#Zostanwdomu i postaw na rozwój sklepu internetowego! 10 porad

Kinga Tobała
Marketing i promocja

Rozwój sklepu internetowego jest nieodzownym elementem zwiększania wyników sprzedażowych. To stałe dopracowywanie oferty i reagowanie na zmiany na rynku pozwala utrzymywać i powiększać zyski. Wykorzystaj czas związany z akcją #zostanwdomu i przekuj sytuację, jaką koronawirus wywołał w e-commerce we własny sukces. Nie daj się wyprzedzić konkurencji i rozwijaj własny sklep internetowy na wielu płaszczyznach! Dowiedz się jak rozkręcić sklep internetowy.

Jak rozwijać sklep internetowy?

Rozwój sklepu internetowego dobrze zacząć od zrobienia rzeczy, na które na co dzień nie masz czasu. To pochylenie się nad z pozoru nieistotnymi kwestiami pozwoli Ci wyeliminować zniechęcające do zakupu detale. Na starcie, sprawdź:

Czas przejść do kolejnych kroków! Nie ulega wątpliwości, że rozwijanie sklepu internetowego musi być systematyczne. Wypracowane efekty nie są dane raz na zawsze, a ten, kto stanie w miejscu, da się wyprzedzić konkurencji. Właśnie dlatego dobrą praktyką jest wygospodarowanie czasu na rozkręcanie sprzedaży każdego miesiąca, a nie tylko wtedy, gdy masz dużo wolnego czasu. Zobacz, jak rozwinąć sklep internetowy na wielu płaszczyznach!

Wygląd sklepu internetowego

Wygląd sklepu internetowego decyduje o pierwszym wrażeniu, jakie Twoja oferta zrobi na potencjalnym kliencie. To kilkanaście, a czasem nawet kilka pierwszych sekund zadecyduje o przejściu dalej lub opuszczeniu strony internetowej. Właśnie dlatego musisz postawić na:

Wygląd sklepu internetowego bezpośrednio wiąże się z UX (user experience) podczas zakupów online. Całościowe wrażenie zakupowe w znacznym stopniu wiąże się ze zrozumiałymi, pojawiającymi się w spodziewanych miejscach komunikatami, które ułatwiają poruszanie się po ofercie. Sprawdź, jak samodzielnie i szybko poprawić wygląd sklepu internetowego!

1. Uzupełnij zdjęcia produktów

Wprawdzie integrator z hurtowniami od Sky-Shop blokuje pobieranie produktów bez zdjęć, ale może zdarzyć się, że bardzo zależy Ci na sprzedaży asortymentu, który nie został wcześniej sfotografowany. Jeszcze częstszym przypadkiem jest sytuacja, w której sprzedawcy chcą mieć inne/więcej zdjęć niż konkurencja korzystająca z danych tego samego dostawcy. Co robić? Skąd wziąć zdjęcia produktów? Możliwości jest kilka:

  • Sfotografuj produkt na własną rękę. Pamiętaj, że jeśli chcesz sprzedawać go na Allegro, zdjęcie musi być zrobione na białym tle.
  • Zapytaj o możliwość obejrzenia produktów u dostawcy i wykonania zdjęć bez konieczności wcześniejszego zakupu.
  • Wykorzystaj zdjęcia producenta. Jest to trik chętnie stosowany przez sklepy internetowe działające w dropshippingu.

Niezależnie od tego, którą metodę wybierzesz, każdy produkt musi mieć zdjęcie. Jego brak uniemożliwia obejrzenie artykułu, zniechęca do zakupów, a sklep jest postrzegany jako nieprofesjonalny. Zdjęcia muszą posiadać także produkty cyfrowe, przy których często stosowana jest wizualizacja książki bądź płyty CD.

2. Dopracuj kartę produktu

Zdjęcia i nazwa przykują uwagę, ale to karta produktu musi ją utrzymać. Dobra karta produktu powinna dostarczać wszystkich informacji, których potrzebuje klient. Tak, by nie musiał opuszczać Twojego sklepu w poszukiwaniu dodatkowych danych na konkurencyjnych stronach. Warto zadbać o:

  • wypunktowania w opisach produktów,
  • czytelne tabele z parametrami,
  • przykłady zastosowania,
  • kompatybilne urządzenia w przypadku różnego rodzaju sprzętu,
  • przedstawienie wariantów produktów w jednym miejscu np. w postaci buttonów.

Więcej podpowiedzi znajdziesz we wpisie: 11 cech idealnej karty produktu!

3. Odśwież wygląd z gotową skórką branżową

Gotowe skórki branżowe przygotowane przez Sky-Shop.pl to najlepszy sposób na szybkie i łatwe odświeżenie wyglądu sklepu internetowego. Wykonane w technologii RWD świetnie prezentują się nie tylko na komputerach, ale także na tabletach i smartfonach. Co ważne, szablony nie wymagają dodatkowej konfiguracji! Ich instalacja przebiega automatycznie z poziomu Kreatora Szablonu Sklepu, z którego korzystasz na co dzień. Właśnie dlatego jest to jedna z najchętniej wybieranych metod dopasowania szaty graficznej do branży.

