Autor:maciek

Jak otworzyć własny sklep internetowy?

Rating:

Jak założyć sklep internetowy?

W dobie nowych technologii, od posiadania własnego e-sklepu, dzieli Cię tylko kilka kroków!  Najpierw powinieneś wybrać asortyment, który będziesz sprzedawał. Następnie zadbaj o stabilny dostęp do Internetu. Załóż również firmę. Na koniec zarezerwuj domenę, wybierz oprogramowanie i skonfiguruj sklep internetowy. Decydując się na naszą platformę otrzymujesz zaawansowane narzędzie do zarządzania własnym sklepem i Allegro, wraz z profesjonalną Obsługą Klienta.

Zalety Sky-Shop to:

  • 14 dni całkowicie za darmo,
  • płatności w cyklu miesięcznym,
  • mnogość funkcji i konfiguracji własnego sklepu internetowego,
  • darmowy kreator szablonu sklepu,
  • wydajne i stabilne oprogramowanie,
  • integracje z ponad 150 hurtowniami internetowymi
  • integracje z kurierami, systemami płatności, porównywarkami cen,
  • rozbudowane raporty i statystyki,
  • pomoc techniczna 24/7.
  • Stabilność oprogramowania na poziomie 99,98%

Niewielki wkład własny na początek, prosta obsługa i możliwość zarabiania na swojej pasji – oto najważniejsze zalety sklepu internetowego.

Nie wiesz, od czego zacząć, jak założyć sklep internetowy i z czym będzie się taki e-biznes wiązał? Aby dołączyć do tych, którzy już skusili się na tę jedną z najpopularniejszych form sprzedaży i otworzyli sklep internetowy, wystarczy przestrzegać kilku najważniejszych zasad. Dowiedz się, jak otworzyć własny sklep internetowy.

Pomysł na własny sklep internetowy

ciekawe produkty do sklepu internetowego

Bez niego nie zaczniesz. Pomyśl o tym, co jest Ci najbliższe, na czym się znasz i co chcesz sprzedawać. Zorientuj się, jakie są trendy na rynku, jak radzą sobie inne sklepy internetowe oferujące to, co i Ty chciałbyś sprzedawać. Warto dobrze poznać konkurencję, by móc swoim przyszłym klientom zaoferować to, czego naprawdę potrzebują, przebijając rywali.

A może zaoferujesz swoim klientom coś nowatorskiego lub specjalistycznego? Każdy produkt, który można wysłać pocztą lub nadać przesyłką kurierską, może być przedmiotem sprzedaży w sklepie internetowym. Dobrze się zastanów – jeśli trafisz na niszę, masz szansę stać się monopolistą.

Warto już na tym etapie zdecydować, czy zamierzasz kupować towary i przetrzymywać je w magazynie (dzięki temu dużo szybciej będziesz mógł sprzedawać je klientowi, cały czas kontrolując dostępność towaru i planując dostawy), czy kupować je w miarę napływających zamówień Internautów (w takim przypadku nie ma potrzeby posiadania magazynu, co obniża koszty prowadzenia działalności; nie musisz też pilnować stanów magazynowych i nie ma potrzeby inwestowania w spore zakupy na początku działalności).

Więcej na temat logistyki sprzedaży przeczytasz w TYM ARTYKULE.

Poznałeś właśnie pierwszy krok do tego jak otworzyć sklep, więcej znajdziesz poniżej!

Komputer i dostęp do Internetu

Komputer będzie odtąd najważniejszym narzędziem Twojej pracy, podobnie jak i dostęp do Internetu. Wszystko to pozwoli Tobie na nanoszenie zmian w e-sklepie i szybki kontakt z klientem.

Pamiętaj, że Twój sklep otwarty jest 24 godziny 7 dni w tygodniu. Nie musisz jednak tyle czasu spędzać przed monitorem – informacje o nowych zamówieniach spłyną do Ciebie pocztą mailową.

Załóż wirtualną działalność gospodarczą

Jeśli to Twój pierwszy biznes, koniecznie musisz to zgłosić. Zarejestruj się w Krajowym Rejestrze Sądowym lub do Ewidencji Działalności Gospodarczej. Jakie jeszcze formalności Cię czekają? W Urzędzie Statystycznym otrzymasz wpis do REGON, w wybranym banku otworzysz firmowe konto. Czeka Cię też wizyta w ZUS-ie i Urzędzie Skarbowym.

