Prowadzisz sklep online i nie wiesz co zrobić, by zwiększyć liczbę odwiedzin w jego witrynie? Przeczytaj ten artykuł i sprawdź, jak przyciągnąć klientów do sklepu internetowego sprawdzonymi i skutecznymi metodami! W tekście przestawiamy Ci 5 sposobów na przyciągniecie klienta do sklepu online. Zapraszamy do lektury!
- Dowiedz się, jak zwiększyć ruch w witrynie sklepu online.
- Sprawdź 5 sposobów na przyciągnięcie klientów do sklepu internetowego.
- Poznaj funkcje oprogramowania Sky-Shop, które pomogą Ci zwiększyć liczbę klientów.
Spis treści artykułu
Jak przyciągnąć klientów do sklepu internetowego?
- Zadbaj o content marketing
- Wchodź w interakcje z klientami
- Dopracuj swój sklep internetowy
- Zainwestuj w promocję sklepu
- Pomyśl o influencer marketingu
- Inne sposoby na zwiększenie ruchu w sklepie internetowym
1. Zadbaj o content marketing
Postaw na content marketing, czyli tworzenie atrakcyjnych treści związanych z obszarem Twojej działalności. Dzięki wartościowym materiałom o charakterze informacyjnym, edukacyjnym, poradnikowym czy rozrywkowym, pozyskasz nowych odbiorców, którzy mogą stać się Twoimi klientami! 😉 Do content marketingu możesz wykorzystać:
Blog
Jak przyciągnąć klientów do sklepu internetowego poprzez content marketing? Załóż bloga na stronie! Powinien wpłynąć pozytywnie nie tylko na ruch w witrynie, ale i jej pozycjonowanie, o którym piszemy więcej w dalszej części artykułu. Prowadzenie bloga w sklepie internetowym jest też korzystne wizerunkowo – budzi sympatię i zaufanie odbiorców.
Oprogramowanie Sky-Shop posiada wbudowany moduł bloga, dzięki któremu z łatwością go otworzysz i poprowadzisz.
Na blogu możesz publikować różnego typu treści. Mogą to być artykuły powiązane tematycznie z oferowanym przez Ciebie asortymentem, takie jak porady dot. wyboru produktów, rankingi czy wpisy przedstawiające nowości w ofercie. Niezłe efekty przynosi także udostępnianie treści lifestyle’owych, satyrycznych czy przedstawiających e-sklep „od kuchni”.
👉 Zobacz jak prowadzić bloga w sklepie internetowym.
Materiały promocyjne
Dobrym sposobem na przyciągnięcie klienta do sklepu internetowego jest publikacja autorskich materiałów promocyjnych. Pomyśl nad nią szczególnie, jeśli masz wiedzę, którą możesz przekazać swoim odbiorcom. Podziel się nią, udostępniając w swoim sklepie oraz innych kanałach komunikacji, jakich używasz, darmowe materiały takie jak:
- e-booki w PDF;
- podcasty audio;
- prezentacje;
- nagrania video.
Oprogramowanie Sky-Shop umożliwia sprzedaż różnego typu plików cyfrowych – możesz także ustawić je jako bezpłatne! Sprawdź pliki cyfrowe, które możesz dodać do katalogu produktów sklepu na Sky-Shop.
Social media
Działania content marketingowe możesz prowadzić również w mediach społecznościowych – Facebook, Instagram i YouTube zajmują podium, jeśli chodzi o popularność. W zależności od branży, w jakiej działasz oraz charakterystyki odbiorców, do których chcesz docierać (buyer persona), możesz rozważyć też Pinterest, LinkedIn, TikTok czy Twitter.
