Konsumenci patrzą na zakupy online przez pryzmat wygody zakupów dokonywanych nie tylko szybko, ale i w dowolnym miejscu, o dowolnej porze. Tymczasem zalety prowadzenia sklepu internetowego nie są dostrzegane jedynie przez kupujących! Przedsiębiorcy wkraczający w rynek e-commerce zyskują przede wszystkim dostęp do milionów klientów kupujących nie tylko w domowych zaciszach, ale także w podróży – korzystając z telefonu.
Spis treści artykułu
Najważniejsze zalety sklepu internetowego
Zastanawiasz się, czy warto zakładać swój sklep internetowy? Poznaj zalety, które sprawią, że wkrótce uruchomisz własny biznes w e-commerce!
1. Prowadzenie sklepu internetowego – pomysł na biznes z niskim wkładem początkowym
Niewielu zdaje sobie sprawę z tego, że otworzenie sklepu internetowego to w praktyce niskie koszty początkowe. Podczas gdy inni zakładają, że rozpoczęcie handlu elektronicznego wymaga inwestycji opiewających na dziesiątki tysięcy złotych, Ty możesz zmniejszyć koszt prowadzenia sklepu internetowego i zacząć budowanie wymarzonej firmy niemalże natychmiast. Do rozwiązań znacząco ułatwiających sprzedaż na starcie należą m.in.:
- Dropshipping – ciesząca się coraz większym uznaniem sprzedaż bez własnego magazynu. Co to jest dropshipping? Model logistyczny opiera się na wysyłaniu zamówionych towarów do klienta wprost z magazynu hurtowni dropshippingowej. Oznacza to, że nie musisz przejmować się wynajmem własnej przestrzeni. Co ważniejsze, rozwiązanie nie wymusza na Tobie inwestycji w asortyment! Za produkty płacisz dopiero wtedy, gdy ktoś je kupi, a tym samym minimalizujesz ryzyko wejścia w biznes. Oszczędzasz wielokrotnie: na początkowym zakupie towaru, personelu do obsługi zamówień i najmie powierzchni magazynowej.
- Oprogramowanie Sky-Shop, które daje Ci dostęp do wszystkich niezbędnych narzędzi w tym: integracji z bramkami płatniczymi, kurierami, porównywarkami cen i płatności, a gdy sklep internetowy to za mało – marketplace’ami i Allegro.
- Działalność nierejestrowana umożliwiająca rozpoczęcie sprzedaży bez płacenia składek ZUS.
Wykorzystanie wszystkich tych możliwości oznacza w praktyce maksymalnie niski koszt prowadzenia własnego e-biznesu.
Sprawdź również nasz artykuł o tym Ile kosztuje sklep internetowy!
2. Dorabiaj do pensji przez Internet prowadząc e-sklep
Wykorzystanie wspomnianego wcześniej dropshippingu jest świetnym sposobem na zdobycie dodatkowego źródła dochodu. Prowadzenie e-sklepu oprzesz na swojej pasji np. sportowej, dzięki której zaoferujesz klientom profesjonalną obsługę i doradztwo. Twój własny sklep internetowy w niedługim czasie ma szansę stać się głównym źródłem dochodu.
I pamiętaj, że pracuje on 24 godziny na dobę – ale Ty nie musisz. Sklep internetowy pozwala na pracę o wygodnych dla Ciebie godzinach. Ważne tylko, aby poinformować klientów o czasie wysyłki i tym, kiedy mogą spodziewać się odpowiedzi na swoje ewentualne pytania.
3. Prowadzenie sklepu w Internecie daje dostęp do milionów klientów
Niekwestionowaną zaletą posiadania własnego sklepu internetowego jest fakt, że daje on dostęp do milionów klientów surfujących w sieci. Możesz nie zdawać sobie sprawy z tego, z jak wielu miejsc konsumenci przekierowywani są do Twojej oferty!
- Wyniki organiczne Google, będące skutkiem skutecznego pozycjonowania sklepu internetowego. To stąd pochodzą klienci poszukujący konkretnego produktu w wyszukiwarce.
- Porównywarki cen i opinii, w których zdecydowani na zakup klienci szukają najbardziej korzystnych ofert.
- Allegro będące dla wielu pierwszym miejscem poszukiwania produktów.
- Twój firmowy blog, w którym zamieszczasz odnośniki do karty produktu np. w czasie porównywania dwóch modeli.
Pojawienie się w wielu miejscach sprzedażowych – zwłaszcza tych najlepiej sprawdzających się w Twojej branży, znacząco poszerza możliwości sprzedażowe. Im więcej potencjalnych klientów, tym więcej sprzedanych towarów!
4. Biznes bez konieczności wychodzenia z domu
Praca zdalna w ostatnich latach osiągnęła apogeum popularności. Nic nie stoi na przeszkodzie, by prowadzić biznes e-commerce ze swojego domowego zacisza lub dowolnego innego miejsca na świecie. Tak naprawdę jedyne, czego potrzebujesz, to dostęp do Internetu.
Brak konieczności chodzenia do biura, a także jego wynajmu to ogromna oszczędność czasu i pieniędzy.
4. Rozszerz sprzedaż stacjonarną – prowadź sklep internetowy!
Jako właściciel dobrze prosperującego, tradycyjnego sklepu z pewnością nie stoisz w miejscu i stale zdobywasz nowych klientów. Rozszerzenie sprzedaży stacjonarnej przez prowadzenie sklepu internetowego jest najlepszym sposobem na to, by Twoi klienci mogli zamawiać oferowane przez Ciebie towary nie tylko w standardowych godzinach Twojej pracy! Od teraz kupują także w pracy i na wakacjach – nieważne kiedy, nieważne gdzie.
