Jak prowadzić sklep internetowy? 5 skutecznych rad

Kinga Tobała
Otwieram i prowadzę sklep internetowy

Prowadzenie własnego sklepu internetowego to dla wielu spełnienie marzeń pozwalające zamienić pasję w dochodowy biznes.  I choć dobór asortymentu sprawia wiele frajdy, a wdrażanie własnych pomysłów ogromną satysfakcję, kluczem do sprzedażowego sukcesu jest odpowiadanie na potrzeby klientów. Zastanawiasz się jak prowadzić sklep internetowy, który przynosi dochód i wpisuje się w stworzoną przez Ciebie wizję działalności gospodarczej? Nie wahaj się i sięgnij po dane z raportów e-commerce! To tam internauci jasno mówią o swoich preferencjach. Przedstawiamy 5 skutecznych rad, które ułatwią Ci prowadzenie sklepu internetowego, a klientom robienie zakupów.

Jak prowadzić sklep internetowy?

Każdy ze sklepów internetowych ma do zaoferowania swoim klientom coś niepowtarzalnego. Właśnie dlatego nie istnieje uniwersalna recepta na prowadzenie sklepu internetowego. Istnieją jednak aspekty, na które każdy z kupujących zwróci uwagę i to na nich warto się skupić! Zastanawiasz się, jak prowadzić sklep internetowy, by przynosił zyski? Zwróć uwagę na następujące elementy:

  1. Darmowa wysyłka w sklepie internetowym
  2. Profesjonalna obsługa klienta
  3. Oferty promocyjne
  4. Łatwe i szybkie złożenie zamówienia
  5. Sprzedaż wielokanałowa

1. Darmowa wysyłka ułatwia prowadzenie sklepu internetowego


Zanim uznasz, że nie stać Cię na wprowadzenie darmowej wysyłki w sklepie internetowym musisz zapoznać się z faktem, że niskie koszty dostawy znacząco ułatwiają prowadzenie sklepu internetowego. Dane z raportu „E-commerce w Polsce 2019.” opracowanego przez Gemius wskazują, że drugim z najważniejszych czynników wpływających na wybór konkretnego e-sklepu są niskie ceny dostawy.

czynniki motywujące do wyboru danego sklepu internetowego - niska cena dostawy w sklepie internetowym

Dane z raportu „E-commerce w Polsce 2019” od Gemius.

Liczby jednoznacznie wskazują na fakt, że internauci wolą kupować w sklepach z darmową dostawą. Co więcej, oferty z niskim kosztem przesyłki są premiowane przez Allegro oraz Ceneo, gdzie Twoje oferty konkurują z wieloma innymi. Jak wykorzystać ten fakt na własną korzyść nie ponosząc wysokich kosztów?

  • Negocjuj ceny z firmami kurierskimi. Na samym początku opłacalne może okazać się korzystanie z usług brokera kurierskiego, który dysponuje tańszymi przesyłkami z uwagi na skalę swojej działalności, której ty jeszcze nie jesteś w stanie osiągnąć.
  • Wlicz cenę przesyłki w cenę towarów. Klienci chętniej sięgają po droższe produkty z darmową wysyłką niż po tańsze produkty, przy których przesyłka stanowi dodatkowy koszt.
  • Postaw na darmową dostawę od progu cenowego.
darmowa dostawa w sklepie internetowym od określonego progu cenowego

Źródło: http://www.adkosmetyki.pl

Wprowadzenie darmowej wysyłki od progu cenowego jest jednym z lepszych posunięć, na jakie możesz zdecydować się podczas prowadzenia sklepu internetowego! Możliwość, jaką zyskuje klient korzystnie wpływa na jego satysfakcję, a Tobie pomaga w zwiększeniu wartości koszyka zakupowego, dzięki czemu zarabiasz więcej!

Oprogramowanie Sky-Shop umożliwia ustawienie darmowej wysyłki od progu cenowego. Sprawdź, jak to zrobić w swoim sklepie!

Ostatnim z czynników, na które powinieneś zwrócić uwagę podczas wprowadzania darmowej wysyłki są zwroty dokonywane przez klientów. Ustawa zobowiązuje właściciela sklepu internetowego do zwrócenia klientowi kosztów najtańszej wysyłki. W momencie, gdy było to 0 zł, nie musisz już zwracać uwagi na wybraną przez klienta wysyłkę i doliczać dodatkowej sumy do ceny oddanego produktu.

