Sky-Shop Blog Sklep internetowy Pomysł na sklep internetowy Gdzie założyć sklep internetowy w 2025? Przegląd platform e-commerce

Gdzie założyć sklep internetowy w 2025? Przegląd platform e-commerce

Gdzie założyć sklep internetowy w 2025? Przegląd platform e-commerce
Pomysł na sklep internetowy
10 min

Planujesz wystartować z biznesem e-commerce? Niezależnie od tego, czy chcesz sprzedawać autorskie produkty, towary z hurtowni czy działasz w dropshippingu – jedno z najważniejszych pytań, na które musisz sobie odpowiedzieć dotyczy tego, gdzie założyć swój sklep.

Odpowiedź zależy od przede wszystkim Twoich potrzeb, budżetu, wiedzy technicznej i planów na rozwój. Do dyspozycji masz różne opcje – platformy SaaS, Open Source czy nawet dedykowane rozwiązania. 

Przyjrzyjmy się im bliżej. 

Czym jest platforma sklepowa i jakie daje Ci możliwości?

Platforma e-commerce to oprogramowanie umożliwiające założenie sklepu internetowego, a następnie zarządzanie sprzedażą. To dzięki niej możesz zautomatyzować wysyłkę, połączyć sklep z hurtownią, Allegro czy systemem księgowym.

 W 2025 roku dobra platforma nie tylko umożliwia sprzedaż – ona ją przyspiesza, upraszcza i wspiera rozwój Twojego biznesu.

Najpopularniejsze rodzaje platform sklepów internetowych

Platformy e-commerce dzielą się na trzy główne rodzaje:

  • SaaS (Software as a Service),
  • Open Source,
  • dedykowane. 

Poniżej omawiam je szerzej.

1. Platformy SaaS 

SaaS to najprostszy sposób na start. Opłacasz miesięczny abonament, a całą infrastrukturę techniczną, aktualizacje i rozwój platformy zapewniają dostawcy oprogramowania.

By otworzyć w pełni funkcjonalny sklep, nie potrzebujesz programisty, serwera ani znajomości kodowania. Po prostu zakładasz konto i otrzymujesz dostęp do prawie gotowego sklepu, który tylko dostosowujesz do swoich potrzeb.

Najważniejsze zalety rozwiązań SaaS to:

  • sklep gotowy do działania w kilka dni, a nawet godzin, 
  • stały dostęp do aktualizacji i nowych funkcji,
  • automatyczne integracje z hurtowniami, płatnościami, firmami kurierskimi,
  • nielimitowane wsparcie techniczne w cenie,
  • brak ukrytych kosztów związanych z utrzymaniem infrastruktury.

To wszystko sprawia, że jest tonajlepsze rozwiązanie dla osób, które chcą skoncentrować się na sprzedaży, a nie na zapleczu technicznym – co dotyczy zarówno tych startujących od zera, jak i dla rozwijających się sklepów, które chcą zautomatyzować procesy i obsługiwać wiele kanałów sprzedaży z jednego miejsca.

Twój sklep w 30 minut!

Postaw na oprogramowanie Sky-Shop wspierające sprzedaż!

  • Dostosuj wygląd sklepu w prostym kreatorze
  • Aktywuj potrzebne funkcje i integracje
  • Korzystaj z nieograniczonej pomocy
Załóż sklep bezpłatnie!

Dowiedz się więcej o otwieraniu sklepu na platformie SaaS:

👉 Przeczytaj też: Jak założyć sklep internetowy?

Platformy Open Source

Open Source to platformy, do których sam dostęp jest darmowy. Dają Ci one dużą swobodę w budowie własnego sklepu, co ma swoje ogromne zalety, ale też wady. 

Z jednej strony pozwala dostosować wszystkie elementy sklepu do własnych potrzeb, z drugiej – wymaga zaawansowanej wiedzy technicznej lub współpracy z programistą.

Najważniejsze zalety platform typu Open Source to:

  • pełna kontrola nad wyglądem, funkcjami i strukturą sklepu,
  • ogromna społeczność i szeroki wybór darmowych oraz płatnych rozszerzeń,
  • brak opłat abonamentowych.

Wady:

  • konieczność samodzielnego opłacenia hostingu,
  • obowiązek ręcznego wdrażania aktualizacji, zabezpieczeń i kopii zapasowych,
  • ryzyko problemów z kompatybilnością rozszerzeń i integracji,
  • konfiguracja sklepu wymagająca wiedzy technicznej,
  • brak oficjalnego wsparcia technicznego – lub konieczność jego opłacenia u zewnętrznych dostawców.

To więc dobre rozwiązanie dla firm posiadających własny dział IT lub współpracujących z zaufanymi specjalistami, które potrzebują indywidualnych rozwiązań i są gotowe zainwestować czas oraz środki w rozwój zaplecza technologicznego.

