Autor:Klaudia Spiewak
Specjalista ds. Marketingu i PR

Marketing w sklepie internetowym

Uzyskanie wysokiej sprzedaży w sklepie internetowym wymaga podjęcia działań marketingowych. Na naszym blogu wielokrotnie pisaliśmy o promocji e-sklepu, a dzisiaj przygotowaliśmy dla Ciebie kompendium wiedzy. Poznaj checklistę marketingu w sklepie internetowym.

1. Brand marketing

Zaczynamy od techniki marketingu w sklepie internetowym, która pomoże Ci zyskać lojalnych klientów. Brand marketing polega na kreacji marki, stworzeniu misji firmy i jej wartości. Powinieneś przekazywać konsekwentnie wizję marki w swoich komunikatach we wszystkich kanałach.

Chodzi o to, aby odbiorcy utożsamiali się z Twoimi wartościami. Dzięki temu staną się lojalnymi klientami i nie będą tak podatni na promocje i oferty specjalne innych sklepów internetowych jak pozostali konsumenci. Pamiętaj, że 20 % klientów generuje 80 % sprzedaży.

O tym, jak wykorzystać brand marketing w praktyce, przeczytasz TUTAJ.

2. Social media marketing

social media marketing

Social media to niezastąpione kanały marketingu w sklepie internetowym, które pomogą Ci wykreować markę oraz zbudować społeczność. To właśnie na Facebooku, Instagramie czy Twitterze będziesz pokazywał ludzką twarz swojej firmy.

Komunikuj się z odbiorcami, zachęcaj ich do interakcji, udostępniaj interesujące posty. Niech w mediach społecznościowych w centrum Twojej komunikacji będzie klient!

Na naszym blogu znajdziesz cykl „Social media dla sklepu internetowego”, w którym przeczytasz o prowadzeniu fanpage’a na Facebooku, kreacji marki na Instagramie i komunikacji na Twitterze. Mamy też dla Ciebie artykuł bonusowy o płatnej reklamie – Facebook Ads.

3. Content marketing na blogu sklepowym

Tworzenie wartościowego contentu sprawdzi się na pewno w social mediach, jednak to właśnie na blogu sklepowym pomoże Ci przyciągnąć potencjalnych klientów.

Dzięki artykułom pisanym zgodnie z zasadami content marketingu dotrzesz do internautów, którzy szukają informacji z Twojej branży i są zainteresowani konkretnymi produktami.

Taki konsument dowie się o Twoim sklepie i w przyszłości może złożyć w nim zamówienie. O to właśnie chodzi w marketingu sklepu internetowego!

Jak prowadzić bloga sklepowego? Tego dowiesz się TUTAJ.

4. Wideo marketing

kręcenie wideo

Zgodnie z badaniami, wideo znacząco wpływa na decyzje zakupowe konsumentów, dlatego zdecydowanie powinieneś zainwestować w tę metodę marketingu w sklepie internetowym. Możesz na różne sposoby wykorzystać materiały filmowe do promocji swojej marki.

Twórz wideo prezentacje produktów, filmy wizerunkowe czy testy towaru. Następnie zamieszczaj produkcje na stronie sklepu internetowego, kanale YouTube i na Facebooku. Zachęcaj też odbiorców do oglądania wideo i śledzenia kanałów.

Więcej na temat sposobów zastosowania wideo w sklepie internetowym przeczytasz w artykule na temat: WIDEO W E-COMMERCE.

5. E-mail marketing

Następna technika marketingu w sklepie internetowym opiera się na wysyłaniu maili do klientów. E-mail marketing według Custora odpowiada za 1/5 sprzedaży. W jaki sposób powinieneś go wykorzystać w swoim sklepie internetowym?

Masz dwie możliwości – wysyłać newsletter i/lub kampanie mailingowe. Pamiętaj, aby personalizować treści i tworzyć komunikaty dostosowane do celu maila.

Newsletter powinien służyć przede wszystkim do budowania więzi z odbiorcą, dlatego zawieraj w nim nowości, inspiracje i wartość dodaną w postaci rabatu za lojalność. Natomiast głównym celem kampanii mailingowej jest sprzedaż, więc wstawiaj w niej typowe oferty i reklamę.

