Jak rozwinąć firmę? 9 porad dla sklepu internetowego

Magdalena Wilk
Rynek E-commerce

Prowadzisz sklep internetowy i chcesz zrobić krok na przód? Szukasz sposobów na pełne wykorzystanie potencjału swojej działalności? Rozwój firmy to naturalny etap w prowadzeniu biznesu, bez którego trudno odnieść sukces i przetrwać na rynku. To szczególnie ważne dla sklepów internetowych, które muszą stale dostosowywać się do zmieniających się trendów i oczekiwań klientów.

Prowadzenie biznesu w internecie wymaga ciągłej pracy nad ulepszaniem oferty, poszukiwaniem nowych sposobów dotarcia do klientów oraz dbałości o ich zadowolenie. Jeśli zastanawiasz się, jak rozwinąć swoją firmę, skorzystaj z naszych porad, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie.

Spis treści artykułu

  1. Rozwijaj sklep o nowe kanały sprzedaży
  2. Wykorzystaj możliwości porównywarek cenowych
  3. Rozszerz ofertę sklepu
  4. Rozwijaj swoje media społecznościowe
  5. Wykorzystaj dostępne kanały marketingowe
  6. Stosuj skuteczne techniki sprzedażowe
  7. Wykorzystaj różnorodne formy promocji w sklepie
  8. Stwórz program partnerski 
  9. Rozwijaj sprzedaż na nowych rynkach
  10. Podsumowanie

1. Rozwijaj sklep o nowe kanały sprzedaży


Sklep internetowy to Twoja wizytówka i niezawodne narzędzie budowania własnej marki. Nie musi być jednak jedynym kanałem docierania do klientów. Jednym z najbardziej skutecznych sposobów na zwiększenie sprzedaży jest rozszerzenie działalności o portale aukcyjne i marketplace’y. Dzięki temu otrzymasz dostęp do ogromnej bazy klientów, dla których tego typu platformy są często pierwszym miejscem poszukiwań zakupowych.

Na skróty

Postaw na sprzedaż wielokanałową ze Sky-Shop - szybko i wygodnie!

  • Wybierz sklep internetowy z supportem w Sky-Shop.pl.
  • Sprzedawaj na Allegro, Facebooku i w innych kanałach sprzedaży.
  • Obsługuj całą sprzedaż z jednego, wygodnego panelu administracyjnego!
Załóż sklep testowy już teraz tak jak ponad 35 000 innych osób!

Na jakie kanały sprzedaży warto zwrócić uwagę?

  • Allegro – najpopularniejszy portal sprzedażowy w Polsce miesięcznie gromadzi ponad 18 mln użytkowników. W Sky-Shop masz do dyspozycji dwukierunkową integrację z platformą, który pozwoli Ci na wystawianie aukcji, zarządzanie nimi i pobieranie zamówień z Allegro do panelu administracyjnego sklepu. Dodatkowo możesz skorzystać z oferty specjalnej dla nowych sprzedawców na Allegro i zyskać 0% prowizji na start oraz 500 zł do wydania na portalu.
  • EmpikPlace – Empik to jeden z najpopularniejszych brandów w Polsce. Marketplace umożliwi Ci dotarcie ze swoją ofertą do milionów klientów tej marki. Na platformie możesz sprzedawać produkty w wielu kategoriach, w tym elektronikę, kosmetyki, artykuły do domu i ogrodu czy zabawki.
  • Morele – platformę miesięcznie odwiedza nawet 5 mln użytkowników. Możesz sprzedawać tam nie tylko elektronikę, ale także artykuły biurowe, sportowe czy urodowe.
  • OLX – popularny serwis ogłoszeniowy cały czas się rozwija i oferuje coraz więcej zaawansowanych funkcji sprzedażowych. Należą do nich możliwość dokonywania bezpośrednich płatności czy usługa OLX Przesyłki.
  • Sklep na Facebooku – docieraj do swoich odbiorców bezpośrednio przez media społecznościowe. Sklep na Facebooku pozwoli Ci prezentować swoje produkty w specjalnej zakładce na Twoim fanpage’u. W ten sposób skrócisz ścieżkę zakupową klientów.

