Na pewno znasz powiedzenie, że reklama jest dźwignią handlu. Dotyczy ono oczywiście również e-commerce – z tym, że tu masz do dyspozycji znacznie więcej możliwości niż w sprzedaży tradycyjnej. Co więcej, dzięki nim możesz dotrzeć do osób rzeczywiście zainteresowanych Twoją ofertą – a nie przypadkowych internautów.
Na potrzeby tego artykułu załóżmy, że zależy Ci na rozreklamowaniu jednego, konkretnego produktu. Jak to zrobić? Na które kanały marketingowe postawić? Sprawdź!
Spis treści artykułu
Sposoby, które pozwolą Ci wyeksponować produkt w Twoim sklepie internetowym
Zastanawiasz się, jak zareklamować produkt? W pierwszej kolejności przyjdą Ci pewnie do głowy pomysły związane np. z promowaniem go w mediach społecznościowych czy inwestowanie w reklamy Google.
Jesteś na dobrym tropie. Musisz jednak liczyć się z tym, że zewnętrzne kanały reklamy sklepu internetowego nie przyniosą oczekiwanych efektów, jeśli nie “opakujesz” odpowiednio danego produktu w swoim sklepie internetowym.
Zacznijmy więc od początku.
1. Zadbaj o widoczność produktu na stronie głównej Twojego sklepu
Stronę główną swojego sklepu możesz dostosować tak, aby promowała ona konkretny produkt czy grupę produktów.
Jeżeli korzystasz z oprogramowania e-commerce Sky-Shop, możesz wykorzystać w tym celu następujące między innymi narzędzia i sekcje:
- Baner na stronie głównej sklepu
- Sekcja „Bestsellery”
- Ramka z licznikiem, gdzie możesz zaprezentować np. produkt dnia
2. Stosuj rabaty
Niższa cena skutecznie działa na wyobraźnię kupujących i skłania ich do szybszego podejmowania decyzji zakupowych. W systemie Sky-Shop z łatwością stworzysz kody rabatowe – zarówno obniżające cenę, jak i na darmową dostawę. Możesz informować o nich na stronie głównej Twojego sklepu lub wysyłać wybranym klientom.
Nie zapominaj też o zwykłych promocjach na dany produkt – zwłaszcza, jeśli zależy Ci na jego szybkiej sprzedaży. Pamiętaj, aby odpowiednio wyróżnić obniżone ceny!
3. Dopracuj kartę produktu
Karta produktu to miejsce, w którym dzieje się magia – użytkownik dodaje wybrany artykuł do koszyka, aby następnie sfinalizować zakup.
O jakie elementy zadbać, by tak się stało? Przede wszystkim:
- Podaj wszystkie kluczowe parametry produktu.
- Informuj o przewidywanym czasie wysyłki.
- Dopracuj opis produktu.
- Zadbaj o atrakcyjne zdjęcia prezentujące produkt z różnej perspektywy.
- Zamieść informacje o dostępności produktu.
Złóż zamówienie testowe, by upewnić się, że wszystko działa!
👉 Dowiedz się więcej: Karta produktu w sklepie internetowym
4. Zaprezentuj wszystkie warianty produktu
Sprzedajesz ten sam produkt w kilku wariantach – np. różnych wersjach kolorystycznych? Jeśli pokażesz je wszystkie już na karcie produktu, skrócisz ścieżkę zakupową użytkownika i skłonisz go do szybszego podejmowania decyzji.
5. Twórz rekomendacje produktu
Klienci będą przeglądać różne produkty w Twoim sklepie. Zależy Ci na tym, aby zainteresowali się oni konkretnymi towarami?
Zaproponuj je im, korzystając z funkcji rekomendacji. Dzięki temu będą się one wyświetlać pod przeglądanym aktualnie produktem. Możesz też skorzystać z narzędzia edrone i tworzyć rekomendacje automatycznie.
6. Stwórz zestaw z danym produktem
Jeżeli sprzedajesz w swoim sklepie wiele produktów, wypromuj te, na których sprzedaży szczególnie Ci zależy, umieszczając je w zestawach.
Klienci na pewno docenią możliwość zakupu kilku komplementarnych produktów w niższej cenie. Chętnie korzystają z gotowych zestawów, zyskując pewność, że poszczególne elementy są siebie pasują, i oszczędzając czas.
👉 Dowiedz się więcej o tworzeniu zestawów produktów.
Jak skutecznie wypromować nowy produkt?
Potencjał Twojego strony Twojego sklepu jest już maksymalnie wykorzystany? Pora przyciągać do niego klientów.