Zobacz porównanie obu tych typów platform:

SaaS (Sky-Shop.pl)Open Source
Wiedza ITZbędnaPotrzebna/zatrudnienie programisty
Czas uruchomieniaNatychmiast po konfiguracji systemuDo kilku miesięcy. Zależny od tempa prac
HostingW cenie abonamentuDodatkowo płatny
Integracje z kanałami sprzedaży, hurtowniami, płatnościami, kurieramiGotowe do uruchomieniaDostępne jako dodatkowe moduły, które muszą być ze sobą kompatybilne
Aktualizacje i rozwój oprogramowaniaW cenie abonamentu, codziennieWykonywane przez programistę po ich zleceniu
Wsparcie techniczneW cenie abonamentu. Doradcy są dostępni w dni robocze od 8:00 do 18:00Brak
Usuwanie usterekNatychmiastowe, bez dodatkowych opłatPo zauważeniu błędu i zleceniu naprawy programiście
Wprowadzanie zmianSamodzielne, szybkie i prosteWymaga zaawansowanych zmian
Sklep w wersji mobilnejGotowy natychmiastDodatkowy projekt sklepu
Aplikacja mobilna do zarządzania sklepemW cenie abonamentu. Dostępna w wersji na Androida oraz iOS.Brak. Możliwe dodatkowe zlecenie jej wykonania

👉 Dowiedz się więcej: Sklep internetowy Open Source czy SaaS – co wybrać?

3. Platformy dedykowane

Dedykowane rozwiązania to systemy budowane od podstaw, na indywidualne zamówienie – zazwyczaj przez agencje interaktywne lub zespoły programistyczne. Tego typu oprogramowanie tworzy się z myślą o bardzo konkretnych potrzebach firmy, często zupełnie innych niż te, które da się zrealizować przy użyciu gotowych rozwiązań.

Najważniejsze zalety dedykowanych platform:

  • 100% dopasowania do procesów biznesowych,
  • pełna kontrola nad każdym aspektem działania sklepu,
  • możliwość integracji z nietypowymi systemami zewnętrznymi.

Wady:

  • bardzo wysokie koszty wdrożenia – często liczone w dziesiątkach, a nawet setkach tysięcy złotych,
  • długi czas realizacji – od kilku miesięcy do roku,
  • konieczność stałej opieki programistycznej i rozwoju oprogramowania,
  • uzależnienie od wykonawcy – często tylko on zna kod i może go modyfikować.

To rozwiązanie dla dużych firm i organizacji o specyficznych wymaganiach technologicznych, prowadzących skomplikowaną sprzedaż B2B lub zarządzających rozbudowaną logistyką, której nie obsłużą gotowe systemy SaaS czy Open Source.

Przegląd najpopularniejszych platform e-commerce w Polsce

Popularne oprogramowania, na których możesz uruchomić sklep internetowy, to:

1. Sky-Shop

Sky-Shop to polska platforma e-commerce w modelu SaaS, zaprojektowana z myślą o automatyzacji sprzedaży i szybkim uruchomieniu sklepu online. Jej największą siłą jest bogaty ekosystem integracji i gotowych funkcji dostępnych od ręki – bez potrzeby angażowania programisty.

Mocne strony Sky-Shop:

  • integracja z ponad 500 hurtowniami (idealne rozwiązanie pod dropshipping),
  • automatyczne pobieranie i aktualizacja stanów magazynowych i cen,
  • pełna obsługa sprzedaży wielokanałowej (Allegro, Empik, OLX, eBay, porównywarki cenowe),
  • gotowe szablony w technologii RWD,
  • blog, aplikacja mobilna, miniksięgowość, możliwość wystawiania faktur i rachunków,
  • zarządzanie zamówieniami z poziomu intuicyjnego panelu,
  • wysoka dostępność i stabilność serwerów,
  • elastyczny model abonamentowy, który pozwala Ci płacić za te funkcje, z których rzeczywiście korzystasz (ceny zaczynają się od 89 zł miesięcznie),
  • wsparcie techniczne,
  • 14 dni bezpłatnych testów. 

A wady? Te wynikają ze specyfiki oprogramowania SaaS – zaawansowana personalizacja i tworzenie własnych, całkowicie oryginalnych funkcji jest w tym przypadku niemożliwe.

WooCommerce

WooCommerce to wtyczka do WordPressa, która umożliwia przekształcenie bloga lub strony w pełnoprawny sklep internetowy. To najpopularniejsze rozwiązanie Open Source na świecie.

Plusy:

  • ogromna elastyczność i kontrola nad wyglądem sklepu,
  • tysiące dodatków i motywów,
  • dobry wybór dla tych, którzy znają środowisko WordPressa.

