Chcesz zacząć sprzedawać biżuterię i zastanawiasz się, jak dotrzeć do potencjalnych klientów? Obecnie rynek daje Ci wiele możliwości, żeby przekuć pasję w dochodowy biznes. Przeczytaj nasz poradnik i dowiedz się, jak sprzedawać biżuterię.
Spis treści artykułu
Dlaczego warto sprzedawać biżuterię online?
Z roku na rok zwiększa się odsetek Polaków kupujących w internecie. Według raportu
E-commerce w Polsce w 2021 roku 30% osób przynajmniej raz dokonało zakupu biżuterii online. Była to także jedna z najczęściej wybieranych kategorii produktów wśród kobiet.
Biżuteria stanowi jeden z chętniej wybieranych produktów przez klientów online. Konsumenci coraz częściej decydują się na zakup biżuterii przez internet, ponieważ wiąże się to z wieloma korzyściami. Dzięki takiemu rozwiązaniu mogą:
- zaoszczędzić czas,
- w wygodny sposób porównać ofertę,
- znaleźć oryginalne produkty,
- liczyć na wygodną dostawę.
Wykorzystaj to i zdecyduj się na biznes online. Dlaczego jeszcze warto rozważyć sprzedaż biżuterii w internecie?
- Biżuteria jest jednym z częściej wybieranych produktów w sklepach online, szczególnie przez kobiety.
- Jeśli masz już swój sklep stacjonarny, sprzedaż online to dla Ciebie szansa, żeby dotrzeć do większej liczby odbiorców.
- Jeśli nie masz sklepu stacjonarnego, sprzedaż internetowa będzie dla Ciebie dobrym rozwiązaniem, ponieważ nie wymaga ponoszenia wysokich kosztów związanych np. z wynajęciem lokalu.
- Sprzedając online, możesz różnicować kanały sprzedaży, dzięki czemu dotrzesz do większej grupy klientów.
- Biżuteria jest łatwa do wysyłki, a przy tym trudno ją uszkodzić.
- Masz możliwość ustalenia wysokiej marży na produktach.
Ponadto, dzięki gotowym rozwiązaniom, takim jak oprogramowanie Sky-Shop, szybko uruchomisz swój e-biznes. Platforma pozwala na automatyzację wielu czasochłonnych procesów, dzięki czemu Ty możesz skupić się na sprzedaży i rozwijaniu Twojego sklepu.
Przeczytaj koniecznie: Czy sklep internetowy się opłaca?
Gdzie sprzedawać biżuterię?
Tak jak wspomnieliśmy, internet to świetne miejsce, aby rozpocząć swój biznes. Nawet jeśli prowadzisz sklep stacjonarny, warto pomyśleć o sprzedaży online, aby dotrzeć do większej liczby klientów. Gdzie sprzedawać biżuterię w internecie?
1. Sklep internetowy
Sklep internetowy to biznes, którym możesz zarządzać z dowolnego miejsca o każdej porze. Jego obsługa nie wymaga specjalistycznej wiedzy, zwłaszcza jeśli zdecydujesz się na gotowe rozwiązania, jak oprogramowanie dla sklepów internetowych Sky-Shop.
Własny sklep internetowy pomoże Ci także wykreować markę i pozwoli na prezentację produktów w sposób estetyczny oraz zgodny z Twoją wizją. W tym przypadku nie musisz martwić się dodatkowymi opłatami i prowizjami za pośrednictwo sprzedaży.
Założenie sklepu internetowego z biżuterią nie wymaga od Ciebie specjalistycznej wiedzy, umiejętności graficznych czy dużej ilości wolnego czasu. Wystarczy, że skorzystasz z dostępnych narzędzi, takich jak Sky-Shop.
Postaw na oprogramowanie Sky-Shop wspierające sprzedaż!
- ✔ Dostosuj wygląd sklepu w prostym kreatorze
- ✔ Aktywuj potrzebne funkcje i integracje
- ✔ Korzystaj z nieograniczonej pomocy
W ramach usługi możesz liczyć na wiele rozwiązań, które sprawdzą się w sklepie z biżuterią, takich jak:
- dostęp do aplikacji mobilnej, dzięki której szybko i łatwo dodasz produkty bezpośrednio z telefonu
- integracja z narzędziami e-commerce, która pozwala na natychmiastowe uruchomienie i prostą konfigurację,
- możliwość wgrania pliku jako kolor buttona na karcie produktu,
- wiązanie parametru ze zdjęciem, dzięki czemu klient może w wygodny sposób przejrzeć dostępne warianty produktu,
- możliwość dodania produktów do ulubionych,
- dostęp do narzędzi marketingowych,
- darmowa pomoc techniczna.