Marketing internetowy daje Ci multum możliwości, by promować sklep internetowy – i nie musisz od razu korzystać z nich wszystkich. Dobierz te, które są spójne ze specyfiką Twojej marki i jej aktualnymi potrzebami. Nasze propozycje to:
1. Wykorzystaj płatne reklamy
Zależy Ci na szybkich efektach i maksymalnej personalizacji? Reklamuj swój produkt za pomocą reklam – np. Google Ads (wyświetlających się w wyszukiwarce Google, YouTube i setkach tysięcy portali internetowych) czy Facebook Ads (wyświetlanych na Facebooku).
Mają one wiele zalet. Do najważniejszych należą m.in.:
- sposób rozliczeń (płacisz dopiero, gdy ktoś kliknie w reklamę),
- efekty (mogą pojawić się nawet sekundy po uruchomieniu kampanii)
- i ogromny zasięg.
Na jakie formaty reklam warto zwrócić szczególną uwagę?
Reklamy produktowe (Google Ads)
Reklamy produktowe wyświetlają się użytkownikom na samym szczycie wyszukiwarki Google – oczywiście na zapytania dotyczące konkretnych produktów. Pozwalają na pokazanie wielu konkretnych i przydatnych informacji na temat danego towaru – jak jego nazwa, zdjęcie czy cena.
Właśnie dlatego umożliwiają przyciągnięcie zdecydowanych na zakup klientów.
Remarketing (Google i Facebook Ads)
Zdarzyło Ci się kiedyś przeglądać jakiś produkt, a później widzieć jego reklamy na każdym kroku? To właśnie przykład remarketingu. Dzięki niemu możesz dotrzeć do osób, które przeglądały już dany produkt w Twoim sklepie internetowym. Zwiększasz więc szanse, że zdecydują się na jego zakup.
Takie kampanie zrealizujesz za pomocą Google i Facebooka. W tym pierwszym przypadku będą się one wyświetlać w Sieci Reklamowej Google (GDN), czyli po prostu wszelkich stronach internetowych. W przypadku Facebooka kampanie remarketingowe będą oczywiście wyświetlane na portalu, ale także np. w Messengerze.
Reklamy w sieci reklamowej Google (GDN)
Chcesz, żeby reklamy Twoich produktów wyświetlały się na przeróżnych portalach, które odwiedzają Twoi potencjalni klienci? Umożliwi Ci to system Google Ads i reklamy GDN (Google Display Network).
Sieć reklamowa to ponad 2 miliony witryn, filmów i aplikacji, w których możesz wyświetlać reklamy. Dzięki niej możesz dotrzeć do ponad 90% użytkowników Internetu na całym świecie.
Reklamy na YouTube
YouTube to serwis, którego nikomu nie trzeba przedstawiać. Portal z wideo z roku na rok przyciąga coraz większą liczbę użytkowników – do których możesz dotrzeć dzięki reklamom.
Stworzysz je oczywiście w systemie Google Ads. Możesz wybierać pośród różnych formatów, które różnią się przede wszystkim długością czy możliwością pominięcia przez użytkownika.
👉 Odbierz bezpłatną konsultację i skorzystaj ze Sky-Shop Ads!
2. Wykorzystaj media społecznościowe
Aktywność w social media to dziś wręcz konieczność. Jeżeli klienci nie znają Twojego profilu na jednym z popularnych portali, mogą mieć do niego ograniczone zaufanie.
Największe możliwości reklamowe ma rzecz jasna Facebook – i nie chodzi tu tylko o wspomniane już reklamy Facebook Ads.
Dobrym pomysłem jest również pokazywanie na stronie sklepu zdjęć z Instagrama, przedstawiających konkretny produkt.
Dowiedz się więcej o sprzedaży i reklamie:
3. Promuj produkt w artykułach blogowych
Prowadzenie bloga pomoże Ci zwiększyć widoczność Twojego sklepu w wyszukiwarce i zbudować relacje ze swoimi klientami. Świetnie sprawdzi się także jako narzędzie generujące sprzedaż.
Gdy piszesz w artykułach o konkretnych produktach, nie zapomnij do nich linkować. To mały szczegół, który może zrobić dużą różnicę i zwiększyć konwersję w Twoim sklepie.
4. Pamiętaj o pozycjonowaniu stron
Chcesz sprawić, aby dany produkt był widoczny w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania? Umożliwią Ci to tylko przemyślane działania z zakresu pozycjonowania.