Właściciele e-sklepów publikują w social media między innymi:
- posty produktowe (np. dotyczące serii produktów czy określonych modeli);
- newsy i trendy branżowe (np. wyniki najnowszych badań, relacje z wydarzeń);
- informacje organizacyjne (np. o przerwach wakacyjnych, zmianach w godzinach pracy itd.);
- życzenia okolicznościowe (np. z okazji świąt i tym podobnych);
- zapowiedzi rabatów i akcji promocyjnych (np. wyprzedaży, konkursów);
- zaproszenia do lektury tekstów na blogu i innych materiałów zewnętrznych;
- cytaty i złote myśli (np. motywacyjne, czy autorstwa znanych osób powiązanych z markami produktów, które oferują);
- MEMy i inne treści wirusowe, które budują zasięgi.
Formy komunikatów dobiera się do serwisów – na Facebooku sprawdzają się zdjęcia, proste grafiki i krótkie treści, na Instagramie eleganckie fotografie oraz posty z hashtagami i emotikonami, a na YouTube materiały video. W większości popularnych, otrzymujących wiele reakcji postów, można zauważyć zachęty do interakcji, wzmacniające zaangażowanie odbiorców.
2. Wchodź w interakcje z klientami
Kolejnym sposobem na to, by przyciągnąć klientów do sklepu internetowego, jest pokazanie odbiorcom, że są dla Ciebie najważniejsi. Jeśli chcesz to zrobić, powinieneś wchodzić w interakcje z dotychczasowymi i potencjalnymi klientami oraz członkami społeczności, które zbudowałeś. Postaw ich w centrum komunikacji!
Grupy i fora dyskusyjne
Dynamiczną komunikację z odbiorcami, która pomoże Ci przyciągnąć klienta do sklepu online, zapewniają np. grupy na Facebook’u oraz różnego typu fora dyskusyjne. Możesz założyć własną grupę/forum, lub działać w ramach istniejącego – np. jako doradca czy ekspert w określonej dziedzinie.
W ww. miejscach znajdziesz wielu potencjalnych klientów, których możesz przekierować do swojego sklepu przy pomocy rekomendacji oferowanych w nim produktów. Marketingiem szeptanym, w zależności od grupy/forum, możesz zajmować się oficjalnie (w Twojej grupie nikt Ci tego nie zabroni!) lub niejako „z ukrycia”.
User generated content
Użytkownicy sieci chętnie dokonują zakupów w sklepach, które mają dobre opinie. Zadbaj to, aby Twoi dotychczasowi klienci mieli możliwość łatwego ich dodawania. Zachęcaj ich do tego, umieszczając wyraźne wezwania do akcji np. w treści automatycznych maili systemowych wysyłanych z oprogramowania Twojego sklepu.
W Sky-Shop możesz edytować szablony wiadomości przesłanych do klientów wraz ze schematami sytuacji, w których będą podlegały automatycznemu uzupełnianiu i wysyłce.
Sprawdź szczegóły dotyczące konfiguracji maili systemowych w Sky-Shop.
Ponadto, zachęcaj klientów do tworzenia treści razem z Tobą. Dodaj w witrynie sklepu podstronę „nasi klienci” i publikuj na niej najlepsze opinie, wykonane przez klientów fotografie produktów czy też pozytywne komentarze, które dodają Twoi odbiorcy do publikowanych przez Ciebie artykułów, postów w mediach społecznościowych i innych.
👉 To wszystko user generated content – treści tworzone przez użytkowników, o które warto zadbać.
W monitoringu treści tworzonych przez użytkowników (np. zdjęć udostępnianych na profilach Twoich klientów na Instagramie) pomoże Ci Brand24.
Live’y sprzedażowe
Otwórz się na trendy w branży i spróbuj zorganizować wydarzenie typu live video commerce – np. na Fanpage’u swojego sklepu. Live’y sprzedażowe to transmisje video na żywo, podczas których prowadzący zabawiają oglądających, zachęcając ich jednocześnie do zakupów określonych produktów – to naprawdę działa!
