Z artykułu dowiesz się:
- Jak otworzyć sklep internetowy – szybko i bezproblemowo?
- Na jakiej platformie założyć własny sklep internetowy i jakie kanały sprzedaży online wybrać?
- Co sprzedawać i jakich narzędzi używać do szukania produktu?
- Jakie formalności obowiązują przy zakładaniu własnego sklepu internetowego?
- Jakie formy dostawy i płatności wybrać?
- Jak reklamować sklep i skąd brać pierwszych klientów?
Spis treści artykułu
Dlaczego warto założyć własny sklep internetowy?
Dla wielu własny sklep internetowy to spełnienie marzeń o zarabianiu na pasji. Dla innych to kolejny etap rozwoju dotychczasowego biznesu i poszerzenie oferty. W każdym z tych przypadków otwarcie sklepu internetowego jest dobrym rozwiązaniem, które przynosi szereg korzyści związanych z niemal nieograniczonymi możliwościami i potencjałem, jaki drzemie w sprzedaży detalicznej i hurtowej.
Nieustanny wzrost polskiego rynku e-commerce
Według analizy opublikowanej przez PWC wartość polskiego rynku e-commerce w 2026 roku przekroczy 162 miliardy złotych. Polski handel internetowy, notujący wzrosty po około 12% rok do roku, jest jednym z najbardziej perspektywicznych, najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie.
Jak wskazuje raport „E-commerce w Polsce 2020” opublikowany przez Gemius, aż 72% polskich internautów kupuje przez Internet w polskich sklepach. To przeszło 20 milionów potencjalnych klientów, do których możesz dotrzeć ze swoją ofertą! Żaden inny kanał sprzedaży nie oferuje tak szerokich możliwości rozwoju.
Sklep internetowy jako rozwój sklepu stacjonarnego
Sklep internetowy to naturalny krok dla rozwoju sklepu stacjonarnego – zwłaszcza w dobie rosnących kosztów i inflacji. Zakładając sklep internetowy zyskasz:
- dostęp do nowej, szerokiej grupy odbiorców z całego kraju, a nawet świata;
- przewagę nad konkurencją – masz już dobre relacje z dostawcami, wiesz, które produkty się sprzedają i na jakie aspekty zwracają uwagę klienci, a dzięki placówce stacjonarnej, możesz zaoferować odbiór osobisty;
- możliwość sprzedaży w każdym momencie – nocą, w święta i niedziele niehandlowe.
Według raportu „W kryzysie do e-commerce 2022” przygotowanego przez E-Izbę, aż 78% badanych przeniosło już swoje zakupy do sieci w celu optymalizacji wydatków. Trend rozwoju sprzedaży internetowej jest widoczny w każdej branży. Nie posiadając sklepu internetowego tracisz możliwość dotarcia do tych klientów i realnego zarobku.
Niskie ryzyko inwestycyjne
Koszt założenia sklepu internetowego jest znacząco niższy niż otwarcia tradycyjnego biznesu! Nie musisz wynajmować lokalu, zatrudniać pracowników, a jeśli wybierzesz dropshipping – kupować towaru na start. Dzięki temu ryzyko inwestycyjne przy założeniu sklepu online jest minimalne.
Stworzenie sklepu internetowego to koszt od 19 zł miesięcznie – nie musisz inwestować wielu tysięcy na start! Gdy Twój sklep internetowy się rozwinie, a Twoje potrzeby wzrosną, wybierzesz wyższy pakiet!
Wygoda obsługi sklepu internetowego
Dzięki automatyzacji sprzedaży online, jaką zapewnia Sky-Shop mnóstwo danych przekazywanych jest bez Twojego udziału. Nie musisz ręcznie wpisywać danych klientów do faktur, etykiet kurierskich, sprawdzać, czy płatność została już dokonana, pilnować cen i stanów magazynowych. Te i szereg innych informacji system wyświetli Ci automatycznie!
