Rozpoczęcie działalności na rynku e-commerce wiąże się z szeregiem pytań o to, jak prowadzić e-sklep. Jednym z najczęściej pojawiających się i zarazem najważniejszych jest to, skąd brać towar do sklepu internetowego? Dowiedz się, gdzie zaopatrywać sklep i w jaki sposób możesz korzystać z kolejnych opcji. A jeśli nie znajdziesz możliwości idealnie dopasowanej do Twoich potrzeb, możesz prowadzić sklep bez kupowania i magazynowania towaru!
Spis treści artykułu
Skąd brać towar do sklepu internetowego? 4 propozycje
Najpopularniejszymi sposobami na to, skąd wziąć towar do swojego sklepu internetowego będzie: sprzedaż własnych wyrobów, zaopatrzenie sklepu internetowego w hurtowni lub kupno towaru prosto od producenta. Z powodzeniem skorzystasz także z możliwości, jakie daje dropshipping i sprzedasz towary, które będą wysyłane prosto z hurtowni. Sprawdź nasz artykuł o tym co to jest dropshipping!
Zanim przejdziesz do szukania idealnego dostawcy, sprawdź 24 pomysły na asortyment sklepu internetowego!
1. Sprzedawaj własne produkty, czyli rękodzieło
Pierwszym sposobem na to, skąd brać towar na sprzedaż, jest własna produkcja. Przykładami sklepów sprzedających unikatowe przedmioty są te, w których znajdziemy dodatki handmade, różnego rodzaju inne rękodzieło, a także wyroby pochodzące np. z własnych warsztatów i stolarni. Moda na oryginalne, niepowtarzalne akcesoria do domu, biżuterię oraz ubrania sprawia, że coraz większa ilość e-sklepów dysponuje produktami, których nie można spotkać nigdzie indziej. Jako że wielu konsumentów chce nie tylko nosić coś niezwykłego, ale także podarować nieszablonowy prezent, nisza rynkowa nie została jeszcze zapełniona.
👉 Zobacz, jak założyć sklep z meblami!
Charakterystyką sprzedaży własnych wyrobów jest stosunkowo wąski asortyment, w którym nie spotkamy setek produktów. Wiąże się to z ułatwioną promocją poszczególnych pozycji, ale także zmianą podejścia do sposobu przygotowania produktów do sprzedaży. Tu warto postawić na równie oryginalne jak same przedmioty, opisy produktów, których forma będzie różniła się od tych tworzonych dla jednego z tysiąca produktów.
2. Zdobywaj zaopatrzenie sklepu dzięki współpracy z hurtownią
Rozwiązaniem umożliwiającym posiadanie szerokiego asortymentu jest zaopatrzenie sklepu internetowego w hurtowni. Spośród gotowych integracji z hurtowniami dostępnych dla klientów platformy Sky-Shop, wybierzesz hurtownię, która dysponuje asortymentem najlepiej dopasowanym do branży, w której działasz. Co więcej, z powodzeniem możesz zaopatrywać swój sklep online w wielu hurtowniach, dzięki czemu wyróżnisz się mnóstwem produktów, co docenią osoby planujące większe zakupy np. przed świętami.
Co warto wiedzieć nim rozpoczniesz współpracę z hurtownią?
- Każda hurtownia jest w stanie oferować ceny ustalone dla Ciebie indywidualnie. Możesz także liczyć na rabaty, gdy będziesz kupować
- Duża ilość kupowanego towaru oraz terminowe regulowanie płatności korzystnie wpływają na możliwość negocjacji stawek i obniżenia ceny produktów.
- Niezależnie od tego, skąd pozyskujesz towar, którym handlujesz, musi on zostać wprowadzony do Twojego sklepu internetowego. Wielu sprzedawców jest zmuszonych do tego, by każdy produkt, parametr, zdjęcie, opis oraz cenę wprowadzać ręcznie, co zajmuje dużą ilość czasu. Dzięki wspomnianej wcześniej integracji z hurtownią, proces przebiegnie automatycznie, a Ty po ustawieniu procentowej marży dla siebie, niemal natychmiast rozpoczniesz sprzedaż!
Zaopatrzenie w hurtowni jest szeroko dostępną możliwością, która wybierana jest przez zdecydowaną większość sklepów online.
Szukaj dostawców także na Facebooku! Dołącz do grupy HURTOWNIE oferuję/szukam + DROPSHIPPING!
3. Kupuj i sprzedawaj towar bezpośrednio od producenta
Uzyskanie najniższej ceny zazwyczaj jest w stanie zagwarantować zakup towaru prosto od producenta. Tu jednak należy mieć na uwadze fakt, że wymaga on inwestycji w kilka, a czasem nawet kilkadziesiąt tysięcy sztuk tego samego produktu. Nic więc dziwnego, że z możliwości korzystają największe podmioty, które dzięki wielu kanałom sprzedaży są w stanie dotrzeć do znaczącej ilości konsumentów.
Pamiętaj, że złe prognozowanie sprzedaży i poczynienie zbyt dużych zapasów będzie wiązało się z zaleganiem towaru na magazynie nawet przez wiele miesięcy i generowaniem strat.
4. Zamiast kupować towar – prowadź sprzedaż w dropshippingu
Dropshipping polega na wysyłce towaru do Twojego klienta prosto z magazynu kontrahenta, u którego zaopatrujesz sklep internetowy. Co za tym idzie, pozwala prowadzić swój sklep internetowy bez konieczności kupowania dużych ilości produktów i wynajmowania jakiejkolwiek powierzchni magazynowej. Osoby, które wybierają dropshipping nie kupują towaru „na zapas”, a dopiero wtedy, gdy któryś z klientów wyrazi chęć zakupu. Są więc w stanie prowadzić sklep z domu, w pojedynkę, ponieważ nie potrzebują dodatkowych pracowników np. do obsługi magazynu i pakowania przesyłek. Nie musisz przejmować się także ich dostawą. To ogromny potencjał biznesowy, który od kilku lat cieszy się niesłabnącą popularnością.
Model dropshippingowy ma w swojej ofercie wiele hurtowni, z którymi możesz się zintegrować. Jeśli nie znajdziesz interesującego Cię podmiotu na liście hurtowni dropshippingowych, możesz zlecić dodatkową integrację z wybranym partnerem lub dopytać, czy usługa nie została wprowadzona w którejś z hurtowni skupiającej się na obsłudze sklepów z własnym magazynem.
Dowiedz się więcej 👇
Zatowarowanie własnego sklepu internetowego. Podsumowanie
Decydując się na sprzedaż online i nie posiadając własnego towaru, masz trzy sposoby, by go pozyskać: możesz to zrobić bezpośrednio u producenta, nawiązać współpracę z hurtownią lub rozpocząć sprzedać w modelu dropshippingowym.
Pamiętaj tylko, że dla powodzenia Twojego biznesu znaczenie ma nie tylko miejsce pozyskiwania produktów, ale przede wszystkim sam rodzaj asortymentu. Miej także na uwadze, że warto zwracać szczególną uwagę na ceny towaru w hurtowniach czy u producentów i negocjować warunki.
Postawa to także wybór odpowiedniego oprogramowania, które umożliwi Ci wydajną integrację z hurtownią czy producentem. Wszystkie funkcje Sky-Shop możesz testować bezpłatnie przez 14 dni.