Chodzi tu przede wszystkim o tworzenie wartościowych i optymalizowanych pod SEO treści, pozyskiwanie wysokiej jakości linków i wystrzeganie się błędów technicznych.
Kluczowy jest odpowiedni dobór słów kluczowych, trafnie opisujących wybrany produkt. Powinny być to frazy, które przedstawiciele Twojej grupy docelowej rzeczywiście wpisują do wyszukiwarki.
Miej też na uwadze, że do pozycjonowania warto przykładać się szczególnie wtedy, jeśli dany produkt ma znajdować się w Twojej ofercie przez długi czas. Jeśli chcesz go sprzedawać np. tylko przez miesiąc czy dwa, nie ma to większego sensu – w takiej sytuacji budżet lepiej przeznaczyć na reklamy Google Ads.
👉 Dowiedz się więcej o pozycjonowaniu sklepu internetowego.
5. Wysyłaj informacje o produkcie w newsletterze
Poszczególne produkty możesz wysyłać za pomocą newslettera. Oczywiście musisz zadbać o jego atrakcyjną treść – sam link do produktu i hasło “Kup teraz” zdecydowanie nie wystarczy.
Pamiętaj, że wysyłając newsletter, komunikujesz się z osobami, które odwiedziły już Twój sklep i wyraziły wyraźną zgodę, by go otrzymywać. Postaraj się więc docenić swoich odbiorców – np. oferując wyjątkowe rabaty czy dzieląc się wskazówkami na temat korzystania z danych produktów.
6. Zadbaj o obecność w porównywarkach
Każdy kolejny kanał, w którym widoczny jest Twój produkt, to szansa na zdobycie nowych klientów. Porównywarki mają szereg zalet – zajmują wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania i prezentują wiele informacji na temat Twojego produktu – nie tylko jego cenę, ale także informacje o czasie dostawy czy stanie magazynowym.
Bardzo istotne jest także to, że na porównywarki trafiają osoby zainteresowane konkretnym produktem, a nie osoby szukające inspiracji czy po prostu rozglądające się po różnych ofertach. Co więcej, na Ceneo dzięki funkcji “Kup teraz” klienci mogą bezpośrednio robić zakupy.
👉 Dowiedz się więcej o sprzedaży za pośrednictwem porównywarek.
Jak reklamować produkt na Allegro?
Allegro daje Ci wiele możliwości w zakresie reklamowania produktu. Najciekawsze z nich to:
1. Allegro Ads
Allegro ma własny system reklamowy, który działa na podobnych zasadach co Google Ads. Tu również rozliczasz się za kliknięcia i możesz kierować swoje reklamy do określonych grup odbiorców.
To dzięki Allegro Ads możesz promować oferty poszczególnych produktów. Reklamy mogą wyświetlać się zarówno jako część listingu, jak i obok niego – po lewej stronie.
2. Strefa okazji
Jak możemy przeczytać na samym Allegro, w Strefie Okazji średnia liczba transakcji jest 50 razy wyższa od średniej w serwisie. Oferty z programu mogą wyświetlać się w trzech miejscach: na stronie głównej, na podstronie “Strefa okazji” oraz na listach ofert.
Za prezentowanie ofert w serwisie Allegro pobiera dodatkową prowizję i opłatę stałą.
3. Pogrubienia i podświetlenia
Allegro daje Ci możliwość wyróżniania Twoich ofert na różne sposoby – także za pomocą narzędzi czysto wizualnych. Chodzi tu między innymi o opcje podświetlenia czy pogrubienia tytułu Twojej oferty.
4. Monety Allegro i Allegro Smart!
Nie są to może stricte sposoby na rozreklamowanie produktu, ale za to na przyciągnięcie do niego większej liczby klientów, którzy korzystają ze wspomnianych programów lojalnościowych. Dołączenie do nich może się więc okazać w dłuższej perspektywie bardzo opłacalne.
👉 Przeczytaj także: Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro?
Jak reklamować swój sklep internetowy? Podsumowanie
Jeżeli nie będziesz reklamować swoich produktów, nie możesz liczyć na jakąkolwiek sprzedaż w sklepie internetowym. W Sky-Shop zadbaliśmy o to, aby dać Ci dostęp do funkcji i możliwości, które maksymalnie ułatwią Ci promocję poszczególnych towarów.
Więcej informacji na temat skutecznego marketingu znajdziesz w artykule: Jak wypromować sklep internetowy?
Załóż bezpłatne konto i przez 14 dni testuj oprogramowanie! A w razie pytań zachęcamy do kontaktu na info@sky-shop.pl.