Autor:Klaudia Spiewak
Specjalista ds. Marketingu i PR

Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym? 7 skutecznych rad

Początkujący e-przedsiębiorcy głowią się czym jest wskaźnik konwersji. Natomiast właściciele sklepów internetowych z ustabilizowaną pozycją na rynku zastanawiają się jak ją zwiększyć. Chcesz poznać odpowiedzi na te pytania? Przeczytaj dzisiejszy artykuł, poznaj 7 naszych rady i spotęguj sprzedaż w swoim e-sklepie!


Zanim przejdziemy do elementów, które zwiększają konwersję w sklepie internetowym, warto jest wytłumaczyć istotę tego współczynnika. Najprościej rzecz biorąc, konwersja to konkretne i oczekiwane działania użytkowników, które są następstwem zabiegów sprowadzających ruch do witryny.

Dlaczego jest ona taka ważna? Ponieważ mówi o efektywności prowadzenia e-sklepy oraz kampanii promocyjnej. Tym samym wskaźnik ten jest główną miarą sukcesu biznesu.

Pozytywne reakcje klientów według właściciela sklepu internetowego mogą być różne, w zależności od celu konwersji. Przykładowo Twoją nadrzędną intencją może być dokonanie zakupu produktu przez odbiorcę. W takim przypadku wskaźnik konwersji liczy się następująco:

konw

Innym celem, który możesz sobie założyć, jest chociażby zapis do Newslettera. Wszystko zależy od stadium rozwoju Twojego e-biznesu i strategii marketingowej.

Jednak większość właścicieli e-sklepów, pewnie i Ty, chcą zwiększyć sprzedaż. Dlatego przygotowaliśmy rady, które spotęgują współczynnik konwersji w Twoim sklepie internetowym oraz przyczynią się do generowania lepszych zysków. Gotowy? Lecimy po sukces 😉

1. Uprość proces składania zamówienia

Dlaczego klienci porzucają koszyki? Często dzieje się tak z powodu skomplikowane procesu składania zamówienia. Dlatego zoptymalizuj swój koszyk.

Zacznij od umożliwienia odbiorcom dokonania transakcji bez konieczności logowania się. Następnie sprawdź, ile podstron ma ścieżka zakupowa i czy jej przejście jest przyjazne. Najlepiej, aby mechanizm zamykał się w trzech ponumerowanych krokach. Ponadto wymagaj od użytkownika podania jedynie niezbędnych danych.

Zwróć również uwagę na to, aby Twój sklep internetowy szybko i intuicyjnie reagował na kliknięcia odbiorcy, również na etapie poszukiwania produktów w wyszukiwarce. Dzięki takim działaniom zwiększy się współczynnik konwersji w Twoim sklepie internetowym.

2. Zapewnij wiele opcji wysyłki towaru i płatności

W e-commerce wiele możliwości dostawy produktu do klienta jest standardem. Dlatego zapewnij najpopularniejsze opcje wysyłki towaru w swoim sklepie internetowym: Poczta Polska, kurierzy oraz Paczkomaty. Ponadto w każdej z tych wersji włącz możliwość odebrania przedmiotu za pobraniem.

Aby zyskać wiarygodność i zwiększyć współczynnik konwersji, od razu podawaj koszty wysyłki i organizuj akcje darmowej dostawy w e-sklepie. Pamiętaj także, że dla e-konsumentów liczy się krótki czas dostawy produktu, najlepiej aby zamknął się on w 24 godzinach.

Podobnie jest z płatnościami. Użytkownicy Internetu cenią sobie szybkie i wygodne płatności online. Dlatego zamieść ikony płatności na głównej stronie sklepu oraz na karcie produktu.

W Sky-Shop.pl możesz zintegrować swój sklep internetowy z kurierami i systemami płatności w cenie abonamentu.

