Sky-Shop Blog Sklep internetowy Jaki sklep internetowy wybrać?

Jaki sklep internetowy wybrać?

Sklep internetowy
13 min

 Rozpoczęcie sprzedaży w branży e-commerce nie jest trudne, ale wymaga od przedsiębiorcy stworzenia konkretnej wizji swojej firmy. Jaki sklep internetowy otworzyć? Jaką wybrać branżę? Co sprzedawać? Takie pytania pojawiają się w głowach przyszłych właścicieli e-sklepów najczęściej. Dziś przyjrzymy się tym zagadnieniom nieco bliżej i podpowiemy Ci co zrobić, aby pasja stała się czymś więcej niż tylko przyjemnym zajęciem dodatkowym.

  • Przewagę w e-commerce daje profesjonalna obsługa i wyselekcjonowane towary, toteż warto wykorzystać wiedzę pochodzącą np. z wieloletniego hobby.
  • Aby założyć sklep internetowy, w którym nie będziesz martwił się aspektami technicznymi wystarczy skorzystać z gotowego, profesjonalnego oprogramowania Sky-Shop.pl
  • Tworząc sklep internetowy krok po kroku w pierwszej kolejności musisz skonfigurować sklep, następnie wykorzystać bezpłatne i płatne metody promocji. W przeciwnym razie przepalisz budżet marketingowy.

Spis treści artykułu

  1. Jakie są rodzaje sklepów internetowych?
  2. Podział sklepów ze względu na formę sprzedaży
  3. 7 kluczowych funkcjonalności ważnych przy wyborze sklepu internetowego
  4. Jaki sklep internetowy będzie odpowiedni na start?
  5. Co jeszcze powinieneś wziąć pod uwagę tworząc sklep internetowy?
  6. Podsumowanie

Jakie są rodzaje sklepów internetowych?

Podstawowy podział sklepów internetowych jest oparty o klientów, do których są kierowane. Wybór modelu sprzedaży B2C lub B2B będzie wpływał na rozwiązania, które powinne się znaleźć w Twoim sklepie.

  • B2C – rodzaj sklepu internetowego kierowany do klientów indywidualnych, detalicznych.
  • B2B – rodzaj sklepu internetowego kierowany do klientów biznesowych, firm.

1. Sklep internetowy B2C – dla klientów końcowych

Sklepy internetowe B2C, czyli Business to Customer są kierowane do klientów ostatecznych, którymi mogą być zarówno osoby fizyczne, jak i firmy. Kluczowy jest fakt, że kupione produkty nie są przeznaczone do dalszej odsprzedaży, a samo zamówienie obejmuje pojedyncze pozycje z oferty.
W zależności od oferowanego przez Ciebie asortymentu, większość zakupów będzie jednorazowa (np. w przypadku zakupu okien, mebli, sprzetu RTV i AGD) lub cykliczna (np. w przypadku karmy dla psów, kosmetyków, żywności).

Kluczowe funkcje w sklepach B2C:

  • dostępność szybkich płatności popularnych metod wysyłki np. Paczkomatów;
  • oznaczenia wspierające sprzedaż np. licznik czasu promocji, sekcja bestsellery, cross-selling;
  • kody rabatowe z zaawansowaną konfiguracją.

Poznaj dobre praktyki stosowane w najlepszych sklepach internetowych B2C!

2. Sklep internetowy B2B – dla hurtowni i firm

Sklepy internetowe B2B, czyli Business to Business są prowadzone przez podmioty zajmujące się odsprzedażą posiadanych produktów. Korzystają z nich producenci, dystrybutorzy i hurtownicy. Kluczowym aspektem ich działania jest sprzedaż dużej liczby sztuk wybranemu kontrahentowi. Co ważne, współpraca B2B zazwyczaj nie jest jednorazowa i skupia się na transakcjach cyklicznych.

Kluczowe funkcje w sklepach B2B:

  • zaawansowane grupy rabatowe (dostępne w module B2B dla sklepu internetowego);
  • wyświetlanie cen towarów w kwotach netto i brutto;
  • dostępność cen wyłącznie dla zarejestrowanych użytkowników.

Dodatkowym atutem sklepów B2C niezwiązanym bezpośrednio z funkcjami oprogramowania będzie możliwość otrzymania faktury z odroczonym terminem zapłaty.

Dowiedz się więcej o sprzedaży B2B!

