Autor:Kinga Tobała
Specjalistka ds. Copywritingu

Alfabet e-commerce: D jak dropshipping

Możliwość prowadzenia sklepu internetowego bez własnej powierzchni magazynowej stanowi furtkę do szybszego rozpoczęcia sprzedaży na rynku e-commerce. I choć dropshipping jest już powszechnie znanym modelem logistycznym dla e-sklepu, wielu z nas nie zdaje sobie sprawy z tego, jaki potencjał w nim drzemie. Zobacz, jak działa dropshipping i wykorzystaj go w swoim sklepie internetowym!

Czym jest dropshipping?

Nieustający wzrost zainteresowania dropshippingiem w Polsce sprawia, że ze sposobem jego funkcjonowania powinien zapoznać się każdy właściciel sklepu internetowego. Istotę modelu logistycznego, jakim jest dropshipping stanowi wysyłanie zamówionego przez klienta towaru nie z własnego magazynu, a wprost z hurtowni oferującej taką usługę. Jakie są zalety korzystania z dropshippingu?

  • Nie musisz ponosić kosztów związanych z najmem własnego magazynu i korzystaniem z systemu magazynowego.
  • Nie ponosisz wydatków związanych z początkowym zakupem całego asortymentu, którym będziesz handlował. Co więcej, nie ryzykujesz, że zakupione produkty się nie sprzedadzą i staną się zalegającym towarem.
  • Dropshipping pozwala otworzyć sklep internetowy z niskim wkładem początkowym.
  • Zmniejszasz ilość czasu i pracowników potrzebnych do obsługi każdego zamówienia. Teraz pakowanie przesyłki leży po stronie hurtowni dropshippingowej.
  • Oferujesz szeroki asortyment, dzięki czemu trafiają do Ciebie klienci, których nie usatysfakcjonowała oferta konkurencyjnych firm.

 

Przy szeregu zalet płynących z przekazania hurtowni obowiązków związanych z wysyłką przesyłki do klienta, nie można zapominać o słabych stronach dropshippingu. Przy korzystaniu z modelu należy pamiętać, że duża ilość zamówień spływających do Twojego partnera np. w okresie świątecznym może skutkować opóźnieniem wysyłki, na które nie będziesz miał wpływu. Kolejne z ograniczeń stanowią ceny. W związku z tym, że towar kupowany jest w hurtowni dopiero wtedy, gdy klient złoży na niego zamówienie, nie możesz liczyć na najniższe ceny tuż po rozpoczęciu współpracy. Rabaty pojawią się dopiero wtedy, kiedy liczba Twoich zamówień wzrośnie.

Ale czy dropshipping zmienia coś dla Twojego klienta? I tak, i nie. Wielu z nich nie zorientuje się, że produkty nie zostały wysłane z Twojego magazynu, a wprost z hurtowni. Inni mogą zwrócić uwagę na:

  • Konieczność wysłania zamówienia w dwóch oddzielnych paczkach. Sytuacja będzie miała miejsce jeśli korzystasz z kilku hurtowni dropshippingowych, a produkty wybrane przez klienta pochodzą z różnych magazynów.
  • Dostarczenie dokumentu zakupu drogą mailową, bowiem hurtownia nie zajmuje się pakowaniem paragonów do wysyłanych paczek.
  • Brak firmowych opakowań i taśm z logo sklepu.

 

Z punktu widzenia klienta, zmianom nie ulega procedura zwrotu, wymiany, a także reklamacji zakupionego towaru, bowiem to Ty pozostajesz stroną w umowie kupna – sprzedaży.

Żeby jeszcze lepiej zapoznać się z tematyką wysyłki wprost z hurtowni do klienta detalicznego, poznaj 30 najczęściej zadawanych pytań o dropshipping!

Dla kogo jest sklep dropshippingowy?