2. Postaw na profesjonalną Obsługę Klienta


Jak wskazuje przytoczony wcześniej raport, konsumenci wracają do sklepów internetowych, z którymi mają dobre skojarzenia. Do składania kolejnych zamówień u znanego już sprzedawcy skłania także obecność programu lojalnościowego. Pozytywny wizerunek własnego sklepu zbudujesz poprzez profesjonalną Obsługę Klienta. Pierwszą odpowiedzią na pytanie: „Jak skutecznie prowadzić sklep internetowy?” jest: profesjonalnie! Wizerunek eksperta zbudujesz:

  • Doradzając klientom wybór odpowiedniego wariantu produktu np. na Live Chacie.
  • Tworząc wartościowy content poradnikowy na blogu sklepu internetowego, który pomoże Ci ściągać ruch z wyszukiwarki Google na Twoją stronę.
  • Stawiając na wysokiej jakości opisy produktów, które dadzą klientom informacje nieobecne u innych sprzedawców np. przykładowe zastosowania produktu, kompatybilność z innymi urządzeniami.

To profesjonalne doradztwo może stanowić unikalną propozycję sprzedaży w Twoim sklepie!

3. Wykorzystuj oferty promocyjne w prowadzeniu e-sklepu!


Konsumenci w czasie zakupów internetowych zwracają uwagę na ceny. To prawdziwi łowcy okazji, którzy przeglądają sklepy internetowe w poszukiwaniu najlepszych ofert. W związku z tym przygotuj atrakcyjne promocje w swoim sklepie internetowym. Poinformuj o promocjach w swoich social mediach! Jeśli tworzysz grupę skupioną wokół tematyki branżowej, zaproponuj rabat dostępny tylko dla jej członków. Zabieg pozwoli zwiększyć sprzedaż i udowodni użytkownikom, że warto dołączyć do budowanej społeczności.

informacja w social mediach o promocji w sklepie internetowym

Źródło: Facebook

Przygotuj ofertę specjalną i roześlij ją w newsletterze. Śmiało wykorzystuj wydarzenia cykliczne takie jak: Black Friday, Cyber Monday i Dzień Darmowej Dostawy, by przyciągnąć klientów na swoją stronę.

4. Zadbaj o łatwość złożenia zamówienia


Skomplikowany proces składania zamówienia jest częstą przyczyną pojawiania się porzuconych koszyków w sklepie internetowym. Nie ulega wątpliwości, że w czasach, gdy na telefonach nie tylko przeglądamy oferty sklepów internetowych prowadzonych przez duże i małe podmioty, łatwość finalizacji transakcji jest kluczowa. Do podstawowych elementów, na które musisz zwrócić uwagę znajduje się:

  • jak najmniejsza ilość kroków niezbędnych do dokonania zakupu,
  • możliwość szybkiego powrotu do asortymentu,
  • wyświetlanie się ilości sztuk produktu i możliwość dodania kolejnego – takiego samego z poziomu koszyka zakupowego,
  • minimalna ilość pól do wypełnienia przy dostawie oraz brak konieczności zakładania konta.

Wszystkie wspomniane elementy oraz wiele dodatkowych zawiera krótki koszyk zakupowy dostępny w Sky-Shop.pl. Dopracowany system dba o to, by klient szybko i sprawnie dokonywał zakupu. Z kolei sprzedawcy wykorzystują funkcję monitorowania porzuconych koszyków dostępną w panelu administracyjnym, dzięki której stałe udoskonalanie oferty jest możliwe.

Dzięki oprogramowaniu Sky-Shop założenie i prowadzenie sklepu internetowego staje się proste i intuicyjne. Teraz pozostaje wykorzystać świetnie zaprojektowany proces. Na co zwrócić uwagę?

  • Zapomnij o umieszczaniu okien pop-up w koszyku zakupowym, ponieważ może to spowodować przekierowanie klienta na inną podstronę, z której nie wróci do finalizacji transakcji.
  • Wystrzegaj się zbieraniu zbytecznych danych. Klient powinien wypełnić wyłączenie te pola, które są niezbędne do złożenia zamówienia. Mówią o tym także zasady RODO obowiązujące sklepy internetowe.
  • Pozwól na dołączenie do programu lojalnościowego jednym kliknięciem – przez import wpisanych w polu wysyłki danych.
  • Daj wybór form płatności. Szczególnie istotne będą tu szybkie przelewy oraz możliwość płatności kartą.

