Pierwsza sprzedaż w 48 godzin od założenia sklepu? My wiemy, jak to osiągnąć!

Katarzyna Kwartnik
Sklep internetowy

Ograniczenia spowodowane pandemią koronawirusa przyczyniły się do ogromnego wzrostu zainteresowania sprzedażą internetową. Wiele biznesów przeniosło się ze świata stacjonarnego do sieci, otwierając się na nowe drogi dotarcia do klienta i zupełnie nowych odbiorców.

Sklep internetowy to dziś zdecydowanie jeden z najszybszych pomysłów na biznes. Pierwsze zyski mogą pojawić się już w pierwszym tygodniu od jego uruchomienia – i wcale nie są to puste słowa, co udowodnimy w poniższym tekście.

Co musisz wiedzieć, jeszcze zanim sfinalizujesz pierwszą sprzedaż? Jak przyciągnąć klientów do nowego sklepu internetowego? Zapraszam do lektury!

Sprzedaż w 48 godzin od założenia sklepu jest jak najbardziej możliwa!

A potwierdzają to Klienci platformy Sky-Shop. Oto doświadczenia Agnieszki Cudnej, właścicielki sklepu internetowego sklep.cukierniakowalscy.pl, który sprzedaż odnotował już pierwszego dnia od otwarcia:

Byliśmy zmuszeni do zamknięcia cukierni, kiedy wprowadzono nakaz pozostania w domu w  połowie marca. Długo zastanawialiśmy się, jak poradzimy sobie w Święta Wielkanocne – to ważny czas w naszej branży. Postanowiliśmy wprowadzić możliwość zrobienia zakupów w naszym sklepie internetowym z możliwością dostawy do domu. Pierwsze zamówienia wpłynęły w pierwszym dniu otwarcia sklepu 1.04. I to nie prima aprilis!

A tutaj historia właściciela sklepu maski-zele.pl, gdzie pierwsza transakcja pojawiła się kilka godzin po dodaniu produktów:

Prowadzimy sprzedaż internetową od ponad roku, poza handlem zajmujemy się także lokalnymi usługami w kilku branżach. Niestety, obecna sytuacja spowodowała, że zainteresowanie naszymi usługami mocno spadło, zwiększyła się natomiast sprzedaż w Internecie. Pierwsze zamówienie pojawiło się niecałe dwa dni po uruchomieniu sklepu, tak naprawdę było to raptem kilka godzin po dodaniu pierwszych produktów i udostępnieniu linka do sklepu na facebookowej grupie.


Testuj sklep internetowy w Sky-Shop – za darmo przez 14 dni

O co musisz zadbać jeszcze przed pierwszą sprzedażą?

Platforma e-commerce pozwoli Ci zaoszczędzić sporo czasu i spełnić marzenie o posiadaniu sklepu internetowego praktycznie z dnia na dzień. Nie musisz przejmować się programowaniem, integracjami i ciągłymi aktualizacjami oprogramowania – to wszystko leży po stronie dostawcy. Twoim zadaniem jest jedynie obsługa zamówień i przyciąganie do sklepu użytkowników.

Jakich kwestii trzeba dopilnować, zanim pojawią się w nim pierwsi klienci?

Dowiedz się więcej: ? Tworzenie sklepu internetowego w 7 krokach

A teraz zachęcam Cię do przeczytania tych 8 rad, które pomogą powtórzyć opisane wyżej sukcesy i uruchomić sprzedaż już w pierwszych dniach działania Twojego sklepu.

8 sposobów, dzięki którym Twój sklep zacznie sprzedawać. Nawet w 48 godzin!

1. Wykorzystaj prywatną sieć kontaktów

Pierwsze dni działania sklepu internetowego to jeszcze nie czas, gdy spływa do niego grono klientów. Samo jego uruchomienie nie sprawi, że zaczniesz zarabiać. Kampanie marketingowe nie zdążyły w końcu na dobre się rozkręcić, a sklep zaistnieć w świadomości odbiorców.

Zakładam, że masz konto na jakimś portalu społecznościowym – najlepiej na Facebooku. Prawdopodobnie masz tam kilkuset znajomych i wcale nie muszą być to osoby, z którymi na co dzień utrzymujesz kontakt. Są to jednak odbiorcy, do których masz już dostęp, co warto wykorzystać.

Załóż fanpage swojego sklepu i zaproś do jego polubienia wszystkich znajomych. Wrzuć post z prośbą o udostępnianie strony dalej. Wyślij email z informacją o nowo otwartym sklepie do swoich kontaktów. Jeśli fala poleceń ruszy, już jej nie zatrzymasz 🙂

Zachęcaj do zakupów wszystkimi możliwymi kanałami – jeśli sprzedajesz wartościowe produkty, nie ma najmniejszych powodów, by tego nie robić.

2. Bądź obecny na grupach na Facebooku

Początki działania sklepu to czas, w którym musisz aktywnie szukać klientów.

Na Facebooku działa wiele grup, zazwyczaj lokalnych, w których ludzie oferują sprzedaż różnych produktów lub wyrażają chęć ich kupna. To wręcz doskonałe miejsca do poinformowania szerszej społeczności o swoim sklepie i asortymencie.

Możesz rozważyć także umieszczenie ogłoszeń na serwisach lokalnych.

