Dobór produktów do sklepu internetowego spędza Ci sen z powiek? Chcesz dowiedzieć się, czym powinieneś handlować w sieci? Zapoznaj się z naszymi wskazówkami! Na pewno znajdziesz swój pomysł na sklep internetowy!
Jak zacząć sprzedawać w sklepie internetowym?
W Internecie można handlować niemal wszystkim. Najważniejsze jest, abyś sprzedawał produkty, na których się znasz. W podjęciu decyzji może Ci pomóc analiza rynku. Zastanów się także, czy powinieneś sprzedawać produkty bardziej popularne czy niszowe. Pamiętaj również, że od konkurencji możesz się wiele nauczyć.
1. Znajdź pomysł na sklep internetowy i sprzedawaj z pasją
Odpowiedź na pytanie, czym powinieneś handlować w sklepie internetowym, tak naprawdę tkwi w Tobie. Co przez to rozumiemy? Powinieneś być ekspertem w dziedzinie, w której chcesz działać. Dlatego zastanów się w czym jesteś dobry, na czym się znasz.
Możesz iść również kluczem Twoich pasji. Przyjemnie jest sprzedawać produkty, które mieszczą się w kręgu Twoich zainteresowań. Gdy zajmujesz się czymś, co Cię pasjonuje, Twoje działania są bardziej efektywne.
2. Możesz handlować niemal wszystkim w sklepie internetowym
Masz pomysł na sklep internetowy i sprzedaż produktów przez Internet, ale boisz się, że nie wypali? Nie martw się, w sieci możesz handlować wszystkim pod warunkiem, że znajdziesz grupę docelową oraz nie występują zaostrzenia prawne. Czasem najbardziej zwariowane pomysły stają się strzałem w 10!
Przykład:
Małżeństwo pisarzy, Katchy M. Newbern i J.S. Fletcher, założyli firmę Your Novel. Zajmują się pisaniem spersonalizowanych powieści. Każdy może złożyć u nich zamówienie i stać się bohaterem książki. Taka usługa kosztuje od 50 dolarów wzwyż.
Pamiętaj jednak, że niektórych produktów lepiej nie sprzedawać przez Internet z powodu oczekiwań konsumentów, np. sukien ślubnych. Natomiast z uwagi na względy prawne trudna może być chociażby sprzedaż alkoholu w sieci.
3. Zrób analizę rynku
Skoro masz już pomysł na sklep i produkty do niego, czas go zweryfikować. W tym celu przeprowadź analizę rynku, która upewni Cię, że warto jest inwestować pieniądze i czas w to przedsięwzięcie.
Jak to zrobić? Musisz ocenić cechy rynku: wielkość, tempo rozwoju, opłacalność, szacowane koszty wejścia w branżę, sposoby dystrybucji, trendy związane z skłonnościami konsumentów oraz kryteria sukcesu. Dzięki dobrze przeprowadzonej analizie rynku poznasz swojego potencjalnego Klienta oraz konkurencję.
4. Wejdź w niszę
Zgodnie z danymi Gemius, polskiej internetowej agencji badawczej, w 2015 r. konsumenci najczęściej kupowali w Internecie kolejno: odzież, akcesoria, dodatki (73%), książki/płyty/filmy (67%) oraz sprzęt RTV/AGD (57%).
Działanie w takich popularnych branżach wiąże się z posiadaniem szerokiej grupy docelowej i generowaniem zysków. Jednak z drugiej strony problematyczna może być duża konkurencja na rynku. Jako właściciel nowego sklepu internetowego możesz mieć kłopoty z zaistnieniem w branży i przebiciem się do świadomości odbiorców.
Dlatego jeżeli nie posiadasz wystarczającego kapitału na reklamę, wejdź w niszę. Zaproponuj konsumentom inne produkty – mniej popularne, unikatowe i trudno dostępne. Możesz wtedy liczyć na zainteresowanie Klientów, którzy mają problem ze zdobyciem określonego asortymentu.
Początkowo, zawęź ofertę towarów, ponieważ użytkownicy mediów wolą kupować w sklepach bardziej wyspecjalizowanych niż masowych – i to może być Twoja nisza tj: bardzo duża specjalizacja w wąskiej niszy np: sprzedaż słuchawek. Pamiętaj jednak, aby nie wybrać zbyt małej niszy, bo wtedy sprzedaż będzie niewystarczająca na pokrycie kosztów związanych z prowadzeniem e-sklepu. Oceń jej perspektywę rozwoju. Czy ma szansę zapewnić Ci zyski?
Przykład niszy: produkty handmade – do niedawna kupowane tylko przez pasjonatów, jednak w ostatnim czasie coraz bardziej popularne w sieci
👉 Zobacz, jak znaleźć niszę rynkową w e-commerce.
5. Ucz się od konkurencji
Znasz się na branży i nie chcesz działać w innej? Martwisz się jednak o dużą konkurencję? W takim razie niech ten hipotetyczny problem, stanie się Twoim atutem! Podejrzyj konkurencję i rób, to co oni, tylko w lepszy sposób. Wiele sklepów internetowych dzięki takiej strategii zyskało dużą popularność i zaczęło generować spore zyski.
6. Sprowadź asortyment
Jeżeli znalazłeś już swój pomysł na sklep i wiesz co chcesz sprzedawać, powinieneś teraz zapełnić Twoją wirtualną witrynę sklepową produktami. Jak to zrobić? Gdy handlujesz towarem bardziej popularny, możesz ustalić warunki z wybraną hurtownią i sprowadzić od niej asortyment.
Natomiast jeśli zajmujesz się sprzedażą wyspecjalizowanych produktów, np. rękodzieła, powinieneś znaleźć wysokiej jakość dostawcę. A może sam będziesz tworzył artykuły na sprzedaż?
Więcej na temat integracji e-sklepu Sky-Shop.pl z hurtowniami przeczytasz TUTAJ.