Jako przedsiębiorca musisz dbać o bezpieczeństwo klientów. Zainstalowany certyfikat SSL zapewni szyfrowanie korzystnie wpływające nie tylko na zaufanie do witryny, ale także pozycjonowanie e-sklepu

5. Prowadź sklep internetowy w wielu kanałach


Obecnie trudno wyobrazić sobie dochodowy sklep internetowy prowadzony w jednym kanale sprzedażowym. Konsumenci pojawiają się w coraz większej ilości miejsc i to tam chcą wybierać produkty i je zamawiać. Właśnie z tego względu musisz zamieścić swoje produkty:

Jak prowadzić sklep internetowy w tak wielu kanałach sprzedażowych jednocześnie? Załóż sklep wykorzystując oprogramowanie Sky-Shop! System umożliwi Ci obsługę wszystkich zamówień z poziomu jednego panelu administracyjnego sklepu. Zapomnisz o konieczności logowania się w wielu miejscach, a także strachu związanym z brakiem aktualnych informacji, ponieważ wszystkie potrzebne Ci dane są na bieżąco pobierane! W tym artykule dowiesz się jak założyć sklep internetowy korzystając z oprogramowania Sky-Shop.pl.

Na skróty

Załóż sklep internetowy i prowadź sprzedaż wielokanałową!

  • Załóż sklep na Sky-Shop.pl i korzystaj ze wsparcia supportu
  • Sprzedawaj w e-sklepie, na Allegro, eBay'u, Facebooku i w innych miejscach
  • Obsługuj zamówienia z jednego panelu administracyjnego i oszczędzaj czas!
Załóż sklep testowy już teraz tak jak ponad 35 000 innych osób!

5 powyższych rad związanych z prowadzeniem sklepu internetowego to tak naprawdę podstawy e-commerce. Wprowadź je do swojego e-biznesu i obserwuj efekty! Dobrą praktyką (nie tylko na początku) jest zmniejszanie kosztów prowadzenia sklepu internetowego przez wdrażanie automatycznych, niewymagających dodatkowej pracy ludzi, rozwiązań.

Jakie są dopuszczalne formy prowadzenia sklepu internetowego?

Prowadzenie sklepu internetowego dopuszczalne jest w każdej formie prawnej z wyłączeniem spółki partnerskiej, która została zarezerwowana dla zawodów wolnych. Oznacza to, że sprzedaż online (w e-sklepie i pozostałych kanałach sprzedaży) można prowadzić na podstawie:

Warto zaznaczyć, że najczęściej spotykanymi w sklepach internetowych formami prawnymi są 3 pierwsze z listy. Wśród początkujących sprzedawców króluje jednoosobowa działalność gospodarcza, która nie wymaga prowadzenia pełnej księgowości, a co za tym idzie – umożliwia sprzedawcy samodzielne, nieskomplikowane rozliczanie z Urzędem Skarbowym.

Jakie są wymagania prawne przy prowadzeniu sklepu internetowego?

Prawo przy prowadzeniu sklepu internetowego nie nakłada na Ciebie żadnych szczególnych wymagań. Do formalności, na które każdorazowo musisz zwrócić uwagę należą:

  • Wybór PKD dla sklepu internetowego. W zależności od asortymentu, dodatkowe numery będą się różnić.
  • Konieczność odprowadzania podatku VAT. Pojawi się ona przy prowadzeniu sklepu internetowego z produktami objętymi obowiązkowym VAT-em np. z kosmetykami, a także każdorazowo, po osiągnięciu obrotu przekraczającego 200 000 zł rocznie.
  • Konieczność używania kasy fiskalnej. Przy prowadzeniu sprzedaży wysyłkowej zazwyczaj nie jest ona konieczna. Wyjątek stanowią towary, które nie są objęte zwolnieniem z fiskalizacji.

W zdecydowanej większości przypadków są to jedyne procedury, o jakich musisz pamiętać. Oferowany przez Ciebie asortyment może jednak wygenerować konieczność uzyskania dodatkowej dokumentacji związanej ze:

  • zgłoszeniem do Sanepidu w przypadku sprzedaży żywności online,
  • uzyskaniem koncesji na towary takie jak np. alkohol,
  • odpowiednim standardem przechowywania i transportu w przypadku artykułów medycznych oferowanych w aptekach.

Chcesz zacząć przygodę z e-commerce, ale nie wiesz jak zacząć? Sprawdź nasz artykuł: Co sprzedawać w sklepie internetowym? oraz poradnik: Jak założyć i prowadzić sklep internetowy.

5.00 avg. rating (99% score) - 10 votes 5
Kinga Tobała
Content Marketing Specialist

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.