Sky-Shop Blog Sklep internetowy Marketing sklepu 15 skutecznych sposobów, jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym

15 skutecznych sposobów, jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym

Sklep internetowy
15 min

Zakładasz sklep internetowy po to, żeby sprzedawać – to oczywiste. Nie wygenerujesz jednak wielu transakcji, jeśli nie będą do docierać do niego klienci. W końcu bez odwiedzających nie ma sprzedaży, a bez sprzedaży Twój biznes nie istnieje.

Jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym? Poznaj sprawdzone metody i sprzedawaj więcej!

Jak skutecznie zwiększyć ruch w sklepie internetowym?

Sposobów na zwiększenie ruchu w sklepie jest naprawdę sporo. Kluczowe jest jednak, to by pozyskiwany ruch był wartościowy. To najważniejsza kwestia, którą musisz mieć na uwadze, planując jakiekolwiek działania. Jeżeli będzie on składał się z przypadkowych internautów, nie wygenerujesz oczekiwanych konwersji.

Oto skuteczne sposoby, które pozwolą Ci zwiększyć ruch i sprzedaż w Twoim sklepie:

  1. Dopracuj swój sklep.
  2. Poznaj potrzeby i preferencje swojej grupy docelowej.
  3. Zadbaj o widoczność Twojego sklepu w wyszukiwarce, czyli SEO.
  4. Przyciągaj klientów za pomocą płatnych reklam, jak Google Ads.
  5. Korzystaj z potencjału remarketingu.
  6. Wykorzystaj content marketing i prowadź bloga.
  7. Stwórz dobre opisy produktów.
  8. Nie zapominaj też o opisach kategorii.
  9. Zadbaj o obecność w social media.
  10. Zbieraj maile i wykorzystuj e-mail marketing.
  11. Stosuj marketing afiliacyjny.
  12. Wykorzystuj influencer marketing.
  13. Wyświetlaj swoje oferty w porównywarkach cen.
  14. Wykorzystuj dodatkowe kanały sprzedaży.
  15. Rób wszystko, by klienci do Ciebie wracali.

Poniżej omawiam wszystkie z nich bardziej szczegółowo.

1. Dopracuj swój sklep

Zanim przejdziesz do jakichkolwiek innych działań czy nawet rozmyślań na temat sposobów przyciągania ruchu, upewnij się, że w Twoim sklepie wszystko funkcjonuje bez zarzutu.

To ważne z kilku powodów:

  • Załóżmy, że zaczniesz inwestować w reklamy, żeby przyciągać ruch. Klienci, którzy trafią na niedopracowaną stronę, mogą nie finalizować transakcji, co sprawi, że po prostu zmarnujesz budżet.
  • Błędy techniczne na stronie, powodujące np. zbyt długi czas jej ładowania, mogą być przyczyną niskiego ruchu. Być może ich wyeliminowanie już samo w sobie przyniesie poprawę.

Ok, wiesz już, że to ważne. Przejdźmy zatem do konkretów.

Na jakie aspekty zwrócić szczególną uwagę, by przygotować sklep na większy ruch?

