Sprzedaż mebli w Internecie nie jest już dla nikogo zaskoczeniem. Przewagę handlu online docenili zarówno sprzedawcy nieograniczeni swoją lokalizacją i godzinami otwarcia sklepu, jak i klienci wybierający spośród setek, a niejednokrotnie nawet tysięcy modeli o każdej porze dnia i nocy.
Zastanawiasz się, rozpocząć sprzedaż online mebli? Zobacz, jak założyć sklep internetowy z meblami i skorzystaj ze wskazówek od jednej z właścicielek sklepu z meblami indyjskimi Go for India!
Spis treści artykułu
Jak zacząć sprzedawać meble w Internecie?
Sprzedażą mebli online mogą zająć się zarówno stolarze posiadający autorski asortyment, jak i osoby chcące skupić się na samej dystrybucji towarów. Sklep internetowy może stanowić uzupełnienie stacjonarnego biznesu, jak i pomysł na zamienienie pasji we własny biznes, o czym opowiada Karolina Żołek jedna z założycielek sklepu z meblami indyjskimi Go for India.
„Od lat jesteśmy związane z kulturą Indii i inspirujemy się indyjskim stylem w zakresie dekoracji wnętrz. Orientalne wzornictwo jest od zawsze obecne w naszych domach. Dodatkowo obydwie ćwiczymy jogę więc więc jest to bliska nam kultura. Ponadto, interesujemy się szeroko pojętą stylizacją wnętrz. Z tego powodu powstał pomysł aby otworzyć sklep internetowy z meblami i dodatkami do wnętrz, produkowanymi w Indiach. Wybrałyśmy znajomego importera i designerskie marki, które osobiście lubimy i kupujemy. Wybieramy modele zgodne z nasza koncepcją, odrzucamy towar, który nie spełnia naszych oczekiwań wizualnych lub których producent nie zapewnia odpowiedniej jakości zdjęć. Uzupełnieniem sklepu są ręcznie szyte akcesoria do jogi, które projektujemy i szyjemy we własnym zakresie.”
Pokrowiec na matę do jogi ze sklepu Go for India
Designerskie meble od zawsze przyciągały uwagę, co sprawia, że sklepy skupiające się na ich sprzedaży mogą w łatwiejszy sposób wyróżnić się na tle konkurencyjnych ofert. Równocześnie ich sprzedaż jest nieco inna niż towarów popularnych, bowiem wiąże się ze zwężeniem grupy odbiorców i pracą nad zaciekawieniem ludzi stylem, którym dotychczas się nie interesowali. Czy sprzedaż niszowego towaru jest trudna?
„Tak. Wymaga pracy, determinacji i systematyczności. Produkt musi trafić do odpowiedniej grupy odbiorców i przyciągać ich uwagę stylem, oryginalnością i (choć nie zawsze) konkurencyjną ceną.”
Czy internetowy sklep meblowy się opłaca?
O opłacalności prowadzenia sklepu internetowego nie stanowi sam asortyment, a sposób jego promowania i praca włożona w rozwój firmy. Prawidłowością zauważalną nie tylko w e-commerce, ale i handlu tradycyjnym są większe szanse zarobku przy sprzedaży produktów luksusowych. Te jednak charakteryzują się mniejszą ilością składanych co miesiąc zamówień. Co więcej, ich potencjalna grupa odbiorców będzie węższa niż przy towarach standardowych, co warto mieć na uwadze opracowując strategię marketingową.
Określa się, że marża na meblach wynosi około 40%, a w przypadku niektórych produktów może dochodzić nawet 100%.
Zmniejszenie kosztów prowadzenia sklepu internetowego może znacząco wpłynąć na opłacalność Twojego biznesu – zwłaszcza w początkowej fazie jego rozwoju. Korzystaj z mechanizmów zmniejszających nakłady pracy i wybieraj rozwiązania idealnie dopasowane do potrzeb, z możliwością rozszerzenia gdy te staną się większe.
Sprawdź również nasz artykuł o tym Ile kosztuje sklep internetowy!
Oprogramowanie dla internetowego sklepu meblowego
Jak zrobić sklep internetowy z meblami? Wybór oprogramowania w systemie abonamentowym dla sklepu internetowego jest optymalnym rozwiązaniem łączącym w sobie niskie koszty stałe i wysoką funkcjonalność. Warto mieć jednak świadomość, że nie każdy SaaS da Ci takie same możliwości. Oprogramowanie Sky-Shop to kompletny system, dzięki któremu zautomatyzujesz swoją sprzedaż i skorzystasz z funkcji szczególnie przydatnych dla branży meblowej. Dla Ciebie i Twoich klientów przygotowaliśmy:
Postaw na oprogramowanie Sky-Shop wspierające sprzedaż!