Co więcej, wszystkie zamówienia z kanałów sprzedaży obsłużysz z poziomu jednego panelu administracyjnego! Stały wgląd do spływających zamówień i asortymentu da Ci aplikacja mobilna, dzięki której możesz pracować wtedy, kiedy zechcesz, z dowolnego miejsca!
Postaw na oprogramowanie Sky-Shop wspierające sprzedaż!
- ✔ Dostosuj wygląd sklepu w prostym kreatorze
- ✔ Aktywuj potrzebne funkcje i integracje
- ✔ Korzystaj z nieograniczonej pomocy
Jak założyć sklep internetowy?
Aby założyć sklep internetowy musisz zarejestrować domenę, pod którą będzie dostępny Twój sklep internetowy. Następnie trzeba wybrać oprogramowanie i otworzyć sklep internetowy. Kolejnym krokiem będzie skonfigurowanie wyglądu sklepu, dodanie produktów oraz konfiguracja dostaw i płatności. Potrzebny będzie też regulamin i polityka prywatności. Zanim to jednak zrobisz, musisz wiedzieć co chcesz sprzedawać. Poniżej opis krok po kroku – jak założyć sklep internetowy.
Znajdź pomysł na własny sklep internetowy
Jeśli chcesz zrobić sklep internetowy, musisz w pierwszej kolejności mieć pomysł co będziesz sprzedawać. W Internecie możesz sprzedawać dosłownie wszystko – na sztuki, metry, litry, a także w innych jednostkach miar. Jak znaleźć dobry pomysł na sklep internetowy? Pomimo nieograniczonych możliwości wybór produktu warto oprzeć o pasję lub interesujące Cię grupy produktów. Posiadana przez Ciebie wiedza znacznie ułatwi dobór asortymentu, obsługę klientów oraz prowadzenie działań marketingowych. W wyborze grupy produktów do sprzedaży pomogą Ci raporty e-commerce publikowane przez Gemius oraz narzędzia np.:
- TradeWatch (do analizy sprzedaży na Allegro),
- Google Trends (do sprawdzania pików wyszukiwań poszczególnych produktów),
- SimilarWeb (darmowe narzędzie do podstawowej analizy ruchu na konkurencyjnych stronach).
Poznaj 24 pomysły na sklep internetowy stworzone na bazie aktualnych trendów!
Skąd brać towar do sklepu internetowego?
Zakładanie sklepu internetowego wiąże się z wyborem modelu logistycznego. Wpływ na wybór miejsca pozyskiwania towarów do sprzedaży będą miały m.in.: miejsce na magazynowanie, budżet przewidziany na zatowarowanie oraz ryzyko inwestycyjne, jakie chcesz podjąć. Jako początkujący sprzedawca wybierasz pomiędzy dwoma najbardziej popularnymi możliwościami w e-commerce – prowadzeniem własnego magazynu oraz dropshippingiem.
Sprawdź nasz artykuł – Co to jest dropshipping?
Skąd brać produkty do własnego magazynu?
- hurtownie, dystrybutorzy i producenci;
- własne produkty;
- produkty typu white label.
Prowadzenie własnego magazynu wiąże się z kosztami najmu, obsługi i wcześniejszego zatowarowania. Równocześnie zyskujesz pełną kontrolę nad sposobem pakowania, kosztem wysyłki i wszelkimi zmianami w asortymencie.
Skąd brać produkty w dropshippingu?
- Lista hurtowni dropshippingowych z podziałem na branże;
- bezpośrednio od producenta.
Wykorzystanie hurtowni dropshippingowej wiąże się ze znaczącą oszczędnością. Nie wynajmujesz magazynu, co obniża koszty prowadzenia sklepu. Nie musisz też pilnować stanów magazynowych i kupować produktów „na zapas”, ponieważ to hurtownia dba o dostępność towarów i wysyła je bezpośrednio do Twoich klientów. Równocześnie tracisz pełną kontrolę nad dostępnością produktów i procesem wysyłkowym.