Zintegruj Twój sklep z platformami sprzedażowymi i obsługuj zamówienia z poziomu jednego panelu administracyjnego w Sky-Shop!

2. Wykorzystaj możliwości porównywarek cenowych


Jak rozwinąć firmę? Prezentując swoją ofertę także poza sklepem internetowym. Jednym z najbardziej istotnych miejsc pozyskiwania ruchu są porównywarki cenowe. Stanowią one nie tylko użyteczne źródło informacji, ale są także świetnie wypozycjonowane. Dzięki temu przyciągają duże grono odbiorców.

Prezentowanie oferty sklepu w porównywarkach cenowych ma też wiele innych zalet, w tym:

  • zyskanie dodatkowego kanału sprzedaży,
  • budowanie rozpoznawalności marki,
  • optymalizacja kosztów pozyskania klienta,
  • możliwość remarketingu,
  • ułatwienie bieżącej analizy konkurencji poprzez dostęp do oferty innych sprzedawców.

Porównywarki cenowe to sposób na przyciągnięcie klientów, którzy są zainteresowani konkretnymi produktami, zatem należą do Twojej grupy docelowej. W ten sposób zyskujesz konwertujących odbiorców i zwiększasz sprzedaż.

Jakie porównywarki cenowe warto rozważyć?

  • Ceneo,
  • Skąpiec,
  • Nokaut,
  • Cenus,
  • Okazje.info.

Zintegruj Twój sklep z porównywarkami cen w Sky-Shop!

3. Rozszerz ofertę sklepu


Jeśli zastanawiasz się, jak rozwinąć biznes, pomyśl o rozszerzeniu swojej oferty. Dzięki większej liczbie produktów masz szansę na zwiększenie sprzedaży. Możesz bowiem zaoferować kupującym artykuły, po które zwykle udawali się do konkurencji.

Planując wprowadzenie nowych towarów, powinieneś wziąć pod uwagę rzeczywiste potrzeby Twoich klientów. Warto zatem przeprowadzić szczegółową analizę rynku, która pomoże Ci ustalić, jakie produkty są najczęściej poszukiwane przez Twoją grupę docelową. Dobrym pomysłem będzie także wprowadzenie do oferty artykułów sezonowych.

👉 Sprawdź też, jak zbudować drzewo kategorii w sklepie internetowym.

Najprostszym sposobem na rozszerzenie asortymentu sklepu jest nawiązanie współpracy z kolejną hurtownią. W ten sposób zyskasz dostęp do zupełnie nowej bazy produktów. W Sky-Shop bez problemu zintegrujesz swój sklep z kilkoma hurtowniami jednocześnie.

Skorzystaj z gotowych integracji z ponad 500 hurtowniami w Sky-Shop!

4. Rozwijaj swoje media społecznościowe


Twoi klienci z pewnością korzystają z social mediów, dlatego tak ważne jest, żebyś aktywnie prowadził firmowe profile społecznościowe. Pomogą Ci one skutecznie pozyskiwać nowych klientów i lojalizować stałych kupujących. Na początku prowadzenia działalności dobrze jest się skupić na jednym/dwóch kanałach. Jeśli jednak chcesz rozwijać swoją firmę, powinieneś pomyśleć o wykorzystaniu większej liczby mediów.

Pamiętaj, że kluczową kwestią w strategii promocyjnej jest dopasowanie platformy do Twoich odbiorców. Czasem dobrym wyborem okaże się profesjonalny LinkedIn, a czasem rozrywkowy TikTok. Każdy z kanałów ma też własną specyfikę i sposób komunikacji. O ile Twitter jest głównie medium tekstowym, o tyle w przypadku Instagrama musisz postawić na estetyczne zdjęcia, a na YouTubie tworzyć video.

Jakie platformy społecznościowe warto rozważyć?

  • Facebook,
  • Instagram,
  • Pinterest,
  • LinkedIn,
  • Twitter,
  • TikTok,
  • YouTube.

