracowanie regulaminu sklepu internetowego (pomyśl o regulaminie sklepu online ze zniżką);
- modyfikacja grafiki sklepu online (dowiedz się, jakich modyfikacji graficznych możesz dokonać w Sky-Shop);
- podpięcie unikalnej domeny (sprawdź, jaka domena będzie najlepsza dla Twojego sklepu);
- dodanie produktów, zdjęć i opisów (zobacz jak prezentować produkty w e-sklepie);
- wybranie i wprowadzenie optymalnych cen (poznaj porady dotyczące polityki cenowej w e-commerce).
Oprogramowanie dla sklepów internetowych funkcję automatycznego zarządzania cenami!
Chcesz wiedzieć więcej o zakładaniu sklepu internetowego? 🙂 Przeczytaj nasze artykuły na ten temat:
👉Jak założyć sklep internetowy?
👉Darmowy sklep internetowy dla Ciebie!
Możesz także wykupić pakiet Gotowy sklep internetowy i powierzyć jego stworzenie ekspertom!
Ile kosztuje sklep online?
Jeśli interesuje Cię sklep internetowy za niewielkie pieniądze, masz do wyboru w zasadzie dwa rozwiązania – platformę sklepową typu open source lub oprogramowanie typu SaaS e-commerce. To właśnie od tego, którą opcję wybierzesz, zależy koszt otworzenia sklepu internetowego.
Przyjrzyjmy się im bliżej.
👉 Sprawdź, co wybrać – sklep internetowy open source czy Saas?
Darmowa platforma sklepowa
Oprogramowanie typu open source, jest tylko z pozoru bezpłatne. Konfiguracja sklepu online na bazie takiego rozwiązania, wiąże się z szeregiem dodatkowych wydatków. Zapłacić trzeba między innymi za:
- domenę (nazwę internetową sklepu);
- hosting (serwer i jego utrzymanie);
- pocztę e-mail (czasem w zestawie z domeną/hostingiem);
- niezbędne w e-commerce wtyczki funkcjonalne;
- usługi grafika lub szablon wyglądu sklepu;
- pomoc wdrożeniową programisty.
Warto wspomnieć, że wsparcie programisty może okazać się niezbędne nie tylko na starcie działalności, ale również w trakcie jej prowadzenia. W przypadku platform typu open source, wszystkie aktualizacje i nowe funkcje muszą być bowiem wdrożone samodzielnie przez użytkownika, co nie jest takie proste, jak się wydaje.
Założenie sklepu na takiej platformie to więc wydatek rzędu około kilkunastu tysięcy złotych netto. Co roku musisz płacić także za serwer, domenę i wszelkie prace programistyczne czy graficzne związane z rozwojem oprogramowania.
Platforma sklepowa w abonamencie (SaaS)
Platforma sklepu internetowego w abonamencie to znacznie tańsze rozwiązanie. Choć za oprogramowanie trzeba płacić co miesiąc, to jest to stosunkowo niewielka kwota (sprawdź cennik platformy Sky-Shop), w ramach której otrzymuje się gotowy do działania, sklep online wyposażony we wszystkie niezbędne we współczesnym e-commerce funkcje i narzędzia. W tym momencie ceny zaczynają się już od 89 złotych miesięcznie. Jedyne, za co należy zapłacić, to unikalna domena sklepu.
Najważniejsze jest jednak to, że możesz być całkowitym laikiem, by założyć sklep na takiej platformie. Nie musisz znać się na programowaniu czy grafice. To jedna z najlepszych i równocześnie najtańszych opcji dla osób, które stawiają pierwsze kroki w e-commerce, jak i doświadczonych sprzedawców.
Podsumowanie
Sklep internetowy powinien wyróżniać się łatwością obsługi po stronie użytkownika i właściciela. Powinien też odpowiadać współczesnym standardom dotyczącym responsywności, bezpieczeństwa i SEO, a także oferować wiele opcji dostawy i płatności. Świetnie, gdyby był też wyposażony w podstawowe funkcje marketingowe – konta klientów, system rabatowy, newsletter czy program lojalnościowy.
Taki właśnie, sklep online, możesz założyć dosłownie w 15min, korzystając z platformy e-commerce typu SaaS, która w perspektywie długoterminowej okazuje się znacznie bardziej korzystna od rozwiązań darmowych. Otwórz sklep internetowy Sky-Shop już dziś i sprawdź nasze oprogramowanie podczas darmowego okresu testowego! 🙂 Jesteśmy pewni, że nasza platforma przypadnie Ci do gustu i zechcesz z nią zostać na dłużej. Postaw na szybki start w e-commerce!