Podział sklepów internetowych ze względu na formę sprzedaży

Musisz mieć świadomość, że sklep internetowy możesz prowadzić na mnóstwo sposobów. Już na starcie staniesz przed wyborem modelu logistycznego oraz kanałów sprzedaży. Na ich trafny wybór będą miały wpływ:

  • rodzaj sprzedawanych towarów oraz konieczność ich zakupu;
  • budżet;
  • czas, jaki chcesz poświęcić na rozwój sklepu internetowego.

Sprawdzamy, jaki sklep internetowy wybrać na swoją pierwszą działalność i podpowiadamy komu rekomendowane są poszczególne formy.

1. Sklep internetowy dropshippingowy


Wśród nowych sklepów internetowych prym wiodą te dropshippingowe. Są to sklepy, w których za proces zamawiania towaru, magazynowania oraz wysyłania go do klientów odpowiada hurtownia dropshippingowa. Co więcej, towary u dostawcy kupowane i opłacane są dopiero wtedy, gdy zamówi je ostateczny odbiorca. Oznacza to, że prowadzenie internetowego sklepu dropshippingowego pozwala rozpocząć sprzedaż z małym wkładem finansowym, minimalizuje ryzyko inwestycji i pozwala prowadzić biznes w pojedynkę. Narzędziami, które zautomatyzują Twoją pracę są:

Dla kogo jest internetowy sklep dropshippingowy?

✔️ dla osób, którym posłuży do badania rynku;
✔️ dla osób, które nie posiadają pieniędzy na zatowarowanie magazynu;
✔️ dla osób, które chcą skupić się na doborze asortymentu i reklamie, bez zajmowania się logistyką;
✔️ dla osób, które chcą dorobić na etacie bądź na studiach.

Poznaj zaawansowane narzędzie do dropshippingu, jakim jest integracja z hurtowniami od Sky-Shop.pl!

2. Sklep internetowy z własnym magazynem


Pierwszą myślą u osób zastanawiających się jaki sklep internetowy wybrać jest ten z własnym magazynem. Jak sama nazwa wskazuje, jego prowadzenie wymaga posiadania mniejszej lub większej powierzchni magazynowej. U początkujących sprzedawców tę rolę często przejmują pokoje lub garaże. Prowadzenie sklepu internetowego w tym modelu będzie wymagało wcześniejszego zatowarowania. Zarządzanie asortymentem wspomagają zaawansowane oprogramwoania magazynowo-księgowe.

Sprawdź systemy ERP, z którymi jest zintegrowany Sky-Shop.pl!

Dla kogo jest sklep internetowy z własnym magazynem?

✔️ dla osób, które łączą sklep internetowy ze sklepem stacjonarnym;
✔️ dla osób, które zatowarują magazyn towarem, na który jest popyt;
✔️ dla producentów.

3. Sklep internetowy typu marketplace


Prowadzenie sklepu internetowego typu marketplace skupia się na wykorzystaniu możliwości, jakie dają portale aukcyjne i agregatory ofert. Dzięki nim oferta prezentowana jest osobom, które szukają określonej grupy artykułów, co znacząco skraca drogę i koszty dotarcia do konsumenta. Zazwyczaj czas potrzebny do wygenerowania pierwszej sprzedaży na poratlu aukcyjnym jest krótszy niż ma to miejsce we własnym sklepie internetowym. Musisz jednak pamiętać o tym, że sprzedając np. na Allegro jesteś zobowiązany do odprowadzania prowizji za sprzedaż i przestrzegania regulaminu serwisu.

Oprogramowanie Sky-Shop.pl daje Ci dostęp do sprzedaży wielokanałowej. Oznacza to, że z jednego panelu administracyjnego obsłużysz wszystkie zamówienia z różnych miejsc, a informacje o cenach i stanach magazynowych będą aktualizowane automatycznie. Wśród dostępnych kanałów sprzedaży znajdziesz m.in.:

Pamiętaj, że prowadzenie sklepu internetowego typu marketplace nie wyklucza równoczesnego posiadania własnej strony internetowej z asortymentem. Poszczególne portale warto potraktować jako odrębne, uzupełniające Twoją startegię kanały sprzedaży.

Poznaj 5 miejsc, w których warto sprzedawać w Internecie!

7 kluczowych funkcjonalności ważnych przy wyborze sklepu internetowego

Idealna platforma e-commerce dla różnych sprzedawców będzie oznaczać co innego. Wybierając ją, powinieś jednak kierować się czynnikami, które są konieczne do odniesienia sukcesu w sprzedaży internetowej. Oto kluczowe elementy, które powinieneś uwzględnić. 