  • Szybkość ładowania strony. Nie licz na to, że współcześni klienci będą cierpliwi. Twoja strona musi wczytywać się dosłownie w mgnieniu oka. Nie obciążaj swojego sklepu internetowego zbędnymi skryptami i zadbaj o odpowiednie rozmiary i formaty grafik.
  • Intuicyjna nawigacja. Klienci muszą łatwo znajdować produkty, które ich interesują. Zadbaj o przejrzysty układ kategorii, widoczną wyszukiwarkę i intuicyjny koszyk zakupowy.
  • Responsywność, czyli dostosowanie strony do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Wg danych z raportu E-commerce w Polsce 2023, aż 79% użytkowników używa smartfonów do zakupów online, podczas gdy laptopów – 69%. Co więcej, to istotne także dla SEO. Jakiś czas temu Google zapowiedział, że nie będzie indeksować stron, które nie posiadają wersji mobilnej.
  • Brak błędów technicznych. Złóż zamówienie testowe i sprawdź, problemy z formularzami czy błędy podczas płatności. Upewnij się, że nie masz nieaktualnych adresów URL, które generują błędy 404. Wszystkie przyciski powinny być klikalne. Każdy z tych elementów może zniechęcić klienta do finalizacji transakcji.
  • Bezpieczeństwo. Twoi klienci nie mogą mieć jakichkolwiek wątpliwości co do bezpieczeństwa zakupów w Twoim sklepie internetowym. Absolutna podstawa to certyfikat SLL, który szyfruje dane przesyłane podczas transakcji. Musisz zadbać także o regulamin, politykę prywatności i jasne (i najlepiej przyjazne) zasady zwrotów i reklamacji.
urządzenia wykorzystywane do e-zakupów

urządzenia wykorzystywane do e-zakupów wg raportu E-commerce w Polsce 2023

2. Poznaj potrzeby i preferencje swojej grupy docelowej

Czytasz ten artykuł, bo chcesz wygenerować większy ruch na Twojej stronie. Twoim celem nie jest jednak ruch sam w sobie – tak naprawdę zależy Ci na tym, by zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.

Nie chcesz więc przyciągać przypadkowych internautów, a potencjalnych klientów. Aby tak się stało, musisz dowiedzieć się, kim oni są. Będzie to jedna z najistotniejszych kwestii przy planowaniu wszystkich działań marketingowych.

Na jakie aspekty zwrócić szczególną uwagę?

  • Potrzeby Twoich klientów. Zastanów się, jakie ich problemy możesz rozwiązać dzięki produktom, które sprzedajesz.
  • Czynniki motywujące Twoich potencjalnych klientów do zakupu. Czy jest to cena? Jakość? A może kompromis między jednym a drugim? Oczywiście konsumenci mogą kierować się także designem czy wartościami wyznawanymi przez markę – dotyczącymi np. troski o środowisko.
  • Miejsca w Internecie, w których spędzają najwięcej czasu. To pozwoli Ci dobrać odpowiednie kanały marketingowe.
  • Budżet, którym dysponują.
  • Czynniki demograficzne, takie jak wiek, płeć czy lokalizacja – jeżeli ma to znaczenie w przypadku Twojego biznesu.

👉 Przeczytaj szczegółowy poradnik o tworzeniu buyer persony.

3. Zadbaj o widoczność Twojego sklepu w wyszukiwarce, czyli SEO

Zapewne z własnego doświadczenia wiesz, że aby dotrzeć na drugą stronę Google, potrzeba nie lada motywacji. Jeżeli chcesz zwiększać ruch w Twoim sklepie, Twoim celem powinny być wyłącznie najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Ich zdobycie to jednak czasochłonny i złożony proces. Im wcześniej rozpoczniesz jednak działania SEO, tym szybciej zobaczysz efekty.  Warto także zdawać sobie sprawę, że dzięki temu wygenerujesz ruch organiczny – czyli bezpłatny. 

Pozycjonowanie sklepów internetowych obejmuje przede wszystkim:

  • dopracowanie aspektów technicznych (takich jak maksymalizacja szybkości czasu ładowania witryny, wykonywanie przekierowań czy tworzenie mapy strony),
  • pozyskiwanie wartościowych linków przychodzących, 
  • tworzenie treści – przede wszystkim opisów produktów i kategorii, a także artykułów blogowych.

Oczywiście zanim przejdziesz do konkretnych działań, musisz przeprowadzić niezbędne analizy, które nadadzą im właściwy kierunek. Chodzi przede wszystkim o wybór odpowiednich słów kluczowych i weryfikację działań podejmowanych przez konkurencję. 

👉 Dowiedz się więcej o tym, jak skutecznie pozycjonować sklep internetowy.

