Autor:maciek
cosprzedawac

Co sprzedawać w sklepie internetowym? Pomysł na e-biznes!

Dobór produktów do sklepu internetowego spędza sen z powiek niejednemu przedsiębiorcy. Chcesz dowiedzieć się, czym powinieneś handlować w sieci? Zapoznaj się z naszymi wskazówkami! Na pewno znajdziesz swój pomysł na sklep internetowy!

1. Znajdź pomysł na sklep internetowy i sprzedawaj z pasją

Odpowiedź na pytanie, czym powinieneś handlować w sklepie internetowym, tak naprawdę tkwi w Tobie. Co przez to rozumiemy? Powinieneś być ekspertem w dziedzinie, w której chcesz działać. Dlatego zastanów się w czym jesteś dobry, na czym się znasz.

Możesz iść również kluczem Twoich pasji. Przyjemnie jest sprzedawać produkty, które mieszczą się w kręgu Twoich zainteresowań. Gdy zajmujesz się czymś, co Cię pasjonuje, Twoje działania są bardziej efektywne.

2. Możesz handlować niemal wszystkim w sklepie internetowym

Masz pomysł na sklep internetowy i sprzedaż produktów przez Internet, ale boisz się, że nie wypali? Nie martw się, w sieci możesz handlować wszystkim pod warunkiem, że znajdziesz grupę docelową oraz nie występują zaostrzenia prawne. Czasem najbardziej zwariowane pomysły stają się strzałem w 10!

Przykład:

Małżeństwo pisarzy, Katchy M. Newbern i J.S. Fletcher, założyli firmę Your Novel. Zajmują się pisaniem spersonalizowanych powieści. Każdy może złożyć u nich zamówienie i stać się bohaterem książki. Taka usługa kosztuje od 50 dolarów wzwyż.

Pamiętaj jednak, że niektórych produktów lepiej nie sprzedawać przez Internet z powodu oczekiwań konsumentów, np. sukien ślubnych. Natomiast z uwagi na względy prawne trudna może być chociażby sprzedaż alkoholu w sieci.

3. Zrób analizę rynku

Skoro masz już pomysł na sklep internetowy i produkty do niego, czas go zweryfikować. W tym celu przeprowadź analizę rynku, która upewni Cię, że warto jest inwestować pieniądze i czas w to przedsięwzięcie.

Jak to zrobić? Musisz ocenić cechy rynku: wielkość, tempo rozwoju, opłacalność, szacowane koszty wejścia w branżę, sposoby dystrybucji, trendy związane z skłonnościami konsumentów oraz kryteria sukcesu. Dzięki dobrze przeprowadzonej analizie rynku poznasz swojego potencjalnego Klienta oraz konkurencję.

4. Wejdź w niszę

Zgodnie z danymi Gemius, polskiej internetowej agencji badawczej, w 2015 r. konsumenci najczęściej kupowali w Internecie kolejno: odzież, akcesoria, dodatki (73%), książki/płyty/filmy (67%) oraz sprzęt RTV/AGD (57%).

 

produkty

 

Działanie w takich popularnych branżach wiąże się z posiadaniem szerokiej grupy docelowej i generowaniem zysków. Jednak z drugiej strony problematyczna może być duża konkurencja na rynku. Jako właściciel nowego sklepu internetowego możesz mieć kłopoty z zaistnieniem w branży i przebiciem się do świadomości odbiorców.

Dlatego jeżeli nie posiadasz wystarczającego kapitału na reklamę, wejdź w niszę. Zaproponuj konsumentom inne produkty – mniej popularne, unikatowe i trudno dostępne. Możesz wtedy liczyć na zainteresowanie Klientów, którzy mają problem ze zdobyciem określonego asortymentu.

Początkowo, zawęź ofertę towarów, ponieważ użytkownicy mediów wolą kupować w sklepach bardziej wyspecjalizowanych niż masowych – i to może być Twoja nisza tj: bardzo duża specjalizacja w wąskiej niszy np: sprzedaż słuchawek. Pamiętaj jednak, aby nie wybrać zbyt małej niszy, bo wtedy sprzedaż będzie niewystarczająca na pokrycie kosztów związanych z prowadzeniem e-sklepu. Oceń jej perspektywę rozwoju. Czy ma szansę zapewnić Ci zyski?

Przykład niszy:

Produkty hand made – do niedawna kupowane tylko przez pasjonatów, jednak w ostatnim czasie coraz bardziej popularne w sieci.

5. Ucz się od konkurencji

Znasz się na branży i nie chcesz działać w innej? Martwisz się jednak o dużą konkurencję? W takim razie niech ten hipotetyczny problem, stanie się Twoim atutem! Podejrzyj konkurencję i rób, to co oni, tylko w lepszy sposób. Wiele sklepów internetowych dzięki takiej strategii zyskało dużą popularność i zaczęło generować spore zyski.

6. Sprowadź asortyment

Jeżeli znalazłeś już swój pomysł na sklep internetowy i wiesz co chcesz sprzedawać w Internecie, powinieneś teraz zapełnić Twoją wirtualną witrynę sklepową produktami. Jak to zrobić? Gdy handlujesz towarem bardziej popularny, możesz ustalić warunki z wybraną hurtownią i sprowadzić od niej asortyment.

Natomiast jeśli zajmujesz się sprzedażą wyspecjalizowanych produktów, np. rękodzieła, powinieneś znaleźć wysokiej jakość dostawcę. A może sam będziesz tworzył artykuły na sprzedaż?

Więcej na temat integracji e-sklepu Sky-Shop.pl z hurtowniami przeczytasz TUTAJ.


 

Projektowanie sklepu internetowego

5.00 avg. rating (98% score) - 2 votes