Sky-Shop Blog Sklep internetowy Marketing sklepu Na czym polega obsługa sklepu internetowego?

Na czym polega obsługa sklepu internetowego?

Sklep internetowy
7 min

Zastanawiasz się nad założeniem własnego sklepu internetowego? To świetny pomysł, ponieważ coraz więcej konsumentów decyduje się na zakupy online. Sprzedaż w Internecie wiąże się jednak z systematyczną pracą. Tylko w ten sposób możesz przyciągnąć potencjalnych klientów, zapewnić sprawną realizację zamówień i zwiększać swoje zyski. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jak wygląda obsługa sklepu internetowego.

5 kluczowych elementów obsługi sklepu internetowego

Obsługa sklepu internetowego wiąże się z bardzo wieloma aspektami – od przygotowania strony, przez zarządzanie zamówieniami i kontakt z klientem, po obsługę posprzedażową. Tak, ecommerce to bez wątpienia wymagająca branża. Wysiłek potrafi jednak popłacić. Jak? Przede wszystkim wzrostem sprzedaży internetowej!

Jak obsługiwać sklep, by przyciągać nowych klientów? Sprawdź nasze porady!

Profesjonalna obsługa klienta e-commerce

Obsługa e-sklepu w dużej mierze opiera się na kontakcie z klientami. Podobnie jak w przypadku tradycyjnych sklepów często potrzebują oni porady przed dokonaniem zakupu oraz mają wiele pytań, ponieważ nie mogą zobaczyć produktów „na żywo”. Musisz zatem zwrócić uwagę na ułatwienie komunikacji z odbiorcami.

Troska o relacje z klientami to fundament dobrze funkcjonującego sklepu internetowego. Kupujący muszę mieć możliwość szybkiego skontaktowania się ze sprzedawcą za pomocą różnorodnych kanałów. W związku z tym powinieneś zatroszczyć się o bieżącą obsługę za pomocą:

  • telefonu,
  • formularza kontaktowego,
  • maila,
  • live czatu,
  • mediów społecznościowych.

Pamiętaj, że kluczem do zadowolenia klientów jest udzielanie szybkich, konkretnych i profesjonalnych odpowiedzi na pytania. Dzięki temu możesz zachęcić użytkowników do zakupów, pomóc im w wyborze produktów, a także sprawić, że chętnie wrócą do sklepu ponownie i polecą go innym.

👉 Sprawdź najważniejsze zasady dobrej obsługi klienta w sklepie internetowym.

Obsługa zamówień, wysyłek, reklamacji i zwrotów

Zarządzanie sklepem to także wszystkie kwestie związane z dostarczeniem towaru do klientów. Jeżeli prowadzisz sklep w modelu dropshipping, nie musisz zajmować się tą kwestią, ponieważ wysyłka produktów leży po stronie hurtowni. W innym przypadku musisz samodzielnie się o to zatroszczyć.

W Sky-Shop masz do dyspozycji integracje z wieloma firmami kurierskimi oraz spedytorami. Dzięki temu możesz wygenerować etykiety kurierskie bezpośrednio w panelu administracyjnym sklepu, co znacząco skraca czas potrzebny do nadania przesyłek.

👉 Dowiedz się więcej na temat wysyłek w e-sklepie.

Przy prowadzeniu sklepu internetowego zdarzają się także zwroty i reklamacje. Najważniejsze kwestie z nimi związane powinieneś zawrzeć w regulaminie sklepu. Pamiętaj, żeby ułatwiać klientom składanie reklamacji i dokonywanie zwrotów. W ten sposób zbudujesz dobre relacje ze swoimi odbiorcami.

Obsługa strony internetowej

Prowadząc sklep, musisz zadbać o jego szatę graficzną. Jego wygląd to w końcu coś, na co klienci zwracają uwagę w pierwszej kolejności. Przejrzysta i nowoczesna szata wizualna sprawi, że odbiorcy chętniej zapoznają się z Twoją ofertą. Jeżeli nie chcesz samodzielnie tworzyć wyglądu sklepu, możesz skorzystać z gotowych szablonów lub indywidualnego projektu.

👉 Sprawdź, co powinieneś wiedzieć na temat grafiki dla sklepu.

Na kolejnym etapie musisz także zająć się rozwijaniem samej strony: dodawaniem produktów, zdjęć oraz opisów. Wiele z tych czynności możesz zautomatyzować, np. poprzez integrację z hurtownią, dzięki której szybko zapełnisz swój sklep towarami. Warto jednak systematycznie zamieszczać autorskie opisy i zdjęcia, aby wyróżnić się na tle konkurencji i uzyskać wyższe pozycje w wyszukiwarce.

Jeżeli tworzysz produkty samodzielnie, musisz zająć się ich wprowadzaniem do sklepu od początku do końca. Zadbaj zatem o wysokiej jakości zdjęcia i wyczerpujące opisy towarów. Ważna jest również ich odpowiednia ekspozycja na stronie Twojego sklepu.

👉 Dowiedz się więcej na temat prezentacji produktów w sklepie internetowym.

Pamiętaj także o systematycznym aktualizowaniu wiadomości na stronie, w tym informowaniu o aktualnie trwających promocjach czy nowościach w sklepie. Niech treści na Twojej stronie nie ograniczają się jedynie do opisów produktów. Dodaj zakładkę „O nas”, FAQ oraz twórz interesujące poradniki i dodatkowe materiały przydatne dla klientów.

👉 Zobacz, jak tworzyć skuteczny content w sklepie internetowym.