4. Przyciągaj klientów za pomocą płatnych reklam, jak Google Ads

Google Ads to jeden z najszybszych i najskuteczniejszych sposobów, by zwiększyć ruch w sklepie. Sam Google podaje, że za pomocą tych reklam możesz dotrzeć do ponad 90% internautów na całym świecie. 

Mogą się one wyświetlać osobom szukającym konkretnych produktów w wyszukiwarce, zainteresowanych daną branżą czy tym, którzy odwiedzili już stronę Twojego sklepu. Wyświetlają się one nie tylko w wynikach wyszukiwania, ale też w Gmailu, na YouTube czy sieci reklamowej Google – do której należy zdecydowana większość stron internetowych.

reklama produktowa google ads

reklamy sklepów internetowych stworzone za pomocą systemu Google Ads

Google Ads to ogromne możliwości w zakresie kierowania reklam. Możesz docierać do użytkowników na podstawie wpisywanych przez nich zapytań, ale także ich zainteresowań, konkretnych zachowań, lokalizacji czy innych danych demograficznych.

A wiesz, co jest najlepsze? Że płacisz tylko wtedy, gdy ktoś kliknie w Twoją reklamę. Same stawki za kliknięcie są ustalane na zasadzie licytacji i zależą przede wszystkim od branży.

👉 Dowiedz się więcej o reklamach Google Ads dla sklepu internetowego.

Płatne reklamy w sieci to jednak nie tylko Google Ads. Ogromne możliwości dają Ci także Meta Ads (dawniej Facebook Ads), dzięki którym możesz docierać do użytkowników Facebooka, Instagrama czy Messengera.

reklama sklepu internetowego na facebooku

reklama sklepu internetowego na Facebooku

5. Korzystaj z potencjału remarketingu

Wiele źródeł podaje, że około 70% rozpoczętych transakcji w sklepach internetowych kończy się porzuceniem koszyka. Samo dodanie produktu do koszyka to już i tak jednak połowa sukcesu.

Wiele osób po prostu wchodzi do Twojego sklepu, przegląda ofertę i o nim zapomina. Możesz jednak zachęcić ich do ponownych odwiedzin, a co za tym idzie – zwiększyć ruch na Twojej stronie. 

Działania, które mają na celu zachęcenie osób, które odwiedziły już Twój sklep, do powrotu to remarketing.

remarketing sklepu na fb

przykład remarketingu sklepu na Facebooku

Takie kampanie możesz prowadzić za pomocą płatnych reklam (zarówno na Facebooku, jak za pośrednictwem sieci reklamowej Google), czy e-mail marketingu.

👉 Uruchom skuteczne kampanie Google Ads dla Twojego sklepu – ze wsparciem ekspertów!

5. Wykorzystaj content marketing i prowadź bloga

Content marketing to świetna metoda, by pozyskać wartościowy ruch. To dziedzina marketingu internetowego, która polega na tworzeniu treści, które mają budować świadomość Twojej marki, edukować i zachęcać potencjalnych klientów do zakupu.

Jeżeli owe treści są tworzone także z myślą o SEO, istnieje ogromna szansa, że zwiększysz dzięki nim ruch na Twojej stronie. Blog to najbardziej oczywista, ale też skuteczna opcja, która pozwoli Ci to osiągnąć.

Dzięki niemu możesz bowiem zbudować przewagę w wyszukiwarce. Blog to doskonałe miejsce, by pokryć frazy kluczowe z długiego ogona – czyli np. „jaki laptop gamingowy do 3000 zł” czy „jakie płytki do małej łazienki”. Zazwyczaj są one mniej konkurencyjne i generują więcej konwersji – wpisujący je użytkownicy mają już w końcu sprecyzowane wymagania i po prostu wiedzą, czego chcą. To wszystko sprawia, że to świetny sposób, by pozyskać ruch do sklepu internetowego.

przykładowy blog sklepu internetowego

przykład bloga w sklepie prowadzonym na platformie Sky-Shop – ohmybush.pl

Znaleźć potencjalne tematy w największym stopniu pomoże Ci analiza słów kluczowych.

