Sky-Shop Blog Marketing sklepu Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym? 11 skutecznych sposobów

Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym? 11 skutecznych sposobów

Marketing sklepu
6 min

Początkujący sprzedawcy, często zastanawiają się, czym jest współczynnik konwersji e-commerce. Właściciele sklepów internetowych z ustabilizowaną pozycją na rynku, głowią się z kolei, jak ją zwiększyć.

Chcesz poznać odpowiedzi na te pytania? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj skuteczne sposoby na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym – mamy dla Ciebie aż 11 praktycznych porad!

11 sprawdzonych sposobów na zwiększanie konwersji

Ruch w Twoim sklepie wzrasta, a sprzedaż stoi w miejscu? Wyniki nie poprawiają się z miesiąca na miesiąc?

To znak, że warto popracować nad konwersją. Poznaj 11 skutecznych sposobów na poprawienie konwersji w sklepie internetowym.

1. Zawęź grupę docelową

Produkty kierowane do wszystkich są jednocześnie kierowane do nikogo. Tę zasadę z łatwością można przenieść na grunt reklamowy.

Dzięki lepszemu targetowaniu odbiorców, spersonalizujesz komunikaty oraz dotrzesz do Twoich potencjalnych klientów. Doskonale sprawdzi się to w reklamach na Facebooku czy w Google, co znacznie zwiększy współczynnik konwersji.

Powinieneś również sprawdzać, które kanały generują największy ruch w sklepie. Spowoduje to, że będziesz wiedział na jakie działania kłaść największy nacisk oraz zminimalizujesz środki kierowane na nieefektywne formy reklamy.

2. Uprość proces składania zamówienia i zwiększ konwersję w sklepie internetowym

Dlaczego klienci porzucają koszyki? Często dzieje się tak z powodu skomplikowanego procesu składania zamówienia, dlatego zoptymalizuj swój koszyk.

  • Pozwól na dokonywanie transakcji bez konieczności logowania się.;
  • Wymagaj jedynie niezbędnych do realizacji zamówienia danych.;
  • Zamknij ścieżkę zakupową w trzech ponumerowanych krokach.;
  • Zadbaj o user experience podczas składania zamówienia.;

Dzięki takim działaniom zwiększy się współczynnik konwersji w Twoim sklepie internetowym.

3. Zapewnij wiele opcji wysyłki towaru i płatności

W e-commerce wiele możliwości dostawy produktu do klienta jest standardem. W swoim sklepie internetowym, zapewnij najpopularniejsze opcje dostawy towaru: Poczta Polska, kurierzy oraz Paczkomaty. Ponadto, w każdej z wersji włącz możliwość wysyłki za pobraniem.

Aby zyskać wiarygodność i zwiększyć współczynnik konwersji, od razu podawaj koszty dostawy i organizuj akcje z wysyłką darmową. Pamiętaj także, że dla e-konsumentów liczy się krótki czas dostarczenia produktu – najlepiej aby zamknął się on w 24 godzinach.

Podobnie jest z płatnościami. Użytkownicy Internetu cenią sobie szybkie i wygodne płatności online. Dlatego zamieść ikony płatności na głównej stronie sklepu oraz na karcie produktu.

Platforma e-commerce Sky-Shop posiada gotowe integracje z kurierami i bramkami płatności!

4. Oferuj darmową wysyłkę

Klientów, którzy przejdą do koszyka, mogą odstraszyć ceny wysyłki. Wyobraź sobie, że wyliczyli, że zamówienie wyniesie ich np. 120 zł, a “niespodziewanie” okazało się, że muszą zapłacić 135. Może ich do zachęcić do porównania cen w innych sklepach.

Nie oznacza to jednak, że musisz oferować darmową dostawę w każdym przypadku. Znacznie częściej spotykanym rozwiązaniem jest dawanie takiej możliwości od pewnego progu – np. 200 zł.

Nie tylko zwiększysz dzięki temu współczynnik konwersji, ale zachęcisz również klientów do robienia większych zakupów w Twoim sklepie.

5. Atrakcyjnie zaprezentuj produkty aby zwiększyć konwersję e-commerce

Klienci w e-commerce nie mają możliwości zobaczenia towaru na żywo, dlatego powinieneś dostarczyć im jak najwięcej informacji o produkcie.

Zamieść wiele zdjęć przedmiotu z różnych perspektyw. Napisz interesujący opis produktu z uwzględnieniem słów kluczowych – nie kopiuj z hurtowni, to źle wpływa na pozycjonowanie sklepu internetowego! Prowadź sprzedaż wielokanałową i content marketing w celu edukacji swoich potencjalnych klientów na temat produktów.

6. Opracuj przyjazną politykę zwortów

Technologia nie rozwinęła się jeszcze tak, aby klient mógł w sklepie internetowym obejrzeć produkt tak dokładnie, jak na żywo. To natrualne, że nie zawsze będzie w 100% przekonany, czy towar, który kupuje online przypadnie mu do gustu.

