Jak prowadzić sklep internetowy? 5 skutecznych rad

Kinga Tobała
Otwieram i prowadzę sklep internetowy

Prowadzenie własnego sklepu internetowego to dla wielu spełnienie marzeń pozwalające zamienić pasję w dochodowy biznes.  I choć dobór asortymentu sprawia wiele frajdy, a wdrażanie własnych pomysłów ogromną satysfakcję, kluczem do sprzedażowego sukcesu jest odpowiadanie na potrzeby klientów. Zastanawiasz się jak prowadzić sklep internetowy, który przynosi dochód i wpisuje się w stworzoną przez Ciebie wizję biznesu? Nie wahaj się i sięgnij po dane z raportów e-commerce! To tam internauci jasno mówią o swoich preferencjach. Przedstawiamy 5 skutecznych rad, które ułatwią Ci prowadzenie sklepu internetowego, a klientom robienie zakupów.

1. Darmowa wysyłka ułatwia prowadzenie sklepu internetowego

Zanim uznasz, że nie stać Cię na wprowadzenie darmowej wysyłki w sklepie internetowym musisz zapoznać się z faktem, że niskie koszty dostawy znacząco ułatwiają prowadzenie sklepu internetowego. Dane z raportu „E-commerce w Polsce 2019.” opracowanego przez Gemius wskazują, że drugim z najważniejszych czynników wpływających na wybór konkretnego e-sklepu są niskie ceny dostawy.

czynniki motywujące do wyboru danego sklepu internetowego - niska cena dostawy w sklepie internetowym

Dane z raportu „E-commerce w Polsce 2019” od Gemius.

Liczby jednoznacznie wskazują na fakt, że internauci wolą kupować w sklepach z darmową dostawą. Co więcej, oferty z niskim kosztem przesyłki są premiowane przez Allegro oraz Ceneo, gdzie Twoje oferty konkurują z wieloma innymi. Jak wykorzystać ten fakt na własną korzyść nie ponosząc wysokich kosztów?

  • Negocjuj ceny z firmami kurierskimi. Na samym początku opłacalne może okazać się korzystanie z usług brokera kurierskiego, który dysponuje tańszymi przesyłkami z uwagi na skalę swojej działalności, której ty jeszcze nie jesteś w stanie osiągnąć.
  • Wlicz cenę przesyłki w cenę towarów. Klienci chętniej sięgają po droższe produkty z darmową wysyłką niż po tańsze produkty, przy których przesyłka stanowi dodatkowy koszt.
  • Postaw na darmową dostawę od progu cenowego.
darmowa dostawa w sklepie internetowym od określonego progu cenowego

Źródło: http://www.adkosmetyki.pl

Wprowadzenie darmowej wysyłki od progu cenowego jest jednym z lepszych posunięć, na jakie możesz zdecydować się podczas prowadzenia sklepu internetowego! Możliwość, jaką zyskuje klient korzystnie wpływa na jego satysfakcję, a Tobie pomaga w zwiększeniu wartości koszyka zakupowego, dzięki czemu zarabiasz więcej!

Ostatnim z czynników, na które powinieneś zwrócić uwagę podczas wprowadzania darmowej wysyłki są zwroty dokonywane przez klientów. Ustawa zobowiązuje właściciela sklepu internetowego do zwrócenia klientowi kosztów najtańszej wysyłki. W momencie, gdy było to 0 zł, nie musisz już zwracać uwagi na wybraną przez klienta wysyłkę i doliczać dodatkowej sumy do ceny oddanego produktu.

2. Postaw na profesjonalną Obsługę Klienta

Jak wskazuje przytoczony wcześniej raport, konsumenci wracają do sklepów internetowych, z którymi mają dobre skojarzenia. Do składania kolejnych zamówień u znanego już sprzedawcy skłania także obecność programu lojalnościowego. Pozytywny wizerunek e-biznesu zbudujesz poprzez profesjonalną Obsługę Klienta. Pierwszą odpowiedzią na pytanie: „Jak skutecznie prowadzić sklep internetowy?” jest: profesjonalnie! Wizerunek eksperta zbudujesz:

  • Doradzając klientom wybór odpowiedniego wariantu produktu np. na Live Chacie.
  • Tworząc wartościowy content poradnikowy na blogu sklepu internetowego, który pomoże Ci ściągać ruch z wyszukiwarki Google na Twoją stronę.
  • Stawiając na wysokiej jakości opisy produktów, które dadzą klientom informacje nieobecne u innych sprzedawców np. przykładowe zastosowania produktu, kompatybilność z innymi urządzeniami.

To profesjonalne doradztwo może stanowić unikalną propozycję sprzedaży w Twoim sklepie!