Obejrzyj filmik i dowiedz się, jak krok po kroku założyć sklep internetowy.
2. Allegro
Allegro cieszy się największą popularnością wśród polskich platform sprzedażowych, dlatego możesz mieć pewność, że znajdziesz tam wielu potencjalnych klientów. To dobry kanał do sprzedaży biżuterii, ponieważ pozwala na łatwe porównanie ofert. Świetnie sprawdzi się również na początku prowadzenia działalności – platforma jest łatwa w obsłudze, a do rozpoczęcia sprzedaży wystarczy założenie konta.
Na platformie musisz się jednak liczyć z dużą konkurencją. Warto zatem wyróżnić się wyjątkowym towarem lub połączyć sprzedaż na portalu z własnym sklepem internetowym.
👉 Dowiedz się, jak otworzyć sklep internetowy na Allegro.
3. Sklep na Facebooku
Media społecznościowe to miejsce, gdzie możesz promować produkty i budować zaangażowaną społeczność wokół swojej marki. Dzisiaj są one także potężnym narzędziem sprzedażowym. Kanały skupione na wizualiach, takie jak Facebook czy Instagram, świetnie sprawdzą się przy sprzedaży biżuterii.
Pamiętaj jednak, że w tym przypadku nie masz jednak możliwości obsługi zamówień i dokonywania transakcji bezpośrednio na platformie. Dobrze zatem odsyłać użytkowników do strony internetowej lub witryny sklepu. Social media bez wątpienia pomogą Ci jednak w prowdzeniu działań sprzedażowych.
👉 Zobacz nasz poradnik, w którym podpowiadamy, jak sprzedawać na Facebooku.
Skąd wziąć biżuterię do sprzedaży?
Jeśli chcesz rozpocząć sprzedaż biżuterii, musisz oczywiście pomyśleć o zaopatrzeniu Twojego sklepu. Do wyboru masz kilka opcji.
1. Zakup biżuterii od producenta
To rozwiązanie korzystne cenowo, jednak zazwyczaj wymaga zamówienia dużej liczby produktów na raz, co niesie ze sobą spore ryzyko. Nie masz bowiem pewności, że uda Ci się sprzedać taką ilość towaru. Takie rozwiązanie wiąże się zatem ze sporą inwestycją, dlatego nie sprawdzi się w przypadku początkujących przedsiębiorców.
2. Pozyskanie biżuterii z hurtowni
Korzystanie z hurtowni daje Ci dostęp do szerokiej gamy produktów. Ceny mogą być ustalane indywidualnie, dlatego w wielu przypadkach masz możliwość negocjacji najkorzystniejszych dla Ciebie warunków. Wygodnym rozwiązaniem dla Twojego sklepu internetowego będzie też integracja z hurtownią biżuterii, dzięki czemu zaoszczędzisz czas na ręcznym dodawaniu produktów.
3. Dropshipping biżuterii
Dropshipping to dobry pomysł, szczególnie jeśli dopiero zaczynasz sprzedaż. Proces wysyłki jest w tym modelu przeniesiony na dostawcę, dzięki czemu zaoszczędzisz znaczną kwotę na magazynowanie produktów i ograniczysz ryzyko związane z inwestycją w towary, które mogą się nie sprzedać. W tym przypadku konieczne jest podjęcie współpracy z hurtownią. Zamówienia do Twoich klientów będę przezkazywane prosto z jej magazynu.
Skorzystaj z integracji z hurtowaniami dropshippingowymi!
4. Biżuteria handmade
Jeśli dotychczas rękodzieło było Twoim hobby, możesz spróbować zamienić je w biznes. Oferowanie produktów handmade to jeden ze sposobów na wyróżnienie się wśród konkurencji oraz zbudowanie niepowtarzalnej marki. Produkty handmade cieszą się sporą popularnością. Wielu kupujących jest już znużonych powtarzającą się ofertę sklepów, dlatego warto zaproponować im coś nowego i oryginalnego.
Gdzie sprzedawać biżuterię handmade? Najlepszym wyborem będą:
- sklep internetowy,
- portale aukcyjne i marketplace’y,
- serwisy ogłoszeniowe,
- media społecznościowe.
👉 Dowiedz się więcej o tym, gdzie i jak sprzedawać rękodzieło.
Rozwiązania dla sklepu internetowego z biżuterią
Sky-Shop oferuje wiele funkcjie, które świetnie sprawdzą się w interentowym sklepie z biużuterią. Odpowiednio zaprojektowane rozwiązania pomogą Ci zwiększyć sprzedaż i zdobyć nowych klientów. Oprócz tego możesz liczyć na pełne wsparcie na każdym etapie prowadzenia biznesu.
