Sky-Shop Blog Sklep internetowy Marketing sklepu Jak rozwinąć firmę? Poznaj 9 praktycznych porad dla biznesu e-commerce

Jak rozwinąć firmę? Poznaj 9 praktycznych porad dla biznesu e-commerce

Sklep internetowy
10 min

Prowadzisz sklep internetowy i chcesz zrobić krok naprzód? Szukasz sposobów na pełne wykorzystanie potencjału swojej działalności? Rozwój firmy to naturalny proces, bez którego trudno odnieść sukces i przetrwać na rynku. Jest szczególnie ważny dla sklepów internetowych, które muszą stale dostosowywać się do zmieniających się trendów i oczekiwań klientów.

Prowadzenie biznesu w internecie wymaga ciągłej pracy nad ulepszaniem oferty, poszukiwaniem nowych sposobów dotarcia do klientów oraz dbałości o ich zadowolenie. Jeśli zastanawiasz się, jak rozwinąć swoją firmę, skorzystaj z naszych porad, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż w sklepie!

1. Rozwijaj sklep o nowe kanały sprzedaży

Sklep internetowy to Twoja wizytówka i niezawodne narzędzie budowania własnej marki. Mimo to nie musi być jedynym kanałem docierania do klientów. Do najbardziej skutecznych sposobów na zwiększenie sprzedaży należy rozszerzenie działalności o portale aukcyjne i marketplace’y. Dzięki temu otrzymasz dostęp do ogromnej bazy klientów, dla których tego typu platformy są często pierwszym miejscem poszukiwań zakupowych.

Na skróty

Postaw na sprzedaż wielokanałową ze Sky-Shop – szybko i wygodnie!

  • Wybierz sklep internetowy z supportem w Sky-Shop.pl.
  • Sprzedawaj na Allegro, Facebooku i w innych kanałach sprzedaży.
  • Obsługuj całą sprzedaż z jednego, wygodnego panelu administracyjnego!

Załóż sklep testowy już teraz tak jak ponad 35 000 innych osób!

Na jakie kanały sprzedaży warto zwrócić uwagę?

  • Allegro – najpopularniejszy portal sprzedażowy w Polsce gromadzi miesięcznie ponad 18 mln użytkowników. W Sky-Shop masz do dyspozycji dwukierunkową integrację z tą platformą, która pozwoli Ci na wystawianie aukcji, zarządzanie nimi i pobieranie zamówień z Allegro do panelu administracyjnego sklepu. Dodatkowo możesz skorzystać z oferty specjalnej dla nowych sprzedawców na Allegro i zyskać 0% prowizji na start oraz 500 zł do wydania w portalu.
  • EmpikPlace – Empik to jeden z najpopularniejszych brandów w Polsce. Marketplace umożliwi Ci dotarcie z ofertą do milionów klientów tej marki. Na platformie możesz sprzedawać produkty w wielu kategoriach, w tym elektronikę, kosmetyki, artykuły do domu i ogrodu czy zabawki.
  • Morele – tę platformę miesięcznie odwiedza nawet 5 mln użytkowników. Możesz sprzedawać tam nie tylko elektronikę, ale także artykuły biurowe, sportowe czy kosmetyczne.
  • OLX – ten popularny serwis ogłoszeniowy cały czas się rozwija i oferuje coraz więcej zaawansowanych funkcji sprzedażowych. Należą do nich m.in. możliwość dokonywania bezpośrednich płatności w portalu czy usługa OLX Przesyłki.

Zintegruj swój sklep z platformami sprzedażowymi i obsługuj zamówienia z poziomu jednego panelu administracyjnego w Sky-Shop!

2. Uwzględnij porównywarki cenowe w strategii rozwoju biznesu

Jak rozwinąć swój biznes? Prezentując ofertę także poza sklepem internetowym. Jednym z najbardziej istotnych miejsc pozyskiwania ruchu są porównywarki cenowe. Nie tylko stanowią one użyteczne źródło informacji, ale są także świetnie wypozycjonowane. Dzięki temu przyciągają duże grono odbiorców.