Chcesz dowiedzieć się więcej o formalnościach związanych z założeniem firmy? W takim razie KLIKNIJ TUTAJ.

A jak zarejestrować sklep internetowy, jeśli już masz działalność gospodarczą? Wystarczy we wpisie do obecnej działalności dodać adnotację o handlu w Internecie.

Domena i nazwa e-sklepu

Dobrze pomyśl nad nazwą swojego sklepu internetowego. Twoja domena musi być chwytliwa, łatwo wpadać w ucho, warto też, by kojarzyła się z działalnością Twojej firmy – wszystko po to, by klient ją zapamiętał i bez problemu wpisał w swojej przeglądarce. Warto zorientować się, czy domena o wybranej przez Ciebie nazwie nie jest już zajęta.

Oprogramowanie sklepu internetowego

prowadzenie sklepu internetowego

Najłatwiej i najszybciej otworzysz własny sklep internetowy, korzystając z usług firmy udostępniającej odpowiednie narzędzia. Warto zdecydować się na ten krok szczególnie, jeśli sam nie jesteś programistą. Ograniczysz naukę na błędach – Twoje porażki w sieci mogłyby szybko zniechęcić klientów – i od razu wystartujesz ze sprawdzonymi rozwiązaniami.

Na polskim rynku znajdziesz wiele programów do prowadzenia sklepu, niektóre firmy oferują dostęp do w pełni działającej wersji demonstracyjnej sklepu oraz panelu administracyjnego. Często też można założyć wersję testową sklepu na określony czas. Oprogramowanie Sky-Shop możesz sprawdzić przez 14 dni za darmo i bez zobowiązań!

Pamiętaj, że nasz panel administracyjny jest prosty i intuicyjny w obsłudze. Ponadto znajduje się w nim system podpowiedzi, co dodatkowo ułatwia poruszanie się w nim. Tworząc oprogramowanie Sky-Shop chcieliśmy połączyć funkcjonalność z użytecznością.

Zastanawiając się, jak założyć sklep internetowy, weź pod uwagę to, aby wybrać oprogramowanie które umożliwi Ci integrację z kurierami i systemami płatności i to najlepiej w cenie. Ułatwi Ci to znacznie zarządzanie sklepem internetowym.

Szata graficzna e-sklepu

Twoja witryna powinna być przede wszystkim użyteczna i przejrzysta. Jeśli masz na nią oryginalny pomysł, który wyróżni się wśród innych, na pewno warto zaryzykować. Pamiętaj, że wszystkie graficzne elementy: kolorystyka, menu, dostęp do promocji czy wiodących produktów, powinny zachęcić Internautę do zakupów.

Jeśli czujesz, że w tej kwestii przydałaby Ci się pomoc, możesz zamówić indywidualną szatę graficzną. Ponadto w Sky-Shop, w cenie abonamentu, dostępny jest kreator szablonu sklepu. Dzięki niemu w prosty sposób, na podstawie dostępnych modułów, zaprojektujesz oprawę wizualną swojego sklepu internetowego.

Możliwości kreatora szablonu sklepu Sky-Shop poznasz w poniższym filmie.

Wypełnij wirtualne półki towarem

Bez względu na to, co planujesz sprzedawać, musisz to robić, odpowiadając na potrzeby klientów. Twój e-sklep powinien być atrakcyjny i dobrze wyposażony.

Nim zaprosisz Internatów do zakupów, zadbaj o to, by Twoje produkty dobrze się prezentowały. Posłużą temu fotografie w dobrej rozdzielczości, a także ciekawe opisy. Pamiętaj: Twoi klienci nie będą mogli dotknąć towaru, tym samym im więcej informacji na jego temat otrzymają, tym lepiej. Nie zapomnij również o tym, by przy każdym towarze znajdowała się cena. Warto też uwzględnić kwestię dostępności produktu.

Segreguj produkty w swoim sklepie internetowym tak, by łatwo było je wyszukać. Podpowiadaj towary, które również mogłyby spodobać się Twoim klientom – może to zachęcić ich do dalszych zakupów.

Wiele hurtowni oferuje integrację ze sklepami, lepsze programy do prowadzenia własnego sklepu dają możliwość integracji z nimi. Platforma sklepowa Sky-Shop oferuje moduł integracji sklepu ze wszystkimi hurtowniami. System ten oprócz aktualizacji cen i stanów magazynowych umożliwia automatyczne pobieranie zdjęć i opisów produktów.