Media społecznościowe możesz także rozwijać poprzez tworzenie bardziej jakościowych treści i stosowanie nowych formatów. Jeżeli do tej pory zamieszczałeś na Instagramie jedynie zdjęcia produktów, pomyśl o wykorzystaniu krótkich formatów video, tzw. rolek, które są bardziej angażujące dla odbiorców. Pamiętaj także o funkcjach sprzedażowych, takich jak dedykowane zakładki (np. Sklep na Facebooku), oznaczanie produktów na zdjęciach czy płatne systemy reklamowe.

👉 Dowiedz się więcej na temat social commerce.

5. Wykorzystaj dostępne kanały marketingowe


Media społecznościowe to tylko jeden z elementów strategii marketingowej, która pomoże Ci rozwijać Twoją firmę. Oprócz nich masz do dyspozycji wiele innych kanałów dotarcia do odbiorców. Wraz ze wzrostem sprzedaży warto zainwestować w kolejne obszary związane z promocją biznesu.

Z jakich form promocji warto skorzystać w przypadku sklepu internetowego?

  • E-mail marketing – informowanie klientów o postępach w zamówieniu to tylko mały wycinek działań e-mail marketingowych, które możesz wykorzystać w Twoim sklepie. W pozyskiwaniu i budowaniu bazy odbiorców przydatny będzie mailing reklamowy oraz newslettery. Z kolei w sprawnej obsłudze klientów pomogą Ci autorespondery.
  • Content marketing – dzięki tworzeniu ciekawych i przydatnych treści dotrzesz do Twojej grupy docelowej i utrzymasz jej zainteresowanie. Pomogą Ci w tym opisy produktów, poradniki, artykuły, e-booki, podcasty czy infografiki. Dobrze prowadzone działania content marketingowe wspierają również SEO.
  • SEO – większość e-konsumentów rozpoczyna swoje poszukiwania zakupowe w wyszukiwarce internetowej, dlatego warto powalczyć o jak najwyższe pozycje w Google. Odpowiednio prowadzone działania SEO (dbałość o kwestie techniczne, wartościowe treści i wysokiej jakości linki) pomogą Ci uzyskać przewagę nad konkurencją.
  • Płatne reklamy – płatne kampanie to najszybszy sposób dotarcia do klientów. Pomogą Ci w tym popularne systemy reklamowe takie jak Google Ads czy Facebook Ads. W ten sposób nie tylko zyskasz nowych odbiorców, ale także dotrzesz do użytkowników, którzy byli już w Twoim sklepie.
  • Influencer marketing – nawiązanie współpracy z osobą, która gromadzi wokół siebie grono lojalnych odbiorców, to dobry sposób na pozyskanie nowych klientów. Warto przy tym skupiać się na osobach związanych z daną branżą (np. w przypadku sklepu z artykułami dla dzieci dobrym wyborem będzie osoba prowadząca bloga o tematyce parentingowej). Dzięki temu masz pewność, że trafisz do użytkowników zainteresowanych Twoją ofertą.

👉 Przeczytaj więcej na temat marketingu sklepu internetowego.

6. Stosuj skuteczne techniki sprzedażowe


Jak rozwijać firmę i osiągać coraz lepsze wyniki w sklepi internetowym? Stosując sprawdzone techniki sprzedażowe. Dzięki odpowiednio dobranym taktykom nie tylko przyciągniesz nowych klientów, ale także skłonisz ich do złożenia większego zamówienia czy ponownych odwiedzin w witrynie.

Do najbardziej skutecznych technik sprzedażowych w sklepie internetowym należą:

  • cross-selling – zachęcanie do zakupu produktów uzupełniających;
  • upselling – przekonywanie do wyboru bardziej zaawansowanego i droższego modelu;
  • wykorzystanie social proof – zasada, według której ludzie chętniej podejmują decyzje takie same jak większość;
  • stosowanie języka korzyści – komunikowanie określonych korzyści płynących z zakupu;
  • wykorzystywanie reguły niedostępności – reguła, według której ludzie bardziej pragną rzeczy o ograniczonym dostępie;
  • remarketing – sposób dotarcia do klientów, którzy już zetknęli się z Twoją ofertą.

