Autor:maciek
jak2

Jaki sklep internetowy wybrać? i jak go promować?

Rating:

Pewnie chciałbyś zacząć przygodę z e-commerce lecz nie wiesz jaki sklep internetowy otworzyć? Postaram się odpowiedzieć na to pytanie jak najbardziej uniwersalnie.

 

Dziś dowiesz się

  • Jaki sklep internetowy otworzyć
  • Jak promować sklep internetowy

 

Jaki sklep internetowy ?

Wiele ludzi zastanawia się jaki sklep internetowy wybrać, myślą, zastanawiają się, przeczesują sieć w poszukiwaniu informacji i nic nie znajdują. Nic dziwnego. Nikt przecież nie będzie chciał podzielić się informacją na temat tego na czym można zarobić. Niemniej jednak jakiś kierunek trzeba obrać aby zacząć przygodę z e-commerce.

I tutaj pojawia się złota myśl „Rób w życiu to na czym znasz się najlepiej, a przy okazji będziesz mógł się z tego utrzymywać”. Ta myśl powinna być Twoją myślą przewodnią zaczynając przygodę z e-commerce. Zastanów się co w życiu lubisz robić, co Cię interesuję, na czym znasz się najlepiej. Na pewno znajdziesz kilka dziedzin w swoim życiu w których jesteś ekspertem. Jak już wybierzesz swoją branżę to możesz ją wykorzystać aby rozpocząć swoją przygodę w e-handlu korzystając z oprogramowania sklepów Sky-Shop.pl

Dajmy na to, jesteś pasjonatem telefonów komórkowych, wiesz o nich wszystko, śledzisz trendy i nowinki technologiczne. W takiej sytuacji będąc ekspertem w dziedzinie GSM, najlepszym kierunkiem dla Ciebie zaczynając e-biznes będzie branża GSM. Możesz otworzyć sklep internetowy z telefonami i akcesoriami GSM. Jako ekspert w tej dziedzinie już na początku wyczujesz jaki asortyment powinieneś dobrać i z kim podjąć współpracę aby móc zacząć sprzedawać. Dodatkowo Twoja wiedza przyda się podczas prowadzenia e-sklepu. Jako specjalista masz nieocenioną wiedzę w dziedzinie GSM i to jest Twoim wielkim atutem, ponieważ klienci cenią sobie zakupy w wyspecjalizowanych sklepach gdzie mogą liczyć na fachową pomoc. Jest to wartość sklepu którą da się zbudować pasją do danej dziedziny. Klienci na pewno Ci się odwdzięczą, a nawet zrozumieją fakt wyższych cen niż u konkurencji.

Niemniej jednak jest to dopiero początek przygody z handlem internetowym. W następnej kolejności będziesz musiał zadbać o rozwój Twojej firmy. Wiąże się to z ciągłym poszerzaniem swojego asortymentu i zdobywaniu nowych kontaktów handlowych. Podczas poszerzania listy dostawców warto pomyśleć także o dropshippingu jako dodatkowej formie logistycznej w e-sklepie dzięki której możesz znacząco poszerzyć swój asortyment o produkty które sprzedają się rzadko ale jak już się sprzedadzą wtedy nie musisz mieć ich na stanie, wystarczy że zlecisz dropshipping swojej hurtowni.

 

Przeczytaj także – Dropshipping co to jest i jak można zarabiać bez magazynu?

 

Jak promować sklep internetowy?

Nie można zapomnieć także o marketingu swojego sklepu. Musisz pamiętać bardzo ważną rzecz – samo nic się nie sprzeda, a klienci nie trafią do Ciebie z bezkresu internetu. Aby Twój sklep internetowy sprzedawał i zwiększał sprzedaż musisz uruchomić machinę marketingową która spowoduje iż zaczniesz być widoczny w sieci dla potencjalnych klientów. Wspomnę tutaj o kilku różnych bardzo skutecznych metodach które pomogą Ci w łatwy sposób zdobywać klientów, całkowicie darmowych i tych płatnych

 

Jak skutecznie promować sklep internetowy za darmo:

  • Optymalizuj treść sklepu – Pamiętaj tylko unikalna treść w sklepie pojawia się wysoko w wynikach google. Pisz własne tytuły i opisy produktów oparte o słowa kluczowe – Daje świetne efekty
  • Fora branżowe – Bądź aktywny na forach branżowych – Dzięki temu możesz zdobyć dużo ruchu w swoim sklepie
  • Prowadź bloga – Załóż eksperckiego bloga sklepowego – Pisz na nim o wszystkim co dotyczy Twojej branży i Twojego sklepu np: testy produktów, nowinki z branży
  • Współpraca z blogerem – Podejmij współpracę z blogerem branżowym – Spróbuj współpracować na zasadzie barterowej
  • Youtube – Zacznij prowadzić vloga eksperckiego jako uzupełnienie bloga – Możesz prezentować i testować swoje produkty, tworzyć poradniki itp
  • Newsletter – Wysyłaj newsletter do swoich klientów z promocjami i ofertami specjalnymi – Pamiętaj o personalizacji
  • Social Media – Facebook, Instagram, Pinterest i wiele innych – To doskonałe narzędzia do darmowej promocji – Możesz zdobyć tam nowych klientów, a także utrzymać aktualnych. Pamiętaj o profesjonalnym kreowaniu Twojej marki na portalach.

 

Jak wypromować e-sklep płatnie:

  • Pozycjonowanie SEO – Jest to grunt pod nogami e-sklepu. Warto skorzystać z profesjonalnej usługi pozycjonowania Sky-Seo
  • Porównywarki cen – Są to jedne z najbardziej popularnych miejsc gdzie klienci szukają produktów np: Google Shopping, Ceneo itp
  • AdWords – Kampanie AdWords to skuteczne metody promocji w internecie dodatkowo można dostosować odpowiedni budżet. Więcej o tym w dziale pozycjonowania Sky-Seo
  • Współpraca z blogami branżowymi – Możesz podjąć współpracę z blogami branżowymi w zakresie promocji np: artykuły sponsorowane, miejsca na reklamę etc.
  • Bazy mailingowe – Zaplanuj kampanię mailingową i zacznij poważna promocję w sieci.

 

Przedstawione formy promocji to fundamenty udanego marketingu e-sklepu. Pamiętaj, korzystają tylko z jednej z nich nie otrzymasz pożądanych efektów. Siłą dobrej promocji jest wielokanałowość i fakt iż na sukces składa się wiele drobnych kroków i działań, a nie tylko jeden wybrany.

 

Nie musisz od razu aktywować wszystkich kanałów promocji ale postaraj się sukcesywnie wprowadzać jeden po drugim.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes 5