Minusy:

  • wymaga wiedzy technicznej lub stałej opieki programistycznej,
  • konieczność samodzielnego dbania o bezpieczeństwo i aktualizacje.

PrestaShop

PrestaShop to zaawansowana platforma Open Source, która daje dużą swobodę w tworzeniu funkcjonalnych sklepów internetowych.

Plusy:

  • rozbudowane możliwości konfiguracji,
  • duża społeczność i dostępność rozszerzeń.

Minusy:

  • złożony panel administracyjny,
  • trudniejsza obsługa dla początkujących,
  • często konieczność korzystania z usług programisty.

Shopify

Shopify to globalna platforma SaaS, która zdobyła ogromną popularność na rynkach zagranicznych. W Polsce działa coraz prężniej, szczególnie wśród firm celujących w sprzedaż międzynarodową.

Plusy:

  • bardzo prosty interfejs i szybkie uruchomienie,
  • rozbudowany rynek aplikacji i integracji,
  • obsługa płatności, marketingu i logistyki z jednego panelu.
  •  

Minusy:

  • wyższe koszty abonamentu niż w przypadku innych platform SaaS,
  • brak pełnej obsługi języka polskiego i lokalnych integracji,
  • utrudniony dostęp do niektórych zaawansowanych funkcji.

8 funkcji ważnych przy wyborze platformy e-commerce w 2025 roku

Idealna platforma e-commerce dla różnych sprzedawców będzie oznaczać co innego. Wybierając ją, powinieneś jednak kierować się czynnikami, które są konieczne do odniesienia sukcesu w sprzedaży online. 

Oto aspekty, które warto uwzględnić:

1. Bezpieczeństwo platformy

Oprogramowanie sklepu internetowego powinno dawać poczucie bezpieczeństwa zarówno Tobie, jak i Twoim klientom.

Upewnij się więc, że:

  • Działa ono na stabilnym serwerze. Sklepy na Sky-Shop cechują się stabilnością na poziomie 99,98%.
  • Dostawca oprogramowania regularnie tworzy kopie zapasowe. Jest tak w przypadku Sky-Shop.
  • Platforma oferuje wykupienie i łatwą instalację certyfikatu SSL, który szyfruje transakcje online.

2. Responsywność

Sklep musi poprawnie wyświetlać się na każdym rodzaju urządzenia. To dziś po prostu standard.

Wybierając oprogramowanie, upewnij się więc, że szablony sklepu zostały zaprojektowane w technologii RWD.

3. Elastyczność i skalowalność w dłuższej perspektywie

Otwierając własny sklep internetowy, prawdopodobnie nie zakładasz, że Twój biznes będzie stać w miejscu. I słusznie! 

Wybierając oprogramowanie swojego sklepu, upewnij się, że spełni ono Twoje potrzeby, gdy liczba produktów w Twoim sklepie będzie się zwiększać lub gdy będziesz chciał podbić kolejne rynki.

Upewnij się, że:

  • możesz dodawać setki, a nawet tysiące produktów bez utraty wydajności,
  • masz możliwość rozpoczęcia sprzedaży w innych kanałach, np. Allegro, OLX, Empik, czy porównywarkach cenowych,
  • dostępne są różne pakiety dostosowane do skali Twojego biznesu (Sky-Shop Ultimate),
  • możesz prowadzić sprzedaż zagraniczną, 
  • platforma oferuje dostęp do API. 

Sprawdź ofertę pakietów Sky-Shop Ultimate.

4. Przyjazność dla SEO

Optymalizacja SEO będzie przynosić znacznie lepsze efekty, jeżeli wybrana przez Ciebie platforma będzie umożliwiała edycję istotnych dla pozycjonowania sklepu elementów.

Upewnij się, że platforma, którą rozważasz, daje Ci dostęp do następujących rozwiązań :

  • możesz edytować meta tagi (title, description), adresy URL, nagłówki H1, H2 itd.,
  • struktura strony wspiera SEO (np. breadcrumbs, rich snippets),
  • szablony są zoptymalizowane pod kątem szybkości ładowania,
  • platforma umożliwia prowadzenie bloga,
  • generowane są mapy strony XML i pliki robots.txt.

👉 Sprawdź wszystkie funkcje SEO Sky-Shop.

5. Możliwość integracji z szeregiem usług, zewnętrznych firm, dostawców

Upewnij się , że wybrane przez Ciebie oprogramowanie posiada integracje z firmami, z którymi chcesz współpracować – lub stwarza możliwość ich wykonania.

