Najlepsze sklepy internetowe to te, które sprzedają. Właśnie dlatego tworząc zestawienie najlepszych sklepów internetowych, skupiliśmy się właśnie na nich. Przeglądamy strony główne, sprawdzamy wykorzystywane funkcje i szukamy czynników, które sprawiły, że oferty podbiły serca klientów. Poznaj najciekawsze sklepy internetowe na Sky-Shop.pl i dowiedz się więcej o dobrych praktykach, na których warto się wzorować!
Spis treści artykułu
Co wyróżnia sklepy internetowe które sprzedają? 7 czynników
Sklepy korzystające z oprogramowania Sky-Shop.pl, które znalazły się we wpisie zostały wybrane spośród tych, które cieszą się dobrymi wynikami sprzedażowymi. W każdym akapicie znajdziesz przykładowych sprzedawców z różnych branż, funkcje wykorzystywane do osiągnięcia efektu oraz wskazówki, które warto wdrożyć we własnym biznesie. Nie jest to ranking sklepów, a raczej zbiór ciekawych przykładów, które warto naśladować. Pamiętaj, że to nie wszystkie najlepsze sklepy na Sky-Shop, a kolejny z nich może okazać się jednym z Twoich ulubionych!
1. Najlepsze sklepy internetowe, które postawiły na specjalizację
Wiele sklepów internetowych na Sky-Shop pokazuje, że specjalizacja w e-commerce wychodzi na dobre! Bogaty asortyment i profesjonalna obsługa klienta dają kupującemu pewność, że trafił w odpowiednie miejsce. Warto zwrócić uwagę, że branżowy kanał na YouTube, blog, fanpage bądź grupa na Facebooku są doskonałym uzupełnieniem dla sklepu internetowego i mają szansę ściągnąć do niego jeszcze większą liczbę klientów. Co specjalistyczne sklepy podkreślają w swojej ofercie?
- Obecność w ofercie towarów producentów najbardziej cenionych w branży;
- możliwość skorzystania z pomocy doradcy na chacie online;
- przeznaczenie oferowanego sprzętu (profesjonalne, do firmy, do domu).
Oprogramowanie Sky-Shop jest dostosowane do specyfiki wielu branż. Sprzedawaj w różnych jednostkach miar np. sztukach, litrach, m2.
📌 narzedziowy24.eu – sklep internetowy z bogatym asortymentem narzędzi dla przemysłu, warsztatów, klientów indywidualnych.
📌 ss24.pl – profesjonalny sklep internetowy ze sprzętem sportowym.
📌 gastroprofit.pl – kompleksowe wyposażenie lokalu gastronomicznego w sklepie internetowym.
2. Silna marka najlepszych sklepów internetowych
Wprowadzenie produktu na rynek wiąże się z pracą nad rozpoznawalnością marki. Tę innowacyjne produkty mogą uzyskać szybciej niż się spodziewasz. Pamiętaj, że jako producent korzystający z oprogramowania Sky-Shop.pl możesz uruchomić sprzedaż B2B i budować sieć dystrybutorów. Zobacz, co robić, by dać się poznać klientom od najlepszej strony!
- Bądź obecny na targach branżowych, pokaż się na Facebooku i Youtube, nawiąż współpracę z portalami docierającymi do Twoich potencjalnych odbiorców;
- włącz dodawanie opinii o produkcie;
- podkreślaj swoje wieloletnie doświadczenie, odkryj fragmenty procesu produkcyjnego, pokaż, kto stoi za marką,
- zadbaj o dobry ranking w wyszukiwarkach internetowych.
Sprawdź, jak wykorzystać social proof marketing w sklepie internetowym!
📌 media-tech.eu – sklep z urządzeniami elektronicznymi, peryferyjnymi Media-Tech. Firma istnieje od 1993 roku.
📌 yoer.pl – sklep z autorskimi urządzeniami drobnego AGD. Przedsiębiorstwo działa już przeszło 10 lat!
3. Intuicyjna nawigacja i łatwe wyszukiwanie produktów
Część klientów trafi do Twojego sklepu prosto z wyszukiwarki Google, skąd zostanie skierowana wprost do karty produktu. Pozostali będą przeglądali produkty i szukali tych, które wpasują się w wymagania. Jeśli filtrowanie produktów okaże się problematyczne, potencjalny klient opuści stronę. Właśnie dlatego w każdym dobrym sklepie internetowym tak istotną rolę pełni nawigacja i łatwość poruszania się w asortymencie. Stworzenie intuicyjnej nawigacji sklepu wspierają funkcje takie jak:
- wyszukiwarka z podpowiedziami;
- konfiguracja parametrów dodatkowych;
- wyszukiwanie po parametrach np. cena, kolor, rozmiar i inne;
- zaawansowana wyszukiwarka 3-etapowa;
- dodanie produktu do kilku kategorii;
- wyszukiwarka po opisach produktów.
Zobacz, jak zbudować poprawne drzewo kategorii w sklepie internetowym!
📌 mtuning.pl – sklep motoryzacyjny z bogatym asortymentem.
