Autor:maciek

#9b: Jak promować sklep internetowy metodami płatnymi?

Wiesz już jak promować się w sieci za darmo. To znaczy, że przyszedł czas na kolejny etap wtajemniczenia. Poznaj płatne rozwiązania promocji Twojego sklepu internetowego.

1. Pozycjonowanie SEO

Skoro zadbałeś już o optymalizację treści w Twoim sklepie internetowym, czas profesjonalnie wypozycjonować go w wyszukiwarkach czyli zadbać o SEO sklepu. Najważniejsze jest to, jakie miejsca zajmują Twoje produkty na liście wyników wyszukiwania w Google na dane frazy. Kolejność witryn zależy od tego, co algorytm Google uzna za najbardziej pasujące do wpisanej frazy, np. skórzane buty damskie – tutaj istotną kwestią jest optymalizowanie treści sklepu.

Treści wybierane są również pod względem ilości linków w witrynach tematycznych do Twojego sklepu internetowego. Brzmi skomplikowanie? Dlatego lepiej skorzystaj z usługi profesjonalisty z zakresu pozycjonowania, polecamy Ci dwie firmy zajmujące się pozycjonowaniem:

2. AdWords

Kampanie AdWords to kolejna metoda na zwiększenie Twojej widoczności w Internecie. System reklamowy Google polega na wyświetlaniu linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania tej przeglądarki oraz na stronach współpracujących.

Jak tworzyć linki sponsorowane dla AdWords? Masz do wyboru dwa główne warianty: przygotowanie słów kluczowych dla kampanii lub znalezienie witryn internetowych, gdzie reklama będzie wyświetlana. Takie kampanie odpowiedni zoptymalizowane i monitorowanie potrafią przynosić wysoki zwrot z inwestycji.

3. Facebook Ads

Jeżeli reklama w wyszukiwarkach to dla Ciebie za mało, skorzystaj z reklamy na Facebooku. Jak to działa? Tworzysz swój przekaz i określasz grono odbiorców, do których chcesz dotrzeć. Następnie Facebook na podstawie danych demograficznych użytkowników, ich aktywności na portalu oraz innych stronach wyświetla im Twoją reklamę. W ten sposób masz pewność, że treści udostępniane są Twojej grupie docelowej.

Dzięki odpowiedniemu targetowaniu Twoja reklama będzie docierać do osób które będą z wysokim prawdopodobieństwem zainteresowane Twoimi produktami co przełoży się na wyższą konwersję z takiej kampanii. Zyskujesz więc więcej fanów Twojego fanpage’a na Facebooku oraz kreujesz swoją markę w świadomości odbiorców lub przekierowujesz ruch bezpośrednio do Twojego sklepu. Takie kampanie są również wysoce rentowne w przypadku dobrej optymalizacji oraz ciągłego monitorowania takich kampanii.

4. Nie zapomnij o Remarketingu

AdWords jak i Facebook oferują możliwość prowadzenia kampanii remarketingowych. Jest to nieodłączna częścią kampanii Google AdWords jak i kampaniach na Facebook’u. Działanie to ma na celu powtórzenie przekazu reklamowego o Twoim sklepie/ produkcie odbiorcy, który już był na Twojej stronie internetowej.

W remarketingu wykorzystywane są pliki cookies, uruchamiające reklamę użytkownikowi mediów w czasie przeglądania innych serwisów. Pozwala to na powrót potencjalnego Klienta do Twojego sklepu i dokonanie zakupu. Remarketing może przynieść naprawdę dobre efekty sprzedażowe bardzo niskim kosztem, jest to jedna z bardziej skutecznych kampanii reklamowych, a przecież o to Ci chodzi, prawda?

Prowadzenie kampanii poprzez AdWords oraz Facebook Ads aby były one skuteczne i rentowne wymagają doświadczenia i specjalistycznej wiedzy w związku tym warto skorzystać z usług firm które specjalizują się w prowadzeniu takich kampanii, tutaj możemy polecić ponownie:

5. Kampania mailingowa

Często zaglądasz na swojego maila? W dobie nowych technologii komunikowanie za pomocą poczty elektronicznej jest nie do uniknięcia. Wykorzystaj więc tę prawidłowość w swoim biznesie! Rozsyłaj maile do swoich Klientów i potencjalnej grupy docelowej. W listach elektronicznych możesz pisać o działalności sklepu, nowościach, promocjach czy konkretnych ofertach. Pewnie zastanawiasz się teraz, skąd wziąć maile do Twoich odbiorców? Możesz kupić „gotową” bazę, zamówić ją czy samodzielnie przygotować.

