Autor:Klaudia Spiewak
Specjalista ds. Marketingu i PR

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? 10 skutecznych sposobów

Każdy właściciel sklepu internetowego chce zwiększyć sprzedaż, ale nie każdy wie jak się za to zabrać. Tymczasem wystarczy przygotować przyjazną i atrakcyjną witrynę dla klienta, a następnie rozpocząć kampanię reklamową. Przestawiamy 10 skutecznych sposób na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Z nami Ci się uda!

1. Dopracuj swój sklep internetowy

Zaczynamy od podstaw, czyli dostosowania e-sklepu do wymagań klienta. Być może nie możesz zwiększyć sprzedaży w swoim sklepie internetowym, ponieważ nie wprowadziłeś do swojego e-biznesu dobrych praktyk w e-commerce. Zastanów się więc nad poniższymi kwestiami.

  • Jak wygląda grafika Twojego sklepu internetowego? Jeśli jest rodem z XX wieku, to już na wstępnie konsument zniechęci się do zakupów.
  • Czy e-sklep jest responsywny, czyli dostosowuje się do urządzeń mobilnych? Pamiętaj, że coraz więcej internautów składa zamówienia na smartfonach czy tabletach, więc musisz dać im taką możliwość aby zwiększyć sprzedaż.
  • Czy sklep internetowy jest zaprojektowany zgodnie z zasadami User Experience? Twoja witryna musi być przyjazna dla klienta na każdym etapie procesu zakupowego, np. wyszukiwarka powinna dawać odpowiednie podpowiedzi, produkty mają być posegregowane w odpowiednich kategoriach, cały sklep jest logicznie uporządkowany i użytkownik się w nim nie zgubi.
  • Czy Twój e-sklep szybko działa? Mam nadzieję, że masz dobre i stabilne serwery, które nie sprawiają, że mechanizm się przycina, np. przy dodawaniu produktu do koszyka 😉
  • Jak prezentujesz produkty? Czy stosujesz TE zasady?
  • Jakie metody wysyłki produktów oferujesz? W Polsce najpopularniejsze to: kurier, Poczta Polska, paczkomaty – więc nie może ich zabraknąć w Twoim sklepie internetowym.
  • Jak klient może zapłacić za zamówienie w Twoim sklepie internetowym? Musisz dać odbiorcy minimum 3 opcje finalizacji transakcji: szybkie płatności, gotówką za pobraniem i tradycyjnym przelewem.
  • Czy zainstalowałeś Certyfikat SSL? To właśnie dzięki niemu dane w czasie płatności są szyfrowane i konsument nie musi obawiać się o bezpieczeństwo transakcji. To zwiększa Twoją wiarygodność.
  • Jak komunikujesz się z klientami? Czy Twoja Obsługa Klienta jest na najwyższym poziomie? Powinieneś być dostępny w wyznaczonych godzinach, szybko odpowiadać na wiadomości oraz zawsze służyć profesjonalną pomocą.
  • Czy jesteś uczciwy? Nie możesz ukrywać kosztów, bo tracisz wiarygodność i narażasz się na porzucony koszyk.

Mam nadzieję, że zdałeś powyższy test i spokojnie możesz przejść do kolejnych skutecznych sposób na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym.

2. Uprość proces składania zamówienia

Kolejny punt również wiąże się z zaprojektowaniem sklepu internetowego. Przede wszystkim powinieneś uprościć proces składania zamówienia. Co oznacza to w praktyce? Najlepiej, aby koszyk składał się z 2, maksymalnie 3 ponumerowanych kroków, tak by klient wiedział, co po sobie następuje i czuł się bezpieczny.

Ponadto proś internautę jedynie o podanie najpotrzebniejszych danych do wysyłki, ponieważ polscy e-konsumenci nadal są nieufni wobec e-sprzedawców. Co jeszcze? Nie zmuszaj klienta do rejestracji w sklepie, aby mógł złożyć zamówienie! Lepiej zachęć go rabatami do zalogowania, ponieważ w innym wypadku możesz mieć porzucony koszyk.

Więcej na temat procesu składania zamówienia dowiedziesz się z mojego szkolenia dla Akademia e-Commerce.

3. Dodaj wideo

Przechodzimy już do kolejnego elementu, dzięki któremu zwiększysz sprzedaż w swoim sklepie internetowym. Czy wiesz, że wideo przynosi świetne efekty w e-commerce? Pomyśl sobie, że w czasie zakupów online odbiorca nie zobaczy „na żywo” towaru, a wideo prezentacja produktu na karcie przedmiotu będzie dla niego namiastką sprzedaży bezpośredniej.

Jak jeszcze możesz wykorzystać filmiki? W materiałach wideo możesz również pokazać historię swojej firmy, wartości, misję i proces tworzenia produktów. Takie realizacje będą budować świadomość Twojej marki.

4. Wykorzystaj sprzedaż wiązaną

Teraz coś, co zdecydowanie podniesie Twoje wyniki, czyli sprzedaż wiązana. W sklepie internetowym możesz stosować dwie techniki: cross-selling i up-selling. Pierwsza opiera się na proponowaniu klientowi przedmiotów uzupełniających do głównego produktu, np. pasty do butów.