Jak założyć sklep internetowy w wybranych branżach?
Choć samo założenie sklepu internetowego zawsze wygląda podobnie, przy sprzedaży różnych produktów inne funkcje sklepu okazują się kluczowe. Sprawdź, jakie rozwiązania przygotowaliśmy z myślą o poszczególnych branżach!
- Jak założyć sklep internetowy z odzieżą?
- Jak sprzedawać żywność w Internecie?
- Jak otworzyć sklep online z wyposażeniem ogrodu?
- Jak założyć internetowy sklep zoologiczny?
- Jak wygląda sprzedaż mebli w Internecie?
- Jak zacząć sprzedawać koszulki z własnym nadrukiem?
- Jak sprzedawać elektronikę w Internecie?
Wybierz oprogramowanie do prowadzenia sklepu
Wybór najlepszego oprogramowania do prowadzenia handlu przez internet to jedna z kluczowych decyzji biznesowych. To oprogramowanie sklepu internetowego będzie miało wpływ na zakres funkcji dostępnych w sklepie, koszt jego założenia i prowadzenia, wygląd strony internetowej sklepu, intuicyjność obsługi i łatwość wprowadzania zmian, a także zakres supportu, jaki otrzymasz.
Jednym z najlepszych rozwiązań dla małych i średnich sklepów internetowych jest platforma Sky-Shop.pl.
W ramach abonamentu otrzymasz w pełni funkcjonalny sklep internetowy, wsparcie techniczne oraz rozwój i aktualizacje oprogramowania. Dzięki temu w pełni skupisz się na sprzedaży, a kwestie techniczne powierzysz zespołowi profesjonalistów. Nie myśl o hostingu, zmianach w integracjach z narzędziami zewnętrznymi i aktualizacjach! Skonfiguruj sklep i rozpocznij sprzedaż online nawet w kilka dni!
Twoje obowiązki przy zakładaniu sklepu internetowego | Co da Ci profesjonalne oprogramowanie Sky-Shop.pl? |
---|---|
Rejestracja firmy i dobór PKD | Wygląd sklepu budowany z gotowych modułów |
Kupno domeny (adresu sklepu) bez hostingu | Technologia RWD, czyli e-sklep dostosowany do urządzeń mobilnych |
Sprzedaż własnych produktów lub współpraca z hurtownią | Gotowe integracje z hurtowniami z każdej branży |
Uruchomienie bramki płatniczej (umowa/formularz) | Gotowe integracje z firmami kurierskimi, bramkami płatności, narzędziami marketingowymi |
Współpraca z firmą kurierską/brokerem kurierskim/kurierami hurtowni dropshippingowej | Obsługę sprzedaży wielokanałowej: e-sklep, Allego, Facebook i inne |
Stworzenie regulaminu i polityki prywatności | Intuicyjny panel administracyjny sklepu wraz z instrukcjami |
Aplikację mobilną do zarządzania sprzedażą |
Jak widać, wszystkie czynności, jakie musisz wykonać zakładając sklep internetowy, skupiają się na obowiązkach związanych z prowadzeniem działalności i samą sprzedażą oraz nawiązaniu współpracy z firmami zewnętrznymi. Jest to absolutne minimum. O wszystkie pozostałe aspekty zadba platforma e-commerce, na której zrobisz sklep internetowy w kilka minut. Zakładając sklep na abonament zyskujesz jeszcze więcej:
- Bezpłatną pomoc doradców (telefonicznie i mailowo) oraz dostęp do poradników w formie video i odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania (FAQ Sky-Shop.pl).
- Kompleksową obsługę techniczną (utrzymanie, dostosowanie do aktualnych wymagań oraz rozwój integracji).
- Obsługę poczty oraz certyfikatu SSL.
- Elastyczność pakietu na abonament. Dobierzesz wyłącznie usługi, których potrzebujesz i zapłacisz tylko za to, z czego aktualnie korzystasz!