Co ważne, live’y sprzedażowe cieszą się dużymi zasięgami – głównie ze względu na to, że oglądający tego typu transmisje proszeni są przez prowadzących o ich udostępnianie w zamian za np. zniżki na produkty (co nie jest do końca zgodne z regulaminami serwisów takich jak Facebook, jednak jest nagminną praktyką).
👉 Dowiedz się więcej na temat live’ów sprzedażowych.
3. Dopracuj swój sklep internetowy
Atrakcyjne, intuicyjne w obsłudze i dobrze widoczne w wyszukiwarkach sklepy, nie martwią się sposobami na przyciągnięcie klientów – konsumenci sami do nich lgną. Dlatego właśnie tak ważne jest, byś dopracował witrynę swojego sklepu internetowego biorąc pod uwagę wymienione niżej aspekty:
Formy płatności i dostaw
Współcześni konsumenci oczekują od sklepów internetowych pełnego dostosowania się do ich nawyków i przyzwyczajeń – również w kontekście preferowanych sposobów płatności i dostaw. Jeśli więc w Twoim sklepie internetowym oferowałeś dotychczas niewiele opcji do wyboru w zakresie, koniecznie musisz to zmienić.
Oprogramowanie Sky-Shop posiada wbudowane integracje z różnymi systemami płatności i firmami kurierskimi. Sprawdź formy płatności oraz dostawy, które możesz oferować w sklepie internetowym.
Pozwalaj klientom na płatności mobilne, kartą, gotówką przy odbiorze, a nawet na raty – dobrze zrobisz, jeśli postawisz na bramkę płatności Sky-Pay wbudowaną w nasze oprogramowanie. Oferuj też różne rodzaje przesyłek, w tym dostawy do paczkomatów i innych punktów odbioru (np. w ramach usług Paczka w Ruchu) oraz kurierskie.
Customer experience
Nawet najlepsze sposoby na przyciągnięcie klienta do sklepu online nie sprawdzą się, jeśli nie zadbasz o customer experience w witrynie, czyli pozytywne doświadczenia użytkowników. Jeśli chcesz poprawić tzw. UX w e-sklepie, musisz wziąć pod lupę kilka aspektów:
- szablon graficzny witryny (powinien być estetyczny, a zarazem stonowany);
- poprawność działania strony na urządzeniach mobilnych (responsywność);
- drzewo kategorii (którego budowa wpływa na wrażenia zakupowe);
- proces składania zamówienia (najlepiej, by zamykał się w 3 krokach)
👉 Zobacz jak jeszcze możesz poprawić customer experience w sklepie internetowym.
SEO
W wyszukiwarce zaczyna się aż 68% wszystkich sesji internetowych – również tych zakupowych. Jeśli więc chcesz przyciągnąć klienta do swojego sklepu online, powinieneś zadbać o widoczność strony w wyszukiwarkach. Na początek, popracuj nad opisami produktów i kategorii oraz meta tagami.
Prowadząc sklep na oprogramowaniu Sky-Shop, z łatwością skonfigurujesz najważniejsze elementy SEO witryny swojego sklepu. Sprawdź funkcje SEO platformy Sky-Shop.
W ww. treściach oraz publikacjach na blogu, używaj wyrażeń (fraz kluczowych), które mogą wpisywać w Google Twoi potencjalni klienci. Frazy możesz znaleźć przy pomocy bezpłatnych narzędzi Google i innych programów wspierających działania SEO. Stosuj też linki wewnętrzne – np. polecając komplementarne produkty w kartach poszczególnych modeli.