📌 sweetsen.pl – sklep internetowy z materacami dla każdego!
4. Najlepsze sklepy komunikują korzyści i USP
Unikalna propozycja sprzedaży to cecha, która wyróżnia najlepsze sklepy internetowe. Jest bonusem dla klienta, który skłoni go do wyboru Twojej oferty. Co może stać się Twoim USP?
- montaż i wniesienie mebli;
- odbiór starego sprzętu RTV i AGD;
- doradztwo w doborze specjalistycznego sprzętu;
- bezpłatne materiały szkoleniowe dla klientów np. z zakresu fotografii;
- gwarancja wysyłki tego samego dnia dla zamówień złożonych przed 13:00.
Pamiętaj, że udogodnienie dla klientów dostępne nie tylko w Twoim, ale także w innych sklepach, może stać się wartościowym USP! Wystarczy, że przyjrzysz się konkurencyjnym ofertom i skupisz na bonusach, które nie zostały wyeksponowane. Klient powinien tuż po wejściu do sklepu widzieć, co zyskuje. Właśnie dlatego USP warto zamieścić w kafelkach dostępnych w Kreatorze Szablonu Sklepu – tak, jak zrobił to sklep megismeble.pl
Dowiedz się więcej o USP w sklepie internetowym!
📌 xlap24.pl – ceniony przez klientów sklep internetowy z laptopami poleasingowymi.
5. Bezpłatna dostawa i łatwe zwroty
Zobacz, na co zwrócić uwagę wprowadzając do sklepu informacje o dostawie:
- zadbaj o to, by informacje o wydłużonym czasie dostawy (np. przy produktach na zamówienie) wyświetlały się w karcie produktu;
- zamieść wszystkie informacje o dostawie (formach dostawy, kosztach, szacowanym czasie) w zakładce „dostawy” w stopce sklepu;
- zapomnij o stosowaniu klauzul niedozwolonych np. „zwrot możliwy przez 7 dni” w regulaminie sklepu;
- pomyśl o wydłużeniu czasu na zwrot towaru np. do 30 dni, a nawet dłużej (w niektórych sklepach zmniejsza to liczbę zwrotów);
- rozważ włączenie darmowej dostawy od progu cenowego, pomoże Ci to zwiększyć średnią wartość koszyka.
Sprawdź, jak ustawić darmową wysyłkę dla zamówień od określonej kwoty!
📌 homedoors.eu – dobry sklep internetowy z bogatą ofertą drzwi wewnętrznych i zewnętrznych.
6. Blog i opisy w najlepszych sklepach internetowych
Dobra prezentacja produktu w sklepie internetowym jest kluczowa ze względów marketingowych. Ma też ogromne znaczenie dla minimalizowania liczby zwrotów w e-sklepie. Przygotowując informacje w karcie produktu zwróć szczególną uwagę na:
- pokazanie drobnych, istotnych elementów np. poprzez zrobienie zdjęć;
- zastosowanie języka korzyści;
- przedstawienie danych w przystępnej formie np. buttonów kolorystycznych dostępnych w Sky-Shop;
- objaśnienie tego, co wynika z zastosowanych w produkcie technologii;
- przejrzystość informacji, którą uzyskasz korzystając z wypunktowań i tabel.
Zobacz, jak napisać dobry opis produktu!
📌 dobrebaseny.pl – sklep internetowy z produktami dla domu.
📌 strefadrukarek.pl – wszystko, czego potrzebujesz dla swojej drukarki w domu i w firmie!
7. Najlepsze sklepy pokazują, jak korzystać z produktów
Kolejnym z czynników dobrze widocznym w najlepszych sklepach internetowych na Sky-Shop.pl jest dzielenie się wiedzą na temat sprzedawanych produktów. Przedsiębiorcy, którzy postawili na edukowanie swoich odbiorców cieszą się ich sympatią i lojalnością. W content marketingu istotną rolę pełnią:
- filmy stanowiące przykłady wykorzystania produktów;
- materiały objaśniające zastosowane technologie oraz ich znaczenie dla użytkowania;
- porównania i porady dotyczące wyboru modelu spełniającego oczekiwania;
- przepisy;
- wpisy blogowe oraz filmy zamieszczane na kanale YouTube.
Dowiedz się więcej, o blogu w sklepie internetowym!
📌 zepterpolska.pl – dystrybutor profesjonalnych produktów marki Zepter.
📌 cobbo.pl – polska marka, która w sklepie internetowym oferuje wysokiej jakości urządzenia użytku domowego.
Inne czynniki wpływające na sukces sklepu internetowego
Pamiętaj, że najlepsze i najpopularniejsze sklepy internetowe podążają za oczekiwaniami klientów. Właśnie dlatego tak ważne jest przygotowanie ofert sezonowych, udostępnienie oczekiwanych przez odbiorców form płatności i dostawy. Kluczem do sukcesu sklepów internetowych jest więc umiejętne wykorzystanie funkcji i możliwości, jakie daje oprogramowanie sklepu. Sprawdzamy, na co jeszcze warto zwrócić uwagę!