1. Bezpieczeństwo platformy

Oprogramowanie sklepu internetowego powinno dawać poczucie bezpieczeństwa zarówno Tobie, jak i Twoim klientom.

Upewnij się więc, że:

  • Działa ono na stabilnym serwerze. Sklepy internetowe na Sky-Shop cechują się stabilnością na poziomie 99,98%.
  • Dostawca oprogramowania regularnie tworzy kopie zapasowe. Jest tak w przypadku Sky-Shop.
  • Platforma oferuje wykupienie i łatwą instalację certyfikatu SSL, który szyfruje transakcje internetowe.

2. Responsywność

Sklep musi poprawnie wyświetlać się na każdym rodzaju urządzenia. To dziś po prostu standard.

Wybierając oprogramowanie, upewnij się więc, że szablony sklepu zostały zaprojektowane w technologii RWD.

3. Elastyczność i skalowalność w dłuższej perspektywie

Otwierając sklep internetowy, prawdopodobnie nie zakładasz, że Twój biznes będzie stać w miejscu. I słusznie!

Wybierając oprogramowanie sklepu internetowego, upewnij się, że spełni ono Twoje potrzeby, gdy liczba produktów w Twoim sklepie będzie się zwiększać lub gdy będziesz chciał podbić kolejne rynki.

Sprawdź ofertę pakietów Sky-Shop Ultimate. 

Upewnij się także, że platforma oferuje możliwość rozpoczęcia sprzedaży w innych kanałach, np. dzięki integracji z platformami marketplace, a także zarządzania kilkoma sklepami internetowymi.

Bardzo ważna jest także kwestia dostępu do API, która pozwoli Ci integrować ze swoim sklepem inne systemy. 

4. Przyjazność dla SEO

Wyszukiwarka to dziś podstawowy kanał pozyskiwania klientów w e-commerce. Osiągnięcie wysokich pozycji na zapytania związane z ofertą Twojego sklepu jest jednak niemożliwe bez pozycjonowania.

Działania SEO będą przynosić znacznie lepsze efekty, jeżeli wybrana przez Ciebie platforma będzie umożliwiała edycję istotnych dla pozycjonowania elementów.

Sky-Shop to jedna z najbardziej przyjaznych SEO platform e-commerce na rynku. W rankingu opracowanym przez firmę Widoczni zajęliśmy 3 miejsce.  

Sprawdź wszystkie funkcje SEO Sky-Shop.

5. Możliwość integracji z szeregiem usług, zewnetrznych firm, dostawców

Aby prowadzić funkcjonalny sklep internetowy, musisz zintegrować go z firmami kurierskimi, systemami płatności czy hurtowniami. 

Upewnij się więc, że wybrane przez Ciebie oprogramowanie posiada integracje z firmami, z którymi chcesz współpracować – lub stwarza możliwość ich wykonania.

Sky-Shop oferuje:

  • Dwukierunkową, zaawansowaną integrację z Allegro.
  • Integracje z innymi platformami typu marketplace oraz porównywarkami cen: eBay, Empik, Morele, OLX, Ceneo.
  • Integracje z ponad 430 hurtowniami i możliwość bezpłatnego wykonania integracji z hurtownią spoza listy – pod warunkiem dostarczenia pliku produktowego.
  • Integracje z systemami płatności i firmami kurierskimi.
  • Integracje z systemami księgowymi i systemami ERP.
  • Integracje z narzędziami marketingowymi.

W razie potrzeby dajemy Ci dostęp do API, dzięki czemu możesz zintegrawać swój sklep z dowolnym narzędziem zewnętrznym.

6. Kompleksowe zarządzanie zamówieniami

Wybrane przez Ciebie oprogramowanie powinno umożliwiać Ci zarządzanie zamówieniami od A do Z. 

Mowa tu nie tylko o możliwości ich przeglądania, ale także:

  • Wysyłce powiadomień do klientów (maili transakcyjnych).
  • Miniksięgowości, która umożliwia wystawianie podstawowoych dokumentów księgowych (fakur, rachunków bez VAT).
  • Dostęp do zamówień nie tylko ze sklepu internetowego, ale także innych kanałów – Allegro, eBay czy OLX.

7. Rodzaj oprogramowania  – Open Source czy SaaS?

To dylemat wielu początkujących e-sprzedawców. 

