Sukces w branży e-commerce to wypadkowa wielu czynników, jednak wiele zależy od Ciebie. Postaw na aktywne działania, które pomogą przyciągnąć klientów do Twojego sklepu i przełożą się na większe zyski. Czytaj dalej, aby poznać najlepsze techniki sprzedaży dla sklepu internetowego.
Spis treści artykułu
Lista 13 sprawdzonych technik sprzedaży w sklepie internetowym
1. Zadbaj o łatwy i szybki kontakt z klientem
Profesjonalna obsługa klienta to podstawa w każdym sklepie internetowym. Nawet najlepsze techniki sprzedażowe nie zastąpią odpowiednio zaprojektowanej komunikacji z kupującymi. Jako sprzedawca powinieneś oferować swoim odbiorcom wsparcie na każdym etapie procesu zakupowego.
Pamiętaj, że kupujący w sklepie internetowym nie mogą liczyć na fizyczną pomoc obsługi, tak jak ma to miejsce w handlu tradycyjnym. Właśnie dlatego musisz zapewnić im możliwość szybkiego uzyskania odpowiedzi na pytania.
Zaproponuj swoim klientom obsługę za pomocą różnych kanałów, takich jak:
- infolinia,
- e-mail,
- media społecznościowe,
- live czat.
W ten sposób zatrzymasz użytkowników w swoim sklepie i skłonisz ich do finalizacji transakcji. Dobra obsługa klienta przekłada się również na zwiększenie liczby powracających klientów.
👉 Przeczytaj więcej na temat obsługi klienta w sklepie internetowym.
2. Cross selling i up-selling
Cross selling i up-selling to techniki sprzedażowe, które pozwolą Ci znacząco zwiększyć wartość koszyków w Twoim sklepie, co przełoży się na wyższe zyski. Obie te metody mają przede wszystkim zachęcić potencjalnych klientów do zapoznania się z towarami dopasowanymi do ich potrzeb.
Cross selling (sprzedaż krzyżowa) polega na zachęcaniu użytkowników do nabycia produktów komplementarnych. Przykładowo, jeżeli klient zdecydował się na zakup laptopa, zaoferuj mu myszkę lub podstawkę. W przypadku sklepów z kosmetykami możesz z kolei zaproponować mu artykuły z tej samej linii. Dobrym pomysłem będzie również oferowanie uzupełniających akcesoriów lub części do sprzętów.
Up-selling ma natomiast zachęcić kupujących do wyboru droższego i bardziej zaawansowanego produktu z oferty. Może to być np. wyższej klasy model telefonu czy płyn do prania o większej pojemności. Dzięki temu klienci mają szansę zapoznać się z alternatywnymi propozycjami i ze względu na większe korzyści wybrać droższą opcję.
Sugestie komplementarnych lub bardziej zaawansowanych towarów warto umieścić już na karcie produktu w formie karuzeli. Dobrym pomysłem będzie również stworzenie tabelki porównującej poszczególne opcje (np. przy modelach smartfonów).
👉 Dowiedz się więcej na temat cross sellingu i up-sellingu w sklepie internetowym.
3. Social proof – wzbudzaj zaufanie u klienta
Aby klient zdecydował się na złożenie zamówienia w Twoim sklepie, musisz wzbudzić jego zaufanie. Jedną z najskuteczniejszych metod jest w tym przypadku powołanie się na opinie innych kupujących. Udostępnij użytkownikom możliwość pozostawiania ocen oraz komentarzy na karcie produktu lub w oddzielnej zakładce w sklepie.
Kolejny sposób to integracja sklepu ze znanymi wyszukiwarkami cen i opinii, dzięki którym klienci będą mogli porównać Twoją ofertę z innymi sprzedawcami. Wielu kupujących korzysta właśnie z takich narzędzi, aby znaleźć najlepsze dla siebie rozwiązanie. Opinie zostawiane tam przez innych użytkowników wzbudzają zaufanie wśród odbiorców i stanowią najlepszą reklamę sklepu.
Zintegruj swój sklep z porównywarkami cen i opinii!
Dobrym pomysłem jest również zaprezentowanie na stronie znanych marek znajdujących się w Twoim sklepie. W ten sposób pokażesz, że oferujesz atrakcyjne produkty, które budzą u użytkowników pozytywne emocje.
👉 Dowiedz się więcej na temat social proof marketingu.
4. Język korzyści i właściwa prezentacja produktów w sklepie
Zwróć uwagę na to, w jaki sposób budujesz komunikaty do odbiorców. Powinny one zachęcać użytkowników do wykonania określonych działań, a w konsekwencji do podjęcia decyzji o zakupie. W osiągnięciu celów pomoże Ci stosowanie języka korzyści.
