Autor:Klaudia Spiewak
Specjalista ds. Marketingu i PR

6 sposobów na zastosowanie wideo w e-commerce

Wideo jest przyszłością e-commerce – tak wynika nie tylko z prognoz ekspertów, ale i badań. Według domu mediowego Zenit, 90 % e-konsumentów przyznaje, że oglądanie filmów promocyjnych wpływa na ich decyzje zakupowe. Dlaczego? Ponieważ takie realizacje pozwalają na zobaczenie produktów w pełnej okazałości oraz budują świadomość i rozpoznawalność marki. W takim razie jak możesz wykorzystać ten trend w swoim sklepie internetowym? Poznaj 6 sposobów na zastosowanie wideo w e-commerce.

1. Wideo prezentacja produktu

To chyba najpopularniejsza metoda zastosowania wideo w sklepie internetowym i zarazem najprostsza. Wideo prezentacja produktu ma pokazać przedmiot z każdej strony, wskazać jego cechy wyróżniające, działanie i to jak z niego korzystać. Dlaczego takie materiały są skuteczne?

Ponieważ klient kupujący przez Internet nie ma możliwości dotknięcia produktu, tak jak jest to w sklepie stacjonarnym, a wideo daje mu możliwość zobaczenia towaru w pełnej okazałości. Film zadziała tutaj o wiele lepiej niż statyczne zdjęcia czy tekst.

Wideo prezentacja produktu jest również świetnym uzupełnieniem opisu na karcie przedmiotu, gdy brakuje fotografii.

Obejrzyj niestandardową prezentację produktu od sklepu internetowego HAPPY SNOW, działającego na Sky-Shop.pl.

2. Film wizerunkowy

Drugim sposobem wykorzystania wideo w e-commerce jest film wizerunkowy. To jak powinien wyglądać taki materiał tak naprawdę zależy od Twojej koncepcji. Najważniejsze, aby wideo pokazywało ludzką twarz Twojego sklepu internetowego.

W takiej realizacji powinieneś przedstawić siebie jako sympatycznego właściciela i przekazać wartości swojej marki. Możesz również opowiedzieć o powodach, dla których założyłeś swój sklep internetowy.

Kolejnym elementem filmu wizerunkowego może być pokazanie produktów w czasie procesu twórczego czy pakowania i magazynowania.

Filmy wizerunkowe świetnie sprawdzają się w przypadku sklepów, które mają stacjonarne salony, ponieważ w scenariuszu można zamieścić wirtualną wycieczkę czy pokazać cały zespół.

Jednak jeśli biuro jest w Twoim domu, to również możesz to świetnie wykorzystać, pokazując Twoje naturalne miejsce pracy i pasję. Przecież wielu znanych przedsiębiorców zaczynało od firmy w piwnicy 😉

Co zyskasz, inwestując w film wizerunkowy? Na pewno zaufanie, zaangażowanie odbiorców i większą rozpoznawalność sklepu internetowego. W takim wideo opowiadasz historię, a to właśnie ona najlepiej sprzedaje. Pamiętaj, że filmy wizerunkowe są niezastąpionym elementem brand marketingu.

Zobacz film wizerunkowy firmy SUPERSNOW, która jest właścicielem e-sklepu HAPPY SNOW, działającego na Sky-Shop.pl.

3. Wideo pokazujące produkcję

Kolejna propozycja idealnie nadaje się dla sklepów internetowych, które same zajmują się produkcją asortymentu. Mam tutaj na myśli wszelkiego rodzaju hand mady, warsztaty krawieckie, ale też fabryki.

Wideo pokazujące produkcje powinno skupiać się nie tylko na procesie twórczym, ale i podkreślać jakość wykorzystywanych materiałów. Dzięki temu klient będzie miał pewność, że nie kupuje chińskiego towaru, a oryginalny, polski przedmiot. Takie wideo w e-commerce pozytywnie wpłynie na Twój wizerunek i wiarygodność.