Staraj się, aby KAŻDY produkt posiadał obszerny opis – jest to lepiej widziane w oczach wyszukiwarek. Nie ma nic gorszego niż produkty bez opisów, w takiej sytuacji wyszukiwarki, np. Google, traktują takie podstrony jako lokalny Duplicate Content (podstrony się niczym nie różnią prócz nazwy i ceny) i usuwają z indeksu. W efekcie cały Twój sklep może zniknąć z Google.

Jeżeli Twoja preferowana hurtownia nie dostarcza mechanizmu aktualizacji bazy produktów i nie chcesz zmieniać hurtowni, to poszukaj informacji na temat płatnych baz danych i opisów produktów.

Jak przesyłać produkty z e-sklepu?

Możesz zainwestować w samochody dostawcze, ale na pewno łatwiej i szybciej będzie, jeśli nawiążesz kontakty z firmami wysyłkowymi. Współpraca z kurierami na pewno opłaci się przy większej liczbie przesyłek. Do wyboru masz również usługi Poczty Polskiej.

Jeśli masz możliwość w siedzibie firmy stworzyć punkt wydawania towaru, warto zapewnić klientom taką formę odbioru przesyłki. Internauta zaoszczędzi na paczce, a Ty zyskasz coś ważniejszego – będziesz mógł nawiązać bliższy kontakt z klientem, co może zaowocować w przyszłości.

Płatności w sklepie internetowym

płatności w sklepie

Im więcej możliwości płatności dasz klientowi, tym lepiej. Możesz zdecydować się na wysyłkę paczki za pobraniem, uruchomić możliwość przelewu na konto bądź płatności kartą kredytową, a także skorzystać z płatności elektronicznych. Pamiętaj, że gdy w grę wchodzą pieniądze, niezwykle ważne jest bezpieczeństwo klientów, którzy Ci zaufali. Zadbaj o to.

Aby zapewnić klientom poczucie bezpieczeństwa, zainstaluj w swoim e-sklepie certyfikat SSL.

Obecnie bardzo dobrym rozwiązaniem jest podpisanie umowy z firmą PayU, która oferuje szereg różnych metod płatności online i prawie każde oprogramowanie sklepu posiada integrację z tym systemem.

Wypromuj swój sklep internetowy

Jak w sieci zyskać klientów? Działania marketingowe możesz zlecić firmie reklamowej albo zająć się tym samodzielnie. Nadal dobrze sprawdza się tradycyjna reklama, ale chcąc zdobyć sieć, powinieneś zwrócić szczególną uwagę na:  pozycjonowanie w Google, reklamę w portalach internetowych i serwisach społecznościowych, marketing szeptany, linki do sklepu na innych stronach internetowych, wyszukiwarki cen, katalogi internetowe, płatną reklamę w wyszukiwarce Google (AdWords) czy newsletter. Nowych klientów przyciągną także promocje i konkursy, które warto organizować.

Jeżeli będziesz pozycjonować sklep samodzielnie, pamiętaj, że oprogramowanie sklepu musi być przyjazne wyszukiwarkom (tak jak Sky-Shop) i opisy produktów powinny być bogate, niedopuszczalne są braki.

Powinieneś również wykreować swoją markę, z której wartościami będą się identyfikować odbiorcy. Dzięki temu zbudujesz społeczność wokół swojego sklepu internetowego i stworzysz grupę lojalnych klientów. Pamiętaj, że to właśnie oni zapewnią Ci stałe dochody. Jak to zrobić? Odpowiedź znajdziesz TUTAJ.

Zyski z Internetu

Jeśli wykonałeś już każdy z powyższych kroków  i na bieżąco pilnujesz działalności, pozostało Ci tylko czekać na zyski. Nie stanie się to w ciągu miesiąca. Za najlepszy okres do wystartowania z e-biznesem uważa się koniec roku kalendarzowego. Pamiętaj jednak, że okres przejściowy, który pozwoli klientowi na poznanie Twoich możliwości, a Tobie na rozwój to rok, a nawet dwa lata.

Mamy nadzieję, że z naszego tekstu dowiedziałeś się jak otworzyć sklep internetowy. Chcesz uzyskać więcej informacji? Czytaj naszego bloga, a poznasz tajniki e-commerce!

BONUS: Jak założyć sklep internetowy?

O tym jak otworzyć sklep internetowy i go prowadzić dowiesz się również z naszego poradnika, który możesz pobrać TUTAJ. Zobacz także nasz WEBINAR.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes 5