Początkujący e-przedsiębiorcy często pytają nas, kiedy sklepy internetowy zaczyna przynosić zyski. Czasem wątpliwość ta pojawia się już na etapie przygotowywania biznes planu, a innym razem, dopiero kiedy witryna jest gotowa na przyjęcie pierwszych klientów. Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna i zależy od wielu czynników. Dzisiaj postaram się rozpatrzyć kwestie zarabiania przez sklep internetowy.
Pierwsza złotówka wpływa na konto
To, kiedy sklep internetowy zaczyna zarabiać, jest zagadnieniem względnym. Wszystko zależy od Twoich oczekiwań. Jeśli wyznacznikiem Twojego sukcesu jest wpłynięcie pierwszego zamówienia do sklepu, co jest jednoznaczne z przesłaniem przez klienta na Twoje konto przysłowiowej złotówki, może się to stać już następnego dnia po uruchomieniu witryny dla odbiorców.
Jakie warunki powinieneś spełnić, aby spodziewać się szybkiej finalizacji transakcji przez konsumenta? Przede wszystkim musisz prawidłowo skonfigurować sklep internetowy.
Na temat przygotowania e-sklepu do pierwszej sprzedaży pisaliśmy TUTAJ.
Ponadto powinieneś rozpocząć promocję i wykreować swoją markę. Najszybciej zdobędziesz pierwszych klientów przez porównywarki cen i kampanie AdWords. Pozycjonowanie także jest skuteczne, jednak podobnie jak inne metody reklamowe, bardziej czasochłonne.
Pewnie zdajesz sobie sprawę, że wszystkie wymienione przeze mnie kanały i formy promocji, są płatne. Jeśli dopiero zaczynasz działać na rynku e-commerce, możesz nie mieć budżetu na reklamę.
Jak w takim razie pozyskać klientów? Z pomocą przychodzi platforma sklepowa Sky-Sho.pl. Jeśli założysz u nas sklep internetowy, automatycznie możesz skorzystać z Pakietu Korzyści.
Przykładowo od porównywarki cenowej Nokaut możesz otrzymać kupony na 50 zł i 100 zł. Natomiast w agencji WebDoctor masz do wykorzystania bon o wartości 250-600 zł na kampanie AdWords.
Sklep internetowy zaczyna na siebie zarabiać
Częstym wyznacznikiem satysfakcji wśród e-biznesmenów jest moment, gdy sklep internetowy zaczyna na siebie zarabiać. Koszty włożone w utrzymanie witryny równoważą się z zyskami. Kiedy możesz spodziewać się takiego dochodu?
Tak naprawdę jest to kwestia indywidualna. Zależy to nie tylko od konfiguracji e-sklepu oraz promocji, ale i chociażby od branży, w jakiej działasz. Wpływ na generowanie zysków ma również profesjonalna Obsługa Klienta czy wkład włożony w rozwój witryny.
Powinieneś jednak przyjąć, że Twój sklep internetowy powinien zacząć na siebie zarabiać w przeciągu 6 miesięcy od otwarcia go na odbiorców. Zasada ta jest aktualna dla większości biznesów. Dlatego powinieneś mieć budżet na pierwsze pół roku funkcjonowania e-sklepu.
Jak oszacować budżet? Odpowiedź znajdziesz w TYM ARTYKULE.
Podsumowanie
Niestety, nie udało mi się jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, kiedy sklep internetowy zaczyna zarabiać. Mam jednak nadzieję, że mój artykuł pomógł Ci spojrzeć szerzej na kwestie dochodu. Pamiętaj, że to kiedy Twój sklep internetowy zacznie zarabiać, zależy od wielu czynników, chociażby konfiguracji czy promocji. Powinieneś jednak mieć finanse na pierwsze pół roku działalności. Powodzenia! 😉