7. Stwórz dobre opisy produktów

W sklepie online klient nie ma możliwości obejrzenia czy dotknięcia produktu. Musisz zrobić więc, co w Twojej mocy, by zrekompensować mu ten fakt – a opis jest na to najlepszym sposobem.

Aby tak się stało, musisz zawrzeć w nich jak najwięcej szczegółów. Nie pomijaj żadnych informacji, które mogą być istotne dla klientów przy podejmowaniu decyzji zakupowych. 

Muszą być one jednak podane w przejrzysty i przystępny sposób. Unikaj tworzenia jednolitych bloków treści.

O czym pamiętać, tworząc opisy produktów?

  • Dziel tekst na akapity i używaj nagłówków, które będą informować użytkownika, czego dotyczy dany fragment. Umieszczaj w nagłówkach najważniejsze słowa kluczowe dla danego opisu – pod warunkiem, że naturalnie wpleciesz je w treść.
  • Stosuj elementy, które porządkują tekst – jak np. tabele, wypunktowania czy pogrubienia.
  • Pamiętaj, że opis to nie tylko tekst – zadbaj również o dobre zdjęcia czy materiały wideo.
  • Pamiętaj o tym, że opis ma przede wszystkim zachęcać do zakupu. Używaj języka korzyści, podkreślając wartość, jaką dany produkt wniesie do życia klienta.

Co ważne, opisy wpływają na pozycjonowanie Twojego sklepu. Ich optymalizacja pod kątem fraz kluczowych wpisywanych przez użytkowników wyszukiwarek, może się przyczynić do wzrostu ruchu na Twojej stronie.

Dowiedz się więcej o tworzeniu skutecznych opisów produktów 👇

8. Nie zapominaj też o opisach kategorii

Opisy produktów to jedno. Jeżeli zależy Ci na generowaniu ruchu, zadbaj także o opisy kategorii. Nie będę ukrywać, że ich funkcją jest przede wszystkim wsparcie pozycjonowania – klienci rzadko je czytają, choć musisz oczywiście zakładać, że to robią.

O czym w nich pisać? Przede wszystkim doradzaj, czym kierować się przy wyborze produktów z danej kategorii. Możesz także opisać najważniejszych producentów czy bestsellery. Pamiętaj również o linkowaniu do innych kategorii.

opis kategorii kraina tuptusia

opis kategorii w sklepie prowadzonym na Sky-Shop – krainatuptusia.pl

Oczywiście musisz dbać także o ich optymalizację SEO. Chodzi tu przede wszystkim o stosowanie przemyślanych nagłówków i umieszczanie w treści słów kluczowych związanych z daną kategorią produktów.

👉 Dowiedz się więcej o tworzeniu opisów kategorii w sklepie internetowym.

9. Zadbaj o obecność w social media

Media społecznościowe to najlepsze miejsce do budowania świadomości marki i relacji z odbiorcami. Im więcej tam publikujesz i im więcej platform wykorzystujesz, tym większa szansa, że zwiększysz ruch w witrynie.

Musisz jednak mieć na uwadze, że większość portali (z Facebookiem na czele) obcina zasięgi, jeżeli bezpośrednio w postach umieszczasz linki. Dlatego znacznie lepiej jest to robić w komentarzach. I oczywiście inwestować w płatne kampanie reklamowe. 