Prowadzenie skutecznego marketingu

Obsługa e-commerce nie ogranicza się wyłącznie do działań w obrębie strony. Aby przyciągnąć klientów do sklepu, potrzebne są przemyślane działania marketingowe. Zanim je zaplanujesz, poznaj swoją grupę docelową. Dzięki temu opracujesz skuteczną strategię marketingową, dopasujesz język komunikacji i kanały do odbiorców oraz stworzysz skuteczne przekazy reklamowe.

Jakie działania marketingowe warto wziąć pod uwagę?

  • Media społecznościowe – Twoi klienci z pewnością spędzają mnóstwo czasu w social mediach, dlatego Ty również musisz się tam pojawiać. Prowadź profile swojej marki w kanałach społecznościowych (mogą to być Facebook, Instagram, TikTok czy YouTube), angażuj odbiorców interesującymi treściami i buduj z nimi relacje, odpowiadając na ich komentarze.
  • E-mail marketing – mail to nadal jeden z najbardziej skutecznych sposobów dotarcia do klienta. Zachęć swoich odbiorców do zapisu do newslettera (np. oferując rabat na pierwsze zakupy) i zbuduj swoją bazę mailingową. Dzięki temu będziesz mógł regularnie wysyłać do użytkowników wiadomości o nowościach i promocjach w Twoim sklepie.
  • SEO – zadbaj o to, aby Twój sklep był widoczny w Google, czyli tam, gdzie zaczyna się ścieżka zakupowa większości klientów. W pozycjonowaniu sklepu internetowego pomogą umiejętnie dobrane słowa kluczowe, tworzenie wartościowych treści oraz dbałość o kwestie techniczne. Ważny jest również wybór odpowiedniej platformy sklepowej zoptymalizowanej pod SEO.
  • Blog – ciekawe i przydatne dla użytkowników treści na blogu pomogą Ci przyciągnąć więcej odbiorców do Twojego sklepu oraz wpłyną na lojalizację obecnych kupujących. Odpowiednio zoptymalizowane teksty będą również wspierać działania SEO.
  • Płatne reklamy – płatne kampanie pozwolą najszybciej przyciągnąć klientów do Twojego sklepu. Zainwestuj w Google Ads, aby wyświetlać linki sponsorowane oraz reklamy produktowe w wyszukiwarce. System pozwoli Ci także dotrzeć do użytkowników, którzy byli już w Twoim sklepie poprzez remarketing. Dobrym pomysłem będzie również promocja za pośrednictwem Facebook Ads.

Oczywiście nie musisz robić wszystkiego samodzielnie. Praktycznie wszystkie działania możesz zlecić ekspertom. Sprawdź ofertę na Sky-Shop Kampanie Ads!

👉 Sprawdź, jak skutecznie promować sklep internetowy.

Obsługa spraw administracyjnych

Ważnym elementem prowadzenia sklepu jest również dbanie o wszelkie sprawy administracyjne. Do Twoich zadań należy dbanie o bezpieczeństwo zakupów, poprawność działania wszystkich form płatności oraz regulowanie zobowiązań firmy. W szczególności zwróć uwagę na:

  • regulamin sklepu i politykę prywatności
  • zainstalowanie oraz odnawianie certyfikatu SSL,
  • regularne opłacanie domeny i abonamentu sklepu internetowego,
  • kontrolowanie stanów magazynowych,
  • prowadzenie księgowości,
  • rozliczanie z podwykonawcami,
  • kwestie podatkowe,
  • dostosowywanie sklepu do obecnych wymagań rynkowych i prawnych.

Wiele z tych zadań możesz sobie ułatwić, np. korzystając z systemów księgowych i ERP. W Sky-Shop możesz liczyć także na profesjonalną pomoc techniczną oraz regularne aktualizacje oraz rozwój oprogramowania zgodnie z bieżącymi wymaganiami i trendami w e-commerce.

Na skróty

Załóż własny sklep internetowy - szybko i wygodnie!

  • Postaw na sklep internetowy z supportem w Sky-Shop.pl.
  • Sprzedawaj na Allegro i w innych kanałach sprzedaży.
  • Obsługuj całą sprzedaż z jednego, wygodnego panelu administracyjnego!
Załóż sklep testowy już teraz tak jak ponad 35 000 innych osób!

Podsumowanie

Prowadzenie Twojego sklepu internetowego polega na codziennej pracy z klientem, czuwaniu nad poprawnym działaniem całego procesu zakupowego oraz nadzorowanie bieżących spraw. To także ciągła praca nad rozwojem biznesu i pozyskiwaniem nowych odbiorców.

W przypadku większej firmy część z tych zadań możesz powierzyć innym osobom, jednak nic nie szkodzi na przeszkodzie, aby prowadzić sklep online samodzielnie. Sky-Shop ułatwia prowadzenie e-sklepów poprzez szereg funkcji i integracji automatyzujących codzienną pracę. W ramach abonamentu możesz liczyć na:

  • intuicyjny kreator szablonu pozwalający na szybkie dostosowanie wyglądu sklepu,
  • gotowe integracje z setkami hurtowni,
  • integracje z kurierami, bramkami płatności, platformami sprzedażowymi, porównywarkami cen oraz systemami księgowymi,
  • narzędzia marketingowe,
  • wygodną aplikację mobilną pozwalającą na prowadzenie sprzedaży z każdego miejsca,
  • nieustanny rozwój oprogramowania,
  • darmową pomoc techniczną.

Załóż sklep na Sky-Shop i przez 14 dni testuj możliwości platformy za darmo. W razie jakichkolwiek pytań napisz do nas na adres info@sky-shop.pl.

5.00 avg. rating (98% score) - 6 votes 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.