Sky-Shop Blog Sklep internetowy Jak otworzyć własny sklep sportowy w Internecie?

Jak otworzyć własny sklep sportowy w Internecie?

Sklep internetowy
7 min

Sport jest wspaniałą pasją, która odgrywa coraz ważniejszą rolę we współczesnym świecie. Rośnie bowiem społeczna świadomość w zakresie zdrowia i aktywnego trybu życia. Skutkuje to oczywiście wzmożonym ruchem na siłowniach i ścieżkach rowerowych. Wszyscy ci amatorzy regularnych treningów potrzebują zaś odpowiedniego wyposażenia – czy to odzieży, czy profesjonalnego sprzętu. Jak więc widzisz, można na tym nieźle zarobić. Właśnie dlatego w poniższym poradniku podpowiemy Ci, jak otworzyć internetowy sklep sportowy!

Spis treści:

  1. Dlaczego warto otworzyć sklep sportowy online?
  2. Dowiedz się, jak zacząć prowadzić sportowy e-sklep krok po kroku!
  3. Jak założyć sklep internetowy z akcesoriami sportowymi? Podsumowanie

Dlaczego warto otworzyć sklep sportowy online?


Otwarcie sportowego e-sklepu wydaje się świetnym pomysłem na biznes. Daje Ci on przede wszystkim dostęp do ogromnego rynku, który stale się rozwija. Swoje towary możesz oferować miłośnikom aktywnego wypoczynku nie tylko na terenie całego kraju, ale i poza jego granicami. Konsumenci coraz chętniej poszukują sprzętu i akcesoriów w sieci, doceniając niemal nieograniczony wybór, a także możliwość robienia zakupów z dowolnego miejsca i o dowolnej porze.

Specjalistyczny sprzęt sportowy to atrakcyjny asortyment dla sprzedawcy również ze względu na szerokie możliwości personalizacji oferty. Każdy konsument ma nieco inne podejście do aktywności fizycznej i inne potrzeby. Gromadzenie danych na ich temat pozwoli Ci coraz lepiej dostosowywać produkty do przyzwyczajeń i wymagań klientów, a w rezultacie zyskiwać ich lojalność i zwiększać sprzedaż.

Dowiedz się, jak zacząć prowadzić sportowy e-sklep krok po kroku!


Prowadzenie sklepu sportowego jest w dzisiejszych czasach banalnie proste. Wystarczy, że skorzystasz z oprogramowania Sky-Shop i w kilku kliknięciach stworzysz własną stronę internetową. Dzięki praktycznym funkcjom platformy zaoszczędzisz mnóstwo czasu i pieniędzy. Nie będą Ci potrzebne żadne inne aplikacje ani specjalistyczna wiedza. Wszystkie istotne narzędzia dostępne są bowiem z poziomu jednego systemu. Jeśli myślisz o założeniu sklepu sportowego, musisz wykonać tylko 7 prostych kroków!

Na skróty

Załóż własny sklep internetowy - szybko i wygodnie!

  • Postaw na sklep internetowy z supportem w Sky-Shop.pl.
  • Sprzedawaj na Allegro, Empik Place, OLX i w innych kanałach sprzedaży.
  • Obsługuj całą sprzedaż z jednego, wygodnego panelu administracyjnego.
  • Testuj przez 14 dni za darmo - bez zobowiązań!
Załóż sklep testowy już teraz tak jak ponad 35 000 innych osób!

1. Stwórz biznesplan

Każdy sklep internetowy powinien mieć swój początek w dobrym biznesplanie. Zanim podejmiesz jakiekolwiek działania, przeprowadź więc analizę rynku i wybierz swoją grupę docelową. Możesz nawet stworzyć buyer personę, czyli profil wzorcowego klienta. Nie zapominaj również o sprawdzeniu konkurencji – poznaj potencjalnych rywali i dowiedz się, do kogo kierują oni swoje oferty. Przede wszystkim jednak wykonaj niezbędne obliczenia i zweryfikuj, ile może Cię kosztować Twój sklep sportowy. Wyniki zestaw z prognozowanymi przychodami. Wybierz też kluczowe wskaźniki efektywności (KPI), które pozwolą Ci monitorować stopień realizacji założonych celów biznesowych.

2. Załóż działalność gospodarczą

E-commerce najlepiej prowadzić w ramach własnej działalności gospodarczej. Taka forma gwarantuje Ci bowiem pełną niezależność i ułatwia podejmowanie różnych aktywności na rynku. Aby zarejestrować firmę, wystarczy wypełnić wniosek CEIDG-1 dostępny online. Podaj w nim przede wszystkim:

  • nazwę działalności,
  • właściwe kody PKD,
  • preferowaną formę opodatkowania,
  • sposób prowadzenia księgowości,
  • datę rozpoczęcia działalności,
  • informacje o ubezpieczeniach.

Na tej podstawie Twoja firma zostanie zarejestrowana w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Otrzymasz także numery NIP oraz REGON i zgłosisz się do ZUS-u, gdzie odprowadzać będziesz regularne składki.

3. Wybierz oprogramowanie sklepowe

Kluczowym etapem zakładania sklepu sportowego jest wybór odpowiedniej platformy e-commerce. To właśnie ona zdecyduje o tym, jak szybko uruchomisz swoją stronę i jak sprawnie będzie przebiegało zarządzanie zamówieniami na co dzień. Jeśli nie znasz się na programowaniu, unikaj narzędzi typu open source. Zdecydowanie łatwiejsze w obsłudze okaże się dla Ciebie oprogramowanie abonamentowe. W takim modelu działa Sky-Shop, który zapewni Ci dostęp do:

  • intuicyjnego kreatora sklepu,
  • gotowych integracji z hurtowniami,
  • bramek płatności,
  • systemów kurierskich,
  • integracji z dodatkowymi kanałami sprzedaży.