- Zamkniętą grupę na Facebooku – tylko dla klientów Sky-Shop!
Nie zwlekaj i testuj wszystkie funkcje oprogramowania Sky-Shop przez 14 dni zupełnie za darmo!
Wymyśl nazwę sklepu i kup domenę
Już w trakcie zakładania sklepu internetowego warto pomyśleć o jego nazwie. Spośród pomysłów, które przychodzą Ci do głowy wybierz nazwę, która:
- jest możliwie krótka;
- mówi użytkownikowi o zakresie Twojej działalności;
- nie myli się z nazwami konkurencyjnych sklepów.
Dowiedz się, jak wybrać dobrą nazwę sklepu internetowego!
Domena sklepu internetowego to adres www, pod którym klienci znajdą stronę internetową Twojego sklepu. Dobrą praktyką jest posiadanie domeny takiej samej, jak nazwa sklepu. Ułatwia to klientom identyfikację sklepu i wspiera budowanie marki.
Domenę wykupisz u dowolnego rejestratora domen w cenie od kilku do kilkudziesięciu złotych rocznie. Co ważne, jest to unikatowy adres! Właśnie dlatego przed podjęciem ostatecznej decyzji o nazwie sklepu powinieneś sprawdzić, czy domena nie jest zajęta. Sprawdzisz to w Krajowym Rejestrze Domen.
Poznaj praktyczne wskazówki przy wyborze domeny i uniknij częstych błędów!
Zaprojektuj atrakcyjny wygląd sklepu internetowego
Często to wygląd sklepu decyduje o tym, czy klient zapozna się z ofertą, czy zdecyduje się na wyjście ze sklepu nawet po kilku sekundach. Właśnie dlatego w e-commerce tak ważne jest przygotowanie atrakcyjnej wizualnie, przejrzystej i zrozumiałej dla klienta oferty na stronie internetowej sklepu.
Do założenia sklepu internetowego nie potrzebujesz grafika! Wystarczy, że skorzystasz z Kreatora Szablonu Sklepu dostępnego w Sky-Shop.pl. Rozbudowane narzędzie działa na zasadzie przeciągnij i upuść. Ponad 70 gotowych modułów pozwoli Ci zbudować wymarzony wygląd bez stresu, w zaledwie kilka chwil.
Obejrzyj film i przekonaj się, jak działa Kreator Szablonu Sklepu!
Sprawdź możliwości, jakie daje Kreator Szablonu Sklepu!
Branżowe skórki graficzne dla sklepu internetowego
Atrakcyjny wygląd sklepu internetowego dostępny od ręki? Proszę bardzo! Dzięki gotowym skórkom branżowym zyskasz natychmiastowy dostęp do wybranej przez Ciebie konfiguracji. W każdym z szablonów zostały uwzględnione wszystkie kluczowe elementy wspomagające sprzedaż online, w tym:
- prezentacja produktów na stronie głównej,
- produkty polecane/bestsellery,
- produkty w promocji, w tym wyróżnione licznikiem promocji,
- kafelki z elementami wyróżniającymi ofertę na tle konkurencji,
- slider uwzględniający marki dostępne w sklepie.
Co ważne, po instalacji skórki graficznej w sklepie, możesz edytować jej wygląd w pełnym zakresie oferowanym przez Kreator Szablonu Sklepu.
Poznaj gotowe szablony sklepów!
Indywidualna grafika sklepu
Indywidualny projekt graficzny to usługa dla osób, które chcą wdrożyć swój pomysł na wygląd sklepu w życie! Rozpoczniesz współpracę z grafikiem, który na podstawie Twoich wytycznych (briefu) stworzy zarówno wygląd sklepu, jak i bannery, favicony i logo! Zyskasz spójną, zgodną z najnowszymi trendami rynkowymi grafikę, która wspomoże Twoje działania marketingowe.
Sprawdź ostatnie realizacje indywidualnych projektów graficznych w Sky-Shop!