A jeśli już o grupach na Facebooku mowa, zachęcamy Cię do dołączenia do następujących:

3. Specjalna oferta na start

Jeśli zależy Ci na bardzo szybkim rozpoczęciu sprzedaży, musisz znaleźć sposób na zachęcenie nowych klientów do zakupu właśnie w Twoim sklepie. Na początku nie będą to ani opinie zadowolonych klientów, ani jakość produktów, ani nawet świetna obsługa klienta.

Musisz skorzystać z bardziej… tradycyjnych sposobów, czyli uwielbianych przez wszystkich klientów promocji. Na początek możesz zaryzykować duże obniżki, nawet rzędu 50% – okazja do takich oszczędności na pewno zachęci pierwszych kupców. Jeśli nie chcesz aż tak przeceniać produktów, możesz kusić darmową dostawą lub gratisami.

Miej pewność, że każda promocja będzie opłacalna. Pobierz kalkulator marży i narzutu!

4. Zorganizuj konkurs

Może być on bardzo prosty. Właściwie możesz poprosić ludzi tylko o udostępnianie konkretnego posta i spośród nich wylosować zwycięzcę/zwycięzców.

Tak, będziesz musiał liczyć się z koniecznością podarowania nagrody – może to być rabat na określone produkty, voucher do wykorzystania w sklepie lub dożywotnia darmowa dostawa. Pamiętaj, że zasięgi i rozgłos, który w ten sposób zdobędziesz dla nowego sklepu mogą być bezcenne.

A jeśli sprzedajesz zupełnie nowy, oryginalny produkt, po prostu podaruj go kilku osobom za darmo. Możesz potraktować go także jako nagrodę w konkursie. To pierwszy krok do zbierania pozytywnych opinii i poleceń (!) Twojego produktu.

5. Wykorzystaj wszystkie dostępne kanały sprzedaży

Sklep internetowy to tylko jeden z wielu dostępnych kanałów sprzedaży. I choć przynosi on największe zyski, na początku najtrudniej do niego przyciągnąć klientów.

Znacznie łatwiej zachęcić ich do zakupu w miejscach, w których i tak bywają, jak na przykład Allegro czy eBay. Warto także zadbać o o obecność na porównywarkach cen, jak Ceneo.

Jeśli założysz sklep internetowy w Sky-Shop.pl, będziesz mógł obsługiwać sprzedaż na tych portalach z poziomu panelu administracyjnego.

Dowiedz się więcej:

6. Zainwestuj w płatne reklamy

Płatne reklamy pozwalają Ci docierać do użytkowników, którzy mogą być zainteresowani Twoimi produktami – i to natychmiast.

Do wyboru masz dwie opcje – Google Ads i Facebook Ads.

Ta pierwsza pozwoli Ci przede wszystkim docierać do użytkowników, którzy szukają określonych produktów/sklepów w wyszukiwarce. Będziesz mógł tworzyć reklamy skierowane również do osób, które odwiedziły Twój sklep, ale nie zdecydowały się jeszcze na zakup (remarketing).

PLA-google-ads-ecommerce

Z kolei dzięki Facebook Ads będziesz mógł dotrzeć do użytkowników niebieskiego portalu na podstawie ich zainteresowań i danych demograficznych. Remarketing także będzie możliwy.
Więcej informacji znajdziesz w artykułach:

 ? Przewodnik po Google Ads

Facebook Ads dla sklepu internetowego

Jeśli nie masz głowy do samodzielnego tworzenia kampanii reklamowych, powierz to zadanie specjalistom.

Postaw na kampanie Google Ads z ekspertami Sky-Shop

7. Zaproś do współpracy influencerów

Twój sklep nie jest jeszcze znany, ale jest wiele osób (poza Tobą), które mogą się przyczynić do wzrostu jego rozpoznawalności.

Jeśli słysząc o influencer marketingu, kręcisz głową z dezaprobatą, to znaczy, że nie dostrzegasz jego potencjału. Influencer marketing to nie tylko celebryci i zdjęcia na Instagramie z o wiele za drogim kremem przeciwzmarszczkowym.

Załóżmy, że prowadzisz sklep z ubraniami dla dzieci. Komu zaufają ich potencjalni nabywcy? Oczywiście, że innym rodzicom.

Postaraj się więc odnaleźć osoby powiązane z Twoją branżą i zaproponuj im współpracę. W końcu nic tak nie działa na potencjalnych klientów jak rekomendacje, a o te z innych źródeł na początkowym etapie może być trudno.

8. Napisz gościnny artykuł

To strategia, która przewinęła się już w tym artykule kilka razy. Jeśli Twój sklep nie jest jeszcze znany, odnajdź miejsca, które są. 

Oprócz już wspomnianych, mogą być to portale związane z Twoją branżą lub blogi jej miłośników. Postaraj się je odnaleźć i zaproponuj umieszczenie gościnnego artykułu.

Pamiętaj, że powinien on być merytoryczny i dawać czytelnikom danej strony realną wartość. By realizował jednak też cele promocyjne, możesz umieścić w jego treści kod rabatowy lub zdjęcia produktów.

Na zakończenie

Wszystkie opisane powyżej strategie pozwolą Ci bardzo szybko sprowadzić pierwszych klientów do Twojego sklepu. Nie zapominaj jednak o długofalowych sposobach na zwiększanie sprzedaży, takich jak chociażby pozycjonowanie czy prowadzenie bloga.

Zapoznaj się z pozostałymi artykułami z kategorii marketing i promocja, by cieszyć się rekordową sprzedażą w sklepie!

4.81 avg. rating (95% score) - 16 votes 5
Katarzyna Kwartnik
Content Marketing Specialist

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.