Funkcje dla sklepu interentowego z biżuterią w Sky-Shop, to m.in.:
- warianty produktów,
- rozbudowane możliwości filtrowania,
- przechowalnia,
- moduł Instagrama.
Poznaj rozwiązania dla sklepów z biżuterią i branży fashion dostępne w Sky-Shop!
Jak sprzedawać i promować biżuterię w internecie?
Wybór asortymentu oraz odpowiedniej platformy do sprzedaży to tylko wstęp do sukcesu w branży e-commerce. Aby Twój sklep dobrze prosperował, musisz nastawić się na konsekwentną pracę oraz zadbać o kilka kluczowych elementów. Zobacz, jak sprzedawać biżuterię online.
1. Opisy produktów
Warto postawić na wyczerpujące oraz angażujące opisy, które przekażą Twoim odbiorcom niezbędne informacje o produkcie. Ważne, aby były one również unikalne i odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO – dzięki temu zwiększysz szansę, że użytkownicy dotrą do sprzedawanych przez Ciebie artykułów z poziomu wyszukiwarki.
Zadbaj również, żeby wyróżnić specyfikację techniczną. Najważniejsze informacje, które powinny być dobrze widoczne dla klienta to:
- wymiary,
- materiał, z którego została wykonana biżuteria,
- instrukcja pielęgnacji.
2. Prezentacja wizualna
W branży jubilerskiej efekt wizualny jest szczególnie ważny, dlatego zadbaj o odpowiednią ekspozycję produktów. Postaw na przejrzysty szablon sklepu oraz duże, wysokiej jakości zdjęcia. Dobrze, aby produkty były fotografowane na jasnym tle i prezentowane z różnych perspektyw, dzięki czemu odbiorca będzie mógł dokładnie się im przyjrzeć.
👉 Zobacz, skąd brać zdjęcia do sklepu internetowego.
3. Nawigacja na stronie
Stwórz funkcjonalne kategorie, aby pomóc Twoim klientom odnaleźć interesujące ich produkty. Zadbaj przy tym o dodanie zoptymalizowanych pod kątem SEO opisów, które pomogą lepiej wypozycjonować Twój sklep. W wyborze produktu pomogą także odpowiednie filtry. Dobrym pomysłem będzie również umieszczenie na stronie wyszukiwarki z podpowiedziami.
👉 Sprawdź, jak zbudować drzewo kategorii w sklepie internetowym.
4. Produkty powiązane i komplementarne
Wykorzystaj sekcję z rekomendacjami, aby zaoferować klientom podobne lub uzupełniające produkty do wyświetlonego artykułu. Użytkownik przegląda złotą bransoletkę? Zaproponuj mu naszyjnik w zestawie! Sprawdza minimalistyczne kolczyki? Pokaż mu inne elementy w podobnym stylu! Dzięki temu zachęcisz go do dalszych zakupów lub pomożesz znaleźć produkt, który będzie chciał dodać do koszyka.
5. Korzyści z kupowania w Twoim sklepie
Jeśli chcesz przekonać klientów do zakupów w Twoim sklepie, musisz im zaoferować dodatkowe korzyści, jakie płyną z wyboru Twojej oferty. Może to być darmowa dostawa przy zakupach za określoną kwotę, możliwość zapakowania na prezent lub personalizacji (np. wykonanie graweru). Ważne, aby odpowiednio wyeksponować korzyści na stronie, żeby zachęcić klienta do składania zamówień.
👉 Zobacz, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.
6. Kompleksowa obsługa klienta
Jednym z najlepszych sposobów na zdobycie lojalnych klientów jest oferowanie profesjonalnej obsługi na każdym etapie sprzedaży. Dodaj zakładkę kontakt i stwórz czat dla klientów. Dobrą praktyką jest także oferowanie konsultacji przy zakupie oraz zamieszczanie treści (np. w formie poradników na blogu), które pomogą w wyborze oraz późniejszym dbaniu o produkty.
👉 Sprawdź, jakie są najważniejsze zasady obsługi klienta w e-commerce.
7. Zróżnicowanie kanałów sprzedaży
Jeśli chcesz zmaksymalizować zyski ze sprzedaży, wykorzystaj różne kanały. Poza sklepem internetowym warto zdecydować się na dystrybucję za pomocą portali aukcyjnych oraz marketplace’ów. Dzięki temu zyskasz dostęp do dużej bazy klientów, którzy poszukują najlepszych dla siebie ofert. Sky-Shop daje możliwość integracji Twojego sklepu z takimi platformami jak:
- Allegro,
- Empik,
- Morele,
- OLX,
- Kup Teraz na Ceneo,
- Sklep na Facebooku.