Prezentowanie oferty sklepu w porównywarkach cenowych ma też wiele innych zalet, takich jak:

  • zyskanie dodatkowego kanału sprzedaży,
  • budowanie rozpoznawalności marki,
  • optymalizacja kosztów pozyskania klienta,
  • możliwość remarketingu,
  • ułatwienie bieżącej analizy konkurencji poprzez dostęp do oferty innych sprzedawców.

Porównywarki cenowe to sposób na przyciągnięcie klientów, którzy są zainteresowani konkretnymi produktami, zatem należą do Twojej grupy docelowej. W ten sposób zyskujesz konwertujących odbiorców i zwiększasz sprzedaż.

Jakie porównywarki cenowe warto rozważyć?

  • Ceneo,
  • Skąpiec,
  • Nokaut,
  • Cenus,
  • Okazje.info.

Zintegruj swój sklep z porównywarkami cen w Sky-Shop!

3. Rozszerz ofertę sklepu, jeśli chcesz rozwinąć swoją firmę

Jeśli zastanawiasz się, jak rozwijać swój biznes, pomyśl o rozszerzeniu oferty. Większa liczba produktów pozwoli Ci poprawić poziom sprzedaży. Możesz bowiem zaoferować kupującym artykuły, po które zwykle udawali się do konkurencji.

Planując wprowadzenie nowych towarów, powinieneś wziąć pod uwagę rzeczywiste potrzeby swoich klientów. Warto zatem przeprowadzić szczegółową analizę rynku, która pomoże Ci ustalić, jakie produkty są najczęściej poszukiwane przez Twoją grupę docelową. Dobrym pomysłem będzie także wprowadzenie do oferty artykułów sezonowych.

👉 Sprawdź też, jak zbudować drzewo kategorii w sklepie internetowym.

Najprostszym sposobem na rozszerzenie asortymentu sklepu jest nawiązanie współpracy z kolejną hurtownią. W ten sposób zyskasz dostęp do zupełnie nowej bazy produktów. W Sky-Shop bez problemu zintegrujesz swój sklep z kilkoma hurtowniami jednocześnie.

Skorzystaj z gotowych integracji z ponad 500 hurtowniami w Sky-Shop!

4. Rozwijaj media społecznościowe swojego przedsiębiorstwa

Twoi klienci z pewnością korzystają z social mediów, dlatego tak ważne jest, żebyś aktywnie prowadził firmowe profile społecznościowe. Pomogą Ci one skutecznie pozyskiwać nowych użytkowników i lojalizować stałych klientów. Na początku prowadzenia działalności dobrze jest się skupić na jednym/dwóch kanałach. Jeśli jednak chcesz rozwijać swoją firmę, powinieneś pomyśleć o wykorzystaniu większej liczby profili.

Pamiętaj, że kluczową kwestią w strategii marketingu i sprzedaży jest dopasowanie platformy do swoich odbiorców. Czasem dobrym wyborem okaże się profesjonalny LinkedIn, a czasem rozrywkowy TikTok. Każdy z kanałów ma też własną specyfikę i sposób komunikacji. O ile X (Twitter) jest głównie medium tekstowym, o tyle w przypadku Instagrama musisz postawić na estetyczne zdjęcia, a na YouTubie tworzyć video.

Jakie platformy społecznościowe warto rozważyć?

  • Facebook,
  • Instagram,
  • Pinterest,
  • LinkedIn,
  • Twitter,
  • TikTok,
  • YouTube.

Media społecznościowe możesz także rozwijać poprzez tworzenie bardziej jakościowych treści i stosowanie nowych formatów. Jeżeli do tej pory zamieszczałeś na Instagramie jedynie zdjęcia produktów, pomyśl o wykorzystaniu krótkich formatów video, tzw. rolek, które są bardziej angażujące dla odbiorców.