Masz własną wizję wyglądu sklepu? Skorzystaj z indywidualnego projektu graficznego, który przygotujemy na podstawie przesłanego przez Ciebie briefu.

4. Rozbuduj stronę główną

Dla klienta, który nie trafił z wyszukiwarki wprost na kartę produktu, strona główna będzie pierwszym miejsce styczności z Twoim sklepem. Właśnie dlatego dokładne uzupełnienie strony głównej jest tak ważne. Zanim przejdziesz do kwestii ściśle związanych z prezentacją towarów, upewnij się, że numer telefonu oraz adres e-mail znajdują się w widocznym miejscu np. nad menu górnym. Kolejnym miejscem wymagającym uwagi jest stopka – powinny znaleźć się tam informacje o dostawie, warunki zwrotów i reklamacji, a także polityka prywatności i regulamin. Do rozwoju sklepu internetowego i atrakcyjnego przedstawienia oferty wykorzystaj sekcje:

  • nowości,
  • produkt dnia,
  • bestsellery,
  • polecamy,
  • wyprzedaże,
  • bannery,
  • kafelki, w których zawrzesz informacje o tym, co wyróżnia Twoją ofertę.

Zadbaj o wysoką jakość używanych grafik. Dostosuj rozmiar oraz proporcje wgrywanych elementów do poszczególnych pól. Zbyt mała rozdzielczość spowoduje rozmazanie zdjęć i zniechęci do zakupu.

Jak rozwinąć sklep internetowy o dodatkowe kanały sprzedaży?

Rozwój sklepu internetowego wymaga docierania do nowych grup odbiorców. Tych możesz zdobywać przynajmniej na kilka sposobów, z czego dwa są najczęściej stosowane:

  • marketing,
  • dodatkowe kanały sprzedaży.

Teraz skupimy się na dodatkowych kanałach sprzedaży, czyli wyborze portali aukcyjnych oraz innych miejsc przystosowanych do sprzedaży. Jak rozwijać sklep internetowy nie pojawiając się tam, gdzie są klienci? Nie jest to możliwe! Właśnie dlatego kluczowym zadaniem jest stworzenie buyer persony, czyli przeciętnego klienta oraz określenie kanałów, w których dokonuje zakupu.

5. Sklep na Facebooku

Social selling, czyli sprzedaż przez social media nikogo już nie dziwi. Metoda sprzedaży przez media społecznościowe na dobre wpisała się w strategię rozwoju sklepu internetowego nie tylko dużych, ale i niewielkich marek. Facebook w 2016 roku wprowadził zakładkę „Sklep” i tym samym znacząco ułatwił sprzedawanie produktów, które odbiorcy widzą na zdjęciach. Założenie sklepu na Facebooku jest proste i niesie za sobą liczne korzyści m.in.:

  • skrócenie ścieżki zakupowej i bezpośrednie przekierowanie na kartę produktu, którym odbiorca jest zainteresowany,
  • oznaczanie produktów w postach,
  • tworzenie kolekcji z różnych artykułów,
  • wprowadzanie promocji czasowych,
  • automatyczne aktualizowanie informacji o produktach pochodzących z Twojego sklepu internetowego, za które odpowiada moduł sklep na Facebooku.

Poznaj ponad 8 sposobów na sprzedaż na Facebooku, które pomogą Ci zwiększyć zyski!

6. Połącz sklep internetowy i Allegro

Niejednokrotnie Allegro stawiane jest w opozycji do sklepu internetowego. Tymczasem są to kanały komplementarne (uzupełniające się) i większości branż warto je prowadzić w sposób równoległy. Dlaczego? Ponieważ do trafiają do nich różne grupy klientów, z różnymi oczekiwaniami.

Połączenie sklepu internetowego i Allegro jest możliwe dzięki dwukierunkowej integracji z Allegro, która automatyzuje sprzedaż.

Każdy z nich pozwala rozwijać sklep w nieco inny sposób:

  • Allegro – docierasz do klientów zdecydowanych na dany towar, a często model. Kupujący są często lojalni wobec Allegro np. poprzez korzystanie z Allegro Smart, co sprawia, że dotarcie do nich przez inny kanał sprzedażowy jest bardzo trudne. Musisz dostosować się do regulaminu oraz płacić prowizję od sprzedaży.
  • Sklep internetowy – docierasz do klientów dzięki działaniom marketingowym (Facebook, pozycjonowanie, Google Ads, aktywność na grupach itp.). Kupujący szukają interesującej oferty w wielu kanałach – jeśli dostarczysz im tego, czego szukają to sfinalizują transakcję u Ciebie. Masz możliwość prowadzenia remarketingu, a przede wszystkim dowolność w sposobie prezentacji produktu. Cały zysk ze sprzedaży trafia do Ciebie, ponieważ nie jest pobierana prowizja.