👉 Dowiedz się więcej na temat technik sprzedaży w sklepie internetowym.

7. Wykorzystaj różnorodne formy promocji w sklepie


Rozwój firmy wiąże się z systematycznym zwiększaniem sprzedaży. W tym celu warto stosować różnorodne formy promocji na stornie internetowej, które uatrakcyjnią Twoją ofertę w oczach klientów. Sky-Shop daje Ci wiele możliwości eksponowania produktów w witrynie, dzięki którym zwiększysz konwersję w sklepie. 

Formy promocji w sklepie internetowy, które warto stosować to:

  • oznaczanie artykułów jak bestsellery, nowości lub produkty dnia,
  • promocje ograniczone czasowo,
  • kody rabatowe,
  • program lojalnościowy,
  • wyprzedaże.

👉 Sprawdź, jak reklamować produkt w sklepie internetowym.

8. Stwórz program partnerski


Marketing afiliacyjny to również świetny sposób na rozwój firmy i dotarcie do większej liczby klientów. Polega on na polecaniu konkretnych produktów lub usług, poprzez odsyłanie odbiorców przez linki bezpośrednio do oferty sklepu. Tworząc program partnerski w sklepie internetowym, zwiększasz świadomość marki i docierasz do użytkowników, którzy są w Twojej grupie docelowej. 

Korzystając z tego rozwiązania, płacisz jedynie za rezultat kampanii np. zakup produktu. Dzięki temu minimalizujesz ryzyko związane z prowadzeniem działań marketingowych. Możesz także łatwo obserwować skuteczność programu partnerskiego.

👉 Sprawdź, jak stworzyć program partnerski w sklepie internetowym.

9. Rozwijaj sprzedaż na nowych rynkach


Jeśli szukasz sposobów na rozwój biznesu, warto wyjść poza rodzimy rynek. Sprzedaż za granicę to świetny sposób na rozszerzenie swojej działalności. Ekspansja zagranicznych rynków pozwoli Ci na dostęp do nowych klientów, co daje szansę na znacznie większe zyski.

Sprzedaż za granicę wymaga oczywiście dostosowania do obowiązujących systemów prawnych oraz zorganizowania odpowiedniej logistyki. Postępujące ujednolicanie przepisów ułatwia jednak wystartowanie z handlem transgranicznym. Na początku warto skupić się na jednym rynku i stopniowo rozszerzać działalność na inne kraje. 

W Sky-Shop możesz skorzystać z wielu rozwiązań, dzięki którym przystosujesz swój sklep do sprzedaży za granicę, takich jak:

  • różne wersje językowe sklepu,
  • wybór walut,
  • przelicznik waluty.

👉 Dowiedz się, jak sprzedawać za granicę.

Podsumowanie


Prowadzenie sklepu internetowego to wyzwanie, ale jednocześnie ogromna szansa na osiągnięcie sukcesu w biznesie. Mamy nadzieję, że nasze porady pomogą Ci rozwijać swój sklep internetowy i osiągnąć sukces w e-commerce. Pamiętaj, że kluczem do sukcesu jest nie tylko sprzedaż, ale i dbałość o jakość oferowanych produktów i usług oraz zadowolenie klientów.

Warto pamiętać, że rozwój firmy to ciągły proces, który wymaga poświęcenia czasu i wysiłku. Dzięki zastosowaniu odpowiednich strategii i narzędzi możesz jednak zwiększyć swoją konkurencyjność i przyciągnąć większą liczbę klientów.

W rozwoju Twojego sklepu internetowego pomoże również wybór odpowiedniego oprogramowania. W Sky-Shop cały czas pracujemy nad nowymi rozwiązaniami, które pozwolą Ci nadążać za obecnymi trendami i wyprzedzać konkurencję. Sprawdź wszystkie możliwości platformy, zakładając darmowe konto testowe.

4.71 avg. rating (93% score) - 7 votes 5
Magdalena Wilk
Content Marketing Specialist

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.