Autor:maciek
jakzalozyc

Jak otworzyć własny sklep internetowy?

Rating:

Wybierając nasze oprogramowanie otrzymujesz zaawansowane narzędzie do zarządzania własnym sklepem i Allegro wraz z profesjonalną Obsługą Klienta. W dzisiejszym artykule nie tylko poznasz możliwości platformy Sky-Shop, ale i dowiesz się jak założyć sklep internetowy. Do dzieła! 

Zalety Sky-Shop to:

  • 14 dni całkowicie za darmo,
  • płatności w cyklu miesięcznym,
  • mnogość funkcji i konfiguracji własnego sklepu internetowego,
  • darmowy szablon RWD z możliwością edycji w czasie rzeczywistym,
  • wydajne i stabilne oprogramowanie,
  • integracje z ponad 117 hurtowniami internetowymi
  • integracje z kurierami, systemami płatności, porównywarkami cen,
  • rozbudowane raporty i statystyki,
  • pomoc techniczna 24/7.
  • Stabilność oprogramowania na poziomie 99,97%

Niewielki wkład własny na początek, prosta obsługa i możliwość zarabiania na swojej pasji – oto najważniejsze zalety sklepu internetowego.

Nie wiesz, od czego zacząć i z czym będzie się taki e-biznes wiązał? Aby dołączyć do tych, którzy już skusili się na tę jedną z najpopularniejszych form sprzedaży i otworzyli sklep internetowy, wystarczy przestrzegać kilku najważniejszych zasad. Dowiedz się, jak otworzyć własny sklep internetowy.

Pomysł na własny sklep internetowy

Bez niego nie zaczniesz. Pomyśl o tym, co jest Ci najbliższe, na czym się znasz i co chcesz sprzedawać. Zorientuj się, jakie są trendy na rynku, jak radzą sobie inne sklepy internetowe oferujące to, co i Ty chciałbyś sprzedawać. Warto dobrze poznać konkurencję, by móc swoim przyszłym klientom zaoferować to, czego naprawdę potrzebują, przebijając rywali. A może zaoferujesz swoim klientom coś nowatorskiego lub specjalistycznego? Każdy produkt, który można wysłać pocztą lub nadać przesyłką kurierską, może być przedmiotem sprzedaży w sklepie internetowym. Dobrze się zastanów – jeśli trafisz na niszę, masz szansę stać się monopolistą.

Warto już na tym etapie zdecydować, czy zamierzasz kupować towary i przetrzymywać je w magazynie (dzięki temu dużo szybciej będziesz mógł sprzedawać je klientowi, cały czas kontrolując dostępność towaru i planując dostawy), czy kupować je w miarę napływających zamówień internautów (w takim przypadku nie ma potrzeby posiadania magazynu, co obniża koszty prowadzenia działalności; nie musisz też pilnować stanów magazynowych i nie ma potrzeby inwestowania w spore zakupy na początku działalności). Poznałeś właśnie pierwszy krok do tego jak otworzyć sklep, więcej znajdziesz poniżej!

Komputer i dostęp do internetu

Komputer będzie odtąd najważniejszym narzędziem Twojej pracy, podobnie jak i dostęp do Internetu. Wszystko po pozwoli Tobie na nanoszenie zmian w e-sklepie i szybki kontakt z klientem. Pamiętaj, że Twój sklep otwarty jest 24 godziny 7 dni w tygodniu. Nie musisz jednak tyle czasu spędzać przed monitorem – informacje o nowych zamówieniach spłyną do Ciebie pocztą mailową.

Załóż wirtualną działalność gospodarczą

Jeśli to Twój pierwszy biznes, koniecznie musisz to zgłosić. Zarejestruj się w Krajowym Rejestrze Sądowym lub do Ewidencji Działalności Gospodarczej. Jakie jeszcze formalności Cię czekają? W Urzędzie Statystycznym otrzymasz wpis do REGON, w wybranym banku otworzysz firmowe konto. Czeka Cię też wizyta w ZUS-ie i Urzędzie Skarbowym.

A jak zarejestrować sklep internetowy, jeśli już masz działalność gospodarczą? Wystarczy we wpisie do obecnej działalności dodać adnotację o handlu w Internecie.

Domena i nazwa e-sklepu

Dobrze pomyśl nad nazwą swojego sklepu internetowego. Twoja domena musi być chwytliwa, łatwo wpadać w ucho, warto też, by kojarzyła się z działalnością Twojej firmy – wszystko po to, by klient ją zapamiętał i bez problemu wpisał w swojej przeglądarce. Warto zorientować się, czy domena o wybranej przez Ciebie nazwie nie jest już zajęta.

Oprogramowanie sklepu internetowego

Najłatwiej i najszybciej otworzysz własny sklep internetowy, korzystając z usług firmy udostępniającej odpowiednie narzędzia. Warto zdecydować się na ten krok szczególnie, jeśli sam nie jesteś programistą. Ograniczysz naukę na błędach – Twoje porażki w sieci mogłyby szybko zniechęcić klientów – i od razu wystartujesz ze sprawdzonymi rozwiązaniami.

Na polskim rynku znajdziesz wiele programów do prowadzenia sklepu, niektóre firmy oferują dostęp do w pełni działającej wersji demonstracyjnej sklepu oraz panelu administracyjnego. Często też można założyć wersję testową sklepu na określony czas.