Forma prawna prowadzenia sklepu internetowego
Przy prowadzeniu sklepu internetowego najpopularniejsze są dwie formy prawne:
- jednoosobowa działalność gospodarcza (JDG),
- spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (sp. z o.o.).
Większość sprzedawców na start wybiera JDG. Taką firmę zarejestrujesz w CEIDG przez Internet, bez wychodzenia z domu np. z użyciem swojego konta bankowego i profilu zaufanego. W przypadku spółki, konieczna jest rejestracja w KRS.
Dowiedz się więcej o działalności gospodarczej dla sklepu interetowego!
Co ważne, zakładając sklep internetowy przy równoczesnej pracy na etacie, jesteś w stanie znacząco ograniczyć stałe opłaty na ZUS! Koszt prowadzenia firmy w formie jednoosobowej działalności na etacie ogranicza się do odprowadzenia składki zdrowotnej.
Zobacz, jak prowadzić sklep internetowy na etacie!
Sklep internetowy bez firmy czyli działalność nierejestrowana
Wraz z dniem 30.04.2018 roku weszło w życie prawo do prowadzenia działalności nierejestrowanej, a wraz z nim możliwość prowadzenia sklepu internetowego bez firmy. Udogodnienie pozwala rozpocząć sprzedaż e-commerce bez konieczności rejestracji i dopełniania formalności. Wiąże się jednak z ograniczeniami:
- miesięczny limit przychodu na poziomie 75% płacy minimalnej na dany rok
(od stycznia 2024 wynosi on 3181.5 zł); - tylko nieliczne bramki płatności są dostępne dla osób sprzedających bez firmy – jedną z nich jest Sky-Pay.
- większość hurtowni nie współpracuje z osobami fizycznymi, dlatego przy działalności nierejestrowanej łatwiej sprzedawać własne wyroby.
Sprawdź, co jeszcze musisz wiedzieć na temat działalności nierejestrowanej!
Utwórz regulamin i politykę prywatności
Regulamin to dokument, który powinien pojawić się w każdym sklepie internetowym. Jego zadaniem jest ochrona konsumenta, a także Ciebie jako sprzedawcy. W regulaminie znajdą się wszystkie informacje dotyczące transakcji i jej przebiegu, w tym:
- definicje np. sprzedawca, kupujący, sklep, produkt;
- opis zakresu działalności i sprzedawanych produktów/usług;
- przebieg zamówienia wraz z opisem momentu zawarcia umowy kupna-sprzedaży;
- możliwe formy dostawy oraz koszty;
- warunki zwrotów i reklamacji.
Pamiętaj, że regulamin nie jest dokumentem uniwersalnym dla każdego sklepu. Poszczególne zapisy będą różne dla poszczególnych branż i sklepów w nich występujących. Niedopuszczalne jest kopiowanie regulaminów ze stron innych sklepów internetowych. Jest to nie tylko nielegalne, ale także niebezpieczne. Regulamin innego sklepu nie jest dostosowany do Twoich potrzeb i może zawierać błędy lub klauzule niedozwolone.
Skąd wziąć regulamin dla nowego sklepu internetowego?
👉 Napisz regulamin e-sklepu samodzielnie na podstawie wskazówek
👉 Odbierz rabat na regulamin sklepu internetowego od Legal Geek i skorzystaj z dokumentów od firmy prawniczej
Polityka prywatności to drugi bardzo istotny dokument. Zapisy w nim zawarte są ściśle związane z przepisami RODO dotyczącymi zakresu zbieranych danych osobowych, celu i obszaru ich przetwarzania. Obejmują m.in. dane podawane przy składaniu zamówienia, pliki cookies, użycie formularza kontaktowego.
Poznaj funkcje, dzięki którym sklepy internetowe na Sky-Shop są dostosowane do RODO!