- ✔ Dostosuj wygląd sklepu w prostym kreatorze
- ✔ Aktywuj potrzebne funkcje i integracje
- ✔ Korzystaj z nieograniczonej pomocy
- Integracje z hurtowniami meblowymi, dzięki którym automatycznie pobierzesz produkty do swojego sklepu i zaoszczędzisz mnóstwo czasu na ręcznym wprowadzaniu cen, zdjęć, parametrów, opisów oraz ich aktualizacji,
- Sklep wykonany w technologii RWD umożliwiającej wygodne zakupy przez urządzenia mobilne, co wraz z szybkim ładowaniem strony i strukturą SEO friendly korzystnie wpływa na pozycjonowanie sklepu.
- Prosty koszyk zakupowy wspomagający minimalizowanie ilości porzuconych koszyków.
- Liczne integracje z porównywarkami cen i opinii, bramkami płatniczymi, kurierami i oprogramowaniem zewnętrznym wspomagającym sprzedaż.
- Intuicyjny panel administracyjny sklepu oraz kreator, dzięki któremu układając kafelki szybko i sprawnie zmienisz wygląd strony.
Sklepy sprzedające meble szczególnie doceniają:
- Dwukierunkową integrację z Allegro, która pozwala nie tylko szybko wystawiać aukcje, ale także obsługiwać zamówienia z Allegro w panelu administracyjnym sklepu.
- Moduł bloga w domenie sklepu, którego prowadzenie korzystnie wpływa na pozycję w wyszukiwarkach.
- Możliwość generowania kodów rabatowych. Obniżona cena nie tylko przyciąga klientów, ale umożliwia sprawdzenie, które z działań marketingowych przyniosło najlepsze rezultaty (np. przez zamieszczanie zróżnicowanych kodów w social mediach, we wpisach gościnnych).
- Program lojalnościowy zachęcający do doboru pełnego wyposażenia domu w jednym miejscu.
- Inteligentna obsługa nieistniejących produktów, dzięki której Twoi klienci nie trafią na pustą stronę, lecz zostaną przekierowani do towaru podobnego.
- Ustawienie parametrów produktów takich jak: wysokość, szerokość, głębokość, rodzaj drewna, dostępne kolory itp.
- Integracje z systemami ratalnymi, które umożliwiają klientom zakup pełnego wyposażenia domu i wygodną spłatę w ratach.
„Polska platforma Sky-Shop jest ogólnie dobrze skonstruowana, a jej obsługa dość prosta. Posiada wiele pomocnych rozwiązań, które ułatwiają pracę i pozwalają na szybką edycję zarówno produktów, jak i konfiguratora wyglądu. Również zespół Sky-Shop jest zawsze pomocny i zaangażowany w kontakt z nami. Pomocne okazały się także liczne tutoriale i webinary. Strona dobrze się pozycjonuje – wymienia Karolina Żołek, współwłaścicielka sklepu z meblami indyjskimi.”
→ Śledź Sky-Shop na YouTube, gdzie zamieszczamy liczne poradniki dotyczące konfiguracji i prowadzenia sklepu internetowego!
Jak rozkręcić sprzedaż mebli przez Internet?
Kupujemy oczami, a artykuły związane z projektowaniem i wyposażeniem wnętrz najlepiej przedstawiać w formie gotowych aranżacji. To ciekawe zestawienia produktów staną się inspiracją dla klientów poszukujących rozwiązań do swoich domów i mieszkań. A gdy na zdjęciu zobaczymy wymarzony salon, idealny pokój dziecięcy bądź zapierającą dech w piersiach sypialnię, chętnie sięgniemy po podlinkowane towary.
Marketing to absolutna podstawa. Sklep internetowy z meblami warto reklamować z użyciem:
- Instagrama. Z pomocą przychodzą #hasztagi, dzięki którym odnajdą Cię potencjalni klienci. Publikowane zdjęcia postaraj się wzbogacić stylem wykonania mebli, ich kolorem, rodzajem itp. Co więcej możesz zrobić? Wejść w interakcję z klientami! Zachęć ich do chwalenia się swoimi zakupami na własnych profilach, a następnie wykorzystuj zdjęcia jako reklamę swojej działalności. W zdobyciu większej ilości użytkowników biorących udział w akcji pomogą Ci konkursy. Przykłady zastosowania metody znajdziesz na wielu facebookowych profilach rozpoznawalnych marek.
- Bloga sklepowego. Treści publikowane na blogu wspierają pozycjonowanie sklepu internetowego. Dzięki solidnie przygotowanym materiałom zadowolisz nie tylko głodnych wiedzy klientów, ale także algorytm wyszukiwarki. Twoje wpisy powinny skupiać się na szerokich zagadnienia wyboru mebli, komponowaniu ciekawych zestawień bądź porównań poszczególnych materiałów lub produktów. A jeśli szukasz pomysłów na wpis – zacznij odpowiadać na pojawiające się pytania!
- Kanałów na YouTube. Tu pole do popisu jest naprawdę szerokie, a zastosowane działania uzależnione od rodzaju produktów. Influencerami wartymi Twojej szczególnej uwagi staną się osoby prowadzące kanały związane z wykończeniem wnętrz, przedstawiające pomysły na aranżację małego mieszkania, a także Ci, którzy w swojej pracy skupiają się na remontach. Jako ekspert samodzielnie możesz udzielać wskazówek związanych z pielęgnacją mebli, wyborem odpowiednim materiałów oraz zastosowanymi technologiami ułatwiającymi codzienne życie.