Wykorzystanie funkcji wspierających sprzedaż
Największe sklepy internetowe chętnie korzystają z funkcji, które podkreślają popularność, ograniczoną dostępność (czasową lub liczbową), zwracają uwagę na obniżoną cenę poszczególnych produktów. To one motywują kupujących do podjęcia decyzji o zakupie właśnie teraz. Wśród funkcji wspierających sprzedaż, o których nie możesz zapomnieć znajdują się:
- licznik promocji;
- wyróżnienie produktu jako produkt dnia;
- możliwość ustawienia niskiej dostępności produktu;
- przekreślona cena;
- prezentacja % obniżki;
- etykiety bestseller, promocja, black friday i inne;
- nowości i produkty polecane.
Płatności ratalne, zapłata kartą
Według raportu „Płatności cyfrowe 2020” od E-Izby, najczęściej wybieranymi w sklepach internetowych metodami płatności przy zakupach online dokonywanych z komputera są: szybki przelew (35%), BLIK (26%), przelew tradycyjny (22%). Z uwagi na popularność, wymienionych form płatności nie może zabraknąć w Twoim sklepie! To jednak nie wszystko. Najlepsze sklepy internetowe dobrze znają swoich klientów i stosują rozwiązania dopasowane do ich potrzeb, a wśród nich:
- Płatności ratalne np. PayU Raty, z których chętnie korzystają klienci sklepów internetowych z drogim asortymentem np. meblowych, elektronicznych.
- Płatności odroczone np. Twisto, które sprawdzą się podczas pików sprzedażowych.
- Płatność kartą uruchamiana z poziomu bramki płatniczej. Jest to duże ułatwienie dla osób, które do zakupów wykorzystują kartę kredytową.
Postaw na bramkę Sky-Pay z niską prowizją! Twoi klienci skorzystają z szybkiego przelewu, płatności kartą i BLIKiem!
Dostawa do Paczkomatów napędza najlepsze sklepy internetowe
Wśród trendów e-commerce na 2021 rok znalazła się dostawa bezkontaktowa. Pandemia koronawiursa sprawiła, że Paczkomaty InPost stały się obok dostaw kurierskich kluczową formą dostawy. Firma w odpowiedzi na oczekiwania klientów, postawiła swoje maszyny już w 9 000 lokalizacji. Co więcej, by jeszcze bardziej usprawnić proces wysyłkowy, odbiorcom umożliwiła zdalne otwarcie skrytki, a nadawcom wysyłkę paczek bez konieczności drukowania etykiety.
Popularność Paczkomatów sprawia, że są one obecnie formą wysyłki, której nie może zabraknąć w żadnych, nie tylko najlepszym sklepie internetowym!
Poznaj brokerów i firmy kurierskie, z którymi zintegrujesz sklep na Sky-Shop.pl
Sprzedaż wielokanałowa
Kolejnym z czynników wspierających sukces najlepszych sklepów internetowych jest sprzedaż wielokanałowa. Dywersyfikacja źródeł klientów pozwala docierać do zróżnicowanych grup klientów, którzy z jakiegoś powodu preferują wybrany kanał sprzedażowy np. marketplace. W Sky-Shop.pl sklepy obsługują zamówienia ze wszystkich źródeł w jednym panelu administracyjnym. Pojawiają się w nim m.in.:
- zamówienia ze sklepu internetowego;
- zamówienia z Allegro;
- zamówienia z porównywarek cen.
Poznaj 5 dobrych miejsc do sprzedaży w Internecie!
Recepta na najlepszy sklep internetowy
Jak nietrudno się domyślić przeglądając nasz ranking, jedna recepta na najlepszy sklep internetowy nie istnieje. Działania prowadzące do sukcesu sprzedażowego są w znacznym stopniu zależne od branży i grupy klientów, do których kierowany jest produkt. Wymienione w artykule czynniki to uniwersalne działania, o których obecność warto zadbać w każdej branży. To one stanowią solidne podwaliny do dalszego budowania odnoszącego sukcesy sprzedażowe sklepu internetowego.
Sprawdź indywidualne projekty graficzne sklepów na Sky-Shop.pl!
Stwórz sklep internetowy już teraz!
Wszystkie opisane wyżej funkcje, a także wiele innych udogodnień czekają na Ciebie! Wystarczy, że wykorzystasz swój pomysł na sklep internetowy, założysz konto w Sky-Shop.pl, skonfigurujesz sklep i zaczniesz sprzedawać! Pamiętaj, że w cenie wygodnego abonamentu oprócz kompleksowego oprogramowania otrzymasz także:
- liczne pomoce dostępne w panelu administracyjnym sklepu i w zakładce Pomoc & FAQ na naszej stronie;
- pomoc doradców, którzy są do Twojej dyspozycji w dni robocze od 8:00 do 18:00;
- aktualizacje i rozwój systemu;
- aplikację mobilną do zarządzania sklepem.
Czerp inspiracje z działań najlepszych sklepów internetowych i rozpocznij swoją działalność w e-commerce już teraz!
Testuj oprogramowanie Sky-Shop.pl bezpłatnie przez 14 dni!