3. Atrakcyjnie zaprezentuj produkty

Klienci w sieci nie mają możliwości zobaczenia towaru na żywo, dlatego powinieneś dostarczyć im jak najwięcej informacji o produkcie. Sprzedaj swój asortyment!

Zamieść wiele zdjęć przedmiotu z różnych perspektyw. Ponadto napisz interesujący opis produktu z uwzględnieniem słów kluczowych.

UWAGA!

Nie kopiuj opisów z hurtowni, ponieważ źle wpływa to na pozycjonowanie.

4. Wykreuj rabaty i oferty specjalne

Bez wątpienia rabaty i oferty specjalne zachęcają do zakupów i poprawiają konwersję. Z tego powodu zorganizuj wyprzedaż i poinformuj o tym w swoich kanałach oraz oczywiście na stronie sklepu. Możesz to zrobić chociażby poprzez wstawienie baneru czy zamieszczenie wyskakującego okna pop-up.

5. Zadbaj o pozytywne opinie w Internecie

Konsumenci zwracają uwagę na opinie o sprzedawcy w sieci. Z powodu pozytywnych wypowiedzi mogą sami skusić się na kupienie produktu w konkretnym sklepie internetowym. Dlatego zadbaj o swoją wiarygodność.

Zachęcaj klientów do pisania recenzji na Twój temat w witrynie i mediach społecznościowych. Ponadto udzielaj się na forach branżowych i kreuj się na eksperta. Zintegruj również swój sklep internetowy z porównywarkami opinii, gdzie użytkownicy będą mogli pisać pozytywne wypowiedzi na temat Twoich produktów.

Pamiętaj, że budowanie zaufania zaprocentuje rzeszą lojalnych klientów, którzy zapewniają stałe zyski.

6. Zatroszcz się o profesjonalną Obsługę Klienta

Podjęcie decyzji zakupowej przez e-konsumenta nie zawsze następuje od razu. Czasami odbiorca, zwłaszcza interesujący się specjalistycznym towarem, chce porozmawiać z Obsługą Klienta. W takiej sytuacji powinieneś wykazać się profesjonalizmem oraz kompetencją.

Udzielenie dobrych rad wykreuje Cię na eksperta w branży oraz zbuduje zaufanie do e-sklepu. Ponadto zadowolony klient może napisać o Tobie pozytywną opinię w sieci.

Pamiętaj również, że każdy kontakt ze strony użytkownika jest okazją na dopięcie sprzedaży i finalizację transakcji. Dzięki temu wykorzystasz potencjał drzemiący w ruch w witrynie.

Więcej na temat kompetentnej Obsługi Klienta przeczytasz TUTAJ.

7. Zawęź grupę docelową

Produkty kierowane do wszystkich są jednocześnie kierowane do nikogo. Tę zasadę z łatwością można przenieść na grunt reklamowy.

Dzięki lepszemu targetowaniu odbiorców, spersonalizujesz komunikaty oraz dotrzesz do Twoich potencjalnych klientów. Doskonale sprawdzi się to w reklamach na Facebooku czy w Google, co znacznie zwiększy współczynnik konwersji.

Powinieneś również sprawdzać, które kanały generują największy ruch w sklepie. Spowoduje to, że będziesz wiedział na jakie działania kłaść największy nacisk oraz zminimalizujesz środki kierowane na nieefektywne formy reklamy.


Właśnie zapoznałeś się z 7 pomysłami na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym. Jednak metod na spotęgowanie sprzedaży w e-sklepie jest znacznie więcej. Pamiętaj, że jeśli chcesz uzyskiwać dużą liczbę transakcji w porównaniu do ruchu w witrynie powinieneś monitorować swoje działania i optymalizować je. Rozwijaj swój e-biznes!

Podobał Ci się ten artykuł? W takim razie zapraszamy do dalszego śledzenia bloga Sky-Shop.pl!


Projektowanie sklepu internetowego

5.00 avg. rating (98% score) - 4 votes 5

Klaudia Spiewak

Specjalista ds. Marketingu i PR