Szata graficzna e-sklepu

Twoja witryna powinna być przede wszystkim użyteczna i przejrzysta. Jeśli masz na nią oryginalny pomysł, który wyróżni się wśród innych, na pewno warto zaryzykować. Pamiętaj, że wszystkie graficzne elementy: kolorystyka, menu, dostęp do promocji czy wiodących produktów powinny zachęcić internautę do zakupów. Jeśli czujesz, że w tej kwestii przydałaby Ci się pomoc, możesz wynająć grafika. Korzystasz z oferowanego przez zewnętrzną firmę oprogramowania? Uzyskasz też dostęp do specjalnego, łatwego w obsłudze panelu administracyjnego, w którym – dzięki sprawdzonym wzorom – sam ustalisz układ i wygląd poszczególnych elementów.

Wypełnij wirtualne półki towarem

Bez względu na to, co planujesz sprzedawać, musisz to robić, odpowiadając na potrzeby klientów. Twój e-sklep powinien być atrakcyjny i dobrze wyposażony. Nim zaprosisz internatów do zakupów, zadbaj o to, by Twoje produkty dobrze się prezentowały. Posłużą temu fotografie w dobrej rozdzielczości, a także ciekawe opisy. Pamiętaj: Twoi klienci nie będą mogli dotknąć towaru, tym samym im więcej informacji na jego temat otrzymają, tym lepiej.

Nie zapomnij o tym, by przy każdym towarze znajdowała się cena. Warto też uwzględnić kwestię dostępności produktu.

Segreguj produkty w swoim sklepie internetowym tak, by łatwo było je wyszukać. Podpowiadaj towary, które również mogłyby spodobać się Twoim klientom – może to zachęcić ich do dalszych zakupów.

Wiele hurtowni oferuje integrację ze sklepami, lepsze programy do prowadzenia własnego sklepu dają możliwość integracji z nimi. Oprogramowanie Sky-Shop oferuje bezpłatną integrację sklepu ze wszystkimi hurtowniami. Integracja taka oprócz aktualizacji cen i stanów magazynowych umożliwia automatyczne pobieranie zdjęć i opisów produktów.

Staraj się, aby KAŻDY produkt posiadał obszerny opis – jest to lepiej widziane w oczach wyszukiwarek. Nie ma nic gorszego niż produkty bez opisów, w takiej sytuacji wyszukiwarki np. Google traktują takie podstrony jako lokalny Duplicate Content (podstrony się niczym nie różnią prócz nazwy i ceny) i usuwają z indeksu. W efekcie cały twój sklep może zniknąć z Google.

Jeżeli Twoja preferowana hurtownia nie dostarcza mechanizmu aktualizacji bazy produktów i nie chcesz zmieniać hurtowni, to poszukaj informacji na temat płatnych baz danych i opisów produktów.

Jak przesyłać produkty z e-sklepu?

Możesz zainwestować w samochody dostawcze, ale na pewno łatwiej i szybciej będzie, jeśli nawiążesz kontakty z firmami wysyłkowymi. Współpraca z kurierami na pewno opłaci się przy większej liczbie przesyłek. Do wyboru masz również usługi Poczty Polskiej.

Jeśli masz możliwość w siedzibie firmy stworzyć punkt wydawania towaru, warto zapewnić klientom taką formę odbioru przesyłki. Internauta zaoszczędzi na paczce, a Ty zyskasz coś ważniejszego – będziesz mógł nawiązać bliższy kontakt z klientem, co może zaowocować w przyszłości.

Płatności w e-sklepie

a Im więcej możliwości płatności dasz klientowi, tym lepiej. Możesz zdecydować się na wysyłkę paczki za pobraniem, uruchomić możliwość przelewu na konto bądź płatności kartą kredytową, a także skorzystać z płatności elektronicznych lub SMS. Pamiętaj, że gdy w grę wchodzą pieniądze, niezwykle ważne jest bezpieczeństwo klientów, którzy Ci zaufali. Zadbaj o to.

Obecnie bardzo dobrym rozwiązaniem jest podpisanie umowy z firmą PayU, która oferuje szereg różnych metod płatności online i prawie każde oprogramowanie sklepu posiada integrację z tym systemem.

Wypromuj swój sklep internetowy

Jak w sieci zyskać klientów? Działania marketingowe możesz zlecić firmie reklamowej albo zająć się tym samodzielnie. Nadal dobrze sprawdza się tradycyjna reklama, ale chcąc zdobyć sieć, powinieneś zwrócić szczególną uwagę na pozycjonowanie, reklamę w portalach internetowych, marketing szeptany, linki do sklepu na innych stronach internetowych, wyszukiwarki cen, katalogi internetowe, płatną reklamę w wyszukiwarce Google (AdWords) czy newsletter. Nowych klientów przyciągną także promocje i konkursy, które warto organizować.

Jeżeli będziesz pozycjonować sklep samodzielnie, pamiętaj, że oprogramowanie sklepu musi być przyjazne wyszukiwarkom i opisy produktów powinny być bogate, niedopuszczalne są braki opisów.

Zyski z internetu

Jeśli każdy z powyższych kroków już wykonałeś i na bieżąco pilnujesz działalności, pozostało Ci tylko czekać na zyski. Nie stanie się to w ciągu miesiąca. Za najlepszy okres do wystartowania z e-biznesem uważa się koniec roku kalendarzowego. Pamiętaj jednak, że okres przejściowy, który pozwoli klientowi na poznanie Twoich możliwości, a Tobie na rozwój to rok, a nawet dwa lata.

Mamy nadzieję, że z naszego tekstu dowiedziałeś się jak otworzyć sklep internetowy. Chcesz uzyskać więcej informacji? Czytaj naszego bloga, a poznasz tajniki e-commerce!

O tym jak otworzyć sklep internetowy i go prowadzić dowiesz się również z naszego poradnika, który możesz pobrać TUTAJ.

5.00 avg. rating (99% score) - 6 votes