3. Wykorzystuj oferty promocyjne w prowadzeniu e-sklepu!

Konsumenci w czasie zakupów internetowych zwracają uwagę na ceny. To prawdziwi łowcy okazji, którzy przeglądają sklepy internetowe w poszukiwaniu najlepszych ofert. W związku z tym przygotuj atrakcyjne promocje w swoim sklepie internetowym. Poinformuj o promocjach w swoich social mediach! Jeśli tworzysz grupę skupioną wokół tematyki branżowej, zaproponuj rabat dostępny tylko dla jej członków. Zabieg pozwoli zwiększyć sprzedaż i udowodni użytkownikom, że warto dołączyć do budowanej społeczności.

informacja w social mediach o promocji w sklepie internetowym

Źródło: Facebook

Przygotuj ofertę specjalną i roześlij ją w newsletterze. Śmiało wykorzystuj wydarzenia cykliczne takie jak: Black Friday, Cyber Monday i Dzień Darmowej Dostawy, by przyciągnąć klientów na swoją stronę.

4. Zadbaj o łatwość złożenia zamówienia

Skomplikowany proces składania zamówienia jest częstą przyczyną pojawiania się porzuconych koszyków w sklepie internetowym. Nie ulega wątpliwości, że w czasach, gdy na telefonach nie tylko przeglądamy oferty sklepów internetowych prowadzonych przez duże i małe podmioty, łatwość finalizacji transakcji jest kluczowa. Do podstawowych elementów, na które musisz zwrócić uwagę znajduje się:

  • jak najmniejsza ilość kroków niezbędnych do dokonania zakupu,
  • możliwość szybkiego powrotu do asortymentu,
  • wyświetlanie się ilości sztuk produktu i możliwość dodania kolejnego – takiego samego z poziomu koszyka zakupowego,
  • minimalna ilość pól do wypełnienia przy dostawie oraz brak konieczności zakładania konta.

Wszystkie wspomniane elementy oraz wiele dodatkowych zawiera krótki koszyk zakupowy dostępny w Sky-Shop.pl. Dopracowany system dba o to, by klient szybko i sprawnie dokonywał zakupu. Z kolei sprzedawcy wykorzystują funkcję monitorowania porzuconych koszyków dostępną w panelu administracyjnym, dzięki której stałe udoskonalanie oferty jest możliwe.

Dzięki oprogramowaniu Sky-Shop prowadzenie sklepu internetowego staje się proste i intuicyjne. Teraz pozostaje wykorzystać świetnie zaprojektowany proces. Na co zwrócić uwagę?

  • Zapomnij o umieszczaniu okien pop-up w koszyku zakupowym, ponieważ może to spowodować przekierowanie klienta na inną podstronę, z której nie wróci do finalizacji transakcji.
  • Wystrzegaj się zbieraniu zbytecznych danych. Klient powinien wypełnić wyłączenie te pola, które są niezbędne do złożenia zamówienia. Mówią o tym także zasady RODO obowiązujące sklepy internetowe.
  • Pozwól na dołączenie do programu lojalnościowego jednym kliknięciem – przez import wpisanych w polu wysyłki danych.
  • Daj wybór form płatności. Szczególnie istotne będą tu szybkie przelewy oraz możliwość płatności kartą.

Jako przedsiębiorca musisz dbać o bezpieczeństwo klientów. Zainstalowany certyfikat SSL zapewni szyfrowanie korzystnie wpływające nie tylko na zaufanie do witryny, ale także pozycjonowanie e-sklepu

5. Prowadź sklep internetowy w wielu kanałach

Obecnie trudno wyobrazić sobie dochodowy sklep internetowy prowadzony w jednym kanale sprzedażowym. Konsumenci pojawiają się w coraz większej ilości miejsc i to tam chcą wybierać produkty i je zamawiać. Właśnie z tego względu musisz zamieścić swoje produkty:

  • na Allegro,
  • w sklepie na Facebooku,
  • w marketplace’ach,
  • w porównywarkach cen np. Ceneo.

Jak prowadzić sklep internetowy w tak wielu kanałach sprzedażowych jednocześnie? Wykorzystaj oprogramowanie Sky-Shop! System umożliwi Ci obsługę wszystkich zamówień z poziomu jednego panelu administracyjnego sklepu. Zapomnisz o konieczności logowania się w wielu miejscach, a także strachu związanym z brakiem aktualnych informacji, ponieważ wszystkie potrzebne Ci dane są na bieżąco pobierane! W tym artykule dowiesz się jak założyć sklep internetowy korzystając z oprogramowania Sky-Shop.pl.

5 powyższych rad związanych z prowadzeniem sklepu internetowego to tak naprawdę podstawy e-commerce. Wprowadź je do swojego e-biznesu i obserwuj efekty! Dobrą praktyką (nie tylko na początku) jest zmniejszanie kosztów prowadzenia sklepu internetowego przez wdrażanie automatycznych, niewymagających dodatkowej pracy ludzi, rozwiązań.

Jeśli chciałbyś zacząć przygodę z e-commerce ale nie wiesz jak zacząć, to sprawdź nasz artykuł: Co sprzedawać w sklepie internetowym? oraz poradnik: Jak założyć i prowadzić sklep internetowy.

5.00 avg. rating (99% score) - 6 votes 5
Kinga Tobała
Specjalistka ds. Copywritingu

Powiązane posty