4. Zainwestuj w promocję sklepu
Kolejnym sposobem na przyciągnięcie klienta do sklepu internetowego jest inwestycja w jego promocję. Możesz wykorzystać do niej między innymi:
Wyprzedaże i kody rabatowe
Nie ulega wątpliwości, że promocje przyciągają klientów i warto je organizować mimo tego, że na kupionych w ramach nich produktach nie zarabia się tak dużo jak na tych oferowanych w regularnych cenach. W sklepie internetowym możesz organizować różne rodzaje promocji:
- wyprzedaże – np. towarów z niskim stanem magazynowym, z określonej grupy tematycznej czy uszkodzeniami;
- promocje ograniczone czasowo – np. „noc zakupów” czy „weekend rabatów”, przyspieszają decyzje zakupowe;
- kody rabatowe, które można oferować m.in. w dedykowanych serwisach agregujących tego typu oferty specjalne;
- darmowe dostawy – np. przy zakupach od określonej kwoty czy ze specyficznej kategorii tematycznej;
- przeceny na zestawy – np. „3 produkt za pół ceny” itp. (ciekawym przykładem tego typu promocji są Wielosztuki w sieci sklepów Żabka)
Platforma e-commerce Sky-Shop posiada funkcje umożliwiające pojedyncze i masowanie przecenianie produktów oraz dodawanie kodów rabatowych i innych zniżek.
Google Ads i reklamy w social media
Jeśli zastanawiasz się, jak przyciągnąć klientów do sklepu internetowego w sposób szybki i skuteczny, wykorzystaj do tego reklamy Google Ads. W systemie Google możesz tworzyć proste reklamy tekstowe i graficzne, które pojawią się w wyszukiwarce oraz innych lokalizacjach (np. YouTube).
👉 Przeczytaj nasz poradnik Google Ads.
W Google Ads możesz również zamówić dedykowane e-commerce reklamy produktowe (PLA – product listing ads), które w odróżnieniu od wyżej wymienionych, przekierowują bezpośrednio do kart określonych produktów w sklepach internetowych.
Integracja oprogramowania Sky-Shop z Google Shopping pozwoli Ci przyciągać klientów do sklepu internetowego poprzez bezpłatne reklamy produktowe w zakładce Zakupy Google. Dowiedz się więcej.
Nie zapomnij też o możliwościach reklamowych, jakie dają media społecznościowe. Skuteczne reklamy, które pomogą Ci zwiększyć ruch w witrynie Twojego sklepu internetowego możesz zamówić m.in. na Facebook’u czy Instagramie. Jeśli więc nigdy nie korzystałeś jeszcze z Facebook Ads, pora by to zmienić!
Jeśli nie czujesz się pewnie w prowadzeniu działań reklamowych, możesz zdecydować się na outsourcing usług reklamowych – doświadczona agencja pomoże Ci wybrać odpowiednie reklamy, ustawienia targetowania (selekcji odbiorców) i budżety dla kampanii.
W Sky-Shop świadczymy usługi z zakresu prowadzenia kampanii Google Ads dla e-commerce. Skorzystaj z naszego wsparcia w tworzeniu i optymalizacji kampanii produktowych i remarketingowych!
Publikacje sponsorowane i eventy
Poza reklamami Google i w social media, możesz także zainwestować w publikacje sponsorowane na portalach i blogach tematycznych. Tego typu miejsca odwiedza mnóstwo użytkowników sieci – za pośrednictwem publikacji na ich łamach, możesz szybko przyciągnąć klientów do swojego sklepu.
Pomyśl też o uczestnictwie w wydarzeniach powiązanych z branżą, w jakiej działa Twój sklep. Zainteresuj się konferencjami i targami online oraz akcjami charytatywnymi (np. zbiórkami pieniędzy na szczytne cele) – mogą one nie tylko zwiększyć ruch w Twoim e-sklepie, ale i poprawić wizerunek jego marki!
Konkurs
Kolejną skuteczną metodą na przyciągnięcie klientów do sklepu internetowego jest organizacja konkursu. Sprawi on, że o Twojej marce dowiedzą się nowi odbiorcy, a dotychczasowi klienci, zwiększą swoje zaangażowanie w nią. Aby organizacja konkursu miała jakiś sens, musisz skupić się na pozyskaniu jak największej liczby uczestników.
