Autor:Klaudia Spiewak
Specjalista ds. Marketingu i PR

Jak sprzedawać w Internecie?

Chcesz zacząć sprzedawać w Internecie, ale nie wiesz jakie kanały powinieneś wykorzystać? Internet oferuje wiele form sprzedaży. Podstawowym narzędziem jest sklep internetowy, dzięki któremu wykreujesz swoją markę. Jakie są inne platformy, wspomagające sprzedaż? Tego dowiesz się z dzisiejszego artykułu i będziesz już wiedział, jak sprzedawać w Internecie!

1. Własny sklep internetowy – najprostszy sposób na sprzedaż w Internecie

Dlaczego warto mieć własny e-sklep? Ponieważ sklepy internetowe są przyszłością handlu i najlepszym kanałem sprzedaży w Internecie. Z roku na rok zwiększa się ilość osób kupujących przez Internet, a wartość polskiego rynku e-commerce dynamicznie rośnie. Trwa cyfrowa transformacja w handlu. Dlatego powinieneś otworzyć się na oczekiwania klientów i założyć swój e-biznes.

Dzięki własnemu sklepowi internetowemu możesz wykreować stabilną markę. Znaleźć lojalnych klientów, którzy będę kupować Twoje produkty, nawet jeśli zwiększysz ceny czy będziesz miał chwilowy kryzys. Oczywiście, musisz odbiorcom dać coś w zamian – interesującą ofertę, dobrą promocję i wartość dodaną – przyjemność ze spotkania z marką.

Pamiętaj również, że w Twojej witrynie, to Ty jesteś królem 😉 Sam ustalasz ceny i marże, ponadto nie musisz płacić nikomu prowizji od sprzedaży. Dowolnie zarządzasz asortymentem, możesz do woli testować różne konfiguracje. Dostosowujesz także grafikę, integracje i inne funkcjonalności do swoich indywidualnych potrzeb.

Jak założyć sklep internetowy? Dowiesz się z TEGO ARTYKUŁU.

2. Portale aukcyjne

Jak jeszcze powinieneś sprzedawać w Internecie? Dzisiaj sieć daje wiele możliwości, a jedną z nich są portale aukcyjne, na przykład Allegro. To właśnie na popularnych platformach handlowych powinieneś wystawiać swoje produkty. Dzięki temu poszerzysz grupę odbiorców i o Twoim sklepie internetowym dowie się więcej osób, co przełoży się pozytywnie na zyski.

Pamiętaj jednak, że portale aukcyjne to tylko wspomagające kanały sprzedaży. Allegro wprowadziło restrykcyjny regulamin, uniemożliwiający promocję e-sklepów przez handlowców. Przepisy te można obejść, jednak nadal jest to problematyczne.

Ponadto serwis ten pobiera coraz wyższe prowizje od sprzedaży. Dlatego lepiej jest zainwestować we własną markę i sklep internetowy, a Allegro traktować jedynie jako kolejną formę handlu, która generuje dodatkowe zyski.

Chcesz dowiedzieć się, jak sprzedawać na Allegro? W takim razie pobierz nasz poradnik TUTAJ.

3. Porównywarki cen

Kolejną skuteczną metodą sprzedaży w Internecie jest porównywarka cen. Na takim marketplace’ie wystawiasz swoje produkty, a następnie klienci porównują Twoją ofertę z konkurencją. Jeśli masz korzystne ceny albo zarządziłeś właśnie promocję, możesz uzyskać duży ruch na stronie sklepu i zwiększyć liczbę sfinalizowanych transakcji.

Ponadto porównywarki cen są bardzo popularne wśród Internautów, więc pokazując się tam zyskujesz reklamę. Warto dodać, że takie serwisy zazwyczaj rozliczne są metodą CPC, czyli za efekty (za kliknięcie lub zakup).

Najpopularniejszą porównywarką cen w Polsce jest Ceneo. Z tym serwisem oraz innymi marketplace’ami możesz zintegrować swój e-sklep w Sky-Shop.pl w cenie abonamentu.

4. Blog

Blog sklepowy, regularnie i dobrze prowadzony, może generować dużą sprzedaż. Konsumenci chętnie czytają blogi w Internecie, ponieważ cenią sobie miejsca, gdzie mogą znaleźć wartościowe treści. Dlatego kanałem wspomagającym sprzedaż w Twoim sklepie internetowym powinien być blog.

Systematycznie wrzucaj na niego merytoryczne artykuły, które zainteresują potencjalnych odbiorców. Ponadto pisz teksty związane z wydarzeniami w sklepie, produktami, promocjami i informacjami branżowymi. Pamiętaj również, że blog sklepowy może pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie pod warunkiem, że będzie połączony z Twoją domeną.

5. Social media

Jaki jest ostatni rodzaj sprzedaży w Internecie, o którym napiszę? To oczywiście media społecznościowe! To właśnie tam możesz kreować swoją markę, wchodzić w interakcję z odbiorcami, informować o promocjach i zachęcać do zakupu. Social media świetnie działają nie tylko wizerunkowo, ale i sprzedażowo.

Facebook umożliwia przygotowanie kampanii za pomocą Facebook Ads, która będzie przekierowywać Twoją grupę docelową bezpośrednio do sklepu internetowego. Podobnie Instagram daje szerokie możliwości sprzedażowe. Możesz chociażby w opisie wrzucić link do produktu ze zdjęcia.

Podsumowanie

Jak widzisz Internet daje wiele możliwości sprzedaży. Najlepszym rozwiązaniem na sprzedaż w Internecie jest założenie sklepu internetowego i wspomaganie go innymi kanałami handlowymi. Strategia ta nosi nazwę omnichannel i przynosi bardzo dobre efekty. Pamiętaj jednak, że nie musisz wykorzystywać wszystkich form sprzedaży. Wybór powinien zależeć od Twojej grupy docelowej i branży, w której działasz.


Projektowanie sklepu internetowego

5.00 avg. rating (96% score) - 1 vote 5

Klaudia Spiewak

Specjalista ds. Marketingu i PR

  • xtype

    Proponuje zacząć sprzedaż na http://www.u-stock.pl To alternatywa dla allegro i ebay. Oferują darmowe konto i wystawianie oraz wsparcie sprzedaży w postaci reklam w social media. Jedyna prowizja jaką się płaci to prowizja od sprzedaży która jest o ponad połowe mniejsza niż na allegro czy ebay. Wystarczy sprawdzić i spróbować. Aha i obsługa klienta natychmiastowa nie tak jak na innych stornach gdzie łaskawie trzeba czekac na maila i to z przeklejonym fragmentem regulaminu. Warto dać szanse nowej firmie zwłaszcza że traktują klientów po ludzku.