Nie ograniczaj się wyłącznie do tworzenia tradycyjnych postów. Korzystaj z możliwości stwarzanych przez media społecznościowe, takich jak:

  • Relacje, czyli stories. To idealna sekcja do promowania ofert czasowych, nowości w sklepie czy kulisów działalności Twojej firmy. Stories są interaktywne, więc możesz tworzyć ankiety, quizy lub prośby o feedback.
  • Grupy. Znajdź grupy związane z Twoją branżą. Gdy użytkownicy będą pytać o jakieś produkty, możesz informować ich o swojej ofercie – tylko bez nachalności.
  • Konkursy. Organizowanie konkursów w mediach społecznościowych to sprawdzony sposób na zwiększenie ruchu na stronie. Możesz np. zachęcać uczestników do odwiedzenia Twojego sklepu i zapisania się na newsletter jako warunku uczestnictwa.
  • Live commerce. Prowadzenie transakcji na żywo z możliwością zakupu to popularny ostatnimi czasy trend w e-commerce, który może przyczynić się do wygenerowania ruchu na Twojej stronie internetowej.

👉 Dowiedz się więcej o social commerce.

10. Zbieraj maile i wykorzystuj e-mail marketing

Jeżeli klient zostawił Ci swojego maila, oznacza to, że wyraził bardzo duże zainteresowanie Twoją marką. Po prostu głupio tego nie wykorzystać.

Najpierw jednak musisz zacząć zbierać maile. Umieszczaj więc informacje o newsletterze na stronie głównej sklepu i zachęcaj do zapisu – np. za pomocą niewielkiego kodu rabatowego na pierwsze zakupy.

Dbaj o to, by kontaktować się ze swoimi odbiorcami regularnie. Wysyłaj im newsletter np. co tydzień czy dwa. Informuj w nim o nowościach w ofercie, ciekawych treściach czy przecenach.

Co jakiś czas możesz wysyłać także kody rabatowe, zarezerwowane wyłącznie dla subskrybentów newslettera. W końcu nic tak nie motywuje do zakupu i ponownych odwiedzin sklepu, jak promocje.

Na skróty

Załóż własny sklep internetowy - szybko i wygodnie!

  • Postaw na sklep internetowy z supportem w Sky-Shop.pl.
  • Sprzedawaj na Allegro, Empik Place, OLX i w innych kanałach sprzedaży.
  • Obsługuj całą sprzedaż z jednego, wygodnego panelu administracyjnego.
  • Testuj przez 14 dni za darmo - bez zobowiązań!
Załóż sklep testowy już teraz tak jak ponad 35 000 innych osób!

11. Stosuj marketing afiliacyjny

Afiliacja w e-commerce jest bardzo prosta – i może okazać się bardzo efektywna. Internauci umieszczają w swoich materiałach specjalne linki afiliacyjne i otrzymują prowizję od transakcji zrealizowanych za ich pośrednictwem.

To więc kolejny sposób, jeżeli chcesz zwiększyć zasięg swojej marki. Oczywiście wygenerowany w ten sposób ruch będzie płatny, ale za to wysiłek, który włożysz w jego pozyskanie – znikomy. 

Wygodne stosowanie afiliacji umożliwiają Ci platformy, jak WebePartners.

12. Wykorzystuj influencer marketing

Jeżeli interesujesz się jakąś dziedziną lub po prostu na czymś się nie znasz, szukasz autorytetów, które pozwolą Ci zgłębić dany temat i znaleźć odpowiedzi na nurtujące Cię pytania. Nie muszą być to wcale profesorowie najlepszych uczelni – a po prostu ludzie, którzy znają się na tym, o czym mówią – a przynajmniej takie sprawiają wrażenie.

To naturalny mechanizm, który sprawia, że influencer marketing jest tak skuteczny – zwłaszcza w e-commerce.

Nie chodzi o to by nawiązywać współpracę z celebrytami czy najgłośniejszym nazwiskami w branży. Współpraca z mikroinfluencerami, którzy mają zaangażowaną, niszową grupę odbiorców, może przynieść lepsze efekty niż współpraca z największymi gwiazdami mediów. Są oni postrzegani jako bardziej autentyczni, co buduje zaufanie do marki.

👉 Dowiedz się więcej o influencer marketingu w e-commerce.