Oprogramowania typu Open Source kuszą darmowym dostępem i możliwością edycji kodu. Uruchomienie na nich sklepu wiąże się jednak z dużymi kosztami lub koniecznością posiadania umiejętności technicznych.

Z kolei platformy SaaS (jak Sky-Shop) oferują Ci dostęp do praktycznie gotowego sklepu internetowego z szeregiem funkcji i integracji – w zamian za opłacanie miesięcznego abonamentu. 

Jakie są podstawowe różnice między tymi platformami?

SaaS (Sky-Shop.pl)Open Source
Wiedza ITZbędnaPotrzebna/zatrudnienie programisty
Czas uruchomieniaNatychmiast po konfiguracji systemuDo kilku miesięcy. Zależny od tempa prac
HostingW cenie abonamentuDodatkowo płatny
Integracje z kanałami sprzedaży, hurtowniami, płatnościami, kurieramiGotowe do uruchomieniaDostępne jako dodatkowe moduły, które muszą być ze sobą kompatybilne
Aktualizacje i rozwój oprogramowaniaW cenie abonamentu, codziennieWykonywane przez programistę po ich zleceniu
Wsparcie techniczneW cenie abonamentu. Doradcy są dostępni w dni robocze od 8:00 do 18:00Brak
Usuwanie usterekNatychmiastowe, bez dodatkowych opłatPo zauważeniu błędu i zleceniu naprawy programiście
Wprowadzanie zmianSamodzielne, szybkie i prosteWymaga zaawansowanych zmian
Sklep w wersji mobilnejGotowy natychmiastDodatkowy projekt sklepu
Aplikacja mobilna do zarządzania sklepemW cenie abonamentu. Dostępna w wersji na Androida oraz iOS.Brak. Możliwe dodatkowe zlecenie jej wykonania

Dowiedz się więcej: Sklep internetowy Open Source czy SaaS – co wybrać?

Jaki sklep internetowy będzie odpowiedni na start?

Wielu przedsiębiorców zastanawia się jaki sklep internetowy wybrać, a godziny spędzone na przeczesywaniu sieci i rozmyślaniu często kończą się fiaskiem. Nic dziwnego. Zazwyczaj sprzedawcy niechętnie dzielą się informacjami na temat najlepiej sprzedających się produktów oraz branż, w których można najwięcej zarobić. Niemniej jednak rozpoczęcie przygody z e-commerce wymaga obrania jakiegoś kierunku. Możesz studiować statystyki i obserwować zmieniające się trendy lub postawić na branżę, na której już się znasz.

Dowiedz się, co najlepiej sprzedaje się na Allegro i jak to sprawdzić!

Budowanie sklepu internetowego, u którego podstaw stoi pasja lub wiedza ekspercka znacząco ułatwia start. Co zyskasz?

  • Znajomość rynku i konkurencji;
  • dobór atrakcyjnego asortymentu i umiejętność selekcjonowania dobrych, cieszących się uznaniem w branży produktów;
  • wiedzę, która pozwala Ci doradzać potencjalnym klientom;
  • łatwość pisania dobrych opisów produktów, tworzenie ciekawego bloga ze wskazówkami i testami oraz unikalnego contentu na stronie.

Przykładowo: jesteś pasjonatem telefonów komórkowych, wiesz o nich wszystko, śledzisz trendy i nowinki technologiczne. W takiej sytuacji najlepszym kierunkiem dla Twojego e-biznesu będzie branża GSM. Możesz otworzyć sklep internetowy z telefonami i akcesoriami GSM. Już na początku wyczujesz, jaki asortyment powinieneś dobrać i z kim podjąć współpracę, aby móc zacząć sprzedawać. Dodatkowo, Twoja wiedza przyda się podczas prowadzenia sklepu internetowego. Jako specjalista fachowo doradzisz swoim klientom i zaproponujesz im najlepsze rozwiązania – kupujący z pewnością to docenią!

Potrzebujesz inspiracji? Zobacz 24 pomysły – co sprzedawać w internecie! Poznaj też sprzedawców z różnorodnych branż, którzy założyli sklep na Sky-Shop.pl! Odwiedź zakładkę Case Study na naszym blogu i zainspiruj się!

Pamiętaj, że jest to dopiero początek przygody z handlem internetowym. W następnej kolejności będziesz musiał zadbać o rozwój Twojej firmy. Podczas poszerzania listy dostawców warto pomyśleć także o dropshippingu, jako dodatkowej formie logistycznej w sklepie internetowym. Dzięki niemu z łatwością poszerzysz  swój asortyment o nowe produkty i przeniesiesz proces ich pakowania oraz wysyłki na hurtownię.