👉 Dowiedz się więcej na temat social commerce.

5. Wykorzystaj newsletter i inne kanały marketingowe

Media społecznościowe to tylko jeden z elementów strategii marketingowej, która pomoże Ci w rozwoju Twojego biznesu. Oprócz nich masz do dyspozycji wiele innych kanałów dotarcia do odbiorców. Wraz ze wzrostem sprzedaży warto zainwestować w kolejne obszary związane z promocją Twojej firmy.

Z jakich form promocji warto skorzystać w przypadku sklepu internetowego?

  • E-mail marketing – informowanie klientów o postępach w zamówieniu to tylko mały wycinek działań e-mail marketingowych, które możesz wykorzystać w swoim sklepie. W pozyskiwaniu i budowaniu bazy odbiorców przydatny okaże się mailing reklamowy oraz newslettery. Z kolei w sprawnej obsłudze klientów pomogą Ci autorespondery.
  • Content marketing – dzięki tworzeniu ciekawych i przydatnych treści dotrzesz do swojej grupy docelowej i utrzymasz jej zainteresowanie. Pomogą Ci w tym opisy produktów, poradniki, artykuły, e-booki, podcasty czy infografiki. Dobrze prowadzone działania content marketingowe wspierają również SEO.
  • SEO – większość e-konsumentów rozpoczyna swoje poszukiwania zakupowe w wyszukiwarce internetowej, dlatego warto powalczyć o jak najwyższe pozycje w Google. Dobre SEO (dbałość o kwestie techniczne, wartościowe treści i wysokiej jakości linki) pomoże Ci uzyskać przewagę nad konkurencją.
  • Płatne reklamy – płatne kampanie to najszybszy sposób dotarcia do klientów. Pomogą Ci w tym popularne systemy reklamowe, takie jak Google Ads czy Facebook Ads. W ten sposób nie tylko zyskasz nowych odbiorców, ale dotrzesz także do użytkowników, którzy byli już w Twoim sklepie.
  • Influencer marketing – nawiązanie współpracy z osobą, która gromadzi wokół siebie grono lojalnych odbiorców, to dobry sposób na pozyskanie nowych klientów. Warto przy tym skupiać się na osobach związanych z daną branżą (np. w przypadku sklepu z artykułami dla dzieci dobrym wyborem będzie osoba prowadząca bloga o tematyce parentingowej). Dzięki temu zyskasz pewność, że trafisz do użytkowników zainteresowanych Twoją ofertą.

👉 Przeczytaj więcej na temat marketingu sklepu internetowego.

6. Stosuj skuteczne techniki sprzedażowe

Jak rozwijać firmę i osiągać coraz lepsze wyniki w sklepie internetowym? Stosując sprawdzone techniki sprzedażowe. Dzięki odpowiednio dobranym taktykom nie tylko przyciągniesz nowych klientów, ale także skłonisz ich do złożenia większego zamówienia czy ponownych odwiedzin w witrynie.

Do najbardziej skutecznych narzędzi i technik sprzedażowych w sklepie internetowym należą:

  • cross-selling – zachęcanie do zakupu produktów uzupełniających;
  • upselling – przekonywanie do wyboru bardziej zaawansowanych i droższych modeli;
  • wykorzystanie social proof – zasada, według której ludzie chętniej podejmują decyzje takie same jak większość;
  • stosowanie języka korzyści – komunikowanie określonych korzyści płynących z zakupu;
  • wykorzystywanie reguły niedostępności – reguła, według której ludzie bardziej pragną rzeczy o ograniczonym dostępie;
  • remarketing – sposób dotarcia do klientów, którzy już zetknęli się z Twoją ofertą.

👉 Dowiedz się więcej na temat technik sprzedaży w sklepie internetowym.