Jako że pierwszy produkt łatwiej jest sprzedać na Allegro niż we własnym sklepie internetowym, wielu sprzedawców zakładanie sklepu internetowego zaczyna właśnie od Allegro. Jeśli chcesz rozwijać sklep internetowy, nie możesz poprzestawać tylko na tym kanale sprzedaży!

7. Rozwiń sklep internetowy o sprzedaż w marketplace’ach

Wielu sprzedawców nie docenia potencjału drzemiącego w marketplace’ach! Tymczasem według prognoz będą odpowiedzialne w 2020 roku za 39% udziału w globalnej sprzedaży online. Marketplace’y to miejsca określane mianem „internetowych targowisk”, które gromadzą w jednym miejscu oferty od wielu sprzedawców z różnych branż. Działają w sposób zbliżony do Allegro, a każdy z nich wyróżnia się innymi zasadami działania.

Sprawdź gotowe integracje z marketplace’ami przygotowane dla klientów Sky-Shop.pl!

Rozwój sklepu internetowego to nowe produkty i branże

W wielu przypadkach rozkręcenie sklepu jest ściśle związane z poszerzeniem asortymentu. Nieważne, na jakim etapie biznesu jesteś. Zawsze znajdą się produkty, po które klienci udają się do konkurencji. Zawsze są produkty, które opłaca sprzedawać się sezonowo. Tym sposobem, dzięki sprzedaży na Allegro, prowadząc sklep internetowy z zabawkami dziecięcymi, możesz latem sprzedawać grille i wiatraki!

Sprawdź: 24 pomysły na sklep internetowy, wśród których znajdziesz produkty sezonowe!

8. Znajdź kolejną hurtownię do współpracy

Najprostszym sposobem na poszerzenie asortymentu i znalezienie nowych produktów do sklepu internetowego jest znalezienie kolejnej hurtowni do współpracy. Wraz z rozwojem sklepu internetowego powinna rozwijać się także sieć dostawców. To oni dadzą Ci dostęp do asortymentu, z którego wybierzesz kolejne towary o największym potencjale sprzedażowym. Pamiętaj, że oprogramowanie Sky-Shop.pl jest w pełni dostosowane do równoczesnej współpracy z kilkoma hurtowniami.

Zobacz:

👉 O co pytać hurtownię przed rozpoczęciem współpracy?
👉 Wiele hurtowni – jedno zamówienie w dropshippingu. Jak sobie z tym radzić?

9. Sprzedawaj produkty komplementarne

Cross-selling, czyli sprzedaż produktów komplementarnych to jeden z najbardziej skutecznych sposobów na zwiększenie wartości koszyka. Rozwój sklepu internetowego obejmujący dosprzedaż pozwala nie tylko zarabiać więcej, ale i zatrzymywać klientów chcących zrobić kompleksowe zakupy w jednym miejscu. Jakie są przykłady cross-sellingu?

  • buty i środki do impregnacji skóry,
  • telefony komórkowe i szkła hartowane, obudowy,
  • zabawki i inne modele z serii,
  • grille i zestaw akcesoriów do grilla,
  • kosmetyki kolorowe i kosmetyki do demakijażu,
  • wiertarki i zestawy wierteł.

Pamiętaj, że sprzedaż produktów komplementarnych możesz prowadzić niezależnie od tego, czy posiadasz własny magazyn, czy sprzedajesz w dropshippingu. Wystarczy znaleźć dostawcę, który oferuje interesujące Cię towary i uzgodnić warunki współpracy. Później pozostaje sprowadzenie wybranych produktów do siebie lub integracja sklepu internetowego z hurtownią.

10. Rozwiń sklep internetowy o nową branżę!

Masz poczucie, że w obecnej branży osiągnąłeś już wszystko? Widzisz potencjał w produktach niezwiązanych z Twoim dotychczasowym asortymentem? Rozwiń sklep internetowy o zupełnie nową branżę. Jeśli do zabawek dziecięcych dołączasz meble do pokoju dziecięcego, możesz dodać kolejną kategorię produktów do sklepu. W przypadku niepowiązanych ze sobą branż np. motoryzacja i wyposażenie kuchni – warto założyć oddzielny sklep.

Do zarządzania kilkoma sklepami z poziomu jednego panelu administracyjnego służy moduł MultiStore!

Sukces sklepu internetowego zależy od Ciebie!

Pamiętaj, że sukces sklepu internetowego w pełni zależy od Ciebie. Praca włożona w przygotowanie oferty i jej dopracowanie oraz działania promocyjne przełoży się na wyniki sprzedażowe. Wolny czas warto przeznaczyć na działania takie jak:

A jeśli dopiero zaczynasz myśleć o własnej działalności i zastanawiasz się jak założyć sklep internetowy, nie marnuj cennego czasu i spożytkuj go na:

Praca, jaką wykonasz teraz pozwoli zminimalizować ilość błędów popełnianych na starcie i zbliżyć się do sukcesu sklepu internetowego!

4.33 avg. rating (87% score) - 6 votes 5
Kinga Tobała
Content Marketing Specialist

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.