Pomożesz mu jednak w podjęciu decyzji zakupowej, stosując przyjazną politykę zwrotów. Warto rozważyć wprowadzenie dłuższego terminu na ich dokonanie (np. 30 dni) lub możliwości zwrócenia produktów na koszt sklepu.

Wiadomość, że klient bezproblemowo będzie mógł zwórcić zakupiony towar na pewno korzystnie wpłynie na współczynnik konwersji.

7. Zadbaj o pozytywne opinie w Internecie

Konsumenci zwracają uwagę na opinie o sprzedawcy w sieci. Z powodu pozytywnych wypowiedzi mogą sami skusić się na kupienie produktu w konkretnym sklepie internetowym. Zadbaj więc o swoją wiarygodność w sieci!

Zachęcaj klientów do pisania recenzji na Twój temat w witrynie i mediach społecznościowych. Udzielaj się na forach branżowych i kreuj się na eksperta. Zintegruj również swój sklep internetowy z porównywarkami opinii, gdzie użytkownicy będą mogli pisać pozytywne wypowiedzi na temat Twoich produktów.

Budowanie zaufania zaprocentuje rzeszą lojalnych klientów zapewniających stałe zyski.

Oprogramowanie Sky-Shop integruje się z porównywarkami cen i opinii, które pomogą Ci zbudować zaufanie klientów!

👉 Dowiedz się więcej na temat budowania lojalności klientów w e-commerce.

8. Wykreuj rabaty i oferty specjalne

Rabaty i oferty specjalne zachęcają do zakupów i bez wątpienia poprawiają konwersję. Z tego powodu, zorganizuj wyprzedaż i poinformuj o tym w swoich kanałach social media i na stronie sklepu. Możesz to zrobić chociażby poprzez wstawienie banneru czy zamieszczenie wyskakującego okna pop-up.

9. Zatroszcz się o profesjonalną Obsługę Klienta

Podjęcie decyzji zakupowej przez e-konsumenta nie zawsze następuje od razu. Czasami odbiorca, zwłaszcza interesujący się specjalistycznym towarem, chce porozmawiać z Obsługą Klienta. W takiej sytuacji powinieneś wykazać się profesjonalizmem oraz kompetencją.

Udzielenie dobrych rad wykreuje Cię na eksperta w branży oraz zbuduje zaufanie do e-sklepu. Ponadto zadowolony klient może napisać o Tobie pozytywną opinię w sieci.

Pamiętaj również, że każdy kontakt ze strony użytkownika jest okazją na dopięcie sprzedaży i finalizację transakcji. Dzięki temu wykorzystasz potencjał drzemiący w ruch w witrynie.

👉 Przeczytaj więcej na temat obsługi klienta w sklepie internetowym.

10. Wykorzystaj marketing automation, aby odzyskiwać porzucone koszyki

Badania mówią, że nawet 70% koszyków w sklepach internetowych zostaje porzuconych. Odzyskanie nawet części z nich to świetny przepis na zwiększenie konwersji.

Jak jednak to robić? Jak możesz się domyślić, bardzo przydatne będzie tu śledzenie zachowania użytkowników na stronie. Umożliwiają to narzędzia do marketing automation, jakim jest chociażby edrone.

Dzięki ich wykorzystaniu użytkownik, który porzucił koszyk, może otrzymać powiadomienie czy maila, przypominającego o sfinalizowaniu zakupów. Aby wzmocnić zachętę, można pokusić się o udzielenie takiej osobie dodatkowego rabatu.

👉 Sprawdź informacje o integracji Sky-Shop z edrone. 

Przydatne okażą się także kampanie retargetingowe, które możesz tworzyć za pomocą systemu Google Ads.

11. Testuj i analizuj

Prowadząc sklep internetowy, prawdopodobnie od czasu do czasu wprowadzasz w nim przeróżne zmiany. Dodajesz nowe produkty, rozwijasz treści, być może testujesz nowe działania marketingowe. Wszelkie tego typu nowości mogą mieć wpływ na konwersję.

Analizuj więc wszystkie wprowadzane zmiany. Google Analytics to Twój najlepszy przyjaciel, gdy mowa o informacjach dotyczących konwersji.

A jeżeli nie masz pewności co do zasadności wprowadzenia jakiejś zmiany – przeprowadź testy A/B. Dadzą Ci one odpowiedź na pytanie, jaka opcja najlepiej wpływa na konwersję w Twoim sklepie.

Podsumowanie

Zwiększanie konwersji powinno być codziennym zajęciem właścicieli sklepów internetowych. Spośród powyższych rozwiązań wybierz te, które najlepiej sprawdzą się w przypadku Twojej branży i grupy docelowej.

Pamiętaj, aby testować różne opcje i na bieżąco analizować wyniki prowadzonych działań. Powodzenia!

Masz pytania? Zadaj je w komentarzu!

5.00 avg. rating (99% score) - 16 votes 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.