Kiedy prezentujesz ofertę swojego sklepu internetowego, nie skupiaj się na samych zaletach produktów, ale kładź nacisk na ich użyteczność. Zwróć przy tym uwagę na potrzeby klienta. Przykładowo, pisząc opis produktu, postaraj się odpowiedzieć na następujące pytania:
- Jakie korzyści daje zakup produktu?
- Jaki problem pomaga rozwiązać?
- Co dają poszczególne cechy produktu?
👉 Przeczytaj więcej na temat tworzenia opisów produktów w sklepie internetowym.
Pamiętaj przy okazji, że treści tego typu powinny wspierać proces pozycjonowania sklepu w wynikach wyszukiwania. SEO przekłada się na wzrost widoczności strony, a w konsekwencji na wyższy ruch i zwiększenie wartości sprzedaży.
5. Zadbaj o wzrost sprzedaży dzięki Call To Action (CTA)
Zachęć klientów do zakupu, umieszczając na swojej stronie boxy z CTA. Call To Action to komunikat, który ma zmotywować użytkownika do wykonania określonego działania. Może występować w różnych formach, np.:
- przycisku tekstowego,
- baneru,
- wyróżniającego się napisu,
- ikony graficznej.
W ten sposób zachęcisz swoich odbiorców do zapoznania się z najnowszą ofertą, zapisu do newslettera czy dodania kolejnych produktów do koszyka. Dzięki temu wydłużysz czas, jaki użytkownicy spędzają na stronie i zwiększysz współczynnik konwersji w swoim sklepie.
👉 Dowiedz się więcej o zastosowaniu CTA w sklepie internetowym.
6. Skorzystaj z reguły niedostępności w swoim sklepie online
Według reguły niedostępności ludzie bardziej pragną rzeczy, do których dostęp jest ograniczony. Wykorzystaj tę prawidłowość w sklepie internetowym i zachęć klientów do szybszego dokonania zakupu. Zrobisz to na kilka sposobów:
- Twórz limitowane serie produktów.
- Podawaj informację o małej liczbie towaru na karcie produktu.
- Organizuj promocje ograniczone czasowo.
- Umieść na stronie głównej licznik promocji.
7. Zwiększaj sprzedaż dzięki zestawom produktowym
Zestawy produktów to świetny sposób na zwiększenie wartości sprzedaży w Twoim sklepie. Dzięki ich wdrożeniu będziesz w stanie zachęcić klientów do nabycia kilku artykułów w pakiecie. Możesz także promować inne produkty ze swojej oferty, do których użytkownik nie dotrze samodzielnie.
Użytkownicy chętnie korzystają z podpowiedzi i kupują produkty w pakiecie ze względu na określone korzyści, takie jak:
- niższa cena artykułów w zestawie,
- propozycje gotowych prezentów,
- komplementarność.
8. Wykorzystaj promocje i oferty specjalne
Organizowanie promocji to jedna z najpopularniejszych taktyk wspierających efektywną sprzedaż. Akcje specjalne mogą przybierać różne formy, np. sezonowych wyprzedaży, rabatów dla stałych klientów, dni darmowej dostawy czy gratisów dodawanych do zamówień od określonej kwoty. Takie techniki zauważalnie poprawią sprzedaż w sklepie internetowym.
Zwróć uwagę na to, aby zaplanowane akcje promocyjne poprzedzić działaniami marketingowymi (postami w social mediach czy informacjami w newsletterze). Eksponuj oferty specjalne na stronie sklepu, np. poprzez banery promocyjne, wyróżnienia czy oznaczanie artykułów jako produkty dnia.
👉 Dowiedz się, jak reklamować produkt w sklepie internetowym.
9. Stwórz program lojalnościowy
Program lojalnościowy to jeden z najprostszych sposobów na zwiększenie sprzedaży w sklepie online. Polega on na budowie trwałych relacji z klientami i zachęcaniu ich do ponownych odwiedzin na stronie. Dzięki dołączeniu do programu użytkownicy otrzymują punkty za każde zakupy, a następnie wymieniają je na rabaty lub nagrody. To z kolei sprawia, że częściej korzystają z Twojej oferty, aby odbierać bonusy.
W panelu administracyjnym Sky-Shop bez problemu stworzysz program lojalnościowy dla swoich klientów. Możesz sam określić jego zasady, w tym liczbę punktów przyznawanych za każdą wydaną złotówkę.
👉 Sprawdź, jak program lojalnościowy w sklepie internetowym zwiększa zysk.