„Ważne, aby każdy opis produktu był unikatowy i napisany własnoręcznie. Dużą wagę przywiązujemy do szaty graficznej. Regularnie zmieniamy banery promocyjne wybierając najpiękniejsze zdjęcia i oferując promocje, które rzucają się w oczy od razu po wejściu na stronę. Promujemy sklep poprzez regularne publikowanie postów w mediach społecznościowych. Najlepiej wszystkie zmiany wprowadzać powoli i sprawdzać kilka razy czy edycja dobrze się zapisała. Sugerujemy robić mniej, a dokładniej, żeby uniknąć pomyłek” – podpowiada Karolina Żołek początkującym w branży.
Niezależnie od kanału promocji, na który się decydujesz, pamiętaj, by maksymalnie uprościć dotarcie do prezentowanych produktów. Linki powinny pojawiać się w opisie filmu, bezpośrednio pod nazwą mebla w artykułach blogowych.
Poszerzaj asortyment sklepu meblowego!
Ręcznie szyte przez właścicielki Go for India akcesoria do jogi są doskonałym przykładem poszerzenia asortymentu sklepu meblowego. Warto jednak pamiętać, że handmade to nie jedyny sposób rozwijania oferty e-sklepu. Pomysłem dla osób, które chcą czerpać dodatkowe zyski ze sprzedaży lamp czy bibelotów będzie dropshipping. Dzięki jego wykorzystaniu, pochodzące z hurtowni przedmioty nie muszą być magazynowane na Twojej powierzchni. W rezultacie duża ilość dodatków dostępnych dla klientów nie musi wiązać się z kosztami zatowarowania i magazynowania.
Sprawdź nasz artykuł o tym „Co to jest dropshipping?”
Jak sprzedawać meble używane?
Kolejnym sposobem na rozszerzenie asortymentu może okazać się sprzedaż mebli używanych. To nie tylko sposób na to, żeby pozbyć się starych mebli, ale też ogromny potencjał sprzedażowy, który wpisuje się w obecne trendy i oczekiwania konsumentów. Mowa oczywiście o recommerce.
Jak zaplanować ich sprzedaż i na co zwrócić szczególną uwagę?
- Przed wystawieniem mebli na sprzedaż, dokładnie ocen ich stan techniczny. Sprawdź, czy nie ma uszkodzeń, plam czy innych defektów, które mogą obniżyć ich wartość. Poinformuj o tym potencjalnych klientów.
- Wykonaj atrakcyjne zdjęcia mebli. Dobre oświetlenie i czyste tło mogą znacznie zwiększyć zainteresowanie Twoją ofertą.
- Ustal realistyczną cenę, która odzwierciedla stan i wartość mebli. Przygotuj się na ewentualne negocjacje.
- Aktywnie promuj swoją ofertę w mediach społecznościowych, grupach lokalnych i na forach internetowych, aby dotrzeć do większej liczby potencjalnych kupujących.
Używane meble możesz sprzedawać zarówno za pośrednictwem swojego e-sklepu, jaki platform marketplace – np. OLX, który nie jest już tylko portalem ogłoszeniowym.
Sprawdź nasz artykuł na temat: Jak sprzedawać na OLX!
Jak zwiększyć sprzedaż mebli online?
Zamówień nigdy dość. Co zrobić, by było ich jeszcze więcej?
- Uruchom skuteczne kampanie reklamowe, które dają szybkie efekty. Mogą to być zarówno Google Ads, jak i reklamy na Facebooku.
- Rozważ rozpoczęcie sprzedaży w dodatkowym kanale. Może być to np. Allegro czy OLX, które wygodnie połączysz ze swoim sklepem internetowym.
- Wyeksponuj najlepiej sprzedające się meble na Twojej stronie głównej tak, by klienci ich nie przeoczyli. Możesz wykorzystać do tego sekcję z bestsellerami.
- Zastosuj promocje i kuś rabatami. Nic nie przemawia do klientów tak, jak obniżka cen.
- Dbaj o optymalizację działań marketingowych, które już realizujesz. Być może da się z nich wycisnąć jeszcze więcej?
Skorzystaj ze sprawdzonych rozwiązań dla branży meblowej
Uruchamiając sklep internetowy z meblami na Sky-Shop, zyskujesz dostęp do licznych rozwiązań wspierających sprzedaż w Twojej branży. Dzięki nim zbudujesz przewagę konkurencyjną i zyskasz nowych klientów. Co więcej, na każdym etapie skorzystasz ze wsparcia ekspertów.
Mowa tu o takich rozwiązaniach jak sprzedaż na raty, możliwość informowania o czasie wysyłki na karcie produktu czy połączenie sklepu z Instagramem. To jednak nie wszystko!