Poznaj sposób na sprzedaż w sklepie internetowym bez magazynu – zajrzyj do artykułów na temat dropshippingu!

Co jeszcze powinieneś wziąć pod uwagę tworząc sklep internetowy?

Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że nie jest to najłatwiejsza decyzja. Rozważ więc jeszcze następujące kwestie: 

  • Jaki budżet chcesz przeznaczyć na uruchomienie sklepu?

To jasne, że cena jest istotnym czynnikiem przy wyborze oprogramowania sklepu internetowego. Zdecydowanie najbardziej optymalnym finansowo rozwiązaniem jest wybór platformy działającej w modelu abonamentowym.

Koszt korzystania ze Sky-Shop zaczyna się już od 49 zł miesięcznie. 

  • Jaki asortyment chcesz oferować swoim klientom?

Jeżeli jest to asortyment autorski, kwestia ta nie będzie miała większego znaczenia przy wyborze oprogramowania.

Jeśli jednak będziesz sprzedawać towar od zewnętrznych dostawców, zwróć uwagę na możliwości modułu integracji z hurtowniami.

Sprawdź funkcje integracji z hurtowniami w Sky-Shop.

  • Ile produktów planujesz sprzedawać?

Od tego zależy między innymi pakiet, który wybierzesz, decydując się na oprogramowanie działające w modelu SaaS.

  • Jak dużego ruchu się spodziewasz?

Szacowany ruch pomoże Ci właściwie ocenić potrzeby hostingowe. Jeżeli korzystasz jednak z oprogramowania SaaS, stabilny serwer zapewnią Ci dostawcy oprogramowania i nie musisz się tą kwestią przejmować.

  • Czy chcesz prowadzić sklep tylko w Polsce czy również zagranicą?

Jeżeli interesuje Cię tylko polski rynek, możesz pominąć ten punkt.

Jeśli chcesz sprzedawać jednak także zagranicą, upewnij się, że wybrane przez Ciebie oprogramowanie stwarza możliwość urchomienia wersji sklepu w różnych wersjach językowych i umożliwia obsługę różnych walut.

  • Czy chcesz, aby sklep łączył się np. z blogiem?

Jeżeli tak, najłatwiejszym wyborem będzie oprogramowanie, które udostępnia moduł bloga.

Nie musisz wtedy martwić się tworzeniem osobnej strony i wykupywaniem domeny.

przetestuj sky-shop bezpłatnie

Podsumowanie

Wybory dotyczące sklepu internetowego dotyczą wielu płaszczyzn (w tym biznesowych i technologicznych), a każda z nich ma znaczenie dla jego bieżącego funkcjonowania i perspektyw wzrostu. By ułatwić sobie rozpoczęcie sprzedaży w Internecie zwróć uwagę na:

  1. Branżę – koniecznie wybierz tę, w której posiadasz wiedzę lub chcesz ją nabyć.
  2. Możliwości rozwoju – nawet jeśli w tym momencie dodatkowe możliwości nie są Ci potrzebne, zwróć uwagę na wszystkie funkcje, jakimi dysponuje system. Dodatkowe kanały sprzedaży np. Allegro, eBay bądź Amazon przydadzą Ci się, gdy zechcesz zwiększyć sprzedaż.
  3. Oprogramowanie sklepu internetowego – skup się na wyborze produktów i marketingu. Sprzedawaj, a rozwój i utrzymanie niezbędnych do sprzedaży funkcji oraz integracji zostaw specjalistom.

Zakładając sklep na Sky-Shop.pl zyskujesz:

  • 14-dniowy bezpłatny okres testowy,
  • Niski miesięczny abonament,
  • Aktualizacje i rozwój platformy w cenie abonamentu,
  • Utrzymanie infrastruktury serwerowej w ramach abonamentu,
  • Gotowe integracje z ponad 430 hurtowniami (w tym hurtowniami dropshipping),
  • Ciągły rozwój oprogramowania (nowe funkcje, integracje i aktualizacje),
  • Bezpłatne wsparcie techniczne (infolinia, e-mail),
  • Grafikę sklepu w technologii RWD.

Wybierz Sky-Shop.pl i testuj wszystkie funkcje przez 14 dni zupełnie za darmo!

 

 

4.57 avg. rating (91% score) - 21 votes 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.