7. Wykorzystaj różnorodne formy promocji w celu rozwoju firmy

Rozwijanie biznesu wiąże się z systematycznym zwiększaniem sprzedaży. W tym celu na stronie internetowej warto stosować różnorodne formy promocji, które uatrakcyjnią Twoją ofertę w oczach klientów. Sky-Shop daje Ci wiele możliwości eksponowania produktów w witrynie, zapewniających wyższy poziom konwersji w sklepie. 

Działania marketingowe, które warto stosować w celu zwiększenia efektywności sprzedaży, to na przykład:

  • oznaczanie artykułów jak bestsellery, nowości lub produkty dnia,
  • promocje ograniczone czasowo,
  • kody rabatowe,
  • programy lojalnościowe,
  • wyprzedaże.

👉 Sprawdź, jak reklamować produkt w sklepie internetowym.

8. Stwórz program partnerski, aby rozwijać swoją firmę

Marketing afiliacyjny to również świetny sposób na skalowanie biznesu i dotarcie do większej liczby klientów. Polega na polecaniu konkretnych produktów lub usług poprzez odsyłanie odbiorców bezpośrednio do oferty sklepu. Tworząc program partnerski w sklepie internetowym, zwiększasz świadomość marki i docierasz do użytkowników, którzy są w Twojej grupie docelowej. 

Korzystając z tego rozwiązania, płacisz jedynie za rezultat kampanii (np. zakup produktu). Dzięki temu minimalizujesz ryzyko związane z prowadzeniem działań marketingowych. Możesz także łatwo monitorować skuteczność programu partnerskiego.

👉 Sprawdź, jak stworzyć program partnerski w sklepie internetowym.

9. Rozwijaj sprzedaż na nowych rynkach

Jeśli szukasz sposobów na rozwój własnego biznesu, postaraj się wyjść poza rodzimy rynek. Sprzedaż za granicę to świetny sposób na rozszerzenie swojej działalności. Ekspansja na zagraniczne rynki pomoże Ci dotrzeć do nowych klientów, a tym samym zwiększyć dochody.

Sprzedaż za granicę wymaga oczywiście dostosowania się do lokalnych systemów prawnych oraz zorganizowania odpowiedniej logistyki. Postępujące ujednolicanie przepisów ułatwia jednak wystartowanie z handlem transgranicznym. Na początku warto skupić się na jednym rynku i stopniowo rozszerzać działalność na inne kraje. 

W Sky-Shop możesz korzystać z wielu rozwiązań, dzięki którym przystosujesz swój model biznesowy do sprzedaży za granicę, takich jak:

  • różne wersje językowe sklepu,
  • wybór walut,
  • przelicznik waluty.

👉 Dowiedz się, jak sprzedawać za granicę.

Jak rozwinąć firmę? Podsumowanie

Prowadzenie sklepu internetowego to spore wyzwanie, ale jednocześnie ogromna szansa na osiągnięcie sukcesu w biznesie. Mamy nadzieję, że nasze konkretne wskazówki z zakresu marketingu pomogą Ci rozwinąć małą firmę i przeobrazić ją w duży, cieszący się uznaniem sklep online. Pamiętaj, że fundamentem Twoich działań powinna być nie tylko sprzedaż, ale też dbałość o jakość oferowanych produktów i usług oraz zadowolenie klientów.

Warto pamiętać, że rozwój firmy to ciągły proces, który wymaga czasu i wysiłku. Większość przedsiębiorców mierzy się z podobnymi problemami. Dzięki zastosowaniu odpowiednich strategii rozwojowych możesz jednak znacząco zwiększyć swoją konkurencyjność i pozyskać nowych klientów.

W zaplanowaniu rozwoju sklepu internetowego pomoże Ci również wybór odpowiedniego oprogramowania. W Sky-Shop cały czas pracujemy nad nowymi rozwiązaniami, które ułatwią Ci zarządzanie biznesem i pozwolą nadążać za obecnymi trendami. Sprawdź wszystkie możliwości platformy, zakładając darmowe konto testowe!

4.71 avg. rating (93% score) - 7 votes 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.