4. Wykup domenę dla sklepu

Adres Twojego sklepu internetowego powinien być tożsamy z jego nazwą. Pozwoli Ci to budować spójny wizerunek marki w sieci. Postaraj się jednak, aby domena była oryginalna i łatwa do zapamiętania. Dzięki temu od razu wyróżnisz się na tle konkurencji. Postaraj się wybrać adres, który nie będzie kosztował Cię więcej niż kilkanaście – kilkadziesiąt złotych miesięcznie. Przygotuj się też na to, że interesująca Cię nazwa może być już zajęta. Skorzystaj z wyszukiwarki domen, aby dowiedzieć się, czy wybrany przez Ciebie adres jest dostępny.

5. Zaprojektuj witrynę

Jeśli zakładasz swój sklep w oprogramowaniu Sky-Shop, utworzenie witryny nie sprawi Ci najmniejszych problemów. Jego kreator opiera się bowiem na systemie modułów, które możesz układać w dowolny sposób. Bazujesz na darmowych szablonach, wśród których z łatwością znajdziesz layout odpowiadający Twoim potrzebom. Postaraj się, aby serwis był estetyczny i przejrzysty – zadbaj o czytelne drzewko kategorii i intuicyjną nawigację. Jeśli zastanawiasz się, jakie rozwiązania sprawdzą się najlepiej w projekcie sklepu, zawsze możesz skonsultować go ze specjalistami UX.

6. Wykonaj niezbędne integracje

Twój sklep nie będzie gotowy, dopóki nie połączysz go z zewnętrznymi narzędziami sprzedażowymi i marketingowymi. Mowa m.in. o bramkach płatności czy systemach kurierskich. W oprogramowaniu Sky-Shop czekają na Ciebie różne aplikacje tego typu, a wśród nich autorskie rozwiązania, takie jak Sky-Pay. Stronę możesz zintegrować także z wykorzystywanymi narzędziami księgowymi, ERP, CRM czy WMS. Nie zapominaj także o połączeniu sklepu z dodatkowymi kanałami sprzedaży. Sprzęt, odzież i obuwie sportowe cieszą się dużą popularnością np. na Allegro, w serwisie Morele czy na OLX.

7. Wyposaż sklep sportowy w towar

Tylko od Ciebie zależy, gdzie będziesz zaopatrywać się w towary na sprzedaż. Możesz robić zakupy w hurtowniach lub bezpośrednio u producentów. Ciekawym pomysłem wydaje się zwłaszcza dropshipping, który pozwala zrezygnować z własnego magazynu i zdejmuje z Ciebie odpowiedzialność za kluczowe procesy logistyczne. Jeśli zdecydujesz się na produkty od tradycyjnych dostawców, pamiętaj o konieczności wynajęcia przestrzeni do składowania towaru i kompletowania zamówień.

Sky-Shop zapewnia Ci możliwość integracji sklepu z setkami różnych hurtowni internetowych. Korzystając z takiego rozwiązania, nie musisz ręcznie wprowadzać swoich produktów na stronę. Wszystko dzieje się automatycznie, a kluczowe dane (np. stany magazynowe czy ceny) aktualizują się na bieżąco.

Swoim klientom możesz zaoferować naprawdę szeroki asortyment. Często jednak lepiej skupić się na wybranej dyscyplinie czy kategorii produktów. Warto rozważyć np. koncentrację na osobach, które uprawiają sport w domowym zaciszu, i sprzedawać wyłącznie ciężarki, sztangi, gumy do ćwiczeń czy maty do fitnessu.

8. Spisz regulamin sklepu

Aby zabezpieczyć interesy swoje i swoich klientów, będziesz potrzebować regulaminu sklepu. Dostosuj go do specyfiki prowadzonej działalności gospodarczej i daj użytkownikom znać, czego mogą się spodziewać po Twojej firmie. Nie zapominaj również o polityce prywatności i zabezpieczeniu danych osobowych kupujących.

9. Stwórz strategię marketingową

Kiedy Twój sklep sportowy zacznie już działać, musisz zrobić wszystko, aby przyciągać do niego nowych klientów. W tym celu poznaj nawyki konsumentów i wybierz odpowiednie kanały dotarcia do nich. Większość e-commerce’ów powinna skupić się zwłaszcza na:

  • SEO – czyli pozycjonowaniu strony w wyszukiwarce,
  • PPC – czyli płatnych reklamach internetowych w Google i na Facebooku,
  • mediach społecznościowych – czyli organicznych działaniach na Facebooku, Instagramie, TikToku itd.,
  • content marketingu – czyli tworzeniu i dystrybucji jakościowych treści.

Konkretne działania marketingowe należy oczywiście uzależnić od profilu firmy i ogólnej charakterystyki działalności.

Jak założyć sklep internetowy z akcesoriami sportowymi? Podsumowanie


Prowadzenie sportowego e-sklepu to fantastyczny pomysł na własny biznes. Jeśli jesteś zainteresowany taką działalnością, zrób dobry użytek z o programowania Sky-Shop! Pomoże Ci ono szybko rozpocząć sprzedaż i odnieść sukces na konkurencyjnym rynku, jakim jest branża sportowa.

5.00 avg. rating (98% score) - 5 votes 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.