Skonfiguruj płatności i dostawy produktów w sklepie internetowym
Wybierz i ustaw formy płatności w sklepie
Klienci w sklepach internetowych stawiają na szybkość i wygodę zakupów. Chcą korzystać z automatycznego uzupełniania danych, ograniczać możliwość pomyłek i kupować przy pomocy kilku kliknięć. Właśnie dlatego szybkie systemy płatności online to pozycja, którą musi posiadać każdy sklep internetowy! W ramach bramki płatniczej udostępnisz swoim klientom następujące formy płatności:
- szybki przelew,
- BLIK,
- płatność kartą.
W niektórych branżach warto rozważyć uzupełnienie podstawowych metod o dodatkowe formy, których mogą oczekiwać klienci np.:
- zakup na raty lub płatność odroczona,
- przelew tradycyjny,
- płatność za pobraniem.
Obecnie niemal każda bramka płatnicza udostępnia wszystkie kluczowe metody płatności. Poszczególne oferty różnią się między sobą głównie prowizją oraz warunkami umowy. Platforma Sky-Shop.pl udostępnia gotowe integracje z wszystkimi kluczowymi operatorami płatności online np. PayPal, PayU, Przelewy24.
Poznaj wszystkie integracje z płatnościami i systemami ratalnymi!
Na szczególną uwagę zasługuje bramka płatnicza Sky-Pay dostępna wyłącznie dla sklepów korzystających z oprogramowania Sky-Shop. Rozwiązanie cieszy się uznaniem ze względu na szeroką gamę udogodnień, w tym:
- uruchomienie w 48 h od uzupełnienia formularza, bez umowy;
- niskie prowizje – tylko 1% przez pierwsze 3 miesiące korzystania;
- bramka udostępniana jest firmom i osobom bez firmy;
- automatyczne oznaczanie i księgowanie płatności, a także błyskawiczny dostęp do pieniędzy.
Sprawdź pełną ofertę bramki płatniczej Sky-Pay!
Wybierz i ustaw formy dostawy produktów w sklepie internetowym
W nowym sklepie internetowym muszą pojawić się wszystkie najpopularniejsze formy dostawy. Brak dogodnej dla klientów możliwości odbioru produktu jest częstą przyczyną rezygnacji z zakupów. Chcesz tego uniknąć! Jak wskazuje raport Gemius, wiodące formy wysyłki to obecnie:
- dostawa kurierska (DPD, DHL, UPS i inne),
- dostawa do maszyn paczkowych (przede wszystkim Paczkomatów InPost).
Pamiętaj, że popularność poszczególnych form dostawy to cenna, ale nie jedyna wskazówka. To, jakie przesyłki powinny pojawić się w Twoim sklepie będzie uzależnione od sprzedawanych towarów oraz grupy klientów, do której kierowana jest oferta. Przykładowo, seniorzy mogą mieć większe zaufanie do usług Poczty Polskiej, a osoby kupujące duże meble nie będą mogły korzystać z dostawy do Paczkomatu ze względu na gabaryty przedmiotów.
Po wyborze form dostawy, jakie chcesz udostępnić w swoim sklepie internetowym przyjdzie czas na wybór firmy przesyłkowej, z którą podejmiesz współpracę. Tuż po założeniu sklepu internetowego warto korzystać z usług brokera kurierskiego np. aPaczka lub Furgonetka. Brokerzy gromadzą oferty różnych usługodawców i często są w stanie zaoferować Ci lepszą cenę na starcie bez konieczności podpisywania umowy.
Broker kurierski czy umowa z firmą kurierską? Co wybrać?
Ciekawą możliwością dla sklepów internetowych działających głównie na rynku lokalnym jest wykorzystanie dostawy lokalnej. Pozwala ona na ograniczenie regionu dostaw do państw, miast, ulic i kodów pocztowych. Ustawienia sprawią, że dostawa produktów lub wybrana jej forma będzie możliwa jedynie w określonym przez Ciebie rejonie.
Na ustawienie dostawy lokalnej decydują się przede wszystkim sklepy spożywcze, meblowe oraz inne dysponujące własnym transportem.