Sklep dropshippingowy otwiera przed nami szereg niedostępnych dotychczas możliwości. Z uwagi na jego elastyczność, z powodzeniem będą korzystać z niego zarówno doświadczeni sprzedawcy, jak i Ci, którzy dopiero wchodzą na rynek e-commerce. Skorzystaj z dropshippingu:

  • Prowadząc sklep oparty wyłącznie na współpracy z hurtowniami dropshippingowymi

Hurtownie dropshippingowe obecne są niemalże w każdej branży. Właśnie dlatego nic nie stoi na przeszkodzie, by Twój sklep internetowy nie miał żadnej powierzchni magazynowej, a jego działalność została oparta o asortyment oferowany przez różnych partnerów. Co więcej, dzięki dropshippingowi możesz działać w kilku branżach, bowiem nie ograniczy Cię ilość wolnego miejsca w magazynie.

  • Łącząc własny magazyn z dropshippingiem

Bardzo często stosowanym modelem jest łączenie własnego magazynu, z którego pochodzą produkty główne, z dropshippingiem dostarczającym różnego rodzaju akcesoriów oraz produktów, które sprzedają się rzadko bądź sezonowo. Rozwiązanie pozwala zatrzymać klientów oczekujących możliwości skompletowania całego zamówienia w jednym miejscu.

  • Wybierając branżę, w której chcesz rozpocząć swoją działalność

Nie sposób ukryć, że wiele osób nie wie, co sprzedawać w sklepie internetowym. Analiza potrzeb konsumentów i popyt na poszczególne towary odegrają kluczową rolę przy wyborze zakresu działalności sklepu. Dropshipping pozwoli wprowadzić Ci na wirtualne półki dużą ilość produktów. Na podstawie obserwowania zainteresowania klientów konkretnymi produktami, będziesz w stanie określić te, które się sprzedają oraz te, na które nie ma większego zapotrzebowania. W rezultacie zamiast inwestować w zatowarowanie sklepu na podstawie własnych wyobrażeń i intuicji, podeprzesz się pozyskanymi danymi i zminimalizujesz ryzyko swojej inwestycji.

  • Podczas wprowadzania nowego produktu do sklepu internetowego

Nowy asortyment w sklepie internetowym zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem. Niejednokrotnie towary, które zdawały się być strzałem w dziesiątkę zwyczajnie się nie sprzedają. Dropshipping pozwala uniknąć przykrych sytuacji. Przed zakupem większej ilości danego produktu, możesz sprzedawać go dropshippingowo i sprawdzić, czy Twoi klienci będą nim zainteresowani. Jeśli nie – nic nie stracisz, a jeśli tak – w każdej chwili masz możliwość zakupu większej ilości sztuk, którą zmagazynujesz u siebie.

Jak widać, nie powinniśmy pytać o to, dla kogo jest sklep dropshippingowy, a o to, jak wykorzystać go w Twoim biznesie!

Jak zacząć dropshipping?

Jeśli wiesz, jak założyć własny sklep internetowy, wiesz jak rozpocząć dropshipping! Jedyną różnicę będzie stanowił tutaj wybór hurtowni, z których usług będziesz korzystał. Przed zintegrowaniem się z konkretnym podmiotem, upewnij się, że uwzględnia on możliwość wysyłania towarów wprost do Twoich klientów. Zapoznaj się z listą hurtowni dropshippingowych zintegrowanych ze Sky-Shop!

A jeśli już wiesz, z kim chciałbyś współpracować, polecamy zapoznanie się z krótkim poradnikiem „Dropshipping – od czego zacząć? Dropshipping krok po kroku”, który przeprowadzi Cię przez cały proces zakładania sklepu i rozpoczynania sprzedaży.

Pamiętaj, że dropshipping możesz prowadzić bez zakładania firmy!

Pozostałe części Alfabetu e-commerce czekają na Ciebie!

darmowy sklep internetowy

5.00 avg. rating (99% score) - 8 votes 5

Kinga Tobała

Specjalistka ds. Copywritingu