Dowiedz się więcej o e-mail marketingu. Poczytaj o newsletterze i mailingu.

6. Pozycjonowanie

marketing internetowy

Myślę, że nie muszę Ci tłumaczyć, dlaczego wysokie pozycje Twoich produktów w wynikach wyszukiwania Google są ważne. Osiągniesz je przede wszystkim za pomocą działań SEO, które także są częścią marketingu w sklepie internetowym.

Pozycjonowanie zdecydowanie jest tematem na osobny artykuł, dlatego kliknij TUTAJ.

7. Google AdWords

Google AdWords to kolejna technika marketingu internetowego, która opiera się na wyświetleniu reklam i linków sponsorowanych w wyszukiwarce Google oraz stronach zaprzyjaźnionych.

Google AdWords przy dobrej konfiguracji przynosi praktycznie natychmiastowe efekty i świetnie sprawdza się w połączeniu z remarketingiem.

Więcej o Google AdWords oraz wspomnianym wcześniej pozycjonowaniu przeczytasz TUTAJ.

8. Afiliacja

spotkanie z partnerem biznesowym

Wielu e-przedsiębiorców zapomina o afiliacji lub uważa, że jest nieskuteczna. Tak naprawdę tworzenie programu partnerskiego przynosi świetne efekty, ale dopiero po czasie i wypracowaniu modelu współpracy z partnerami. Dlatego tak ważna jest dobra komunikacja między reklamodawcami i wydawcami.

Pamiętaj, że pozyskanie odpowiednich partnerów pomoże Ci dotrzeć bezpośrednio do Twojej grupy docelowej. Ponadto ta metoda marketingu w sklepie internetowym zazwyczaj rozliczana jest w korzystny sposób – CPS, czyli płatność za zawarcie transakcji.

O tworzeniu programu partnerskiego więcej dowiesz się TUTAJ.

9. Marketplace’y

Na rynku e-commerce jest wiele różnorodnych marketplace’ów – od portali handlowych jak Allegro, przez porównywarki cen i opinii typu Ceneo czy Opineo, aż po spersonalizowane serwisy dla konkretnych branż jak chociażby Domodi.

Decyzję o wyborze odpowiedniego marketplace’u powinieneś podjąć na podstawie analizy grupy docelowej, branży oraz specyfiki Twojego e-biznesu.

Zastanów się przede wszystkim, czy przykładowo na Allegro, są Twoi potencjalni klienci i, czy uda Ci się przebić z ofertą. Jeśli tak, to rozpocznij sprzedaż wielokanałową. Nie ograniczaj się jedynie do handlu w sklepie internetowym.

Na temat handlu na Allegro przeczytasz TUTAJ. Z kolei TU znajdziesz tekst o porównywarkach.

10. Powiadomienia web push

Przed Tobą już ostatnia technika marketingu w sklepie internetowym – notyfikacje web push. Powiadomienia te, chociaż są najmłodsze ze wszystkich wymienionych tutaj metod, to są bardzo skuteczne. Niektóre źródła podają, że są nawet efektywniejsze niż e-mail marketing.

Co to właściwie są powiadomienia web push? To wyskakujące okienka z komunikatami na ekranie komputera czy urządzenia mobilnego.

Jak zastosować notyfikacje web push w sklepie internetowym? Sprawdź TUTAJ.


Poznałeś właśnie 10 technik marketingu w sklepie internetowym. O każdej z nich przeczytasz więcej na naszym blogu. Wiem, że jest tego dosyć sporo, ale nie musisz od razu promować e-biznes wszystkimi metodami. Wybierz te, które najbardziej pasują do specyfiki Twojego sklepu.

I dobre rady na koniec: zaprzyjaźnij się z marketing automation oraz monitoruj ruch w sklepie internetowym 😉


SKY-SHOP załóż sklep internetowy - teraz 45 dni za darmo

5.00 avg. rating (97% score) - 2 votes 5

Klaudia Spiewak

Specjalista ds. Marketingu i PR