Zobacz, na czym polega i jak wykorzystać dostawę lokalną w swoim sklepie internetowym!
Jak promować nowo założony sklep internetowy?
Zanim zaczniesz promować nowo utworzony sklep internetowy musisz mieć pewność, że został w pełni skonfigurowany i jest gotowy do sprzedaży. W przeciwnym razie klient kliknie w reklamę, trafi do Twojego sklepu i natychmiast go opuści, a Ty przepalisz nawet największy budżet reklamowy. Przed rozpoczęciem działań promocyjnych:
- stwórz intuicyjne drzewo kategorii;
- uzupełnij zdjęcia, opisy produktów oraz ich parametry;
- zastosuj elementy wspierające sprzedaż – moduł bestsellery, promocje z licznikiem, nowości itp.;
- zamieść w stopce strony regulamin sklepu, warunki zwrotów i reklamacji, koszty dostawy i dane kontaktowe;
- przejdź przez proces zakupowy i upewnij się, że złożenie i opłacenie zamówienia jest możliwe.
Podstawowym narzędziem, które pomoże Ci sprawdzić, czy działania reklamowe przynoszą oczekiwane rezultaty jest Google Analytics. Poprawnie skonfigurowane, darmowe narzędzie udostępni Ci informacje m.in. o konwersjach i etapach, na których poszczególne osoby rezygnują z zakupu.
Sprawdź, jak połączyć sklep internetowy z Google Analytics!
Zadbaj o naturalną widoczność Twojego sklepu internetowego – zainwestuj w SEO
Chcesz, żeby osoba szukająca w Google konkretnego produktu trafiła właśnie do Twojego sklepu online? Dzięki pozycjonowaniu to możliwe! Wykorzystanie wszystkich funkcji SEO dostępnych w Sky-Shop pozwoli Ci wyprzedzić konkurencję! Poznaj kluczowe fakty o pozycjonowaniu sklepu internetowego:
- uzyskanie naturalnej widoczności produktów w Google to działanie długofalowe;
- frazy znajdujące się w TOP 3 Google przyniosą Ci ruch, a więc i zyski bez dodatkowych opłat;
- nowo otwarte sklepy internetowe powinny skupić się na pozycjonowaniu mniej popularnych fraz oraz fraz z długiego ogona;
- część działań jesteś w stanie wykonać samodzielnie.
Bezpośredni wpływ na naturalną widoczność Twojego sklepu mają przede wszystkim unikalne treści (tekstowe i graficzne), profil linków (wewnętrznych i zewnętrznych) oraz aspekty techniczne.
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji SEO z ekspertem grupy iCEA!
Inwestuj w płatną promocję za pomocą Google Ads i Facebook Ads
Działaniem, jakie warto prowadzić równolegle z pozycjonowaniem jest płatna promocja sklepu internetowego. Najczęściej wykorzystywanymi kanałami są Google Ads oraz Facebook Ads. Płatna reklama skupia się zazwyczaj na docieraniu do nowych grup odbiorców oraz na remarketingu, czyli docieraniu do klientów, którzy mieli już styczność z Twoim sklepem. Zanim zaczniesz inwestować w płatną reklamę online musisz wiedzieć, że:
- jest to działanie doraźne, krótkoterminowe, ukierunkowane na efekt;
- uzyskanie kliknięcia w reklamę wiąże się z koniecznością uiszczenia opłaty;
- koszt reklamy jest uzależniony od konkurencyjności frazy oraz skuteczności Twojej kampanii reklamowej;
- istnieje wiele typów reklam online, dzięki czemu dotrzesz do klientów na przeglądanych przez nich stronach, w przeglądarce, na YouTube i w wielu innych miejscach.
Dobrze skonfigurowane płatne reklamy sprawiają, że produkty prezentowane są osobom, które są nimi zainteresowane. Płatne reklamy pozwalają niemal natychmiastowo wygenerować sprzedaż nawet w otwartych kilka dni wcześniej sklepach internetowych!