10. Personalizacja i optymalizacja oferty sprzedażowej
Dzięki personalizacji klienci sklepu poczują, że Twoja oferta jest skrojona pod ich potrzeby. W tradycyjnym sklepie odwiedzający mogą zapytać obsługę o rekomendacje i w ten sposób uzyskać podpowiedź, co warto kupić. Wykorzystaj to również w e-commerce, analizując zachowania użytkowników w swojej witrynie (np. za pomocą Google Analytics). W ten sposób zaoferujesz im produkty, których potrzebują, i zwiększysz konwersję.
Sposoby personalizacji w sklepie internetowym to m.in.:
- oferowanie wariantów produktów,
- filtry i parametry,
- zestawy do samodzielnego skomponowania,
- rekomendacje artykułów,
- możliwość zapakowania na prezent.
Możesz również pójść o krok dalej i oferować klientom artykuły kastomizowane (np. dodanie graweru, wiadomości czy przygotowanie produktów z indywidualną grafiką). Oprócz tego pamiętaj o personalizowaniu komunikatów marketingowych np. poprzez użycie imienia odbiorcy w newsletterze.
👉 Dowiedz się więcej na temat personalizacji produktu i sprawdź, jak wykorzystać ją w e-commerce.
11. Używaj dodatkowych kanałów sprzedaży w e-commerce
Sprzedaż wielokanałowa pomoże Ci dotrzeć do większej liczby odbiorców, co pozwoli zmaksymalizować Twoje zyski. Dzisiaj wielu użytkowników zaczyna poszukiwania produktów bezpośrednio na portalach typu marketplace, aby w łatwy sposób porównać oferty. Właśnie dlatego warto prezentować swój asortyment w kilku kanałach równocześnie.
Sky-Shop pozwala na integrację sklepu internetowego z wieloma popularnymi platformami, które obsłużysz z poziomu jednego panelu administracyjnego. Dzięki temu sprzedaż wielokanałowa będzie nie tylko skuteczna, ale również dużo prostsza i mniej czasochłonna. Do dyspozycji masz m.in.:
- Allegro,
- Empik Place,
- OLX,
- Morele,
- KupTeraz Ceneo.
Zintegruj Twój sklep z portalami sprzedażowymi w Sky-Shop!
12. E-mail marketing
Odpowiednio prowadzone działania e-mail marketingowe sprawią, że odbiorcy będą częściej powracać do Twojego sklepu i staną się lojalnymi klientami. Pierwszym krokiem jest w tym przypadku stworzenie bazy mailowej – zachęć kupujących do zapisania się na newsletter, oferując im rabaty. Następnie podziel odbiorców na segmenty i zaplanuj działania marketingowe.
Wysyłaj regularne wiadomości do klientów. Przekazuj w nich informacje o nowościach, wyprzedażach, ofertach specjalnych czy promocjach. Warto również wysyłać im maile z linkami do artykułów na blogu czy produktów, które powróciły do oferty. W ten sposób utrzymasz stałe zainteresowanie odbiorców i zwiększysz swoje szanse na sprzedaż.
👉 Sprawdź, jak tworzyć newsletter w sklepie internetowym.
13. Stosuj remarketing i odzyskuj koszyki w Google Ads
Sprawdzone metody sprzedażowe w Internecie powinny skupiać się w szczególności na użytkownikach, którzy już odwiedzili Twoją stronę. Tacy odbiorcy mogli opuścić sklep na różnych etapach procesu zakupowego – czasem jedynie zapoznali się pobieżnie z ofertą, a czasem dodali produkty do koszyka lub schowka. Dzięki remarketingowi możesz w łatwy sposób dotrzeć do nich ponownie.
Tworzenie kampanii remarketingowych umożliwiają popularne systemy reklamowe, takie jak Google Ads i Facebook Ads. Pomagają one projektować spersonalizowane komunikaty, dzięki którym zwiększysz świadomość marki, odzyskasz porzucone koszyki i wpłyniesz na lojalizację klientów. Wszystko to pozytywnie wpłynie na współczynnik konwersji.
👉 Dowiedz się więcej o remarketingu w sklepie internetowym.
Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Podsumowanie
Odpowiednio dobrane techniki sprzedaży w sklepie internetowym pomogą Ci przyciągnąć nowych klientów, zatrzymać ich na dłużej w witrynie i skłonić do ponownej wizyty. Nie musisz jednak wprowadzać wszystkich tych metod od razu. Testuj różne działania i zobacz, które najlepiej sprawdzają się w przypadku Twojego biznesu online.
👉 Zobacz też pozostałe sposoby, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.
Ważny jest również wybór odpowiedniego oprogramowania, które pozwali Ci skutecznie zwiększać prawdopodobieństwo sprzedaży w Internecie. Postaw więc na kompleksową platformę Sky-Shop, dzięki której szybko otworzysz własny e-biznes. Załóż darmowe konto testowe i sprawdź wszystkie możliwości tego oprogramowania!