Sky-Shop oferuje:

  • Dwukierunkową, zaawansowaną integrację z Allegro.
  • Integracje z innymi platformami typu marketplace oraz porównywarkami cenowymi: eBay, Empik, Morele, OLX, Ceneo.
  • Integracje z ponad 500 hurtowniami i możliwość bezpłatnego wykonania integracji z hurtownią spoza listy – pod warunkiem dostarczenia pliku produktowego.
  • Integracje z systemami płatności i firmami kurierskimi.
  • Integracje z systemami księgowymi i systemami ERP.
  • Integracje z narzędziami marketingowymi.

W razie potrzeby dajemy Ci dostęp do API, dzięki czemu możesz zintegrawać się z dowolnym narzędziem zewnętrznym i dostosować sklep do indywidualnych potrzeb.

6. Kompleksowe zarządzanie zamówieniami

Oprogramowanie e-commerce powinno umożliwiać Ci zarządzanie zamówieniami od A do Z. Mowa tu nie tylko o możliwości ich przeglądania, ale także:

  • Wysyłce powiadomień do klientów (maili transakcyjnych).
  • Miniksięgowości, która umożliwia wystawianie podstawowych dokumentów księgowych (fakur, rachunków bez VAT).
  • Dostępie do zamówień nie tylko ze sklepu, ale także innych kanałów – Allegro, Empik czy OLX.

7. Wsparcie techniczne i rozwój platformy

W razie problemów technicznych musisz mieć pewność, że otrzymasz szybką pomoc. Sprawdź, czy platforma:

  • oferuje bezpłatne wsparcie techniczne przez telefon i e-mail,
  • ma rozbudowaną bazę wiedzy lub system zgłoszeń,
  • aktualizuje system regularnie – bez dodatkowych opłat,
  • rozwija funkcje platformy zgodnie z potrzebami rynku. 

8. Dopasowanie do specyfiki Twojego biznesu

Rozważ jeszcze następujące kwestie:

  • Jaki budżet chcesz przeznaczyć na uruchomienie sklepu?

Jeśli zależy Ci na szybkim starcie bez kosztów wdrożeniowych, wybierz platformę SaaS z niskim abonamentem. Sky-Shop to rozwiązanie, którego cena zaczyna się od 89 zł miesięcznie – z 14-dniowym okresem próbnym.

  • Jaki asortyment chcesz oferować swoim klientom?

Jeżeli jest to asortyment autorski, kwestia ta nie będzie miała większego znaczenia przy wyborze oprogramowania. Jeśli jednak będziesz sprzedawać towar od zewnętrznych dostawców, zwróć uwagę na możliwości modułu integracji z hurtowniami.

👉 Sprawdź funkcje integracji z hurtowniami w Sky-Shop.

  • Ile produktów planujesz sprzedawać?

Od tego zależy między innymi pakiet, który wybierzesz, decydując się na oprogramowanie działające w modelu SaaS.

  • Jak dużego ruchu się spodziewasz?

Szacowany ruch pomoże Ci właściwie ocenić potrzeby hostingowe. Jeżeli korzystasz jednak z oprogramowania SaaS, stabilny serwer zapewnią Ci dostawcy oprogramowania i nie musisz się tą kwestią przejmować.

  • Czy chcesz prowadzić sklep tylko w Polsce czy również zagranicą?

Jeśli chcesz sprzedawać także zagranicą, upewnij się, że wybrane przez Ciebie oprogramowanie stwarza możliwość uruchomienia wersji sklepu w różnych wersjach językowych i umożliwia obsługę różnych walut.

👉 Sprawdź, jak sprzedawać za granicę. 

  • Czy chcesz, aby sklep łączył się z blogiem?

WooCommerce to nie jedyna opcja! Najłatwiejszym wyborem będzie oprogramowanie SaaS, które udostępnia moduł bloga. Nie musisz wtedy martwić się tworzeniem osobnej strony i wykupywaniem domeny.

Podsumowanie

Wybór platformy e-commerce to nie tylko decyzja technologiczna – to strategiczny wybór partnera na lata. To, na czym dziś możesz oszczędzić czas i pieniądze, jutro może stanowić barierę rozwoju. Dlatego warto patrzeć nie tylko na funkcje „tu i teraz”, ale także na to, jak dana platforma poradzi sobie z Twoimi potrzebami za rok, dwa czy pięć.

Nie ma jednej idealnej platformy dla wszystkich – są za to takie, które pasują do konkretnego modelu biznesowego, stylu pracy i tempa wzrostu. Jeśli stawiasz na efektywność, prostotę i gotowe integracje – Sky-Shop będzie jedną z najbardziej rozsądnych decyzji. Szczególnie że możesz to po prostu… sprawdzić. Bez ryzyka, bez kosztów wdrożenia, z pełnym dostępem do wszystkich funkcji.

Wybierz Sky-Shop.pl i testuj wszystkie funkcje przez 14 dni zupełnie za darmo!

4.41 avg. rating (88% score) - 22 votes 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.