W przypadku ostatniego rozwiązania pomocne będzie wysyłanie newslettera, o czym pisaliśmy w pierwszej części artykułu o promocji w Internecie. Jeżeli chcesz, aby Twoja kampania przynosiła zamierzone rezultaty powinieneś kontaktować się z odbiorcami przynajmniej raz w miesiącu. Jednak korzystniej będzie, gdy wyślesz do Klientów maila raz na dwa tygodnie. Pamiętaj, aby w wiadomości był jeden nadawca i odbiorca treści. Sprzyja to indywidualizacji przekazu. Personalizacja treści, czyli zwracanie się w pierwszej osobie liczby pojedynczej w zależności od płci odbiorcy, możliwa jest także dzięki specjalnym programom czy aplikacjom do kampanii mailingowych.

O przeczytaniu wiadomości decyduje również jej temat. Musi być krótki i zachęcający. Kolejnym ważnym elementem jest treść maila, która powinna zwiększyć zaufanie Klienta do firmy. Przykuj uwagę swojego odbiorcy w pierwszym akapicie! Pisz krótko i atrakcyjnie, zamieść grafiki czy zdjęcia produktów. Zadbaj także o profesjonalny podpis z Twoimi danymi.

W Sky-Shop możesz skorzystać z zintegrowanego systemu do kampanii mailingowych Freshmail.

6. Kampanie SMS’owe

SMS’y to często niedoceniany i bagatelizowany kanał komunikacji z klientami i potencjalnymi klientami. Pomysł że aktualnie praktycznie każda osoba ma w swojej kieszeni telefon komórkowy lub smartfona i zawsze jak otrzymasz SMS’a to go przeczytasz, prawda? Z mailami bywa różnie, często trafiają do spamu, a SMS’y zawsze trafiają do odbiorcy i większość z nich jest przeczytana dodatkowo w bardzo krótkim czasie po jego otrzymaniu.

Dzięki temu do potencjalnych oraz swoich klientów możesz wysyłać krótkie interesujące treści dzięki które zachęcą je do wejścia do Twojego sklepu internetowego. Dobrym przykładem jest tu sklep Answear.com który intensywnie korzysta z takich kampanii.

Do wysyłki SMS’ów możesz wykorzystać jedną z dwóch bramek SMS z którymi mamy integrację: SMSAPI lub SerwerSMS

7. Marketplace’y

Absolutnym must have dla sklepów internetowych jest pojawienie się na marketpace’ach, ponieważ to właśnie tam Klienci poszukują produktów. Co rozumiemy pod tym pojęciem? Marketplace to miejsce, gdzie spotykają się sprzedawcy i kupujący z różnych branż. Konsumenci mają możliwość w jednej witrynie porównać oferty wielu firm. Takimi typowymi stronami internetowymi są porównywarki cen lub platformy handlowe jak Allegro czy eBay.

Użytkownik ustala swoje wymagania wyszukiwania, a następnie pokazują mu się indywidualne propozycje asortymentów wraz z cenami i nazwami sklepów internetowych. Dzięki dokładnej i aktualnej bazy danych odbiorca dostaje również informacje o promocjach i wyprzedażach. W Polsce najpopularniejszą platformą do porównywania cen jest Ceneo.pl, cała lista zintegrowanych porównywarek ze Sky-Shop znajduje się tutaj. Jednak warto jest pojawić się też na innych stronach, m.in. Skąpiec.pl, Nokaut.pl czy Okazje.pl.

Sprawdź również czy są portale specjalistyczne w Twojej branży. Masz sklep z odzieżą? Pokaż się Domodi.pl! Sprzedajesz designerskie produkty? Zarejestruj się na daWanda.com! Gdzie jeszcze warto być? Oczywiście na portalach aukcyjnych, typu Allegro.

Wystawienie aukcji na Allegro umożliwi Ci osiągnięcie ekonomicznych zysków. Konsumenci nie tylko będę mieli okazje na kupienie Twoich produktów, ale również poznanie Twojej oferty. Musisz pamiętać że sprzedaż w serwisie Allegro to aktualnie lwia część rynku e-commerce w Polsce i nie powinno Cię tam zabraknąć! Należy jednak pamiętać że na Allegro niektóre branże nie funkcjonują najlepiej. Sky-Shop oczywiście posiada dwukierunkową integrację z Allegro o której więcej tutaj.

8. Współpraca z blogerami i portalami branżowymi

Współpraca barterowa z czołowymi blogerami branżowymi na dłuższą metę może nie przynosić dużych korzyści. Dlatego czasami lepiej jest zapłacić za artykuł sponsorowany czy umieszczenie baneru lub reklamy na stronie popularnej osoby. Dzięki temu zyskasz wiarygodność w oczach potencjalnych Klientów oraz Twoja marka stanie się rozpoznawalna w szerszej grupie odbiorów.

Nie zapomnij także o portalach branżowych na których warto pojawiać się w postaci artykułów, sponsora produktów do testów czy po prostu reklam w postaci banerów.

9. Program afiliacyjny

Warto zapoznać się również z możliwościami jakie dają programy afiliacyjne. Chcesz prowadzić kampanię reklamową rozliczaną za afekty? Zacznij prowadzić swój program partnerski! Więcej o sieci afiliacyjnej przeczytasz tutaj. 


Spis treści Poradnika:

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes 5