Autor:Kinga Banaśkiewicz
Specjalista ds. Content Marketingu
digital marketing

Digital Marketing w sklepie internetowym

Prowadząc sklep internetowy i móc odnotowywać coraz to bardziej satysfakcjonujące wyniki, powinien iść z duchem czasu. Zastanawiasz się, jakie narzędzia stosować by Twój e-sklep stale się rozwijał? W poniższym artykule opowiemy o tym, co to jest Digital Marketing oraz dlaczego pełni tak ważną funkcję w e-commerce. Zaprezentujemy także kanały, dzięki którym dotrzesz do szerokiej grupy odbiorców.

 

Co to jest Digital Marketing?

Digital Marketing jest podzbiorem marketingu, który jest używany do promowania marki lub produktu przy użyciu jednej lub więcej technologii elektronicznych. Celem jest wywarcie wpływu na docelowych konsumentów w podejmowaniu działań. Potęga marketingu cyfrowego jest fenomenalna – możesz dotrzeć do milionów użytkowników w ciągu kilku godzin i kilku kliknięć. Teraz jest to prawdziwa moc dostępna dla każdego.

Należy pamiętać, że Internet jest jedną z tych technologii elektronicznych (online). Masz również kilka technologii (offline), które możesz rozważyć, takie jak wiadomości tekstowe, elektroniczne billboardy, aplikacje mobilne, telewizja cyfrowa i podcasty.

Wiesz, co jest ekscytujące w Digital Marketingu? Każdego roku wprowadzane są nowe technologie. Niektóre z nich zawodzą, podczas gdy inne odnoszą sukces i stają się częścią naszych strategii marketingu cyfrowego.

tworzenie strategii digital marketingu

Dlaczego Digital Marketing jest tak ważny dla e-commerce?

Użytkownicy aktualnie nie śledzą treści podczas czasu wolnego. Teraz robią to w podróży lub podczas wielozadaniowości, ciągle wpatrując się w telefony. Rozproszono nas powiadomieniami, a nawet baterie telefonu mają trudności z nadążaniem za naszym użyciem.

Jak zwrócić uwagę rozproszonych potencjalnych klientów?

  • Nie oglądamy już telewizji w taki sam sposób, jak kiedyś. Został zastąpiony przez serwis YouTube lub Netflix.
  • Nie słuchamy już radia, jak kiedyś. Teraz został zastąpiony przez podcasty lub Spotify.
  • Nie czytamy już gazet, jak kiedyś. Zostały zastąpione wiadomościami e-mail, aplikacjami i stronami internetowymi.
  • Nie zwracamy już uwagi na gigantyczne billboardy, jak kiedyś. Teraz został zastąpiony małym ekranem w ręku.

Właśnie tu wkracza marketing cyfrowy. Jedynym sposobem, aby dotrzeć do potencjalnych klientów w tych czasach i móc sprzedawać swoje produkty, jest wykorzystanie różnych kanałów marketingu cyfrowego.

8 kanałów Digital Marketingu w sklepie internetowym

Jedną rzeczą wspólną wśród wszystkich odnoszących sukcesy sklepów e-commerce jest to, w jaki sposób włączają one wszystkie te kanały do ​​swojej strategii marketingowej. Nie skupiają się tylko na jednym i ignorują innych. Wykorzystanie ich wszystkich jest tym, co sprawia, że ​​odnoszą sukces. Pamiętaj, że nowe kanały będą wprowadzane w przyszłości, ale jako właściciel sklepu internetowego, upewnij się, że jesteś na szczycie następujących:

 

SEO

Według firmy PowerReviews, 35% konsumentów rozpoczyna swoją drogę zakupową wpisując poszukiwaną frazę w wyszukiwarce Google. Upewnienie się, że sklep internetowy jest zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek, ma kluczowe znaczenie. Zarówno w miejscu instalacji, jak i poza nią, należy wprowadzić poprawki i stale je modyfikować, zmieniając algorytmy wyszukiwania.

online marketing

SEM

Jeśli szukasz natychmiastowych krótkoterminowych wyników i po prostu nie możesz się doczekać, aż wyszukiwarki Cię uszeregują, SEM jest idealnym kanałem. W przypadku działań SEO zazwyczaj zajmuje to 3-6 miesięcy.