4. Unboxing

Następne zastosowanie wideo w e-commerce mówi o rozpakowywaniu produktu. Takie materiały fachowo nazywają się unboxing. Jak robić je dobrze? Pokaż, co znajduje się w pudełku, jakie są cechy produktu i jak zacząć z niego korzystać. Dzięki temu klient będzie miał pewność, co zamówił i obdarzy Cię zaufaniem.

Filmy z rozpakowywaniem produktu często wykorzystuje się w branży elektronicznej, aby pokazać ilość elementów sprzętu w kartonie. Jednak tak naprawdę unboxing można z powodzeniem zastosować w każdym sklepie internetowym.

W tym wideo chodzi przede wszystkim o pokazanie radości z odpakowywania produktu zamówionego przez Internet. Dlatego w sieci (głównie na YouTube) z pewnością znajdziesz popularne realizacje z branży kosmetycznej czy odzieżowej.

Dobra rada! Zaproś influencera do nagrywania wideo z rozpakowywaniem produktu. Zainspiruj się poniższym filmikiem od Alex Mandostyle:)

5. Poradnik

Internauci uwielbiają poradniki i chętnie je oglądają, dlatego możesz w nie zainwestować. Takie wideo nie tylko przyczyni się do zbudowania więzi z obecnym klientem, ale i pomoże Ci dotrzeć do potencjalnego odbiorcy, który nie zna Twojego sklepu internetowego, a chce znaleźć odpowiedź na nurtujące go pytanie.

Poradnik możesz tak naprawdę wykorzystać w każdej branży. Nie wierzysz? Poznaj przykłady:

  • „Jak kupić jeansy idealnie dopasowane do sylwetki?”
  • „Jak samodzielnie przygotować maseczkę do twarzy z produktów naturalnych?
  • „Jak wymienić oponę?”
  • „Jak zamontować drzwi?”
  • „Jak złożyć komputer?”
  • „Jak zainstalować grę?”.

Zastosowania poradników w e-commerce można mnożyć. Najważniejsze, abyś był kreatywny 🙂 Odmianą poradnika jest film instruktażowy, który po prostu pokazuje używanie i funkcje danego przedmiotu. Takie wideo w ecommerce zachęci do zakupu oraz zbuduje lojalność.

6. Testy produktów

To już ostatnia nasza propozycja na zastosowanie wideo w e-commerce. Na koniec skupimy się na testach produktów. Takie filmy mają wskazać przede wszystkim wytrzymałość produktu i jego najważniejsze cechy.

Test produktu powinien przekonać niezdecydowanego odbiorcę o jakości przedmiotu i, że jest warty wydanych pieniędzy. Wideo to świetnie się sprawdza zwłaszcza w przypadku droższego asortymentu czy takiego, który ma długo służyć.

Dobre rady

Poznałeś właśnie 6 sposobów na zastosowanie wideo w ecommerce. Jak dowiedziałeś się na początku tekstu warto zainwestować w filmy, ponieważ potrafią zwiększyć sprzedaż i zbudować świadomość marki. Ponadto wideo umieszczone na Twojej stronie wpłynie również dobrze na pozycjonowanie.

O czym powinieneś pamiętać, inwestując w wideo w e-commerce? Poniżej kilka dobrych rad:

  • Dbaj o wysoką jakość materiałów wideo (sprzęt do nagrywania, montaż itp.)
  • Publikuj filmy raczej krótsze niż 5 minut, aby nie znudzić odbiorcę
  • Inwestuj w różnorodne formy (wideo może przybierać różne postacie, np. Live Stream na Facebooku, Insta Story, Snapchat, Messenger Day)
  • Nie bój się bawić treścią, bądź kreatywny!
  • Realizacja powinna być ciekawa dla odbiorcy
  • Daj klientowi wartość dodaną, a nie tylko reklamuj swój produkt
  • Organizuj konkursy
  • Pokaż ludzką twarz Twojego sklepu
  • Publikuj wideo na YouTube
  • Zamieszczaj materiały w swoim sklepie internetowym i we wszystkich innych kanałach.

Powodzenia! To na pewno nie ostatni artykuł na naszym blogu na temat wideo w e-commerce. Zaglądaj do nas!


5.00 avg. rating (97% score) - 2 votes 5

Klaudia Spiewak

Specjalista ds. Marketingu i PR