Natomiast druga to oferowanie produktów podobnych, które mają lepsze parametry, ale są nieco droższe, np. komputera z większą pamięcią RAM. Obie techniki sprzedaży wiązanej możesz wykorzystać na karcie produktu, tworząc specjalne zakładki lub przygotowując zestawy.

Świetnie sprawdzi się również opcja wpisywania opinii o asortymencie i sklepie przez odbiorcę. Pamiętaj, że pozytywne oceny budują Twoją wiarygodność.

5. Zaproponuj darmowy zwrot

Przed Tobą następna technika, tym razem psychologiczna, na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Mam tu na myśli darmowe zwroty. Dlaczego taka opcja zwiększy liczbę Twoich zamówień? Ponieważ polscy e-konsumenci boja się, że towar kupiony przez Internet nie będzie spełniał ich oczekiwań i będzie różnił się od prezentacji na zdjęciach.

Darmowy zwrot daje klientowi komfort psychiczny, że nawet jeśli będzie coś nie w porządku, to odeśle przedmiot bez ponoszenia dodatkowych opłat. Oczywiście, na darmowe zwroty nie każdy może sobie pozwolić, zwłaszcza że niektórzy internauci perfidnie je wykorzystują.

Dobra, jesteśmy w połowie – jeszcze 5 skutecznych sposób na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym! Czytaj dalej:)

6. Reklamuj sklep internetowy

Dla nikogo nie jest tajemnicą, że reklama jest dźwignią handlu, zwłaszcza w e-commerce, gdzie jest duża konkurencja. Dlatego zdecydowanie powinieneś promować swój sklep internetowy.

Masz do wyboru mnóstwo metod reklamowych m.in. pozycjonowanie, kampanie Google AdWords, social media (w tym płatne działania, np. Facebook Ads), porównywarki cen i opinii, portale handlowe, blogi, serwisy branżowe czy programy afiliacyjne.

Co jest kluczem do zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym przez reklamę? Moim zdaniem trzy rzeczy:

  • Strategia promocyjna dostosowana do grupy docelowej i branży;
  • Kreacja silnej i wyjątkowej marki;
  • Tworzenie wartościowych treści zgodnie z zasadami content marketingu.

7. Prowadź bloga sklepowego

Od razu przejdę do meritum – dobrze prowadzony blog sklepowy generuje duży ruch w e-sklepie oraz zwiększa sprzedaż. Dlaczego? Witryna, gdzie dzielisz się artykułami, poprawia widoczność Twojego sklepu internetowego w wyszukiwarce Google.

Ponadto Twój blog może odwiedzić osoba, która jest zainteresowana pokrewnym tematem, ale nie słyszała o Twoim e-commerce. Wtedy ciekawym tekstem zasiejesz ziarenko o Twojej marce w umyśle odbiorcy, które w przyszłości może zakiełkować i stać się zamówieniem 😉

Pisanie wartościowych artykułów działa też dobrze na Twoich klientów i tworzy z nimi więź. Warto czasami przypomnieć o sobie. Do tego taki tekst możesz wysłać w Newsletterze, do którego przejdę za moment.

P.S. Nie będę dłużej rozwodzić się nad prowadzeniem bloga, ponieważ TUTAJ już to szeroko omówiłam.

8. Wysyłaj Newsletter

Newsletter to kolejny sposób na zwiększenie sprzedaży w Twoim sklepie internetowym. Metoda ta skutecznie przypomni klientowi o Twojej ofercie, oczywiście pod warunkiem, że dobrze ją wykorzystasz. Na naszym blogu znajdziesz specjalistyczny artykuł o Newsletterze w e-commerce.

9. Zaplanuj promocje i oferty specjalne

Nic nie działa tak dobrze na sprzedaż w sklepie, jak promocja, wyprzedaż czy oferta specjalna. Po sieci krąży wielu „łowców okazji” w poszukiwaniu atrakcyjnych zniżek. W związku z tym zorganizuj czasami akcję promocyjną i poinformuj o niej w swoich kanałach.

Nie zapomnij też o wykreowaniu okazyjnej oferty na np. Black Friday i Cyber Monday, urodziny Twojego sklepu internetowego czy różne święta. Możesz również przygotować dedykowane promocje, np. dla followersów z Instagrama czy odbiorców Newslettera.

10. Dodawaj gratisy do zakupów

To już ostatni sposób na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. W tym punkcie chcę Cię zachęcić do wysyłania klientom z zamówieniami gratisów. Nie muszą być to drogie produkty, bardziej chodzi o wykorzystanie sztuczki, która działa na psychikę konsumenta.

Gift skłania internautę do zakupu, ponieważ otrzyma on coś darmowego, nadprogramowanego. Ponadto taki gadżet zwiększa świadomość Twojej marki i poczucie lojalności u klienta.

Podsumowanie

Poznałeś właśnie 10 skutecznych sposób na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o poprawiania wyników w e-commerce, to zachęcam Cię do uczestniczenia w moim szkoleniu na Ecommerce Power.

Już 27 września o godzinie 14:00 możesz mnie usłyszeć na darmowym Webinarze. Wystarczy, że zapiszesz się TUTAJ. Sprawdź również innych prelegentów, ponieważ czeka na Ciebie ogromna dawka wiedzy. Do usłyszenia!


5.00 avg. rating (96% score) - 1 vote 5

Klaudia Spiewak

Specjalista ds. Marketingu i PR