Google Adwords (Google Ads) to świetny sposób na kierowanie zapytań do wyszukiwarki w Google i jest jednym z czołowych płatnych kanałów wyszukiwania, na których powinni skupić się sprzedawcy. Więcej o tym narzędziu [W TYM MIEJSCU].

 

E-mail marketing

Email to wciąż jeden z najbardziej efektywnych cyfrowych kanałów marketingowych dla sprzedawców, którzy uzyskują dodatni zwrot z inwestycji.

Wiadomości e-mail odgrywają ogromną rolę w zakupach klientów. Użytkownicy mogą wysyłać pytania dotyczące produktów lub wniosków o informacje ogólne dotyczące Twojej firmy. Wysyłasz cyfrowe faktury pocztą e-mail. Przypominasz klientom o ich porzuconym koszyku i wiele więcej.

Choć wyżej wymienione e-maile z pewnością pomogą Ci zwiększyć sprzedaż, zaplanowane kampanie e-mailowe pomogą Ci komunikować się z kupującymi wartościami i promocjami.

 

Content marketing

Jako sprzedawca internetowy nie możesz skupiać się wyłącznie na sprzedaży. Musisz zapewnić wartość, nie wymagając od klientów dokonania zakupu – tu zaczyna się content marketing.

Jednym z najlepszych sposobów na pielęgnowanie i zachwycanie klientów jest tworzenie wartościowych treści, które pomagają im sprostać codziennym wyzwaniom. Niezależnie od tego, czy jest to prosty przewodnik po zakupach, czy krótki wpis na blogu wyjaśniający, jak coś ugotować, tworzenie tego typu treści pomoże Ci budować świadomość, pielęgnować potencjalnych klientów i zachwycać obecnych klientów.

 

Social Media marketing

Sieci społecznościowe zajmują większość uwagi użytkowników. Regularne wysyłanie wiadomości na Facebooku lub Instagramie to tylko część rozwiązania. Specjaliści od Digital Marketingu muszą uwzględnić płatne media społecznościowe w ramach swojej strategii, ponieważ sieci społecznościowe utrudniają dotarcie do odbiorców w sposób bezpłatny.

social media marketing

 

Remarketing

Remarketing może być uznany za inwazyjny, ale jeśli zostanie to zrobione prawidłowo, może naprawdę pomóc sklepom internetowym w przekształceniu kupujących w rzeczywistych klientów. Nowe technologie umożliwiają sprzedawcom dynamiczne kierowanie odwiedzających witrynę na konkretne produkty lub treści, które mogą ich zainteresować.

 

Mobile marketing

Śmiało można stwierdzić, że przeglądarka internetowa nie jest już jedynym oprogramowaniem służącym do uzyskiwania dostępu do sieci. Korzystamy teraz z aplikacji bardziej niż kiedykolwiek. Wystarczy spojrzeć na liczbę aplikacji używanych podczas spotkań z przyjaciółmi.

Strategia mobilna odgrywa aktualnie coraz to większą rolę. Użytkownicy zachowują się inaczej na smartfonach, a marketerzy cyfrowi muszą być tam we właściwym czasie z właściwym komunikatem.

 

Affiliate marketing

Jak sprawić, by strony internetowe o Tobie mówiły? Współpracuj z podmiotami stowarzyszonymi, dając im motywację do sprzedaży, którą wnoszą do Twojego sklepu internetowego. Budowanie zaangażowanej sieci afiliacyjnej z pewnością zwiększy Twoje ogólne kampanie marketingowe, pomagając szerzyć słowo w sieci.

Podsumowanie

Digital Marketing to podzbiór marketingu, który służy do promowania marki lub produktu za pomocą nowych technologii. W czasach, w których niezwykle ciężko zaskarbić sobie uwagę nabywcy warto przyjrzeć się bliżej i zastosować następujące kanały marketingu: SEO, SEM, E-mail marketing, Content, Social Media, Remarketing, Mobile oraz Affiliate marketing. Warto mieć na uwadze, że  z dnia na dzień cyfrowy marketing coraz bardziej się rozwija i na rynku można zaobserwować nowo powstałe kanały technologii elektronicznych.

5.00 avg. rating (98% score) - 2 votes 5

Kinga Banaśkiewicz

Specjalista ds. Content Marketingu