13. Wyświetlaj swoje oferty w porównywarkach cen

Im większa widoczność sklepu w Internecie, tym lepiej. Porównywarki cenowe to kolejne miejsce, gdzie możesz pokazać swoje oferty. Bardzo często trafiają tam klienci, którzy szukają konkretnych produktów w wyszukiwarkach.

Warto zdawać sobie sprawę, że nie pojawiają się tam wszystkie sklepy internetowe, a te, które wyraziły taką chęć.

Porównywarki mają bardzo korzystny system rozliczania. Działają na podobnej zasadzie, co większość płatnych reklam – płacisz tylko, gdy ktoś kliknie w Twoją ofertę.

Po kliknięciu użytkownik jest przekierowywany na stronę sklepu. W przypadku Ceneo może on zamknąć transakcje bezpośrednio na platformie – dzięki funkcji Kup teraz.

14. Wykorzystuj dodatkowe kanały sprzedaży

Sklep internetowy to tylko część możliwości, które stwarza branża e-commerce. Jeżeli chcesz zwiększyć sprzedaż, dobrym pomysłem jest oferowanie Twoich produktów również w innych miejscach, a dokładnie marketplaces – jak Allegro, EmpikPlace czy OLX.

Zastanawiasz się, czy obecność w dodatkowych kanałach przełoży się jednak na ruch w samym sklepie? Słusznie.

Odpowiedź nie jest jednak jednoznaczna. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że zwiększysz dzięki temu sprzedaż. Możesz także zbudować świadomość Twojej marki, co przyczyni się do pozyskiwania ruchu. Nie będzie to jednak taki efekt, jak np. w przypadku płatnych reklam.

Pamiętaj przy tym, że np. na Allegro nie możesz umieszczać linków do swojego sklepu.

15. Rób wszystko, by klienci do Ciebie wracali

Dane, które przytacza Forbes, mówią, że pozyskanie nowych klientów jest od pięciu do siedmiu razy droższe, niż zachęcenie do ponownych zakupów osób, które już u Ciebie kupiły. 

Najtańszy, a zarazem najskuteczniejszy sposób na zwiększanie ruchu, to więc zachęcanie do ponownych odwiedzin, tych którzy już byli na Twojej stronie – i być może nawet dokonali zakupu.

Co jeszcze możesz zrobić, aby tak się stało?

  • Stwórz program lojalnościowy, który będzie zachęcał do robienia ponownych zakupów właśnie w Twoim sklepie.
  • Dbaj o relacje z Twoimi klientami, będąc aktywnym w mediach społecznościowych i korzystając z e-mail marketingu.
  • Wykorzystuj potencjał marketing automation.
  • Realizuj kampanie remarketingowe za pomocą różnych kanałów.
  • I przede wszystkim – dbaj o pozytywne doświadczenia klientów, sprawnie rozwiązuj wszystkie ewentualne problemy i zapewniaj doskonałą obsługę.

👉 Dowiedz się też, jak zadbać o customer experience w sklepie internetowym.

Jak zwiększyć ruch na stronie sklepu? Podsumowanie

Nie ma czegoś takiego, jak zbyt duży ruch na stronie sklepu internetowego. Wierzymy, że powyższe wskazówki pomogą Ci napędzić Twój biznes.

Pamiętaj o tym, by wybrać te sposoby, które mają szansę powodzenia w Twojej branży i sprawdzą się w przypadku Twojej grupy docelowej. To bardzo ważne, by przyciągać użytkowników, którzy będą rzeczywiście kupować Twoje produkty – a nie tylko odwiedzać sklep.

Potrzebujesz więcej wskazówek? Przeczytaj także: Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Założenie własnego sklepu internetowego dopiero przed Tobą? Ze Sky-Shop jest to wyjątkowo proste. Wszystkie funkcje oprogramowania możesz testować za darmo przez 14 dni – bez żadnych zobowiązań. Zacznij już teraz!

5.00 avg. rating (98% score) - 4 votes 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.