Autor:maciek
slajd2

#2: Działalność gospodarcza (firma) jest niezbędna do prowadzenia sklepu internetowego. Jak otworzyć firmę?

Chcę prowadzić sklep internetowy. Czy muszę mieć firmę? Pewnie zadawałeś sobie nie raz to pytanie.

Na terenie Polski aby prowadzić handel należy posiadać działalność gospodarczą (firmę) w co najmniej najprostszej wersji czyli jednoosobowej działalności gospodarczej. W związku z tym pierwszym krokiem do posiadania swojego sklepu internetowego jest założenie firmy. Rejestracja działalności gospodarczej i spełnienie formalności jest stosunkowo proste. Wystarczy, że dobrze przygotujesz się do spaceru po urzędach :). Przedstawiamy sześć kroków do stworzenia swojego pierwszego przedsiębiorstwa.

(1) Krok pierwszy: Zarejestruj działalność gospodarczą w Urzędzie Miasta/ Gminy

Zanim odwiedzisz urząd w Twoim miejscu zamieszkania, wejdź na stronę Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej -> https://prod.ceidg.gov.pl/ . Znajdź wniosek CEDG-1, wydrukuj go i wypełnij poprawnie. Pamiętaj, aby dokument zawierał informację o rodzaju działalności, określony zgodnie z symbolami Polskiej Klasyfikacji Działalności. Następnie udaj się do urzędu i przy użyciu gotowego już wnioski CEDG-1, złóż wpis do ewidencji działalności gospodarczej.

Możesz to zrobić także przez internet, jednak niezbędne będzie posiadanie własnego elektronicznego podpisu (Certyfikat kwalifikowany) o którym więcej dowiedz się na w/w stronie CEIDG.

Co dalej dzieje się z Twoim wnioskiem?

Urząd w ciągu jednego dnia roboczego przesyła elektronicznie dokument do CEIDG. Następnie ta instytucja wysyła odpowiednie dane na temat rejestracji firmy do Głównego Urzędu Statystycznego (aby uzyskać numer REGON), Urzędu Skarbowego (w celu nadania numeru NIP) oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Wszystkie niezbędne informacje związane z przetwarzaniem informacji przez placówki publiczne otrzymasz pocztą na adres korespondencyjny podany we wniosku.

Rejestracja działalności gospodarczej jest bezpłatna. Możesz również załatwić niezbędne formalności drogą elektroniczną. W tym celu wejdź na stronę CEIDG i postępuj zgodnie z instrukcjami.

(2) Krok drugi: Zdecyduj czy chcesz być podatnikiem VAT

Jeżeli postanowisz zostać podatnikiem VAT wypełnij formularz VAT-R i złóż go w Twoim Urzędzie Skarbowym. Od 2015 roku rejestracja ta jest bezpłatna.

(3) Krok trzeci: Udaj się do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych

Od rejestracji działalności gospodarczej masz 7 dni na złożenie w ZUS formularzu zgłoszenia osoby (siebie samego) do ubezpieczenia – są to dokumenty ZUS ZUA/ZZA. Wpis przedsiębiorcy do ZUS jest bezpłatny.

(4) Krok czwarty: Załóż konto bankowe

W celu sprawnego rozliczania się z Urzędem Skarbowym i łatwego prowadzenia sklepu internetowego załóż firmowe konto bankowe. Porównaj oferty banków na rynku i wybierz ten, który najbardziej spełnia Twoje oczekiwaniom.

(5) Krok piąty: Zleć wykonanie pieczątki firmowej

Chociaż posiadanie pieczątki teoretycznie nie jest prawnie wymagane, to w praktyce nie będziesz mógł się bez niej obejść. Zleć wykonanie pieczątki odpowiedniej firmie. Koszt jej wyrobienia zazwyczaj wynosi 30 – 50 zł.

(6) Krok szósty: Zatroszcz się o ochronę danych osobowych – GIODO

Przed Twoim pierwszym zamówieniem w sklepie internetowym, powinieneś spełniać wymogi Generalnego Inspektoratu Danych Osobowych, mowa tutaj o:

  • Administrowaniu danymi osobowymi klientów
  • Przetwarzaniu danych osobowych klientów

Platforma sklepów internetowych Sky-Shop udostępnia swoim Klientom po opłaceniu abonamentu wszystkie niezbędne dokumenty oraz instrukcje związane z dokumentami jakie trzeba złożyć w GIODO.

(7) BONUS: Jak otrzymać dofinansowanie z urzędu pracy?

Myślałeś o tym aby pierwszy kapitał na sklep internetowy pozyskać z dofinansowania z urzędu pracy? Polecamy nasz artykuł na temat dofinansowania: http://blog.sky-shop.pl/dofinansowanie-z-urzedu-pracy-na-otworzenie-sklepu-internetowego-wniosek/


Spis treści Poradnika:

5.00 avg. rating (97% score) - 1 vote