Skorzystaj z pomocy profesjonalistów i wybierz Sky-Shop Kampanie Ads!
Twórz skuteczne strategie marketingowe
Stworzenie strategii marketingowej pomoże Ci określić cele i plan działania na najbliższe i bardziej odległe miesiące. Zanim przystąpisz do jakichkolwiek działań określ i wypisz:
- elementy, w których jesteś lepszy od konkurencji – warto je eksponować;
- kim jest Twój klient i jakimi kanałami komunikacji warto do niego docierać;
- na jakim etapie świadomości są Twoi odbiorcy – być może na starcie musisz skupić się na edukacji.
W następnych krokach określ cel na kwartał. Może to być liczba unikalnych użytkowników na stronie, wzmianek w social mediach (zwłaszcza jeśli dysponujesz autorskim produktem). Pamiętaj, że nawet najprostszy plan sprawi, że przestaniesz działać po omacku!
Zwiększaj sprzedaż dzięki nowym kanałom sprzedaży
Założenie sklepu internetowego to nie jedyna metoda na wygenerowanie sprzedaży! Twoi klienci rozpoczynają zakupy w różnych miejscach – w Google, porównywarce cen, a gdy znajdą produkt – kupują go. Właśnie dlatego przygotowana przez Ciebie oferta powinna pojawić się w kilku miejscach – w myśli idei sprzedaży wielokanałowej. Już przy zakładaniu sklepu internetowego warto pomyśleć o dodatkowych kanałach sprzedaży, które zwiększą Twoje zyski. Sprawdź:
👉 Jak założyć sklep internetowy na Allegro?
👉 Jak sprzedawać w porównywarkach cen?
👉 Jak sprzedawać na Facebooku?
Podsumowanie: Jak otworzyć sklep internetowy krok po kroku?
To, od czego zaczniesz swój sklep internetowy zależy wyłącznie od Ciebie. Uniwersalna recepta na sukces nie istnieje. Wymienione poniżej punkty musi uwzględnić każdy z początkujących przedsiębiorców, ale ich kolejność można zmieniać i dostosować do własnych potrzeb i preferencji.
Kroki, które musisz uwzględnić podczas zakładania sklepu internetowego:
- Wybierz produkty do sklepu internetowego. Sprzedawaj autorski asortyment, sprowadzaj produkty do własnego magazynu lub wykorzystaj dropshipping.
- Zajmij się formalnościami (założenie firmy, wybór PKD, zakup kasy fiskalnej, rejestracja jako czynny płatnik VAT).
- Znajdź dostawcę.
- Załóż kompleksowy sklep internetowy w Sky-Shop.pl i korzystaj ze wspracia supportu.
- Skonfiguruj sklep. Wybierz formy dostawy i płatności dla swoich klientów, dodaj regulamin, stwórz atrakcyjną szatę graficzną lub wykorzystaj szablon branżowy.
- Wybierz kanały sprzedaży. Do dyspozycji masz m.in. sklep internetowy, portale aukcyjne, sklep na Facebooku, porównywarki cen.
- Buduj grupę odbiorców wykorzystując: pozycjonowanie, Google Ads, Facebook Ads oraz grupy na Facebooku.
Założenie sklepu internetowego to początek pracy nad maksymalizacją sprzedaży. Po wykonaniu wszystkich podstawowych kroków przyjdzie czas na poszerzenie i dopracowanie oferty, wyznaczenie produktów z największym potencjałem i działania reklamowe.
Pamiętaj, że nie ma czegoś takiego, jak darmowy sklep internetowy. Każde prowadzenie działalności w sieci wiąże się z większymi lub mniejszymi kosztami.
Skorzystaj z bezpłatnej, 14-dniowej wersji testowej w Sky-Shop.pl i zobacz, jak prowadzenie swojego sklepu internetowego wygląda od środka!
Masz pytania? Zostaw komentarz lub napisz na info@sky-shop.pl!