Atrakcyjne nagrody i proste, ale kreatywne zadanie konkursowe pomogą Ci ich przyciągnąć. Konkurs możesz ogłosić na blogu i w mediach społecznościowych. Dobrym pomysłem może być pozwolenie uczestnikom i obserwatorom na zdecydowanie o tym, kto będzie jego zwycięzcą. Nie zapomnij też o opracowaniu i opublikowaniu regulaminu!
5. Pomyśl o influencer marketingu
Świetnym sposobem na przyciągnięcie klientów do sklepu internetowego jest pozyskanie influencerów do współpracy. Oczywiście najlepiej, by były to osoby dobrze znane, na przykład ze świata show biznesu czy blogosfery.
👉 Dowiedz się więcej na temat współpracy z blogerami.
Korzyści
Dzięki influencerom zyskasz sympatię odbiorców – konsumenci będą uznawać Twój sklep za modny i chętnie kupią produkty, które oferujesz. Popularność wybranych do współpracy osób, przyczyni się też do zwiększenia zasięgu Twojej oferty – o zaangażowaniu różnego typu celebrytów w promocje marek piszą bowiem często media.
Jak pozyskać influencera do współpracy?
Przede wszystkim, zastanów się czy wizerunek wybranej osoby odpowiada strategii komunikacyjnej Twojej firmy. Jeśli tak, podejmij próbę negocjacji warunków współpracy. Koniecznie zaproponuj influencerowi profity, które zachęcą go do jej podjęcia – mogą być to zarówno pieniądze, jak i granty rzeczowe.
Z pewnością będzie Ci ciężko pozyskać topowe gwiazdy, dlatego zacznij od rozmów z blogerami o małym i średnim zasięgu. Może uda Ci się umówić na współpracę barterową – Ty wyślesz blogerom produkty, a oni polecą je we własnych kanałach, co przyczyni się do zwiększenia świadomości Twojej marki oraz poprawy statystyk sprzedaży.
Inne sposoby na zwiększenie ruchu w sklepie internetowym
Wyżej wymieniliśmy Ci 5 sposobów na przyciągnięcie klientów do sklepu internetowego. Poniżej przedstawiamy metody na zwiększenie ruchu w witrynie, które możesz zastosować dzięki odpowiedniej komunikacji z tymi klientami, którzy mieli już styczność z Twoim sklepem.
Newsletter
Za pośrednictwem newslettera możesz informować klientów o akcjach rabatowych i wyprzedażach. Informacje o ofertach tego typu szybko rozchodzą się „pocztą pantoflową”, przyciągając klientów do sklepu internetowego. W newsletterze możesz też umieszczać linki do promocji specjalnych, które mogą być udostępnione przez Twoich klientów innym osobom.
👉 Sprawdź jak tworzyć newsletter w sklepie internetowym.
Program lojalnościowy
Nowych klientów przyciągniesz także dzięki odpowiednio skonstruowanemu programowi lojalnościowemu – dzięki niemu zyskasz lojalnych klientów, którzy chętnie zarekomendują Twój sklep znajomym i członkom rodziny. Program lojalnościowy pomoże Ci także zwiększyć sprzedaż w sklepie.
W oprogramowaniu e-commerce Sky-Shop możesz skonfigurować program lojalnościowy w dosłownie kilka minut!
Podsumowanie
Jak przyciągnąć klientów do sklepu internetowego? Możesz to zrobić m.in. poprzez nastawiony na komunikację z odbiorcami content marketing, odpowiednią konfigurację witryny sklepu, inwestycję w jego promocję, współpracę z influencerami i wiele innych. Wykorzystaj jeden lub kilka ze wspomnianych w artykule sposobów i zwiększ ruch w swoim sklepie internetowym!
Planujesz otworzyć sklep internetowy i zastanawiasz się, jakie oprogramowanie e-commerce wybrać? Przetestuj Sky-Shop – proponujemy Ci 14 dni niezobowiązującego okresu testowego.