Autor:Klaudia Spiewak
Specjalista ds. Marketingu i PR

5 sposobów na przyciągnięcie klientów do sklepu internetowego

Główkujesz nad tym, jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym i pozyskać nowych klientów? W takim razie ten artykuł jest dla Ciebie. Poznasz 5 oryginalnych sposobów na przyciągniecie klientów do sklepu internetowego. Gotowy? Startujemy!

1. Ambasador marki

Niezastąpionym sposobem na przyciągniecie klientów do sklepu internetowego jest pozyskanie ambasadora marki. Oczywiście najlepiej, aby osoba polecająca Twój e-sklep, była celebrytą!

Dzięki temu konsument uzna Twoją markę za modną i będzie chciał kupić produkty utożsamiane ze znaną gwiazdą. Do tego popularność celebryty pomoże Ci pozyskać zasięgi i sympatię odbiorców, gdyż o zaangażowaniu celebrytów w promocję marek często piszą media.

Jak pozyskać ambasadora sklepu internetowego? Najpierw zastanów się czy wizerunek celebryty odpowiada strategii komunikacyjnej Twojej firmy. Następnie powinieneś skontaktować się ze znaną osobą i zaproponować profity ze współpracy.

Na początku będzie Ci ciężko pozyskać topowe gwiazdy, dlatego zacznij od rozmów z branżowymi blogerami, którzy są autorytetami dla swoich odbiorców. Być może uda Ci się rozpocząć współpracę na zasadzie barterowej – Ty wyślesz blogerowi produkty, a on będzie je polecał w swoich kanałach. W ten sposób będziesz budował świadomość swojej marki oraz zwiększał sprzedaż.

Pozyskując blogera na ambasadora marki wykorzystasz potencjał influence marketingu.

2. Konkurs

Kolejną skuteczną metodą na przyciągnięcie klientów do sklepu internetowego jest zorganizowanie konkursu. Dlaczego warto? O Twojej marce dowiedzą się nowi potencjalni odbiorcy, a dodatkowo zwiększysz zaangażowanie stałych klientów. W tym przypadku kluczem do sukcesu jest pozyskanie wieeelu uczestników.

Jak to zrobić? Na początek przygotuj atrakcyjne nagrody dla zwycięzców. Pewnie pomyślałeś teraz o najlepiej sprzedających się produktach z Twojego sklepu internetowego, ale ja namawiam Cię do małego szaleństwa. Nawiąż współpracę z niekonkurencyjną marką i zaproponuj zestaw przedmiotów. W ten sposób o konkursie dowie się więcej osób.

Co dalej? Skonstruuj nieskomplikowane warunki udziału w zabawie. Pamiętaj jednak, aby nie były zbyt sztampowe – poproś o zrobienie czegoś prostego, ale kreatywnego.

Następnie opublikuj informacje o konkursie w swoich kanałach. Jeśli masz małe zasięgi w social mediach, to poproś odbiorców o udostępnianie posta. W tej sytuacji możesz również zaplanować promocję na zewnętrznych portalach.

Zastanów się też, kto zdecyduje o wygranej – Ty czy internauci? W tym drugim przypadku zyskasz większe zaangażowanie konsumentów.

Konkurs na fanpage'u sklepu internetowego Cotton Love

Konkurs na fanpage’u e-sklepu Cotton Love.

Nie zapomnij też o przygotowaniu regulaminu konkursu.

3. Content marketing

Jak jeszcze możesz przyciągnąć klientów do swojego sklepu internetowego? Zdecydowanie wykorzystując content marketing. Chodzi o to, abyś przygotowywał wartościowe dla odbiorców materiały. Pisz na blogu czy w kanałach social media o tematach z obszaru Twojej działalności, które interesują internautów.

Przykłady treści:

  • Sklep internetowy z odzieżą – „Kolory modne jesienią”
  • E-sklep z biżuterią – „Jak dopasować biżuterię do stroju?”
  • Sklep sportowy – „Zestaw ćwiczeń na brzuch w domu”

Takie materiały powinny być przydatne dla klientów również za jakiś czas. W ten sposób dotrzesz do nowych odbiorców i zaktywizujesz obecnych. I pamiętaj – content is the king!

4. Social media

W mediach społecznościowych z pewnością są Twoi odbiorcy, dlatego to właśnie w tych kanałach powinieneś pozyskiwać klientów sklepu internetowego. Najważniejsze jest to, abyś w social mediach budował społeczność.

Udostępniaj interesujące posty z punktu widzenia konsumenta. Mów nie tylko o swojej ofercie, ale i pokazuj Twój sklep internetowy od kuchni. Angażuj odbiorców, publikując treści lifestylowe czy prowokując interakcje.

Dodatkowo dziel się widzą i kreuj się na eksperta. Nie zapomnij też o płatnej reklamie, np. Facebook Ads, to właśnie ona pomoże Ci przyciągnąć odbiorców do sklepu internetowego.

5. Klient w centrum komunikacji

Przed Tobą już ostatni sposób na przyciągniecie klientów do sklepu internetowego – skup się na odbiorcy. Pokaż internautom, że ich rozumiesz i spełniasz ich oczekiwania.

Udowodnij konsumentowi, że zakupy w Twoim e-sklepie uczynią go zadowolonym klientem. Wskaż, że każdy kupujący jest dla Ciebie ważny i może zostać ambasadorem Twojej marki.

Jak dać do zrozumienia, że w centrum Twojej komunikacji jest klient? Możesz chociażby przygotować specjalne zakładki w Twoim sklepie internetowym. Wstaw miejsce na opinie od nabywców oraz wykreuj podstronę „Nasi klienci”, w której będziesz udostępniał zdjęcia odbiorców z Twoimi produktami. Takie rozwiązanie świetnie sprawdzi się zwłaszcza w sklepie internetowym z branży fashion.

Fotografie od Twoich klientów możesz również publikować w social mediach.

Zdjęcie nadesłane przez klientkę na fanpage'u sklepu Love To Sleep

Zdjęcie nadesłane przez klientkę na fanpage’u sklepu Love To Sleep.

Co zyskasz? Z pewnością zaufanie i wiarygodność. Ponadto możesz liczyć na efekt marketingu wirusowego, gdyż konsumenci lubią dzielić się swoimi zdjęciami w sieci.


Zapoznałeś się właśnie z 5 sposobami na przyciągniecie klientów do sklepu internetowego. Którą metodę masz zamiar zastosować? 😉

A jeśli chcesz znaleźć kolejne pomysły na zwiększenie sprzedaży, to zajrzyj TUTAJ.


5.00 avg. rating (96% score) - 1 vote 5

Klaudia Spiewak

Specjalista ds. Marketingu i PR