Wszystkimi zamówieniami możesz zarządzać w wygodny sposób z poziomu panelu administracyjnego Twojego sklepu. Integracja z portalami aukcyjnymi i marketpalce’ami pozwoli Ci zatem zaoszczędzić mnóstwo czasu.
👉 Zobacz, jak i gdzie najlepiej sprzedawać w internecie.
8. Atrakcyjne promocje
W okresie największego popytu na biżuterię przyciągnij klientów do Twojego sklepu przy pomocy atrakcyjnych promocji i zniżek. Dzięki temu dasz im powód, aby wybrali właśnie Twoją ofertę. Warto stosować promocje w okresie świątecznym, na Black Friday, a także z okazji Dnia Kobiet, Dnia Matki czy Walentynek.
9. Marketing
Nawet najlepiej wyposażony i prowadzony sklep nie poradzi sobie bez działań promocyjnych. W jaki sposób reklamować internetowy sklep z biżuterią?
- Media społecznościowe – załóż fanpage na Facebooku, który stanie się wizytówką Twojego sklepu. Mogą pojawiać się tam informacje o promocjach, nowych produktach oraz praktyczne wskazówki, np. jak dobrać lub pielęgnować biżuterię. Z kolei Instagram świetnie sprawdzi się jako narzędzie do prezentowania zdjęć produktów i inspirujących stylizacji. W ten sposób łatwiej trafisz do swojej grupy docelowej.
- Influencer marketing – nawiąż współpracę z influencerami, którzy będą promować Twoje produkty w swoich mediach społecznościowych. W tym przypadku najlepiej postawić na twórców materiałów wizualnych, takich jak vlogerzy, tiktokerzy czy instagramerzy. Takie osoby mają zazwyczaj silną więź ze swoją społecznością, dlatego ich działania są skuteczne. Zobacz, jak wykorzystać influencer marketing w Twoim sklepie.
- E-mail marketing – w wiadomościach do Twoich klientów możesz informować o promocjach, nowych kolekcjach czy dostępności produktów. Zachęć odbiorców do zapisania się do newslettera, np. oferując im dodatkowy rabat. Takie działania pozytywnie wpływają na lojalizację klientów, którzy chętniej wracają do
Sprzedaż biżuterii w internecie a kwestie podatkowe
Przy sprzedaży biżuterii w sklepie internetowym w niektórych przypadkach unikniesz konieczności posiadania kasy fiskalnej. Musisz jednak spełnić określone wymagania:
- prowadzić sprzedaż wysyłkową,
- otrzymywać całą należność za produkty na konto bankowe,
- sprzedawać artykuły, które nie wymagają ewidencjonowania za pomocą kasy – jeżeli zatem sprzedajesz wyroby z metali szlachetnych, musisz mieć w swoim sklepie kasę fiskalną.
W przypadku spełnienia tych wymagań dowodem sprzedaży może być faktura imienna. Jeśli nie wystawiasz paragonów, masz także obowiązek udostępnienia rachunku bankowego do dyspozycji Urzędu Skarbowego w celu weryfikacji prowadzonych przez Ciebie działań.
Pamiętaj również, że w przy sprzedaży biżuterii z metali szlachetnych nie możesz skorzystać ze zwolnienia z VAT. W innych przypadkach warto jednak rozważyć tę opcję – zwłaszcza jeśli prowadzisz mały biznes czy sprzedajesz biżuterię handmade. Więcej dowiesz się z naszego artykułu Sprzedaż internetowa a VAT.
Gdzie sprzedać biżuterię w Internecie? Podsumowanie
Sprzedaż biżuterii przez Internet jest świetnym pomysłem biznesowym. Dzisiejszy rynek e-commerce daje Ci wiele możliwości zarówno w zakresie dystrybucji, jak i promocji biżuterii. Oprogramowanie Sky-Shop odpowiada na potrzeby osób sprzedających biżuterię. Dzięki funkcjom dostosowanym do branży wspiera rozwój Twojego biznesu, dlatego warto zdecydować się na to rozwiązanie.
Platforma e-commerce Sky-Shop pozwoli Ci szybko wystartować z Twoim biznesem. Założ darmowe konto testowe i sprawdź wszystkie jej możliwości. Masz jakieś pytania? Podziel się nimi w komentarzu lub skontaktuj się z nami bezpośrednio na info@sky-shop.pl.