Będzie to dla Ciebie łatwiejsze niż dla wielu początkujących sprzedawców. Masz już w końcu swoich dostawców, know-how i przede wszystkim – bazę klientów.
Krok w stronę handlu w sieci może stanowić zalążek szerokiej ekspansji rynku. Zamówienia spływające do Ciebie z wielu miejsc stanowią impuls do badań rynku i rozważenia otwarcia kolejnego punktu stacjonarnego.
5. Sprzedajesz 24 h na dobę przez 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku
Niewątpliwą zaletą prowadzenia handlu internetowego jest brak ograniczenia Twojej działalności do określonej lokalizacji, a także czasu dokonywania zakupu. Z Twoją ofertą klienci zapoznają się o 8 rano, w czasie przerwy w pracy, a także w środku nocy – gdy wszystkie sklepy stacjonarne są już zamknięte. Zakup, którego można dokonać zawsze i wszędzie jest nie tylko udogodnieniem dla kupujących, ale przede wszystkim Twoją szansą na zwiększenie obrotów.
Jeśli będziesz w stanie zaoferować szybką dostawę np. w modelu click and collect, zaskarbisz sobie sympatię osób, które zostawiły zakupy na ostatnią chwilę – zarówno te przed wyjazdem, jak i świąteczne oraz urodzinowe.
Jako że sprzedajesz 24 h na dobę przez 7 dni w tygodniu powinieneś zadbać o to, by obsługa klienta w sklepie internetowym była dostępna nie tylko telefonicznie bądź mailowo, ale także na Facebooku lub Live Chacie, gdzie odpowiesz na najbardziej naglące pytania.
6. E-commerce jest rynkiem z potencjałem
Zgodnie z danymi z raportu E-commerce w Polsce 2023, w Internecie robi zakupy już 77% polskich internautów. Wskaźniki te rosną nieprzerwanie od wielu lat. Nie sposób mieć wątpliwości, że branża e-commerce jest jednym z najszybciej rozwijających się sektorów gospodarki.
Z zakupów przez Internet korzystamy nie tylko chętniej, ale i częściej, bowiem rynek daje nam coraz szersze możliwości. Bezpieczeństwo płatności, szybka wysyłka oraz rozwój marketplace’ów, w których możemy kupić już niemal wszystko sprawia, że napełnianie koszyka kilkoma kliknięciami jest jeszcze przyjemniejsze. Stale wzrastająca liczba sklepów internetowych jest jasnym znakiem, że e-sklepy wciąż mają potencjał, z którego warto skorzystać. Dołóż swoją cegiełkę do tego wzrostu!
7. Prowadzenie sklepu internetowego jeszcze nigdy nie było tak proste!
Jedną z największych zalet prowadzenia sklepu online właśnie teraz jest dostęp do narzędzi umożliwiających rozpoczęcie sprzedaży w ciągu kilku chwil. Sprzedawcy internetowi rozpoczynający prowadzenie działalności e-commerce jeszcze kilka lat temu musieli liczyć się z koniecznością posiadania wiedzy informatycznej bądź kosztami zatrudnienia programisty. Ty korzystasz z gotowego sklepu internetowego Sky-Shop, za który płacisz comiesięczny abonament i nie martwisz się o żadne kwestie związane z obsługą techniczną i aktualizacją oprogramowania!
→ Prowadzenie e-sklepu jeszcze nigdy nie było tak proste! Tylko kilka kliknięć dzieli Cię od założenia własnego sklepu internetowego.
→ Płatność abonamentowa minimalizuje koszty rozpoczęcia sprzedaży. Tysiące, które oszczędzasz korzystając z modelu SaaS przeznaczasz na inwestowanie w rozwój firmy.
→ Tworzysz swój sklep upuszczając poszczególne moduły niczym klocki – szybko i prosto.
→ Szybko i sprawnie wypełniasz sklepowe półki towarami dzięki integracjom z hurtowniami. Oszczędzasz pieniądze i czas poświęcane na ręczne wprowadzenie danych.
→ Korzystasz z dwukierunkowej integracji z Allegro i innymi marketplace’ami, sprzedając wszędzie tam, gdzie chcą kupować klienci.
→ Zyskujesz mini system księgowy, monitoring porzuconych koszyków oraz inne narzędzia przydatne na każdym etapie rozwoju biznesu.
Nieważne, jak dużo sprzedajesz! Kompleksowe rozwiązania sprawdzają się zarówno w małych, jak i wielkich sklepach internetowych. A gdy e-sklep się rozwija – przechodzisz na wyższy pakiet i nadal płacisz jedynie za funkcje, które są Ci potrzebne!
Czy opłaca się otworzyć własny sklep? Podsumowanie
Założenie sklepu internetowego bez wątpienia ma wiele zalet. Nie oznacza to jednak, że jego otwarcie jest jedynym wysiłkiem, który musisz włożyć w rozkręcanie swojego biznesu. Skonfigurowanie strony internetowej to dopiero początek.
By Twój sklep rzeczywiście zarabiał, musisz zatroszczyć się o pozyskiwanie klientów i trafić z asortymentem.
👉 Dowiedz się więcej: Czy sklep internetowy się opłaca?